Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Quattro

Sitat fra: Sofus på søndag 17. november 2013, klokken 18:51
Da har Sandefjord fått en blå Model S til. Hentet bilen på Alnabru igår, og ble imponert over både bil og de ansatte der!

Må innrømme jeg var litt skeptisk på forhånd etter å ha lest mye negativt på forumet over lang tid og selv hatt mange beskjeder fram og tilbake om jeg fikk med vinterdekk eller ikke. Været i helgen har vært strålende og det var egentlig like greit å få kjørt litt på 'sommerdekk'  :D

Pirelli på felg blir sendt hjem til meg i løpet av neste uke. Får installert 5.8 i natt, så jeg regner med å få registrert TPMS på dem selv.

Har ikke funnet noen feil eller mangler og er superfornøyd med både overlevering, detailing og kjøreegenskaper!

Gratulerer. Er du fornøyd med fargen?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Sofus

Sitat fra: Quattro på søndag 17. november 2013, klokken 18:54
Gratulerer. Er du fornøyd med fargen?

Takk for det!
Ja, veldig fornøyd med fargen!! Mørkere og finere enn forventet!  :)
Model S

Birger

Da har endelig jeg fått min deilige blå Model S :-)

Jeg og junior tok toget inn fra Arendal til Oslo og ankom da standsmessing på komfortklassen til Oslo S. Det måtte bli tog og ikke buss siden toget er elektrisk. Der inne møtte vi kona som kom fra jobb i UK. Så ble det en trivelig kveld og en trivelig lørdag frem til vi dro opp til Tesla på Alnabru.

Vi var både skeptiske og nervøse ettersom vår leveringsspesialist hadde ringt tidligere i uken og beklaget at det hadde vært en transportskade på bilen. De skulle gjøre alt det de kunne for å ordne det. Det var jo ganske viktig for oss etter som billetter var bestilt fra UK og hotell også. Først skulle vi komme klokken 16, så ble det 13 og til slutt ble det klokken 15. Så klokken 14:45 var vi der oppe.

De hadde det kjempehektisk og det var bestillinger på gang og mange kom for å prøvekjøre. Det var allikevel en god stemning i lokalet. etter en ti minutters tid kom en kar bort til oss og spurte om vi fikk hjelp. Vi sa vi var der for å hente bil og ventet på vår leveringsspesialist. Det kunne ta noen minutter, men gi beskjed dersom det drøyer var svaret.

Så ca. kvart over tre kom vår spesialist og beklaget at det var litt over tiden. vi fikk beskjed om at det ville komme en annen for å hjelpe oss. Det viste seg å være støtte fra hovedkontoret i U.S.A. eN svært trivelig og svært dyktig kar som ledet oss gjennom alt med bilen. Veldig bra at de "over there" har innsett at Norge trenger hjelp!

Vi hadde en grundig kikk på bilen og den ser så langt helt perfekt ut! ingen gliper, skjevheter hverken på innsiden eller yttersiden. Rett og slett bare lekker! Skaden viste seg å være utbedret ved å bytte støtfangeren bak.

Bilen skulle vært levert med R2 vinterdekk, de var ikke på.... De var heller ikke hentet fram så vi kunne ta dem med. Så kom overraskelse nummer to. Vi fikk ikke felger med til dem heller, de vil vi få på vårparten. Så nå skal de sende dekkene nedover til oss til et lokalt dekk hotell. Så skal dekkene legges om på eksisterende felger. Heldigvis greit nok med tanke på hvor mildt det er i været. Rød og blå adapter manglet også, men det ble hintet frempå om at de nok ville komme opp mot jul.

Deretter var det å ta bilen ut på veien og kjøre hjemover. En deilig tur! Vi stoppet innom Cinderella og tanket litt på Superchargeren. Det fungerte helt konge.

Så alt i alt en bra dag. Jeg sitter her og gliser fremdeles  ;D
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

valvolainen

Deilig å høre Birger! Grattis med bil:-) Høres ut som en meget trivelig 'outing' med fam!

Birger

Sitat fra: valvolainen på søndag 17. november 2013, klokken 19:26
Deilig å høre Birger! Grattis med bil:-) Høres ut som en meget trivelig 'outing' med fam!

Ja, vi hadde en utrolig fin tur. Og forventningene så langt er helt oppfylt :-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

bosse

Grattis! Kanskje vi sees i trafikken i Arendal en dag.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

jsu224

Veldig godt å høre folk er fornøyd med overleveringene. Jeg gruer meg nesten så..

Men jeg må si jeg synes det er sinnsykt at de sender folk ut på sommerdekk nå..vi er i slutten av november. Vinter/sludd/is kan være et kvarter unna..

tjobben

Gratulerer:)
Det er godt å lese at de aller fleste her har positive opplevelser ved overtagelse og at alle forventinger innfris. Jeg både gleder og gruer meg mye, og tipper at timene frem til fredag 29.11 kommer til å gå sakte.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Birger

Sitat fra: bosse på søndag 17. november 2013, klokken 23:08
Grattis! Kanskje vi sees i trafikken i Arendal en dag.

Ja så bra. Jeg har sett en hvit en her nede og så sier andre de har sett en sort og en grå. SÅ de begynner å kommer her også.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Cecilie

I dag var det endelig tid for henting av min nye røde skjønnhet :D
Vi møtte opp i god tid, og møtte etterhvert flere Tesla-ansatte som spurte om vi fikk hjelp, helt til DS (som førvrig viste seg å være en helt annen kar enn han jeg har mailet med...) kom kjørende ned fra andre siden av veien i et rødt glis. Tydeligvis rett fra klargjøring. Hyggelig kar som gikk igjennom alt med oss. Han påstod blått adapter ville komme i desember, men vinterdekk, som jeg bryr meg mye mer om enn blått adapter akkurat nå, det kunne han ikke engang gi et estimat på. Bare "forhåpentligvis veldig snart". Jaja moroklumpen, vinteren er her nå den! Helårsdekk du liksom ... Men nei, han påstod hardnakket at leverandøren ikke klarte å levere nok dekk, og at de var tomme (ja, han skyldte faktisk på Nokian...). Ga etterhvert opp å krangle om det, kom ingen vei, og fant vel ut at jeg fikk heller nyte denne (regnværstunge) høstdagen på sommerdekk enn så lenge...

Kjørte så hjem for litt lunsj og testing av lading i garasjen (mens mannen min kjørte den gamle fossilbilen hjem så den ikke skulle bli stående på Alnabru stakkars), og deretter bar det en tur opp i Holmenkollen for noen skrytebilder til venner og slekt (dessverre ingen utsikt å skryte av i dag, bare tåke...)



Til slutt kjørte vi litt rundt og ut på motorvei for å teste fart og slikt. Hva kan jeg si? Alle dere her inne vet jo hva for en digg bil dette er å kjøre  ;D
På vei sørover på E18 så vi at politiet stod med lasere i den andre retningen, så vi kjørte pent og pyntelig i fartsgrensa forbi der på vei tilbake :P
Og så ble det en tur innom Statoil for å spyle litt sølevann av bilen. Trodde aldri jeg kom til å bry meg så mye om en bil  :o

Homelink funka forresten med en gang. Vi har fellesgarasje i borettslaget, så aner ingenting om hva slags merke/type det er, men det funka fett å lære den signalet med fjernkontrollen, og det på første forsøk! De to plassene vi disponerer der inne er ikke superbrede, men heldigvis er vår andre bil ganske så liten, så det går greit selv om Teslaen blir stående litt på streken :P (må jo parkere så langt som mulig unna naboens bil... og da blir det jo naturlig nok veldig nærme vår andre bil ... eventuelt får vi forvise denne til gateparkering for lettere inn- og utkjøring  8) ). Så bortsett fra dette vinterdekk-greiene da, så var det jo en meget bra dag :) Og nå står bilen og sutter på de saktegående elektronene fra et 13A-schuko-stikk.

Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

TS

Sitat fra: Cecilie på mandag 18. november 2013, klokken 18:33
I dag var det endelig tid for henting av min nye røde skjønnhet :D
Vi møtte opp i god tid, og møtte etterhvert flere Tesla-ansatte som spurte om vi fikk hjelp, helt til DS (som førvrig viste seg å være en helt annen kar enn han jeg har mailet med...) kom kjørende ned fra andre siden av veien i et rødt glis. Tydeligvis rett fra klargjøring. Hyggelig kar som gikk igjennom alt med oss. Han påstod blått adapter ville komme i desember, men vinterdekk, som jeg bryr meg mye mer om enn blått adapter akkurat nå, det kunne han ikke engang gi et estimat på. Bare "forhåpentligvis veldig snart". Jaja moroklumpen, vinteren er her nå den! Helårsdekk du liksom ... Men nei, han påstod hardnakket at leverandøren ikke klarte å levere nok dekk, og at de var tomme (ja, han skyldte faktisk på Nokian...). Ga etterhvert opp å krangle om det, kom ingen vei, og fant vel ut at jeg fikk heller nyte denne (regnværstunge) høstdagen på sommerdekk enn så lenge...

Kjørte så hjem for litt lunsj og testing av lading i garasjen (mens mannen min kjørte den gamle fossilbilen hjem så den ikke skulle bli stående på Alnabru stakkars), og deretter bar det en tur opp i Holmenkollen for noen skrytebilder til venner og slekt (dessverre ingen utsikt å skryte av i dag, bare tåke...)



Til slutt kjørte vi litt rundt og ut på motorvei for å teste fart og slikt. Hva kan jeg si? Alle dere her inne vet jo hva for en digg bil dette er å kjøre  ;D
På vei sørover på E18 så vi at politiet stod med lasere i den andre retningen, så vi kjørte pent og pyntelig i fartsgrensa forbi der på vei tilbake :P
Og så ble det en tur innom Statoil for å spyle litt sølevann av bilen. Trodde aldri jeg kom til å bry meg så mye om en bil  :o

Homelink funka forresten med en gang. Vi har fellesgarasje i borettslaget, så aner ingenting om hva slags merke/type det er, men det funka fett å lære den signalet med fjernkontrollen, og det på første forsøk! De to plassene vi disponerer der inne er ikke superbrede, men heldigvis er vår andre bil ganske så liten, så det går greit selv om Teslaen blir stående litt på streken :P (må jo parkere så langt som mulig unna naboens bil... og da blir det jo naturlig nok veldig nærme vår andre bil ... eventuelt får vi forvise denne til gateparkering for lettere inn- og utkjøring  8) ). Så bortsett fra dette vinterdekk-greiene da, så var det jo en meget bra dag :) Og nå står bilen og sutter på de saktegående elektronene fra et 13A-schuko-stikk.

Gratulerer med flott bil  :D

Kjøp f.eks Nokian R2vinterdekk et annet sted og legg det over på org felgene, så finner du noen nye felger etterhvert til sommerhjulene. Sørg for at du gir Tesla beskjed skriftlig og får bekreftet tilbakebetaling.

Det stemmer nok at det er tomt for Nokian R2 . (Miichelin X-ice3 også)
Dekkhallen og Tesla bestilte opp det som var igjen i den dimmen fra Nokian
Vi (kjøpere) presset Tesla til å i det hele tatt tilby slike nordiske vinterdekk som de mente var for lite retningsstabile, så det kom vel som hjulekvelden på kjerringa for både Tesla og Nokian at de skulle selge så mange ...





rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

ebbrey

Sitat fra: Cecilie på mandag 18. november 2013, klokken 18:33
I dag var det endelig tid for henting av min nye røde skjønnhet :D
Vi møtte opp i god tid, og møtte etterhvert flere Tesla-ansatte som spurte om vi fikk hjelp, helt til DS (som førvrig viste seg å være en helt annen kar enn han jeg har mailet med...) kom kjørende ned fra andre siden av veien i et rødt glis. Tydeligvis rett fra klargjøring. Hyggelig kar som gikk igjennom alt med oss. Han påstod blått adapter ville komme i desember, men vinterdekk, som jeg bryr meg mye mer om enn blått adapter akkurat nå, det kunne han ikke engang gi et estimat på. Bare "forhåpentligvis veldig snart". Jaja moroklumpen, vinteren er her nå den! Helårsdekk du liksom ... Men nei, han påstod hardnakket at leverandøren ikke klarte å levere nok dekk, og at de var tomme (ja, han skyldte faktisk på Nokian...). Ga etterhvert opp å krangle om det, kom ingen vei, og fant vel ut at jeg fikk heller nyte denne (regnværstunge) høstdagen på sommerdekk enn så lenge...

Kjørte så hjem for litt lunsj og testing av lading i garasjen (mens mannen min kjørte den gamle fossilbilen hjem så den ikke skulle bli stående på Alnabru stakkars), og deretter bar det en tur opp i Holmenkollen for noen skrytebilder til venner og slekt (dessverre ingen utsikt å skryte av i dag, bare tåke...)



Til slutt kjørte vi litt rundt og ut på motorvei for å teste fart og slikt. Hva kan jeg si? Alle dere her inne vet jo hva for en digg bil dette er å kjøre  ;D
På vei sørover på E18 så vi at politiet stod med lasere i den andre retningen, så vi kjørte pent og pyntelig i fartsgrensa forbi der på vei tilbake :P
Og så ble det en tur innom Statoil for å spyle litt sølevann av bilen. Trodde aldri jeg kom til å bry meg så mye om en bil  :o

Homelink funka forresten med en gang. Vi har fellesgarasje i borettslaget, så aner ingenting om hva slags merke/type det er, men det funka fett å lære den signalet med fjernkontrollen, og det på første forsøk! De to plassene vi disponerer der inne er ikke superbrede, men heldigvis er vår andre bil ganske så liten, så det går greit selv om Teslaen blir stående litt på streken :P (må jo parkere så langt som mulig unna naboens bil... og da blir det jo naturlig nok veldig nærme vår andre bil ... eventuelt får vi forvise denne til gateparkering for lettere inn- og utkjøring  8) ). Så bortsett fra dette vinterdekk-greiene da, så var det jo en meget bra dag :) Og nå står bilen og sutter på de saktegående elektronene fra et 13A-schuko-stikk.

Hvis du sliter med å finne dekk kan du se i X-ice3 for 10000,- tråden. De har fraktalternativ som jeg brukte. (fra usa)  Sendt fredag. Levert på dør og montert på bil Mandag. kom på 12.000,-
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Gjermund

Fikk min i går, ingen feil eller mangler (enda i hvert fall).  :D

Og de hadde satt vinterdekkene nokian piggfrie på sommerfelgene (som jo er like vinterfelgene som ikke har kommet). Så når det andre felgsettet kommer setter de sommerdekkene på det og oppbevarer de for meg til de bytter om til sommerhjul for meg til våren  :D :D :D. Helt konge, for jeg har jo så dårlig plass i garasjen nå, må bygge en bod for å få plass til all "dritten" som er der.

Det eneste er at jeg trodde det gikk an å lagre sanger i bilen fra i-pod, men det går visst ikke. Ellers beste bilen jeg har kjørt. Jeg er også fornøyd med både interiøret og setene, men kanskje jeg ikke er så kresen på akkurat det som visse andre her, jeg går fra en 12 år gammel BMW 5 serie.

kthomas

Fikk bilen i går, noe dager tidligere enn opprinnelig planlagt :) Men da måtte selvsagt betalingen være i orden og det ble en liten utfordring og jeg følte jeg kom i en "catch22" situasjon. Min EK var i orden, resten skulle lånes av banken med pant i bilen. Banken krevde at bilen var registrert i mitt navn noe Tesla hadde gjort kl. 09:00. Jeg skulle hente bilen kl.12:00 og banken sa at overføring skulle skje ila dagen. Dette holdt ikke for Tesla og jeg ble sittende på Alnabru mens min saksbehandler på banken og Tesla kontakten spiste lunsj. Ca. kl 12:30 er jeg i kontakt med banken igjen som emailer meg en mer formell melding at overføring skjer. Dette videre sender jeg til Tesla og etter ca. 15 minutter ser jeg bilen min kjørende inn i parkeringsplassen. Jeg ble møtt av en meget hyggelig jente som viser meg rundt bilen og hvordan skjermen brukes. Etter ca. 45 minutter er jeg klar til å kjøre. Jeg får ikke vinterdekk og heller ikke den blå adapteren men jeg er i gang !!!

Jeg går fra en meget strøken 5år gammel BMW 520 M-Sport. Så dette blir nok en tøff oppgave for Tesla :)       

Tesladigger

Da fikk jeg også bilen min i dag, for en fantastisk dag. 8)
Utlevering i Stavanger og bilen så helt perfekt ut, kunne ikke finne noe særlig å sette fingeren på.
Hyggelig DS som svarte på alle spørsmål vi hadde og gav oss den tiden vi trengte, til tross for at det var mye aktivitet med å klargjøre showroom og klargjøring av biler. :)

Bilen er helt fantastisk, og det er bare å glede seg for dere som venter. Jeg gikk for S85 og var litt spent på hvordan denne ville bli da jeg kun hadde prøvd P85, angrer ikke på det da bilen går som et uvær den. ;D

Det har blitt mye vising og prøving for familie og kjente i dag, mange som forlater bilen med lengselsfullt blikk etter å ha forelsket seg litt i den. ;)

Fikk vite at Europeisk tesla shop er like om hjørnet for oppstart og at adapterne begynner å bli sendt ut snart. Ble også fortalt at de var begynt med å lage til lister for disse utsendelsene nå.
Vinterdekk valgte jeg å ta via tredjepart så de skal jeg innom å få montert på bilen i morgen.

Alt har fungert helt fint både FM, DAB, Int. radio, Home link, tlf., streaming fra mob., oppkobling mot wifi etc.
Når det gjelder lading så testet jeg denne både hos Tesla og hjemme uten noen problemer, men når jeg skulle sette den på lading for natta nå i kveld fikk jeg litt problemer.  Alt så alt ut til å være ok, med blinkende grønt lys uten at den begynte å telle opp ampere og til slutt fikk jeg en feilmelding om at ladekabel måtte skiftes. :o
Men jeg plugga alt ut og låste og låste opp bilen plugget i på ny og da fungerte alt fint igjen, og lader fortsatt. :P

Nå er det bare å samle seg litt søvn og noen KW så starter neste turne på jobben i morgen ;)
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA