Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

asbkar

Sitat fra: janmb på torsdag 07. november 2013, klokken 21:30
Sant nok, men det er da fortsatt bomselskapets problem og ikke vårt...

Når det er sagt er det jo fint å bidra til at overheaden i bompengeinnkreving er minst mulig. Den er mer enn stor nok som det er.
Uansett sikkert lurt å ikke gjøre det til et større problem enn nødvendig for dem hvis vi ønsker å beholde så mange fordeler som mulig så lenge som mulig...
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: asbkar på torsdag 07. november 2013, klokken 22:40
Uansett sikkert lurt å ikke gjøre det til et større problem enn nødvendig for dem hvis vi ønsker å beholde så mange fordeler som mulig så lenge som mulig...

+1 ;)

Griffel

#482
Sitat fra: janmb på torsdag 07. november 2013, klokken 21:21
Skikkelig idiotspørsmål: Hvorfor har folk autopassbrikke i en elbil i det hele tatt?
Sitat fra: Griffel på onsdag 18. september 2013, klokken 10:30
Tegn et gratis abonnement og montere brikke i bilen slik at det jeg betaler i bompenger går til veier og kollektivtrafikk istedet for til unødvendig billedbehandling.

Riksrevisjonen har påpekt de store ekstrautgiftene passering uten brikke påfører bomselskapene.
Det at en får faktura og deretter må "søke" om fritak og dokumentere at en kjørte elbil kan en anse som et mildt press fra bomselskapet for å ivareta riksrevisjonens pålegg om å øke antallet brikkepasseringer.

Tidligere sto det på Fjellinjens sider at en enten måtte ha brikke eller "søke" fritak etter passering uten brikke nå står det:
"For å passere gratis i våre bomanlegg er du nødt til å skaffe deg en fritaksavtale.
Med fritaksavtale vil du ikke lenger motta faktura for passeringer i bomanlegg som gir rett til fritak."
Sitat fra: Griffel på lørdag 12. oktober 2013, klokken 19:10
Hver gang en elbil uten brikke kjører gjennom en bomstasjon forsvinner det noen kr. fra vei og kollektivtarfikk over i administrasjon og til motorvognregisteret. Fossilbilister uten brikke betaler i Oslo omtrent 11% ekstra avgift for å dekke dette.
At det ikke er avgifter på elbil i bomring er en ting, at de påfører oss andre ekstrautgifter (de kr som tapes ved at penger flyttes må jo vi ander betale) synes jeg det er vanskelig å forsvare.

Skaff brikke.

Med brikke i Elbil kjører du mer anonymt gjennom ringen enn uten brikke, så data argumentet holler ikke vann.
Skaff brikke eller betal ekstra for å kjøre mindre annonymt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

TK Askøy

Jeg tegnet avtale om autopassbrikke hovedsakelig pga lettere adgang til gratis parkering i Bergen, men slutter meg absolutt til synspunktet om å unngå ekstrabelastninger for bomselskapene. Det er ingen grunn til å gjøre hverdagen vanskeligere for de som jobber med dette, spesielt for oss som har så mange fordeler med å bruke elbil.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

OleT

Og da har jeg kjørt min mye bil hjem og parkert trygt i garasjen.:)

Var litt kilent å rygge inn i garasjen, særlig fordi jeg ikke var ferdig å rydde så jeg bare hadde 30cm å gå på når forhjulene hoppet over kanten. Men det gikk bra, med flere cm margin. ;)
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

ebbrey

Idag var dagen her. Jeg skulle få min S. Tok toget til jobben, ryggsekken full av skjøtekabler, med sommerfugler i magen og en følelse som bringte minner tilbake til dagen jeg fikk vår førstefødte. Spesielt, men godt.

Jeg reiste innover ca en time før leveringstidspunkt fra Drammen mot alnabru. DS ringte meg og fortalte at det hadde dukket opp 2 problemer. Ugh. Første var avvik på bilen. Og om jeg ville utsette leveringen til dette var rettet. Dette ble jeg helt rolig av. Så utrolig bra at jeg fikk denne beskjeden før jeg kom. Informasjon fra Tesla er det jeg har slitt mest med under reservasjonstiden. Jeg ble fortalt at det var merker etter lastestropp ved hjulbuen som måtte omlakkeres.

Jeg sa at jeg kan ta leveringen idag også levere bilen selv til Drammen karosseri siden jeg jobber i Drammen. Så spurte jeg hva det andre problemet var, fikk jeg beskjed om at det var problemer med betalingen og at bilen ikke kunne leveres før dette var iorden. Skjønte ingen ting, viste seg at de her blandet med en annen kunde så alt skulle være iorden til kl 12.

Rett etter at vi har snakket sammen på telefonen, bestemmer HTC'en min at nok er nok, og skjermen tok kvelden. Passet fint på en allerede stressendes dag. Så når jeg var på plass 11.50 kom DS og fortalte at hun hadde prøvd å ringe meg flere ganger.. ikke en god følelse.. Det viste seg at bilen ikke var klar og at de trengte litt ekstra tid. Jeg ventet i butikken en stund. Mens DS skaffet frem en demo bil og startet med gjennomgangen. Først tenkte jeg at jeg ikke hadde behov for denne da jeg har fulgt med her og "lest" manualen. Men gjennomgangen var kjempefin og veldig nyttig :)

DS sjekket om bilen nærmet seg, men det gjorde den ikke.. De hadde funnet ut at ripene ikke var så problematisk alikevel, og at de ville utbedre dette i klargjøringshallen, og ba om 2 timer. Jeg sa så lenge de påviser hvor dette var og at jeg senere kan få det fikset om det viser seg å ikke ha gått bra, så var det greit.

Jeg trengte ny tlf så reiste og ordnet dette og kom tilbake. Når jeg var tilbake kl 15, fikk jeg beskjed om at det stod en gjeng og gnukket på bilen for siste innspurt så jeg bare stod på utsiden og ventet. Når endelig bilen kom kjørendes ned fra rampa og ble parkert forran meg var det ingen tvil om at de hadde fått shina den skikkelig :) Fikk beskjed om at de hadde registrert 1 avvik på sideruten forran. (gjennomgående ripe) og at denne skulle byttes. Dette hadde blitt ført inn i "todo" listen sammen med adapterne. Det ble også notert opp at de hadde utbedret etter lastestropp, noe jeg ba om.

Tok en runde rundt og sjekket at alt så greit ut, fant ingen "grå dører" så var meget fornøyd og klar for avreise.

Satte veldig pris på at de beklaget for rotet, og at de inrømte at de har en del å gå på når det gjelder informasjon. Selv fikk jeg en god opplevelse av leveringen. Det er selvsagt kaotisk der oppe, mange kunder på en gang og bare når jeg stod å ventet kom det sikkert 10 nye biler fra drammen som ble fraktet inn i klargjøringshallen. Dagen i dag, og overraskelsen med tidligere levering gjør at jeg stort sett er meget fornøyd med leveransen. Det føltes hvertfall ut som de gjorde sitt for at jeg skulle være fornøyd. Og da er man kommet langt :)

Som jeg sa til DS, uansett hva slags feil som oppstår, så lenge det informeres godt og ryddes skikkelig opp i, så blir dette veldig bra fremmover også :) Det er jo ingen tvil at Tesla som organisasjon har litt voksesmerter.

Det ble en lang dag i oslo, så når jeg skulle hjemmover var køene godt igang. Jeg brydde meg ikke om taxi feltet en gang, og bare koste meg med bilen i køen. De hjemme begynte å bli utålmodige, spesielt guttungen på 4, som har gledet seg nesten like mye som far, og hadde fortalt alle i barnehagen at idag kommer endelig "racerbilen"

Jeg reiste fra oslo med typical 230 km og kjørte til Sandefjord. Når jeg var hjemme så hadde jeg 75 km igjen, og hadde da brukt 25 km mer enn avstanden jeg hadde kjørt. Endte på ca 200 wh/km.

Bilen er jo ti ganger bedre å kjøre enn inntrykket jeg satt igjen med på prøvekjøringen. Prøvekjøringen var for kort til å gi et skikkelig inntrykk av bilen uten dens enorme akselerasjon..

Vel hjemme tok jeg resten av familien med på en rånerunde. Det ble en sen kveld, men alle koste seg.

Satte bilen til lading, den ville ikke starte med en gang stod "Charge cable problem" i displayet. Glad jeg ikke tok det forgitt at den skulle starte selv om det stod "Charging will start.." Tok kabelen ut og inn igjen.. Så la jeg merke til at den telte opp ampere og startet. Fikk også lagt inn appen via apptoide, meget kjekt!

Er utrolig glad for at jeg kjøpte Standard. Jeg sliter litt med kreftene enda, skal bli godt å bli vant til dem :)

Blir ikke min siste Tesla. Og håper de fortsetter arbeidet med å kvalitetssikre det som ruller av båtene i drammen hver uke.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

teslapower

Da har jeg vært lykkelig eier av en Tesla Model S i 24 timer, hentet i Trondheim :-).  Fra jeg bestemte meg for å kjøpe denne bilen for litt over 2 år siden, må jeg si at selve kjøpsopplevelsen fom bestilling til levering har vært en meget positiv og spesiell opplevelse. Spesielt den siste delen fra jeg fikk vite at bilen var ankommet Drammen, ble jeg informert flere ganger daglig på hvordan det låg ann med bilen. Så tusen takk til Mathias og teamet på Lade.

Bilen er bare fantastisk og gleden med å kjøre bil har på en måte blitt født på ny for min del :-). Jeg gleder meg til fortsettelsen...det var det jeg hadde tid til idag. Nå skal jeg å kona ut å kjøre BIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

LA-Thing

Fikk første telefon for ca. 1 måned siden og avtalte levering 22. november. Så fikk jeg en e-mail den 6/11 om at fakturaen lå på MyTesla. Denne hadde leveringsdato 26/11. Kristina ringte dagen etter og sa at jeg kunne hente bilen den 12/11. Så ringte hun igjen i går (ja, søndag! Men etter kirketid selvsagt, tydelig godt oppdratt) og lurte på om jeg kunne hente den i dag! Jeg har ikke mast i det hele tatt, hverken på mail eller telefon - så dette var overraskende positivt.

Møtte på Alnabru 0950 i dag og ventet 10min før bilen ble kjørt frem. Så helt strøken ut for et utrent øye, detailing er ikke min sterke side. En raskt titt rundt bilen avdekket ingen åpenbare feil. Fikk en 45 min gjennomgang av alle funksjoner inkludert innstilling av profil og synking av telefon.

Så var det bare å kjøre. Tidligere beskrivelser stemmer, det er lett å bli vant til komforten, mangelen på støy, alle de praktiske funksjonene, kraftreservene. Virkelig 'Effortless driving' som jeg tror Jaguar har skrytt på seg. Har en klassisk 12'er fra England som komfortmessig fortsatt er bra sett i lys av at den ble konstruert for 40 år siden, men den nøyer seg ikke med bensinekvivalenten av 220 Wh/km.

Står nå og lader på 10A og det går ikke fort. Mangler selvsagt rødt og blått og norsk Iphone app.
Drammen, Tesla Model S #2510

Nuvolari

Sitat fra: LA-Thing på mandag 11. november 2013, klokken 20:33
Fikk første telefon for ca. 1 måned siden og avtalte levering 22. november. Så fikk jeg en e-mail den 6/11 om at fakturaen lå på MyTesla. Denne hadde leveringsdato 26/11. Kristina ringte dagen etter og sa at jeg kunne hente bilen den 12/11. Så ringte hun igjen i går (ja, søndag! Men etter kirketid selvsagt, tydelig godt oppdratt) og lurte på om jeg kunne hente den i dag! Jeg har ikke mast i det hele tatt, hverken på mail eller telefon - så dette var overraskende positivt.

Møtte på Alnabru 0950 i dag og ventet 10min før bilen ble kjørt frem. Så helt strøken ut for et utrent øye, detailing er ikke min sterke side. En raskt titt rundt bilen avdekket ingen åpenbare feil. Fikk en 45 min gjennomgang av alle funksjoner inkludert innstilling av profil og synking av telefon.

Så var det bare å kjøre. Tidligere beskrivelser stemmer, det er lett å bli vant til komforten, mangelen på støy, alle de praktiske funksjonene, kraftreservene. Virkelig 'Effortless driving' som jeg tror Jaguar har skrytt på seg. Har en klassisk 12'er fra England som komfortmessig fortsatt er bra sett i lys av at den ble konstruert for 40 år siden, men den nøyer seg ikke med bensinekvivalenten av 220 Wh/km.

Står nå og lader på 10A og det går ikke fort. Mangler selvsagt rødt og blått og norsk Iphone app.

Gratulerer!

Første bilen på 25xx tallet så vidt jeg kan huske.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Kallagtunet


Aage M.

I dag var dagen. 11 minutter over 11 den 11.11 forlot jeg Alna i egen ekvipasje. Strålende bil. Absolutt ingen feil. Hadde kun kjørt 2,6 km. Hadde med meg en lang sjekkliste (fra forumet), og brukte en og en halv time på gjennomgangen.

Måtte på dekkhotellet for å få vinterdekkene. (Måtte ta av sommerdekkene, da felger ikke fantes. Får sommerdekkene tilbake på nye felger om en uke eller to). Adaptere manglet selvsagt også.

Appen fungerte fint på iPhone. Også Visable Tesla på Macén fungerte som forventet. Bilen må selvsagt oppleves, kan ikke beskrives. Trodde jeg hadde et greit bilde av herligheten etter tre prøvekjøringer, samt lån av naboens Signatur, men dette overgikk alle mine forventninger. Til alle dere som fortsatt venter: Gled dere!

PS. Til dere som tvilte; Sølv metalic og helsort interiør er strøkent til dette elegante vidunderet. Følte meg helt Konge.

PaalT

Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

TK

Mottok vår blå 85 på Tesla Lade i Trondheim i går kl 1700. Fantastisk fornøyd med kombinasjonen blå lakk og grått interiør som jeg synes blir et fint samspill, også med den litt blålige ledbelysningen. Fikk en super gjennomgang av Mathias og opplevde overtakelsen som svært positiv. Tok seg god tid. De hadde fått bilen inn kl 1000 i går og jeg fikk den kl 1700 samme dag fulladet. Fikk, etter at jeg hadde spurt om det, cyclonefelger på sommerdekkene, uten meromkostninger, noe som vi var kjempehappy med. Og døtrene mine var nesten like mye i ekstase som far og mor, godt hjulpet av ekstrasetene som nok blir mye brukt på småturer for hun største i første omgang.

Da vi kom hjem fikk jeg også plass i garasjen, noe som jeg regnet med men som likevel var spennende. Porten fikk jeg ikke helt igjen, men fjerner en plate i forkant så går det (snakk om en cm) :)

Så alt i alt utrolig fornøyd og for en bil! Kjørte nesten hele i går kveld med et (tesla)glis om munnen; det er virkelig "aston martin on the outside and apple on the inside".

Aage M.

Fikk masse gratulasjoner på Tesla-dagen i går, både her og på Face, Stor takk til samtlige. I morges kalte jeg opp bilen fra Macén. Fikk et hyggelig bilde av bilen, på en sky, i vakkert måneskinn, med beskjeden: Din Tesla sover fredfullt. Er du sikker på at du vil vekke den? Fikk litt dårlig samvittighet da jeg trykket "Ja", men den svarte straks at ladingen i løpet av natten var fullført, og at jeg nå hadde full tank. (Pris ca 27 kroner). Jeg logget av, så Teslaén kunne sove litt til, mens jeg tok en frokost. Deretter skal vi sammen ta en liten morgentur i godværet.  ;)

Amper

pass på at kona ikke blir sjalu siden du ønsker at TMSen skulle ligget ved din side..  ::)
P85D :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA