Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

kjølholdt

Overlevering ved ds i Bergen 26.11. fungerte utmerket. Bra detailing , lakk helt uten problemer. Paneltilpasninger var etter mitt skjønn i orden, skinn interiør bra. Kjapp gjennomgang . Tesla bergen har sommer dekkene til de fikk inn flere felger. Bilen ble levert på nokian dekk.Til de av dere som skal ha bil utleveret i bergen ingen grunn til å bekymre seg;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Amper

Jeg fikk min TMS i går lørdag klokken 12. Avtalen var at den ikke skulle leveres upolert. Og de sa de skulle sette den opp med siste software.

Positivt:
Bilen var "klar" til tiden.
Det var 1 skade på felg som det ble opplyst om.
Felge(r) skulle byttes, men de hadde de ikke inne.
Hyggelig DES.

Negativt:
Bilen var skitten og urørt etter 55 mil transport fra Drammen (hadde forventet ren, men upolert bil).
Software var ikke ordnet, men de lastet den inn via PC mens vi var der. Ikke akkurat det jeg ønsket siden jeg har lest det tar 3-4 timer å få den installert. Men DES mente det tok kort tid siden det bare var installeringen igjen (ikke nedlasting)?
Jeg fant noen takboksfeste deksler som måtte byttes.
og en mindre ripe i lakken på en annen felg - begge deler skal de fikse. 
Mindre forskjeller i panelåpninger. Hvor det største avviket var mellom bakfanger og hjulbue. Jeg vet ikke helt hvor smerten går på det punktet.
Lakken var jo vanskelig å forholde seg til siden den var skitten, men så ikke noe i farten. Jeg får se om jeg får vasket den i dag.

Ellers så var bilen grei.  :) 
P85D :o)

sondell

Bil levert kl 14 idag på Alnabru. Kom kl 14 og da ventet de på meg, så ingen forsinkelser. Bilen sto rett utenfor pen og ren. Fant ingen feil utenom muligens en litt rar list til pano taket. Det ble notert og jeg skal holde öynene på det. Grei gjennomgang av bilen. Kjörte direkte til MegaHjul og satte på vinterdekk. Ble Nokian R2, de Michelin de hade blitt lovet til nå var forsinket frem til januar. Er forelöpig svärt fornöyd og bilen er veldig fin å kjöre. Android app og visibletesla virker allerede og bilen står nå for lading utenfor huset for förste gang :)

HKS

Hentet ut bilen på Alnabru idag klokken 13.
Kom litt før klokken 13, og da var alt klart. Bilen var parkert utenfor, og min DS og en annen person som jobbet med å klargjøre biler stod og ventet. Jeg hadde allerede vært med på å hente min far sin Tesla for litt under en uke siden, så jeg hoppet over store deler av gjennomgangen. Bilen hadde vinterdekkene montert på. De hadde ikke flere Pirelli-dekk igjen, så fikk levert bilen med Nokian R2 uten ekstra kostnad. Tok også med meg sommerdekkene, da jeg har en låve å lagre disse i. Finnishen på bilen var veldig bra, og så ingen ting å sette fingern på. Bilen er nå lagt inn i iPhone app, og står nå å lader på jobben frem til jeg skal hjem senere i ettermiddag.
Tesla Model 3 Long Range

frskby

Bilen endelig hentet ut i dag kl 16. Var på plass litt før og fikk hjelp med det samme.
Er forholdsvis nøye og gikk grundig gjennom bilen sammen med en som ikke var min DS, men veldig flink og hyggelig.
Eneste jeg kunne se av feil og mangler var litt høydeforskjell på "kant" mellom forskjerm og støtfanger. Det var en ekspert fra USA på verkstedet som tok dette med det samme og fikk justert til perfekt stand.
Ellers var det litt limrester på karbon i dashbord. Dette ble enkelt vasket vekk. Bilen er bilen strøken i det lyset som var i verkstedhallen. Litt begrenset lys, men tror den er bra.
Hadde avtalt å få skiftet dekk hos Dekkmann på Furuset, noen få km unna butikken på Alnabru. Heist opp på bukken og tatt av hjul oppdages det at jeg har glemt boltene til disse dekkene i den gamle bilen som står på Alnabru, og Dekkmann stenger om 10 min. Er bare å innse at dette ikke går, og det har begynt å snø.
21" sommerhjul på vinterføre er ikke optimalt. Ny tid kl 07 i morgen avtalt.
Ble da ikke mange meter på veien disse første timene, men følelsen er fantastisk. Gleder meg voldsomt til morgendagen og vinterdekk på slik at den kan prøves litt.
Alt i alt strålende fornøyd med overlevering, og problemene ovenfor er helt og holdent min feil.

MEN, etter få minutter at bilen har stått ute ser jeg deg "vanlige" problemet. Kraftig dugg i begge frontlykter.
Hva blir egentlig gjort med dette problemet?
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

stianrod

Gratulerer med bil, frskby!  At du bestile sekunder før meg, rettferdiggjør ikke at du skal får den 2 uker før meg ;) hehe.

Håper du er/blir kjempefornøyd tross din misnøye med selskapet.  Produktet er gull, så håper vi at resten av apparatet også kommer seg opp etterhvert.

Kjør "forsiktig" ;)
Tesla Model S P85 2014

TerjeV

Sitat fra: frskby på torsdag 05. desember 2013, klokken 21:50


MEN, etter få minutter at bilen har stått ute ser jeg deg "vanlige" problemet. Kraftig dugg i begge frontlykter.
Hva blir egentlig gjort med dette problemet?

Gi det litt tid.... Jeg fikk også dugg første dagen, men det har faktisk forsvunnet selv om jeg har kjørt 1.200 km i regn.
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

frskby

Sitat fra: stianrod på torsdag 05. desember 2013, klokken 22:29
Gratulerer med bil, frskby!  At du bestile sekunder før meg, rettferdiggjør ikke at du skal får den 2 uker før meg ;) hehe.

Håper du er/blir kjempefornøyd tross din misnøye med selskapet.  Produktet er gull, så håper vi at resten av apparatet også kommer seg opp etterhvert.

Kjør "forsiktig" ;)

Takk for det Stian. Bilen er fantastisk, men selskapet har litt å gå på før hele opplevelsen blir bra for min del. Opplevelsen rundt selve overlevering var bra, det skal de ha.  :)
Lykke til så mye med din overlevering når den tid kommer. Du har noe å glede deg til. Hvorfor du får 2 uker etter meg er ikke godt å si...
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

jsu224

Sitat fra: frskby på torsdag 05. desember 2013, klokken 22:35
Sitat fra: stianrod på torsdag 05. desember 2013, klokken 22:29
Gratulerer med bil, frskby!  At du bestile sekunder før meg, rettferdiggjør ikke at du skal får den 2 uker før meg ;) hehe.

Håper du er/blir kjempefornøyd tross din misnøye med selskapet.  Produktet er gull, så håper vi at resten av apparatet også kommer seg opp etterhvert.

Kjør "forsiktig" ;)

Takk for det Stian. Bilen er fantastisk, men selskapet har litt å gå på før hele opplevelsen blir bra for min del. Opplevelsen rundt selve overlevering var bra, det skal de ha.  :)
Lykke til så mye med din overlevering når den tid kommer. Du har noe å glede deg til. Hvorfor du får 2 uker etter meg er ikke godt å si...

..og nettopp DET kan de redde seg inn mye på! Ekstremt viktig for vår oppfattelse av seriøsiteten og kundefokus.

Chlangum

Da har jeg endelig fått henne hjem.
Var jo litt nervøs for at denne dagens "første kjøretur i sin egen Model S" opplevelse skulle gå i vasken da jeg onsdagen befant meg i Mobile, Alabama og febrilsk oppdaterte værmeldingen. Gjorde det ikke bedre at jeg fikk tekstmelding fra KLM om mulig forsinkelse i Amsterdam.

Tok ingen sjanser og sente mor opp for å hente bilen.
Velsigne tøffe mor som på strak arm, trappet opp på Tesla Bergen, fikk en rask gjennomføring for så og møte meg på Flesland.

Alt i alt så har min første dag med bilen bydd på alt mulig av forskjellig vær med vind, regn og nå på slutten av dagen masse snø.
Og bilen skuffer ikke der. Selv med pirelli dekkene som jeg valgte. Som forøvrig var montert på bilen uten noe tull. Sommerfelgene ble lagt baki.

Nå står hun og lader noen sårt trengte elektroner mens tripptelleren avslører en ikke akkurat økonomisk kjøring. 260 wh/km c",)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Roger Kolbu

Grattis! :)

Jeg synes 260 høres ganske så moderat ut jeg... ;)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Kallagtunet

#551
Bil levert! Har kun fått kjørt den ca 700 km så langt meget godt fornøyd! De som har forventet en lang liste med feil og mangler fra meg må jeg herved skuffe!!!

Rimelig perfekt bil ved overlevering (bra karosseri pasninger (om en ikke helt VAG klasse så godt innenfor akseptabelt).
Lakk og klargjøring bra uten swirls eller riper.
Manglet vinterdekk ved levering men fikk disse (Pirelli på Cyklone (Jippi!)).montert hjemme hos oss når de fikk inn felger (!) (God service fra Tesla Stavanger).
DAB radio fungerer overraskende bra, hatt ett par ganger der den har skiftet kanal av seg selv men bra mottaksforhold også ute i periferien.

Av småting så opplever jeg at ladeluken ikke alltid går opp når en trykker på UMC nappen (får «åpne» lyden men luken går ikke opp med en gang i 50% av tilfellene), men åpner seg etter 5 til 10 sekunder.
Ett vindu bakdør som «henger»litt i crome listen over vinduet.
Hatt ETT tilfelle av feilmeldingen «car needs Service» etter at bilen sto 10 minutt med dør ikke helt igjen (mulig at 12V batteriet fikk seg en liten dipp) for at ikke alarm skulle gå med passasjer i bilen.

Så langt MEGET godt fornøyd med bilen, går som ett skudd, skjermen funker gullfint, den ligger som klistret til veien, eneste ankepunktet er og det er ikke stort er at jeg synes den har mer hjulstøy enn jeg hadde forventet (litt bedre på vinterhul (Pirelli) enn sommer 21 tommer) men det er nok det jeg må betale for å bestille med perf pluss understellet (dvs min egen feil ).

Har hatt en lengre tur på 30 mil i +4 og regnvær 4 passasjerer, kupert løype og endte på 214W/km i snitt for turen, hadde håpet på litt bedre rekkevidde da hastigheten var lovlig, men får få frem ett egg å legge under pedalen. :D

toppi

Grattis, selv om jeg er noe overrasket at du tok sjansen på å kjøpe et så dårlig produkt  :o
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

EvenSteven

Fikk endelig utlevert min bil torsdag 05.12.13, klokken 12:00

Bilen var helt strøken både innvendig og utvendig. Ingen ting å utsette på lakk, dette var meget godt utført. Må si jeg var litt bekymret,  så gikk over bilen med lupe og fant ingen ting å sette fingeren på. Så dette var over all forventning og meget positivt.

En ting jeg påpekte var listen rundt vinduet på venstre bakdør. Denne spriket noe mer enn på motsatt side slik at metal listen ikke ligger helt plant. Men dette er ikke betydelig.
Om det ikke skulle gå seg til, skulle Tesla fikse dette senere.

Meget god og hyggelig gjennomgang fra DES samt god tone hele veien.

Fikk bilen på sommerdekk og var noe bekymret for snøstormen som var ventet inn over landet, men heldigvis bare veier da jeg reiste videre til Tesla sin dekkpartner for omlegg.
Så dette var helt udramatisk.
Tesla har oppbevart dekkene mine noen dager, grunnet en liten missforståelse fra Tesla Skøyen om at bilen min var klar for henting på tirsdag. Fikk en telefon om at bilen var klar for henting, men dette viste seg å være en annen Tesla som hadde vært inne på service.
Så stod hos Tesla klokken 09:50 med lua i hånda og skjegget i postkassen.... hva? ingen bil?

Dette ordnet Peter hos Tesla meget elegant! Spanderte dekk-skift, hentet dekkene mine hjemme hos meg,  samt lånte meg en Tesla Roadster et par dager til bilen min ble klargjort.
Fantastisk service.!!!  ;D

Jeg må si ventetiden, samt diverse utsettelser og uklare beskjeder nå i sluttfasen har vært meget frustrerende.
Heldigvis har denne frustrasjonen den siste uken blitt blåst vekk av velvilje samt topp serviceinnstilling fra teamet hos Tesla. Så anbefaler alle som føler frustrasjon eller misnøye om å ta personlig kontakt med Tesla, det er en hyggelig affære.

Bilen overgår all forventning og er en drøm å kjøre... Selv på dagens holkeføre! 



 
Tesla S P85+ sølv

Restusj

Gratulerer!! Høres betryggende ut og jeg kan bare glede meg enda mer til jeg selv får bilen før jul :)
S85, 85kW, Grå, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Park, Nappa-skinn, Vinterpakke, dobbeltlader,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA