Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

sindrej

Hehe.  Artig historie.  Litt kjipt å tenke på at jeg skulle også hente min den 16, fikk også telf på fredag og fikk omvendt beskjed.  Jaja, får vente noen dager til.  Denne historien gjorde at jeg gleder meg ennå litt mer ;)

Trøndertesla

Sitat fra: Trøndertesla på mandag 09. september 2013, klokken 15:47
Jeg hentet min P85 i dag og har hatt et par fornøyelige timer allerede - fantastisk bil!  :D Det mangler dobbeltlader som hos alle de andre - ellers så fungerer bilen helt perfekt. ALle detaljer både innvendig og utvendig er "top notch". Akselerasjonen er særdeles heftig  8) Fikk koblet opp telefon-appen også uten noen problemer. Skal kjøre til Oslo i morgen og får da testet ut SC på Dombås og Lillehammer.

Har nå hatt bilen i en uke, og til tross for at jeg hadde enorme forventninger så er alle innfridd :-)

Kjørte Trondheim - Oslo sist tirsdag og stoppet for å "tanke opp" på Dombås. SC klarte ikke å registrere at bilen var connected så jeg ringte et par servicenummer. Etter en halvtime med å teste ut 4 av de forskjellige SC'ene så virket det plutselig, og da går det unna. 450 km/t i ladefart er noe annet enn 12 km/t i garasjen... Jeg traff en annen hyggelig S-eier der også og etterhvert fikk vi hans lading til å fungere også. Også på hjemturen så måtte jeg plugge ut og inn på et par ladere før jeg fikk det til å virke. Virker som om de trenger en liten service.

Kjørte videre i solskinn med takluken åpen til Lillehammer for en kort "topping" og så rett til Oslo. LItt vindbråk til å begynne med, men så gikk det seg til og det ble bare behagelig. Lillehammer SC virket på første forsøk. Også på tilbakeveien.

Akselerasjonen er rett og slett helt fantastisk. Trenger jo ikke mer en 100 meters åpning for å gjennomføre en forbikjøring. Jeg har ikke testet ut å slå av traction control enda, men jeg er rimelig sikker på at den spinner om man bånner pedalen i 100 km/t...

Parkerte på Gardermoen P2 og plugget inn i standard Schuko stikk med 12km/t ladehastighet. Jeg satte charge limit på 80% og planla å øke denne til 100% når jeg gikk på flyet i Bilbao, men uheldigvis så virket ikke Tesla App'en i Spania - merkelig... Så, jeg kom tilbake til 80% tank og høljende regnvær. Var litt betenkt i forhold til "strøm og regn" men det var ikke noe å bekymre seg for. Tok en burger og "150km" på Lillehammer og en kaffe og "200km" på Dombås.

Nå har jeg hatt en særdels aktiv kjørestil den siste uka, og jeg har fortsatt lappen. Og det merkes på forbruket også. Men, med SC så er det helt uproblematisk å kjøre til Oslo. På veien hjem fra Gardermoen så regnet det kraftig hele veien, og jeg tror det også har en ganske stor impact på rekkevidden.

Regen er svært behangelig å kjøre med, og til og med med litt aktiv kjøring så går det veldig fint å kjøre med kun en pedal.

Om det er noe jeg skal sette fingeren på, selv om jeg ikke gjør det, så er det litt manglende stivhet i bilen. Jeg har en P85 med 19" dekk, og med de enorme kreftene så krenger den litt i svingene og den "slenger" også litt ved full akselerasjon. Men, dette gjelder kun ved "råkjøring" og i hverdagen så merkes ikke dette i det hele tatt. Men, jeg tror det ville vært moro å hatt Plus-pakken om man skal kjøre på bane.

Og barna ELSKER Tesla. De sitter i de bakovervendte setene og flirer og vinker til folk hele tiden. De vil ut å kjøre med "Tesla'n" hele tiden. Og de har arvet fars glede for rask aksellerasjon - én gang til da pappa!

Er også veldig forønøyd med farvekombinasjonen "svart ute og beige skinn inne".

Har akkurat lastet ned en web-app som gjør at jeg kan se det samme som på telefon-appen, plus litt mer info. Vet ikke hvor sikkert dette er, men jeg merker vel om noen hacker meg...

Sluttkommentar - PASS PÅ FØRERKORET!
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

phobic

Sitat fra: Trøndertesla på mandag 16. september 2013, klokken 12:38
Sluttkommentar - PASS PÅ FØRERKORET!

Hehe... Enig...
Kjører "dragrace" på hvert kryss i Trondheim sentrum, er jo i 50km/t+ før man over over krysset...
Må roe ned nå tror jeg.

Zneip

Sitat fra: Trøndertesla på mandag 16. september 2013, klokken 12:38
Har akkurat lastet ned en web-app som gjør at jeg kan se det samme som på telefon-appen, plus litt mer info. Vet ikke hvor sikkert dette er, men jeg merker vel om noen hacker meg...

Hvilken web-app er dette?
Nord Trøndelag | X90D

Trøndertesla

Sitat fra: Zneip på mandag 16. september 2013, klokken 13:41
Sitat fra: Trøndertesla på mandag 16. september 2013, klokken 12:38
Har akkurat lastet ned en web-app som gjør at jeg kan se det samme som på telefon-appen, plus litt mer info. Vet ikke hvor sikkert dette er, men jeg merker vel om noen hacker meg...

Hvilken web-app er dette?

Den heter VisibleTesla - og du finner den her:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19975-VisibleTesla/page21
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Cowboystrekk

Trøndertesla: Hvilke barnestoler bruker du? Sitter med en beltestol nå som jeg gjerne kunne tenke meg å brukt videre da den kan flyttes ganske fleksibelt rundt i motsetning til isofix, den andre stolen jeg har er både iso og vanlig belte etter behov. Hadde vært greit å satt opp stolene så jeg får den uten iso som er bakovervendt i midta så det kan sitte en voksen på den andre sida :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

laumb

Da var kjerra betalt... Venter i spenning nå...

Trøndertesla

Sitat fra: taraquin på onsdag 18. september 2013, klokken 11:54
Trøndertesla: Hvilke barnestoler bruker du? Sitter med en beltestol nå som jeg gjerne kunne tenke meg å brukt videre da den kan flyttes ganske fleksibelt rundt i motsetning til isofix, den andre stolen jeg har er både iso og vanlig belte etter behov. Hadde vært greit å satt opp stolene så jeg får den uten iso som er bakovervendt i midta så det kan sitte en voksen på den andre sida :)
Hallo: Ungene er 6, 8 og 13. De minste kommer aldri til å flytte tilbake til normalsetene på rad 2 igjen, de vil kun sitte helt bakerst. Men når vi har med andre under på samme alder så sitter noen uten barnesete og de litt mindre har kun sittepute. Og så har vi et par flyttbare "lett-seter" med rygg for de som er litt mindre, og i alle tilfeller så benyttes biles seler som vanlig. Vi sluttet med typiske "barneseter" for et par år siden så jeg har ingen erfaring verken med Isofix eller noen andre løsninger på Tesla'n. Men det er god plass på rad 2 så det meste som fungerer i andre biler vil nok også fungere i Tesla'n. Lykke til!
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Andrewas

Sitat fra: Trøndertesla på onsdag 18. september 2013, klokken 14:43
Sitat fra: taraquin på onsdag 18. september 2013, klokken 11:54
Trøndertesla: Hvilke barnestoler bruker du? Sitter med en beltestol nå som jeg gjerne kunne tenke meg å brukt videre da den kan flyttes ganske fleksibelt rundt i motsetning til isofix, den andre stolen jeg har er både iso og vanlig belte etter behov. Hadde vært greit å satt opp stolene så jeg får den uten iso som er bakovervendt i midta så det kan sitte en voksen på den andre sida :)
Hallo: Ungene er 6, 8 og 13. De minste kommer aldri til å flytte tilbake til normalsetene på rad 2 igjen, de vil kun sitte helt bakerst. Men når vi har med andre under på samme alder så sitter noen uten barnesete og de litt mindre har kun sittepute. Og så har vi et par flyttbare "lett-seter" med rygg for de som er litt mindre, og i alle tilfeller så benyttes biles seler som vanlig. Vi sluttet med typiske "barneseter" for et par år siden så jeg har ingen erfaring verken med Isofix eller noen andre løsninger på Tesla'n. Men det er god plass på rad 2 så det meste som fungerer i andre biler vil nok også fungere i Tesla'n. Lykke til!
Merk at du ikke kan bruke alle 3 isofix posisjonene samtidig. Står noe om dette i håndboka. Du kan ha max 2 Isofix og 1 m. kun belter i bruk på en gang.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

leifarneb


laumb

Sitat fra: leifarneb på onsdag 18. september 2013, klokken 18:33
Sitat fra: laumb på onsdag 18. september 2013, klokken 12:12
Da var kjerra betalt... Venter i spenning nå...

Fått regnr enda?

Niks. Sjekker "Bil og Henger" 5-9 ganger daglig. Utrolig nok kan jeg sjekke den kl. 21, og igjen kl. 23 - selv om jeg VET Vegvesenet sover på den tiden..

Epleskreller

Hvor mange dager før kan man regne med registrering? Jeg får min mandag og den er ikke registrert enda  :'(

Linkder man putter inn VIN: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Roger (NO)

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 18. september 2013, klokken 20:51
Hvor mange dager før kan man regne med registrering? Jeg får min mandag og den er ikke registrert enda  :'(

Linkder man putter inn VIN: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger

Min ble registrert samme dag.
Krever bare noen tastetrykk. Dette gjøres av Tesla selv i Vegvesenets registreringssystem samt printer midlertidig vognkort...

arnehelge

Min ble også registrert samme dag. Mens jeg var der..
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

sindrej

Min ble regga dagen før planlagt utlevering.

NB: dere som har utlevering i Trondheim vil kunne få med dere vinterdekka (om dere ikke skal fylle bilen med folk eller bikkje).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA