Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

laumb


Sitat fra: Wenche på torsdag 26. september 2013, klokken 01:06
Sitat fra: FruTesla på onsdag 25. september 2013, klokken 19:35
Sitat fra: Lille Lance på onsdag 25. september 2013, klokken 17:11
Store avstander mellom registreringsnummerene ... EL24xxx og EL25xxx ... 1000 EL biler på kort tid ...
Ikke dermed sagt at det er registrert like mange biler. Hver bilforhandler som registrerer bilene selv får et antall skilt tildelt som de bruker etterhvert.....dermed brukes de ikke etter nr........
Nytt for meg også! Dette legger jeg på minnet, og skal være ute i god tid for å sikre et bra nummer til min Model X  :-X

Det hjelper ikke. Jeg spurte om å få velge ett av de dem har liggende/om de kunne finne ett meg mange like tall: skjedde ikke. :(

HABEL

Sitat fra: laumb på torsdag 26. september 2013, klokken 06:30

Sitat fra: Wenche på torsdag 26. september 2013, klokken 01:06
Sitat fra: FruTesla på onsdag 25. september 2013, klokken 19:35
Sitat fra: Lille Lance på onsdag 25. september 2013, klokken 17:11
Store avstander mellom registreringsnummerene ... EL24xxx og EL25xxx ... 1000 EL biler på kort tid ...
Ikke dermed sagt at det er registrert like mange biler. Hver bilforhandler som registrerer bilene selv får et antall skilt tildelt som de bruker etterhvert.....dermed brukes de ikke etter nr........
Nytt for meg også! Dette legger jeg på minnet, og skal være ute i god tid for å sikre et bra nummer til min Model X  :-X

Det hjelper ikke. Jeg spurte om å få velge ett av de dem har liggende/om de kunne finne ett meg mange like tall: skjedde ikke. :(

+1

Du kommer ikke til å ha noen "påvirkningskraft" - du får det nummeret du får...
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

stor66

-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Amper

Sitat fra: HABEL på torsdag 26. september 2013, klokken 07:43
Sitat fra: laumb på torsdag 26. september 2013, klokken 06:30

Sitat fra: Wenche på torsdag 26. september 2013, klokken 01:06
Sitat fra: FruTesla på onsdag 25. september 2013, klokken 19:35
Sitat fra: Lille Lance på onsdag 25. september 2013, klokken 17:11
Store avstander mellom registreringsnummerene ... EL24xxx og EL25xxx ... 1000 EL biler på kort tid ...
Ikke dermed sagt at det er registrert like mange biler. Hver bilforhandler som registrerer bilene selv får et antall skilt tildelt som de bruker etterhvert.....dermed brukes de ikke etter nr........
Nytt for meg også! Dette legger jeg på minnet, og skal være ute i god tid for å sikre et bra nummer til min Model X  :-X

Det hjelper ikke. Jeg spurte om å få velge ett av de dem har liggende/om de kunne finne ett meg mange like tall: skjedde ikke. :(

+1

Du kommer ikke til å ha noen "påvirkningskraft" - du får det nummeret du får...

Sa kona!  :o
P85D :o)

luffe

I morgen kl. 10:00 er ett års ventetid (forumlesning?) over!  ;D ;D :D 8)

Forventningene er så høye at de umulig kan innfris! Det kommer ikke til å bli noe særlig med søvn i natt...
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

laumb

Sitat fra: luffe på torsdag 26. september 2013, klokken 18:05Det kommer ikke til å bli noe særlig med søvn i natt...

Tok meg to pils mens jeg så på TV og la meg i senga med forum på telefon og leste gamle tråder til jeg sovnet av meg selv dagen før jeg fikk min.

Prøv det.

Trøndertesla

Sitat fra: luffe på torsdag 26. september 2013, klokken 18:05
I morgen kl. 10:00 er ett års ventetid (forumlesning?) over!  ;D ;D :D 8)

Forventningene er så høye at de umulig kan innfris! Det kommer ikke til å bli noe særlig med søvn i natt...

Believe me - de vil innfris!  ;D Jeg var i eksakt samme situasjon for noen uker siden, og alle forventninger er infridd - og vel så det. Og det til tross for en liten break-down innimellom. Gled deg og velkommen til fremtiden.
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Celter

Hentet min "baby" i kveld etter et langt svangerskap. Var redd for at fødselen skulle bli problematisk etter å ha lest om flere dårlige erfaringer her. Men det ble ingen "setefødsel" ! Problemfri overtagelse. Jeg fant ikke noen feil, men jeg gikk ikke over bilen med millimetermål. Bilen ble levert med nesten fullt batteri. Alt har fungert så langt. Ladingen fungerte på første forsøk. Bilen er rett og slett perfekt. Stoppet på Esso ved Alnabru for å få bombrikke og kom allerede da i prat med en fyr som spurte hvor lenge jeg hadde rukket å kjøre bilen. 500 m svarte jeg:) Regner med at det blir en del bilprat med tilfeldige i tiden fremover. Kona og jeg feirer med champagne nå, så det ble ikke så mye kjøring første dagen :) Til helgen blir det tur til Fjällbacka !
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

luffe

Sitat fra: laumb på torsdag 26. september 2013, klokken 18:20
Sitat fra: luffe på torsdag 26. september 2013, klokken 18:05Det kommer ikke til å bli noe særlig med søvn i natt...

Tok meg to pils mens jeg så på TV og la meg i senga med forum på telefon og leste gamle tråder til jeg sovnet av meg selv dagen før jeg fikk min.

Prøv det.

Takk for tips! Det funka :) Godt at jeg er uthvilt til den store dagen ;)
2 knappe timer igjen :o
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

ErikH

Opprinnelig avtale om henting var mandag 30. september i Stavanger. Så kom telefonen: Vil dere hente bilen mandag 23.? Dummeste spørsmålet jeg noen gang har fått... Ulempen var at jeg da var i Oslo, så jeg måtte sende kona og en bilkyndig kollega for henting. Utlevering var fra Bilbyen Bilpleie AS på Lura.

Åpenbart en leveringsspesialist som ikke hadde ekspertisen på plass enda.

Ellers er vi EKSTREMT fornøyde! Bilen er strøken, lakken er flott, og det aller meste virker som det skal. Virker som detailing har gjort en god jobb med klargjøring. Og så er den en drøm å kjøre. 

Småtingene: 3G fungerte ikke til å begynne med, så alt av nettjenester var nede. Dette løste seg kjapt med en omstart av skjermen. Noen feilmeldinger ved Schuko-lading løste seg ved å snu pluggen. Radioen er foreløpig lydløs, både FM og DAB. Venter på tilbakemelding på dette, men vi klarer oss med TuneIn og USB-MP3 enn så lenge.

En Samsung Galaxy S3 og en S4 gikk glatt å pare. Kontakter og anropslogg dukker automatisk opp, og anrop og musikkavspilling fungerer greit. Ingen Samsung-allergi her. Mistenker at de som har hatt problemer med dette, har glemt å sette telefonen sin på oppdagbar. Jeg prøvde først å koble til via telefonen uten å gjøre dette, og valgte Tesla Model S i Bluetooth-menyen. Da kom feilmeldingen "kunne ikke koble til". Oppdagbar telefon og tilkobling via bilens meny fungerte helt greit.

Kan ikke si annet enn at bilen er en pakkeløsning av intens kjøreglede, et nydelig ytre og et fantastisk morsomt brukergrensesnitt. Og så er den i tillegg er miljøvennlig, støyfri og grisebillig i innkjøp og drift. Må innrømme jeg flirer litt hver gang jeg skal ut og kjøre nå :)
Tesla Model S - S85, pearl white, air suspensions, tech, sound - Utlevert 23. september 2013

Epleskreller

Sitat fra: ErikH på fredag 27. september 2013, klokken 16:18
Småtingene: 3G fungerte ikke til å begynne med, så alt av nettjenester var nede. Dette løste seg kjapt med en omstart av skjermen. Noen feilmeldinger ved Schuko-lading løste seg ved å snu pluggen. Radioen er foreløpig lydløs, både FM og DAB. Venter på tilbakemelding på dette, men vi klarer oss med TuneIn og USB-MP3 enn så lenge.

Samme med min når jeg hentet. Derfor oppgraderte de software til versjon som sluttet med 107 (fra 104) og jeg har ikke hatt noen 3G-problemer siden.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Gambo Turbo

#326
Heisann forumvenner.

Vi hentet ut vår multicoat red P85 fra servicesenteret i Bergen forrige fredag. Kan ikke si annet enn at vi er strålende fornøyd så langt.

Da vi kom til Tesla I Bergen så vi at bilen var plassert som "vinduspynt" i butikken. Det vil si at den var godt synlig fra Fjøsangerveien og i tillegg var den da utilgjengelig for skuelystne publikumere. Har lest på forumet her om andre som har opplevd at uvedkommende begynner å plukke på bilen under overlevering, men det slapp altså heldigvis vi.

Leveringsspesialisten fra Tesla tok en god gjennomgang av alle viktigste funksjoner og menyer, men gikk lite i dybden på det tekniske. Lading ble demonstrert. Alt i alt en god gjennomgang av bilen og igrunnen hverken mer eller mindre informasjon i forholdt til hva vi har opplevd hos andre forhandlere. Gikk noen runder rundt bilen for å se etter åpenbare feil men kunne ikke finne noe. Dette er et bra produkt folkens!
Vinterdekk samt rødt/blatt adapter var ikke tilgjengelig ved overlevering, men dette skulle ifølge Teslarep'en være "like rundt hjørnet". Ikke helt bra at man ikke klarer å sette dato på når disse kan forventes. Burde være en smal sak å ha kontroll på logistikken.

DAB radio fungerer ikke. Det ble også innrømmet av leverinsspesialisten at det ikke virket optimalt. Men her jobbes det visstnok med en software fiks som vil ordne dette. Som andre tidligere har nevnt så er det ikke noe problem med signalstyrken, så feilen ligger antageligvis på signalbehandlingen. Det styrker min tro på at software vil ordne dette.

Kjørekomforten i bilen er strålende bra. Setene er gode og med nok av justeringsmuligheter til at både fruen og jeg finner gode kjørestillinger. Bilen virker fantastisk tight og godt skrudd sammen. Det er en fryd å kaste seg rundt svingete vestlandsveier. Og akselereasjonen.... Vel, alle som har prøvd denne vet hvordan den oppleves. Teslasmil? Ja!  :D

Bilen får en enorm oppmerksomhet. Folk banker på ruten for å slå av en prat, det pekes, blinkes med lykter, taes bilder, tomler opp osv. Veldig kjekt.

Det er også en veldig god følelse når man merker at tilliten til bilen øker samtidig som rekkevidde angsten går ned.

For å oppsummere så får bilen terningkast 6 av meg. Dette er første elbil i husstanden, og etter en uke i hende så kan jeg trygt si at dette vil bli brukt som familiens bil nr 1. Stakkars Volvoen, ikke bare har den blitt kastet ut av garasjen men nå vil den på langt nær bli kjørt så mye som tidligere. hehe. Model S P85 er i mine øyne en fullblods sportsbil med meget god komfort og tilsynelatende av svært god kvalitet.

Løp og kjøp.

Mvh Turbo

ErikH

Gratulerer, Turbo! Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Ikke minst Tesla-gliset :)

Savner virkelig en "liker"-knapp på dette forumet.
Tesla Model S - S85, pearl white, air suspensions, tech, sound - Utlevert 23. september 2013

Lille Lance

Fantastisk ... multicoat red ser flott ut ... var på tanken selv, med kona og unger ville ha sort og da vinner flertallet  :o  Men sort er også bra, bare man holder den ren og pen  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Eland

Hei folkens! Mitt første innlegg etter å ha lest gjennom forumet mye det siste 1,5 år. Takk for god info fra alle!

Leveringen min var på fredag i Stavanger. Litt for mange småfeil i lakken, som ble notert ned. Ellers var alt helt topp. Bilen var super å kjøre og alt virket bra.
Jeg skulle hurtiglade i Lyngdal, men dette virket ikke. Prøvde flere stasjoner, men bilen ville ikke lade. Jeg ringte til veiservice hos Tesla, men ble ikke veldig imponert når mannen i andre enden sa at det kunne være at det var fordi jeg ikke hadde dobbellader.... Vi kjørte videre , og Tesla ringte tilbake etter en stund å sa at jeg måtte åpne ladeporten fra skjermen, da skulle det virke. Vi hadde ikke tid til kjøre tilbake.
På kvelden ble det litt testkjøring med imponerte bekjente.

I går lørdag hadde vi bare en liten testtur på formiddagen , med imponert passasjer. Kl 15.30 skulle vi ta en kjapp tur på butikken, da kom det opp 4 feilmeldinger. Tesla ble oppringt og kunne fortelle at da måtte de hente bilen til Oslo. Det virker som jeg er rammet av at 12v batteriet ikke får lading av hovedbatteriet. Dette er vel en gjenganger.
Redningsbilen fra Falck hadde ikke peiling på bilen men vi fant ut det meste utenom luftfjæringen, den ville ikke heve seg. Trolig pga lite strøm på 12v batteri. Men han kunne ikke feste bilen som vist i instruksjonboken (hadde ikke hull i gulvet), så jeg var redd for at det kunne skade bilen. Men NAF sentralt sa at han måtte bare feste som han pleide.
Så vi var lykkelige Teslaeiere i 27 timer og 387 km.
Søndag morgen er bilen på vei til Oslo. Så håper jeg at dette blir ordnet raskt, og at bilen kommer uskadet og frisk tilbake... Nå venter jeg bare på tilbakemelding fra Tesla på leiebil og hvor lang tid dette tar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA