Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Kallagtunet

Sitat fra: toppi på fredag 06. desember 2013, klokken 13:03
Grattis, selv om jeg er noe overrasket at du tok sjansen på å kjøpe et så dårlig produkt  :o

Jeg har kanskje i motsetning til en del andre faktisk gått inn i dette kjøpet med åpne øyne, ser og har kjøpt produktet for det det er, og har også heldigvis råd til å ta tapet av hele bilens hvis Tesla skulle gå overende og bilen skulle bli en dyr bokstøtte...

Jeg er ikke negativ til produktet, da hadde jeg selvsagt ikke kjøpt det, det jeg jeg ER negativ til all form for fanatime og fanboyisme og jeg er negativ til dette også når det gjelder Telsa.

Jeg ønsker at de som er her inne for å vurdere om de skal kjøpe bilen skal gjøre ett informert valg, dvs ett valg som er basert både mhp info om hvor fantastisk denne bilen er men også de feil, mangler og frustrasjoner en må forvente som beta tester for en umoden produsent som Tesla.  Der jeg mener det er viktig for kjøpere å forstå at risikoen er større enn kjøp av en model S enn for eksempel en Prius.

Hvis jeg kan bidra til at kjøpere forstår dette og får ett realistisk bilde av hva en kan forvente så er jeg fornøyd... Når jeg ser hvor langt enkelte er villige for å strekke seg økonomisk og hvordan en argumenterer for å overbevise seg selv om hvor mye en sparer på denne bilen så tror jeg nok ikke at en når gjennom til alle.

Men hvis en bare MÅ ha en Model S så selvsagt har jeg full forståelse for det! 

Nuff said :D

maxmekker

Håper du gir en liten update på hvordan 60kw er å ha i eie med tanke på rekkevidde ette en stunds bruk EvenSteven . Grattis med bilen

hhe

Hoooohoi!

Levering satt til 22.des. Leveres på 19" R2 dekk :) Vi har avtalt utleveringssted Oslo, men på faktura står Bergen. Skal sjekke dette med DS nærmere. Forsikring aktivert og finanser pågår.. usikker på DNB eller Nordea (har kampanje på DNB på lur..)
S85kW vin: 23383 pano, tech, luft, audio, sensor, barneseter, mellombrunt skinn -overlevert 14.12.13 :)
Nissan Leaf 2011mod

Chlangum

Sitat fra: Roger Kolbu på fredag 06. desember 2013, klokken 07:14
Grattis! :)

Jeg synes 260 høres ganske så moderat ut jeg... ;)

Lå på 350 etter neste dags bruk  :-[
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Corny

Hentet vår nydelige blå S85 i Sandnes/Stavanger i går, fredag 6. desember.

Det er travelt for Tesla her nå, og min DS var ute og leverte en bil da jeg kom, så Kim fra Bergensavdelingen stod for utleveringen. Han hadde vært her hele uken, og kom seg neppe hjem i går da flyplassen stengte.

Ba om en grundig gjennomgang av bilen, og fikk det. Veldig bra gjennomgang av bilen, utvendig, innvending, systemer etc... Bilen gir inntrykk av å være meget godt satt sammen, og finishen på dashbord, paneler etc synes jeg er veldig bra.

Har ikke bestilt vinterdekk, og kjørte hjem i stormen på helårsdekkene. Noen få kilometer på motorveien og så var bilen hjemme. Ikke noe problemer med veigrepet på den turen, men så hentet jeg også bilen midt i rushet ut fra Forus, og toppfart på vei hjem var maks 50km/t.

Veldig fornøyd så langt. Ingen problemer med lading da jeg kom hjem. Appen funket også fint. Noe trangt i garasjen, men det ordner seg med litt rydding...
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

rene

Var innom for å se en blå for første gang i går - regner med det var du som holdt på å overta din da Corny, den som stod ytterst mot porten. Nydelig farge, bekreftet at jeg har valgt riktig.

leadbelly

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 06. desember 2013, klokken 17:05
Sitat fra: toppi på fredag 06. desember 2013, klokken 13:03
Grattis, selv om jeg er noe overrasket at du tok sjansen på å kjøpe et så dårlig produkt  :o

Jeg har kanskje i motsetning til en del andre faktisk gått inn i dette kjøpet med åpne øyne, ser og har kjøpt produktet for det det er, og har også heldigvis råd til å ta tapet av hele bilens hvis Tesla skulle gå overende og bilen skulle bli en dyr bokstøtte...

Jeg er ikke negativ til produktet, da hadde jeg selvsagt ikke kjøpt det, det jeg jeg ER negativ til all form for fanatime og fanboyisme og jeg er negativ til dette også når det gjelder Telsa.

Jeg ønsker at de som er her inne for å vurdere om de skal kjøpe bilen skal gjøre ett informert valg, dvs ett valg som er basert både mhp info om hvor fantastisk denne bilen er men også de feil, mangler og frustrasjoner en må forvente som beta tester for en umoden produsent som Tesla.  Der jeg mener det er viktig for kjøpere å forstå at risikoen er større enn kjøp av en model S enn for eksempel en Prius.

Hvis jeg kan bidra til at kjøpere forstår dette og får ett realistisk bilde av hva en kan forvente så er jeg fornøyd... Når jeg ser hvor langt enkelte er villige for å strekke seg økonomisk og hvordan en argumenterer for å overbevise seg selv om hvor mye en sparer på denne bilen så tror jeg nok ikke at en når gjennom til alle.

Men hvis en bare MÅ ha en Model S så selvsagt har jeg full forståelse for det! 

Nuff said :D

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en brukt ferrari eller ny morgan, så Tesla er nok det sikreste bilkjøpet jeg kunne gjort. Men så har jeg også et titalls firmabiler jeg kan bruke, så driftssikkerhet står ikke akkurat høyest på listen.

Adrian

Det startet for 2 år siden hvor jeg fikk sett bilder av bilen og ble forelsket med en gang. Turte ikke reservere, var redd den ville bli for dyr (over 700.000) Når de norkse prisene ble lansert tok det bare 2 dager med tenking, så resververte jeg 02.01.13. Gikk litt over en mnd før jeg turte å si noe til min samboer. Fikk da responsen: "Har du kjøpt en bil du ikke har sett, kjørt eller ikke vet noe om på internett og som enda ikke har noen butikk???? Da er det slutt å kommentere mine netthandelvaner fra nå!!!" Hehe.

Etter en uvanlig lang vinter, vår og sommer begynner det å nærme seg levering, så dukker det plutselig opp noen merkelig eposter som gratulerer meg med bestilling av bil, nytt reservasjonsnummer og kom i min samboers navn (var oppført som alternativ kontakt person). Trodde da min samboer hadde kjøp seg en og, og ringte og spurte. Fikk bekreftet at det var ikke tilfelle.. hehe..

Ringte til Tesla og spurte dem, og de skjønte ingenting og trodde det var en feil i systemet og var ikke noe å bekymre seg for og bilen ville komme som avtalt.

En dag senere fikk jeg en av de tristeste telefonene en kan få: "Det har skjedd noe med transport av bilen din. Toget som skulle frakte bilen har sporet av og bilen er ugjenkjennelig og levering må utsettes. Måtte le litt også, kan jo ikke skje noe mer uforutsett enn dette og spurte om det var noen personer som hadde blitt skadet, heldigvis ingen liv tapt. Jaja, var bare en død ting som kunne erstattes, livet går videre.

Ny leveringsdato er slutten av November. Slutten av november nærmer seg og jeg etterspør levering og DS hadde problemer med å kunne gi en eksakt dato pga mangel av informasjon fra logistikk, men håpet på slutten av november ut fra prognoser. Levering i slutten av november ble starten på desember, pga treg omlasting i Drammen, brukte en uke på å få den fra Drammen til Stavanger. Nok en fryktelig laaaaang uke......

Fikk epost Tirsdag 03.12.13 at bilen var ankommet Stavanger og de skulle gjøre alt de kunne for å få den klar på rekordtid og jeg kunne hente bilen Onsdag kl 15:00. Jeg skulle kjøre fra Haugesund-Kristiansand denne dagen, så kunne ikke passet bedre. Jeg stokker om på arbeidsflokken på jobb for å klare å nå det til 15:00 og kommer litt tidligere enn avtalt. Fikk kikket meg rundt og ser bilen står klar og det kribler i hele kroppen. Snakket med service folk, en fra Danmark og en fra Amerika. Begge 2 fantastisk entusiastiske. Dansken, Matias finner frem tåkelys og viser meg det, jeg blir interresert og spør om muligheter for å få det montert. Litt betenkningstid så sier han ja. De hiver seg rundt og demonterer fronten og fester de på med en gang. God service!

Jeg spør om matter, dette hadde de fått inn dagen før og jeg kunne få det med meg med en gang. Samme gjaldt ekstra lader. Alt var selvfølgelig ingen problem.

Jeg møter min DS Martin og fikk vist bilen litt mer og fantastisk service fra alle på Stavanger avdelingen.

Bilen er uten feil og mangler og har ingenting å utsette på den. Fikk den levert med vinterdekk også, siden værvarslinger ikke så bra ut de neste dagene.

Jeg hiver meg i bilen og setter kursen mot Kristiansand og nyter kjøregleden. Jeg og kollega (som også har Tesla) kjører sammen på vei ned. Planlegger selvfølgelig stopp og spisepause på Tesla superlader i Lyndal.

Vi plugger bilen i og spiser. Kommer tilbake så er de helt fulle. Helt fantastisk!

Kjører til Kristiansand og skal parkere for kvelden. Kjører inn i parkeringshuset og klarte selvfølgelig å ta nedi, knekken litt for bratt. Et deksel under bilen løsner litt og jeg tenker....FAEN!! Sukk, stønn. Jaja, skaden gjort..
Finner en parkering med ladekontakt og plugger i til hjemreisen på Fredag. (heldigvis er stormen over til jeg skal hjem)

På vei hjem ble det do og røykepause i Lyndal før turen videre. Igjen, digg lading ;-) Veiene hjem var dekket av snø og slaps. Var skeptisk på kjøre egenskapene, men ble overrasket og syns det er en av de beste bilene jeg har kjørt på vinterføre.

Stopper hos Tesla i Stavanger for å be dem sjekke dekselet, og entusiasmen er der igjen. Selvfølgelig!! Kjør den inn med en gang. Det var veldig raskt gjort og fikset på noen få strakser. Fikk ladet bilen litt også mens jeg var der, var usikker på om ferjer og slik gikk som normalt og ville være på den sikre siden. Igjen, fantastisk service på Stavanger gjengen.

Bilen er nå vel hjemme og fikk bekreftet at bakken (veldig bratt) opp til huset tildekket med masse snø var ingen problem for bilen, det var den siste tingen jeg måtte få bekreftet at jeg hadde gjort er rett valg.

Jeg har valg rett bil!!

Kjøreturen heleveien har gått som en drøm, og 0 rekkevidde angst.

Bilder kommer senere når jeg har fått vasket bilen. Bildet er fra ladestoppet på vei ned til kristiansand.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Viking

Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

jkirkebo

Sitat fra: Adrian på lørdag 07. desember 2013, klokken 18:23
Kjører til Kristiansand og skal parkere for kvelden. Kjører inn i parkeringshuset og klarte selvfølgelig å ta nedi, knekken litt for bratt. Et deksel under bilen løsner litt og jeg tenker....FAEN!! Sukk, stønn. Jaja, skaden gjort..

Jeg har samme problem i et parkeringshus jeg bruker innimellom. Knekken fra rampa opp til plan 3 er så bratt at bilen tar nedi på midten (!). Nå husker jeg å sette den i "HIGH" først, da er det null problem. Jeg er glad jeg bestilte luftfjæringen, den lange akselavstanden gir visse utfordringer mhp. parkeringshus, ferger/fergeleier, bratte oppkjørsler og lignende. De har f.eks gravd opp hele gata utenfor huset her, setter jeg den ikke i "HIGH" tar jeg fort nedi både her og der...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

buylove

Hei!

Har noen av dere som har fått bilene deres i løpet av de siste dagene fått med to ladekabler, eller skal den største etter leveres? I så fall, når regner Tesla med å levere dem?

Er lovet bil 20. desember men selgeren kan ikke si om kablene er med eller om de blir levert senere. Synes det er ganske vanvittig om den største kabelen ikke blir levert med en gang, for min del er bilen ubrukbar dersom jeg ikke har mulighet til å lade raskere en med en vanlig shuko kontakt.
2013 Model S 85
Citroen CX Prestige Turbo - Citroen CX GTI Turbo
Citroen Dsuper5 -  Citroen AMI Super etc.

stianrod

Sitat fra: buylove på lørdag 07. desember 2013, klokken 23:10
Hei!

Har noen av dere som har fått bilene deres i løpet av de siste dagene fått med to ladekabler, eller skal den største etter leveres? I så fall, når regner Tesla med å levere dem?

Er lovet bil 20. desember men selgeren kan ikke si om kablene er med eller om de blir levert senere. Synes det er ganske vanvittig om den største kabelen ikke blir levert med en gang, for min del er bilen ubrukbar dersom jeg ikke har mulighet til å lade raskere en med en vanlig shuko kontakt.

Bilen leveres men en ladekabel som foreløpig kun kan brukes i vanlig schuko. Det er pga mangel på blå/rød adapter. Disse skulle selvsagt vært levert med bilen, men blir ikke det. Ingen vet når de kommer heller.  Jeg får også bil neste fredag og forventer ikke adapterne med. Ordnet Saltoboks pga dette rotet, så er ikke avhengig av adapterne, men ingen info om dette fra Tesla er dårlig kundebehandling.  Forventer svar/forklaring/beklagelse fra Tesla ved overlevering.
Tesla Model S P85 2014

jsu224

Fredag var det dagen da. Litt misfornøyd med at det skulle blåse opp til snøstorm dagen i forveien som INSTANT lagde superglatt asfalt på småveiene siden jeg fikk utlevert med 21" sommerhjul. Men det fikk bare gå rett og slett!!  ;D

Vel fremme ser jeg med engang bilen stå utenfor på Alna. Ser først fargen og så drar jeg kjensel på reg.nr. Jeg trer inn i lokalet og blir møtt av to karer hvorav ene blir min "dude for the day". Kristina antakelig opptatt med å svare på mailer på kontoret :-)

Etter litt uklarheter rundt hvem som skal skifte til vinterhjula jeg har med så orker jeg ikke videre seremoni rundt det og svelger at jeg selv må betale 680kr til Vianor rett over gata. Kjøre med sommerhjul frister ikke og en kollisjon som følge av sommerhjul kunne kostet meg dyrt på mange måter.

Utvendig ser bilen strøken ut. Ingen skader som jeg kunne se og panelene var på linje. Ingen skrammer på felger heller. Da er min største frykt feid av banen og jeg kjenner en stoisk ro bre seg i venene! har i ettertid sett antydninger til swirls i lakken, men dette så jeg dessverre ikke før jeg hadde signert papirene og "due bill".

Det jeg imidlertid så var stygge hakk i baksetet, både på setet og rygg. Faktisk så spisse hakk at det var antydninger til hull. Ser ut som noen har satt seg inn på flere steder med skrutrekker eller spisse gjenstander i baklomma etc. Det er ikke av merkene som går bort over tid, det er rett og slett for spist og markant og som sagt antydninger til hull på størrelsen med hullet på et kronestykket. Det ble notert seff og beklaget på det sterkeste og ikke bare hullene men også at det ikke ble sett på forhånd og t bilen ble overlevert slik. ingen big deal så lenge det blir rette i ettertid synes jeg, men det MÅ rettes/byttes. Noe jeg har full tiltro til at blir gjort.

Adapter var ikke kommet som vi jo visste, men Kristina mente at NÅ skjedde det noe og at håpet var god tid før 1.kvartal :-) Merker jeg er litt skeptisk, men hun var likevel litt overbevisende også.

Så da bar det ut på veien da..bilen ble stygginnigamperæva møkkete med engang selvfølgelig. Kos å endelig kjøre sin egen Model S.  :)

Zneip

Nord Trøndelag | X90D

jsu224

Sitat fra: Zneip på søndag 08. desember 2013, klokken 14:36
Sitat fra: jsu224 på søndag 08. desember 2013, klokken 10:17
.....stygginnigamperæva....

Hahaha - kjempeuttrykk - eg lo  ;D

Det beste er at man kan slenge på enda flere gloser og det blir bare bedre og bedre  ;D

Og det trengs når man ha fått ny bil og kjørt 10 min hvorpå kompiser må spørre åssen farge bilen har... Gleder meg til sommern!  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA