Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

laumb

Jeg har bedt om å få det og det er "notert i kalenderen".
Blir spennende å se om det skjer. :)

eclipse

#241
Fikk levert bilen i Stavanger på Mandag 9/11. Måtte vente noen timer på skiltene ellers OK levering og gjennomgang. Alt var tilsynelatende i orden men jeg hadde avtalt med Jimpec at jeg skulle levere bilen inn til ham for rens, polering og boning.

For et utrenet øye så bilen fin ut etter forhandler klargjøringen, men tilbakeledingen jeg fikk fra Jimpec var at det egentlig hadde vært like greit å tatt levering uten klargjøring da den behandlingen den får der egentlig gjør det verre enn bedre, og dessuten vil voksingen etter klargjøringen være borte etter et par vasker.

Men etter en runde hos Jimpec var bilen helt strøken, en veldig god jobb han gjør så det kan jeg anbefale. Skikkelig håndverk rett og slett :-)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Oreo

Er det slik at den blå adapteren skulle ettersendes?
Husker ikke at denne ble levert med bilen, og nå står den jo en annen manns garasje med agurkskiver over frontlyktene, (les: spa) så får ikke sjekket.
Jeg har betalt ekstra for den røde adapteren, men den vet jeg skulle ettersendes.
Mistet litt bakkekontakten ved leveransen, så jeg fikk ikke helt med meg detaljene angående den blå.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

jkirkebo

Sitat fra: Oreo på torsdag 12. september 2013, klokken 14:53
Er det slik at den blå adapteren skulle ettersendes?
Husker ikke at denne ble levert med bilen, og nå står den jo en annen manns garasje med agurkskiver over frontlyktene, (les: spa) så får ikke sjekket.
Jeg har betalt ekstra for den røde adapteren, men den vet jeg skulle ettersendes.
Mistet litt bakkekontakten ved leveransen, så jeg fikk ikke helt med meg detaljene angående den blå.

Den skal også ettersendes. I følge min DS er den i produksjon og er ventet om ca. 2 uker.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Goggen

Hadde opprinnelig levering 25/9, men sendte min DS mail om at fakturaen ble betalt i forrige uke. Fikk ny dato; 14/9. Siden jeg fikk det svaret (på fredag) har jeg nesten ikke sovet, ikke matlyst (noen vil sikkert si at jeg ikke har vondt av å hoppe over et måltid), irritabel, urolig mage og vært alt annet en produktiv på jobben. Glad det ikke er lenge igjen, for dette går på helsen løs.

Flere med lignende opplevelse/adferd i tiden rett før levering?
85P, pearl, 19" med det meste av utstyr. Levert!

Nordtroms

Sitat fra: Goggen på torsdag 12. september 2013, klokken 15:37
Hadde opprinnelig levering 25/9, men sendte min DS mail om at fakturaen ble betalt i forrige uke. Fikk ny dato; 14/9. Siden jeg fikk det svaret (på fredag) har jeg nesten ikke sovet, ikke matlyst (noen vil sikkert si at jeg ikke har vondt av å hoppe over et måltid), irritabel, urolig mage og vært alt annet en produktiv på jobben. Glad det ikke er lenge igjen, for dette går på helsen løs.

Flere med lignende opplevelse/adferd i tiden rett før levering?

Jeg vet ikke om det kommer til å gjøre det lettere for deg men Ta en kikk på denne så føler du deg ikke så alene. :P

Linken selvfølgelig: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8940.0.html
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

OleJA

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 12. september 2013, klokken 14:56
Sitat fra: Oreo på torsdag 12. september 2013, klokken 14:53
Er det slik at den blå adapteren skulle ettersendes?
Husker ikke at denne ble levert med bilen, og nå står den jo en annen manns garasje med agurkskiver over frontlyktene, (les: spa) så får ikke sjekket.
Jeg har betalt ekstra for den røde adapteren, men den vet jeg skulle ettersendes.
Mistet litt bakkekontakten ved leveransen, så jeg fikk ikke helt med meg detaljene angående den blå.

Den skal også ettersendes. I følge min DS er den i produksjon og er ventet om ca. 2 uker.

I følge min DS ved levering igår, så kommer den rød relativt fort, men det er værre med den blå... :-\. Da var det snakk om kanskje i november. :(

Mons

Jeg fikk i dag melding om at bilen kan betales inn til 10 dager etter levering. Ikke noe stress med betaling altså. Ikke helt det jeg har lest her fra dere andre?


Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

fortoggale

Da er bilen hjemme i garasjen.

Kom til Tesla Oslo i går ca 10:15 og de fikk omprioritert og gjordt den klar til 12. Under gjennomgangen fant vi bug i SW og de re-installerte med en gang. Mens jeg ventet fikk jeg leke med en av deres P+ for å få tiden til å gå. Dermed var det på hjul hjem etter arbeidstid og fikk middag med strøm på Cinderella og kaffe med en strømtår i Lyngdal.

Alt i alt har DS'ene gjordt en god innsats men TM bør gjøre noen grep internt for å sikre leveransekvaliteten.

Behagelig bil å kjøre langt i. Veldig komfortabelt å ligge på cruise control over tid. Det er også det mest økonomiske. Hvis det var en lastebil som hindret meg var det enkelt å komme forbi  :D
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

sindrej

En feil ble funnet under klargjøring, så utsatt levering på meg.  Estimert 2 dager forsinket.

Goggen

Sitat fra: sindrej på fredag 13. september 2013, klokken 15:23
En feil ble funnet under klargjøring, så utsatt levering på meg.  Estimert 2 dager forsinket.

Jeg fikk nettopp samme beskjed. Kun en liten monteringsfeil av pano av estetisk karakter. Valgte allikevel å få bilen imorgen og heller sette den inn på et senere tidspunkt. Tenkte det var like greit, for da får jeg tid til å sjekke om det er andre feil også.
85P, pearl, 19" med det meste av utstyr. Levert!

sindrej

Jeg har noen meter til nærmeste service-senter så det er mest logisk å få fikset det før jeg henter bilen.  Spesielt også siden feilen ikke bare var estetisk.

tone

 Etter 3 års venting er TMS endelig i hus. Den er helt fantastisk å kjøre. Min mann har endelig skjønt hvilken bil det er !!!
Jeg var innom alle farger, men endte med blå - det er en fin farge !

Jeg hentet bilen tirsdag og alle er helt frelst. Mannen har tømt garasjen, epoxy  på gulv og malt vegger hvite.
Garasjen er 5 meter lang, så garasjedøren gikk akkurat igjen etter at vi hakket av litt puss .
Men vi måtte polstre døren og veggen med teppe :-), men det går helt fint.
Lader med vanlig kontakt om natten - det fungeret perfekt
Vi prøver oss på fjelltur lørdag, det blir en opplevelse - vi må bare kjøre litt !!

Det er bare å glede seg, for dere som venter ! Løp og kjøp ;)
Lider nok litt av TMS-phsyken -:)

Blå 85, alle pakker unntatt dobbeltlader - kjempefornøyd :-)

Lars-bgo

#253
Fikk bil 9. September. Presis og god overlevering til avtalt tid, detaljer gjennomgang.  :D

Ingen feil eller mangler så langt, med unntak av litt "rufsete" tilpassing rundt soltak, noe som enkelt ble korrigert med en " tapetkniv".

Venter på adapter og app.

Bilen er utrolig bra, fantatiske ytelser og kjøreegenskaper. Er man litt kritisk kunne jeg ønske meg seter med sidestøtte som bedre matcher ytelser og veigrep.
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

phobic

#254
Skulle få levert bilen i morgen (16.sept).
Satt på jobb på fredag, i slow-fredag-mode, så ringer mobilen.
Tesla Trondheim stod det, gjett om jeg var kjapp å ta telefonen.
De lurte på om jeg opptatt... Øøøøh, nei! Aldri når Tesla ringer! :)
Bilen var klar for henting om jeg hadde tid! Jeg kasta fra meg det jeg holdt på, og sa til sjefen:
- Jeg stikker jeg, bilen har kommet!
Han bare: - Øhhh, OK. God nok grunn det :)

15 minutt tusling i knall sol, så cruiser en svart Model S med 19" forbi meg, gnistrende i solen. Jeg fikk nesten hjertefeil. Har bevisst holdt meg unna Tesla store, etter å ha prøvekjørt i Oslo i november i fjor. Ville ha mest mulig POW-moment når jeg fikk bilen.

Utenfor Tesla Store var det rett og slett strødd med TMS'er. Sikker 9-10 stykker. Men den ene var dekt med svart "Tesla-pose". Vill gjetting, det var min. Skulle egentlig hente den i morgen sammen med dama, hu hadde tatt seg fri. Men droppa å si noe til henne, tenkte det var like fett å troppe opp på jobben med den strøkne kjerra :)

Møte hyggelig DS, som høytidelig avduket bilen min og fortalte det essensielle. Har allerede lest gjennom hele manualen to ganger, så hadde fått med meg det meste fra før. Demonstrerte også ladingen. Så var det bare å cruise gjennom Trondheim sentrum i strålende sol, og plukke opp dama.

Hun stod og ventet ved jobben, og jeg parkerte 5 meter fra henne. Ingen reaksjon, da hun stod og trykket på mobilen. Så så jeg at hun smugtittet bort på bilen, fremdeles ingen reaksjon.
Sendte SMS til henne: - Blind? :)
Så kikket hun mot bilen, og bare gapte :D
Cruiset hjemover, og ble liggende bak en treg bil, la meg ut på siden, og klampen i bånn!
Hørte bare et hyl fra passasjersetet. WARP SPEED initiated :)
Saaatan, fra 50 til 130 (eehm, kun 90 visst poilitiet leser...) gikk på noen få sekunder.
Helt rått, og jeg har bare 85 uten Performance. Skjønner ikke poenget med Performance engang :D

Ble mye kjøring i helga, og plukke opp kompiser for kjøretur. Har vel kjørt 35 mil denne helga.
Lader på 230V/13A stikk foreløpig - lader 13km / time. Både blå og rød adapter blir levert senere. Vinterdekk/felger er heller ikke på lager, ble lovet før snøen kom...

Negative ting:
- Browseren er rett og slett ubrukelig. Drit træg og lagger som faen.
- Anbefaler lakkforsegling, hadde lett storm utenfor huset i dag, og her er det byggeplass (nytt boligfelt) Bilen er nå sandblåst! Hele bilen er full av småriper, sånne som man bare ser i solskinn med trynet inn i lakken. Detailers-forum-folka tror jeg hadde fått hjertefeil.
- Stort sett alle problemer løses med CTRL+ALT+DELETE - Holde inne de to menyknappene i 10 sek.
- Sikten i bakruta er rævva, så jeg kjører stort sett alltid med ryggekamera på.

Har putta inn barnesete IZI-ett-eller-annet med ISO-fix. Stolen er jævli svær, og det blir litt trangt i passasjersetet fremme.

Sånn ellers, interessant med bånn gass på ny klissvåt asfalt, da gir selv traction control opp...
Dama eeeelsker bilen. Good shit.
Man må like å prate med mennesker. Hver eneste plass jeg har stoppet, har jeg endt opp med å demonstrere bilen i et kvarter... Men hyggelig det.

Ehm, ble litt "dear blog" det her....

Jeg ELSKER denne bilen. Beste kjøp so far. Løp og kjøp! 8) 8) 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA