Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Henning76

Sitat fra: getor på tirsdag 05. november 2013, klokken 04:22
Sukk...
Våknet 03:30 og ga opp ved 4-tiden. Dette er dagen. Bilen har faatt skilter og bare venter. Rett over lunch skal det skje. Svangerskapet på 10 måneder og 7 dager er i ferd med å forløses. Men dette er latterlig fullstendig irrasjonelt. Voksen mann som er febrilsk som en unge natt til julaften. Sukk. Vondt har jeg magen også... Så sitter her i mørket da og teller timer, 2dre kaffekopp unnagjort og fler skal det bli.
Dette er tøffe tak, blir en laaaaang dag.
Bare meg?

Hehe.... Jeg GLEDER meg til å ha *den følelsen* klokka 03.30. Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å føle meg akkurat sånn som du gjør det nå.

Og da er det vel bare å gratulere med avhentet bil? Du får svare fra touchscreenen... ;)
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

laumb

Sitat fra: getor på tirsdag 05. november 2013, klokken 04:22
Sukk...
Våknet 03:30 og ga opp ved 4-tiden. Dette er dagen. Bilen har faatt skilter og bare venter. Rett over lunch skal det skje. Svangerskapet på 10 måneder og 7 dager er i ferd med å forløses. Men dette er latterlig fullstendig irrasjonelt. Voksen mann som er febrilsk som en unge natt til julaften. Sukk. Vondt har jeg magen også... Så sitter her i mørket da og teller timer, 2dre kaffekopp unnagjort og fler skal det bli.
Dette er tøffe tak, blir en laaaaang dag.
Bare meg?

Skulle gjort som meg, 2 pils til kveldsmaten og gamle foruminnlegg til jeg sovna av meg selv. :)
Sov som en unge natta før. :)

Muffinman

Sitat fra: Roger (NO) på onsdag 11. september 2013, klokken 14:08
Sitat fra: Cato76 på onsdag 11. september 2013, klokken 14:05
Får man utlevert ladenøkkel når man henter bilen, eller må man bestille dette hos kommune eller elbilforeningen?  ???
Følger med bilen. Det gjorde ihvertfall min...
Fikk du den i hånda eller var den plassert i bilen? Finner ingen nøkkel i min.

TK Askøy

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 05. november 2013, klokken 14:06
Sitat fra: Roger (NO) på onsdag 11. september 2013, klokken 14:08
Sitat fra: Cato76 på onsdag 11. september 2013, klokken 14:05
Får man utlevert ladenøkkel når man henter bilen, eller må man bestille dette hos kommune eller elbilforeningen?  ???
Følger med bilen. Det gjorde ihvertfall min...
Fikk du den i hånda eller var den plassert i bilen? Finner ingen nøkkel i min.
Jeg fikk heller ikke ladenøkkel med bilen. Benyttet anledningen til å melde meg inn i elbilforeningen, og har nå fått både ladenøkkel og en urskive som kan klistres i vinduet. Sistnevnte står ikke heeelt i stil med resten av bilen, men det må til for å unngå bot ved parkometer.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

DonPedro

Jeg får bil snart. Spurte om ladenøkkel - fikk beskjed om at det får jeg med.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

petersv

Nøkkel var tapet på innsiden av folderen kontrakten og kvitteringen lå i.

Bent

Sitat fra: TK Askøy på tirsdag 05. november 2013, klokken 14:21
Jeg fikk heller ikke ladenøkkel med bilen. Benyttet anledningen til å melde meg inn i elbilforeningen, og har nå fått både ladenøkkel og en urskive som kan klistres i vinduet. Sistnevnte står ikke heeelt i stil med resten av bilen, men det må til for å unngå bot ved parkometer.
Her er et artig hjemmeprosjekt:

Legg den (grønne?) urskiven du fikk fra Elbilforeningen i en scanner og scan den inn på en PC.

Åpne resultatet i et godt tegneprogram og bruk verktøyene der til å endre farge til å passe bilen din. (Min er rød, så jeg gikk for en Tesla-rød variant.) Bytt gjerne ut logoen med f.eks. en Tesla-logo.

Skriv ut resultatet på transparent. Sørg for å bruke en transparent som passer til printeren din, enkelte skrivere kan finne på å ødelegges hvis du bruker feil type.

Bruk en skarp tapetkniv e.l. (finnes sikkert hobbykniver som er bedre egnet) til å skjære ut sirkelen rundt urskiven du skrev ut slik at du får en fin rund urskive i korrekt farge. (Prøv å unngå stygge hakk i stuebordet.)

På originalskiven fra Elbilforeningen, skjær ut en sirkel rundt festet til viseren. Sørg for å få med nok plast med lim på til at det fester godt, men ikke ta med noe av de fargede delene. Du ender opp med en plastviser med noe limbelagt gjennomsiktig plast rundt basen. Fest denne viseren til den nye urskiven du har laget. Sørg for å feste den på "rett" side, dvs viseren skal sitte på siden som ser speilvendt ut.

Skaff deg en sprayboks med gjennomsiktig lim og spray på "utsiden" av urskiven din, dvs den siden der du kan lese tallene riktig. (Prøv å ikke ende opp med for mye lim på stuebordet.) Fest den flotte nye urskiven din på innsiden av frontruten som vanlig.

Alternativ fremgangsmåte:

Skriv ut teksten over, gi den til poden, og hold tilbake ukepenger inntil du får en urskive du er fornøyd med.
Tesla Roadster, 25Mm

TK Askøy

@Bent,
Knallbra prosjekt! Synd jeg ikke fikk servert ideen før jeg klistret urskiven på plass..  :-\
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

Microknut

#473
http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=8265

Jeg bestilte meg en slik tross "flott" grønn skive fra e-lbil forening. Synes den står mer i stil med resten av bilen.

Jeg fikk min bil for over 3 uker siden og var svært fornøyd med overleveringen og kommunikasjon i forkant. Jeg fikk bilen to dager før avtalt tid, da jeg oppdaget at den hadde fått reg.nr. hos vegvesenet. (Vet ikke hvor mange ganger jeg sjekket chassisnummer, men sikker tresifret)
Ingen mangler, litt løst trekk over begge førerdørene, men det regner jeg med å få fikset ved leilighet.

Jeg fikk forøvrig vinterdekkene satt på dagen etter henting. Jeg har Hakka piggfritt på Cyclon felger. Vendig flotte felger og etter en 1500 kilometer synes jeg også det etterhvert henger godt på veien, selv i tungt regn. Men i begynnelsen var de ikke gode. Hekken logret ofte, og TC slo inn ofte.

Og nå har jeg funnet godfølelsen. Det er en ren fryd å pendle nesten en time hver vei. Og farten er antagelig lavere enn før, hvorfor haste på nå en har det trivelig.
VIN14403  #1230 Levert 16.10 i Bergen

Strålende fornøyd med hele bilen

janmb

Skjønner ikke at folk vil klistre på noe på selve ruta på bilen sin i det hele tatt. Da er det jo mye bedre å lage et eller annet sammenleggbart stativ i papp eller lignende som man tar frem ved behov...

Samme gjelder autopassbrikker etc - totalt uaktuelt å klistre opp slikt i selve frontruta - da finner jeg den heller frem og holder den oppe manuelt ved bompasseringer. Nå er jo dette moot topic for elbil uansett, men bare et generelt hjertesukk.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

TK Askøy

Sitat fra: janmb på torsdag 07. november 2013, klokken 11:08
Skjønner ikke at folk vil klistre på noe på selve ruta på bilen sin i det hele tatt. Da er det jo mye bedre å lage et eller annet sammenleggbart stativ i papp eller lignende som man tar frem ved behov...

Samme gjelder autopassbrikker etc - totalt uaktuelt å klistre opp slikt i selve frontruta - da finner jeg den heller frem og holder den oppe manuelt ved bompasseringer. Nå er jo dette moot topic for elbil uansett, men bare et generelt hjertesukk.
Autopassbrikken har jeg vakumpakket og puttet inn bak nosecone. Funker som en drøm. Klistreklokken fra Elbilforeningen er ikke sååå stygg da   ;)
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

janmb

Skikkelig idiotspørsmål: Hvorfor har folk autopassbrikke i en elbil i det hele tatt?
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

TK Askøy

Sitat fra: janmb på torsdag 07. november 2013, klokken 21:21
Skikkelig idiotspørsmål: Hvorfor har folk autopassbrikke i en elbil i det hele tatt?
Parkering på Bystasjonen i Bergen blir mye enklere med autopass. Portene har autopass-skanner, og åpner seg  automatisk for elbiler som har inngått avtale med parkeringsselskapet. Men utover dette er det vel strengt tatt ikke nødvendig med autopass vil jeg tro.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

Øyvind.h

Sitat fra: janmb på torsdag 07. november 2013, klokken 21:21
Skikkelig idiotspørsmål: Hvorfor har folk autopassbrikke i en elbil i det hele tatt?
Fordi skiltavlesning ikke fungerer feilfritt (det finnes sågar utenlandske biler med skilt som begynner med EL). Brikkene fungerer veldig bra og reduserer behovet for veldig tidkrevende manuell bildekontroll.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

janmb

Sant nok, men det er da fortsatt bomselskapets problem og ikke vårt...

Når det er sagt er det jo fint å bidra til at overheaden i bompengeinnkreving er minst mulig. Den er mer enn stor nok som det er.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA