Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Også_Øyvind_H

Sitat fra: knukje på mandag 30. september 2013, klokken 08:44
Da har jeg hatt bilen i 6 dager. Hentet bilen i Stavanger 24.09. På garasjeplassen ved Stavanger bilpleie stod en sort, skinnende model S og ventet på meg. Etter gjennomgang av bilen utvendig var det ingenting å utsette på lakk eller karosseri som sådan. Sa ganske kjapt at det ikke var behov for noe "dilling" eller demonstrasjon av diverse da jeg har lest alt jeg kan om bilen de siste 3 årene. "Gi meg bilen!" :-)  I helgen hadde jeg tur/ retur Bergen uten behov for lading. Og jeg kjørte ikke en gang konservativt. Bilen er fantastisk! Fungerer 100%. Synd at noen opplever problemer. Jeg kan heldigvis si at jeg er strålende fornøyd fra det sekund jeg hentet bilen...

Var det deg jeg så over Stord mot Stavanger på søndag ca kl 18.30 el deromkring? Min første Model S observasjon på Stord :) Nydlig, svart bred bil...

Ca 45 dager igjen nå!
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Havebigfun

Sitat fra: stor66 på mandag 30. september 2013, klokken 18:19
Jeg kjørte veldig pent og forsiktig gjennom porten, og stoppet når parkeringssensorene sa "stopp!'
Gikk bak for å se og konstaterte at garasjeporren ville havne godt oppå bakluka. Argh.
Inn igjen og lure bilen fram så langt jeg turte mens bilen skrek "stopp!", så ut og titte.  Jeg trakk et lettelsens sukk med ca 7 cm klaring i begge ender! ;)
Gratulerer med ny bil!
I min garasje er det også lite plass til overs i lengderettningen. Jeg synes det er kjedelig at parkeringssensorene angir avstand i cm ned til de siste 40 cm, mens bilen bare roper stopp når finparkeringen foregår uten å angi cm :(
Hos meg medfører det at resterende 30 cm må tas på måfå med fare for skade :o

petersv


Havebigfun

Jeg har to biler etter hverandre i denne garasjen 8)
skjønner bare ikke hvorfor man ikke kan fortsettemed cm- angivelse- til 0 cm

petersv


Catalyzator

Sitat fra: Havebigfun på mandag 30. september 2013, klokken 20:57
Jeg har to biler etter hverandre i denne garasjen 8)
skjønner bare ikke hvorfor man ikke kan fortsettemed cm- angivelse- til 0 cm

Heng et tau ned fra himlingen så vet du hvor langt du kan kjøre  8)
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

jkirkebo

Sitat fra: Havebigfun på mandag 30. september 2013, klokken 20:57
Jeg har to biler etter hverandre i denne garasjen 8)
skjønner bare ikke hvorfor man ikke kan fortsettemed cm- angivelse- til 0 cm

Fordi systemet antageligvis ikke er nøyaktig nok. Slik at du ikke skal ringe Tesla og forlange reparasjon på garanti når det sa "dunk" selv om det sto hele 3 cm igjen på skjermen....;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

trygvelo

Sitat fra: NTesla på mandag 30. september 2013, klokken 12:55
Sitat fra: cairnz på mandag 30. september 2013, klokken 12:06
Sitat fra: Hodne på mandag 30. september 2013, klokken 11:09
To timer til jeg skulle hente bilen så kommer tlf. Bilen din er skadet under transport...Lakkskader visstnok...
Utsatt nok en uke...  >:(
Bra det ble oppdaget da og de ikke prøvde levere deg en lakkskadet bil :)

Fikk samme telefon, men med beskjed om å hente den for fiks senere (estimert 4 uker). Jævlig surt å måtte kjøre med småbulket og lakkskadet bil i en måneds tid til servicesenteret er operativt. Forventer virkelig at Tesla kompenserer for dette.  :(

Jaja, fikk tilsvarende telefon 1 time før levering idag. Lakkskade her og. Når jeg kom opp og så på bilen viste det seg at felgen også var skadet, ser ut som den har ligget og gnikket inntil noe med rød farge. Uansett, valgte å ta imot bilen, de skulle gi meg time for fiks senere.

trygvelo

Da var det endelig klart for henting ca. 1 år etter bestilling. Syns det året har gått fryktelig fort egentlig.

Som nevnt over fikk jeg telefon 1 time før levering om en ripe på ca. 2 cm over bakre hjulbue på sjåførsiden. Jeg valgte å få levert bilen uansett og avtale time for senere utbedring.

Kom noen minutter forsinket til Alnabru pga. kø og det var tydelig at det var over middels stresset der idag, tror de leverte ut 30 biler, om ikke mer, i løpet av dagen.

Bilen stod ute på andre siden av lokalet og hadde allerede rukket å bli veldig støvete på grunn av mye tungtrafikk i gaten der og mye skitt i veibanen. Det var derfor litt vanskelig å få tatt en skikkelig vurdering av detailings-/klargjøringsarbeidet. Men bilen stod i sola så jeg så ganske raskt masse swirls/vaskeriper på de vertikale flatene som ikke hadde rukket å bli så støvete enda. Det viste seg også at felgen hadde en skade på samme side som den rapporterte ripen i lakken. Litt spent på hva Tesla gjør med dette. Det lå også igjen en god del polish her og der og felgene hadde en del møkk som satt skikkelig godt, virket som seigt fett eller asfaltflekker. Innvendig så det bedre ut, litt fettflekker på skinnet et par steder, men ellers bra. La ikke merke til noe spesielt negativt som har blitt nevnt i andre tråder. Bilen var ladet opp til ca. 90%.

- Telefonen ble umiddelbart oppdaget og alt fungerte perfekt.
- FM og internettradio fungerte fint, har ikke testet DAB enda.
- Homelink tester jeg i morgen.
- Dimming av skjermen så ikke ut til å fungere i tunneler.
- Ingen risting eller ulyder med unntak av en svak pipelyd som jeg antar kommer fra panotaket i motorveihastigheter.
- Spurte om papierer på hjulstillingskontroll, men det ville de helst ikke gi meg. De forsikret meg uansett om at dette hadde blitt gjort på servicesenteret pga. alt fokuset med feilslitasje av dekkene i statene.

Ellers kan jeg rapportere om en helt grei overtakelse uten noen spesiell form for premiumfølelse som man kanskje kan forvente med en bil i denne klassen?

Nok av det kjedelige... Kjørte av gårde fra Alnabru etter å ha gått over bilen i ro og mak etter at DS'en tok seg av neste overlevering. Kjørte ned til kontoret i sentrum og nøt hvert sekund, bilen er fantastisk å kjøre. Syns forresten at P+ er merkbart stivere enn vanlig, men ikke for stiv for min smak. Bilen sitter fantastisk godt på veien. Kjørte med panotaket nede og hørte noen damer på fortauet: "Næmen, er det en elbil???"

Kjørte så videre til Halden på E6, lå i 110-120 hele veien med snittforbruk på 206Wh/km, tror ikke det er noe problem å holde 180Wh/km i 80 sone. Henta 2 barn i barnehagen som var helt i 100 og mange nysjerrige mødre som lurte på om det var lov å ha barna bak der, joda, det er faktisk meningen det :) Latteren til eldstemann når jeg gav på litt var helt herlig, for ikke å snakke om minstemann som gråt når han ikke fikk være med på neste svipptur.

Møtte en kompis som fikk prøve en tur. Han lo også når han trykket inn "gassen" og utbrøt; "Det er ikke ofte det kiler i magen når man gir gass selv". Han kjører Nissan GT-R selv :)

Står og lader på 13A 1 fas nå, rekker nok ikke å fylle opp til 90% til i morgen tidlig, men det spiller ingen rolle. Bilen er utrolig bra, godt sammenskrudd, kvalitetsfølelse, praktisk og ikke minst morsom. Finnes ingen konkurrenter som kan tilby noe i nærheten av samme totalpakke, i hvert fall ikke til prisen her i Norge.

Stighl

Da var det endelig min tur. Kl 11.00 hadde jeg en avtale om henting av min grå Tesla Model S. Bilen hadde nok stått ute en stund for den var ganske støvete, men dette er ikke noe problem siden jeg skal levere den inn til Ditec behandling. Ellers så alt bra ut og overleveringen gikk greit.
Det eneste jeg fikk med er et midlertidig vognkort. Er det ikke vanlig å få med noe info om bilen og nummer til en servicetelefon?

Ellers så manglet adapterne, dobbelladeren, og vinterdekkene. Dette kommer vel etter hvert.

Alt i alt er jeg en veldig glad mann i dag, og ventetiden har ikke vært forgjeves ;D ;D ;D
Nes på Romerike.
Tesla Model S

Lille Lance

Spennende å lese om alle disse utleveringene av TMS .... Så noen tanker fra meg om utlevering av bil ...

I mars hentet jeg min kones leasingbil (Audi A3) på Møller Ensjø. Bilen sto i eget showrom og var så strøken og fin at det nesten ikke var sant. Glinsende rød og ikke en skavank å se. Selger tok i mot meg og vi satte oss ned i gode stoler i showrommet der vi snakket om diverse funksjoner, div. tips, service, pluss mye annet. Ikke noe stress. Jeg spurte om alt jeg hadde på hjertet og ved en anledning måtte selger hente en kollega som kunne gi svar. I mellomtiden satt jeg i god stol med god kaffe og titta på den fine bilen. Må kunne si at bilen er pen og fin selvom det er en fossil  ;D . Etter 1 time var alt gjennomført. Jeg hadde fått svar på alt og hele overtagelsen var så behagelig at jeg ikke hadde svetta 1 dråpe.

Ut fra det jeg har lest så langt, så har ingen opplevd noe tilsvarende hos Tesla. Når jeg kommer dit i januar vil jeg sannsynligvis få en langt dårligere overtagelse enn det jeg fikk hos Møller. Dette tiltross for at jeg betaler dobbelpris i forhold til det jeg betalte for A3'n.
Hvorfor er det slik hos Tesla? Er det bare fordi bedriften er ny og ikke har kmmet skikkelig igang, eller er det bevist at de ikke vil legge mer tid i dette, eller er de underbemannet og har ikke tid, eller er dette ikke prioritert arbeid, eller ..... Ja, hva kan grunnen være?

I mellomtiden lever Tesla av kunder som er så keen'e på å få bilen at folk nesten finner seg i hva som helst. Sånn skal de ikke være. Vi betaler gildet og Tesla skal yte ordentilg service alltid, ikke minst ved levering.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Roger (NO)

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 08:26
Spennende å lese om alle disse utleveringene av TMS .... Så noen tanker fra meg om utlevering av bil ...

I mars hentet jeg min kones leasingbil (Audi A3) på Møller Ensjø. Bilen sto i eget showrom og var så strøken og fin at det nesten ikke var sant. Glinsende rød og ikke en skavank å se. Selger tok i mot meg og vi satte oss ned i gode stoler i showrommet der vi snakket om diverse funksjoner, div. tips, service, pluss mye annet. Ikke noe stress. Jeg spurte om alt jeg hadde på hjertet og ved en anledning måtte selger hente en kollega som kunne gi svar. I mellomtiden satt jeg i god stol med god kaffe og titta på den fine bilen. Må kunne si at bilen er pen og fin selvom det er en fossil  ;D . Etter 1 time var alt gjennomført. Jeg hadde fått svar på alt og hele overtagelsen var så behagelig at jeg ikke hadde svetta 1 dråpe.

Ut fra det jeg har lest så langt, så har ingen opplevd noe tilsvarende hos Tesla. Når jeg kommer dit i januar vil jeg sannsynligvis få en langt dårligere overtagelse enn det jeg fikk hos Møller. Dette tiltross for at jeg betaler dobbelpris i forhold til det jeg betalte for A3'n.
Hvorfor er det slik hos Tesla? Er det bare fordi bedriften er ny og ikke har kmmet skikkelig igang, eller er det bevist at de ikke vil legge mer tid i dette, eller er de underbemannet og har ikke tid, eller er dette ikke prioritert arbeid, eller ..... Ja, hva kan grunnen være?

I mellomtiden lever Tesla av kunder som er så keen'e på å få bilen at folk nesten finner seg i hva som helst. Sånn skal de ikke være. Vi betaler gildet og Tesla skal yte ordentilg service alltid, ikke minst ved levering.
Jeg tror at de overleveringene som finner sted i disse dager er sterkt preget av at Tesla er relativt nystartet på de fleste lokasjoner samt at utleveringstempoet er så høyt.
Jeg tror nok at du i januar vil ha en helt annen opplevelse av selve utleveringen enn hva som er i dag.

Når det er sagt, så var jeg meget fornøyd med min utlevering for 1 mnd tid siden (det skal dog sies at min bil da var den eneste i Tesla lokalet i Bergen...), og at det jeg opplevde var egentlig trangen til å komme meg på veien...

Havebigfun

Sitat fra: Stighl på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 00:51
Ellers så manglet ...dobbelladeren,.... Dette kommer vel etter hvert.
Benytter anledningen til å minne dere om at dere kun finner ut om dobbelladeren er montert ved å dra til en 22kW stolpe og se om bilen lader med 50 eller 100 km/t.
Tesla vet rett og slett ikke  :o-derfor antar de at dobbelladeren mangler!
Jeg tror det er mange av dere som får bilene nå får seg en positiv overraskelse. 8)

Lille Lance

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 08:32

Jeg tror at de overleveringene som finner sted i disse dager er sterkt preget av at Tesla er relativt nystartet på de fleste lokasjoner samt at utleveringstempoet er så høyt.
Jeg tror nok at du i januar vil ha en helt annen opplevelse av selve utleveringen enn hva som er i dag.

Når det er sagt, så var jeg meget fornøyd med min utlevering for 1 mnd tid siden (det skal dog sies at min bil da var den eneste i Tesla lokalet i Bergen...), og at det jeg opplevde var egentlig trangen til å komme meg på veien...

Ja, godt å høre at du er fornøyd og de fleste er sikkert det. Man hører stort sett fra de som ikke fikk noen god opplevelse ...
Får håpe at det har "roet seg litt" når januar leveringa kommer ...  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

cairnz

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 08:26
Spennende å lese om alle disse utleveringene av TMS .... Så noen tanker fra meg om utlevering av bil ...

I mars hentet jeg min kones leasingbil (Audi A3) på Møller Ensjø. Bilen sto i eget showrom og var så strøken og fin at det nesten ikke var sant. Glinsende rød og ikke en skavank å se. Selger tok i mot meg og vi satte oss ned i gode stoler i showrommet der vi snakket om diverse funksjoner, div. tips, service, pluss mye annet. Ikke noe stress. Jeg spurte om alt jeg hadde på hjertet og ved en anledning måtte selger hente en kollega som kunne gi svar. I mellomtiden satt jeg i god stol med god kaffe og titta på den fine bilen. Må kunne si at bilen er pen og fin selvom det er en fossil  ;D . Etter 1 time var alt gjennomført. Jeg hadde fått svar på alt og hele overtagelsen var så behagelig at jeg ikke hadde svetta 1 dråpe.

Ut fra det jeg har lest så langt, så har ingen opplevd noe tilsvarende hos Tesla. Når jeg kommer dit i januar vil jeg sannsynligvis få en langt dårligere overtagelse enn det jeg fikk hos Møller. Dette tiltross for at jeg betaler dobbelpris i forhold til det jeg betalte for A3'n.
Hvorfor er det slik hos Tesla? Er det bare fordi bedriften er ny og ikke har kmmet skikkelig igang, eller er det bevist at de ikke vil legge mer tid i dette, eller er de underbemannet og har ikke tid, eller er dette ikke prioritert arbeid, eller ..... Ja, hva kan grunnen være?

I mellomtiden lever Tesla av kunder som er så keen'e på å få bilen at folk nesten finner seg i hva som helst. Sånn skal de ikke være. Vi betaler gildet og Tesla skal yte ordentilg service alltid, ikke minst ved levering.

Stod det 25 andre der som skulle ha utlevert sin A3 samme dag? Det har vel litt med trøkk å gjøre ? Jeg tviler Møller, eller noen andre, ville brukt en time på en kunde om det stod tjue stykker og ventet på sine biler samme dag.

Jeg regner med at når vi skal hente våre biler over nyttåret så er det mer tid pr kunde, og kanskje vi til og med får sitte der og drikke kaf.. HVEM I HELVETE GIDDER SITTE OG DRIKKE KAFFE NÅR DET STÅR EN MODEL S UTENFOR?! Gi meg bilen asap og kom deg bort, jeg vil ut og kjøre!

Men joda, jeg skjønner entusiasmen og hvor travelt man har det når det "bare" er en A3 det er snakk om - da kan man godt sitte og drikke litt kaffe og snakke om alt mulig annet.

*No offense ;)*
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA