Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

teslaz

Sitat fra: laumb på torsdag 29. august 2013, klokken 13:57
Sitat fra: nilsroald på torsdag 29. august 2013, klokken 13:18
Plukket opp bilen uten å vise noe form for ID!?!? Sa bare jeg skulle ha den som sto utenfor ;-)

Ser ut som det blir P85+ på meg i stedetfor da. :P
Er det fritt fram nå   ;D
Bare å peke på den beste.....
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

hhartes

#121
Jeg hadde egentlig leveringsvindu 11. - 25. sep, men fikk meg en liten overraskelse i dag: Utlevering 7/9 kl 13 i Trondheim. Fikk til og med beskjed om å betale raskt, fordi det var en mulighet for at det kunne bli enda tidligere. Jeg svever!!! :) :) Litt skummelt og!

Må si at jeg bare har positiv erfaring med folkene på Lade. Men skulle det ha vært noe, så hadde jeg nok glemt det i dag ;D Prøver meg forresten en stund på Pirelliene, og lot meg overbevise om å kjøpe service på forhånd.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Real EoN

Her er det bare å ha penger på rette kontoer ser i... jeg har jo vin 15275.. så plutselig står den i Trondheim  :)  Men etter å ha sett Teslafrank sin uheldige utlevering vil jeg ikke bestille flybilletter på forhånd vertfall  ;)  Bor i samme område så vil ikke hive penger i søppla..
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

OleJA

Ble selv fremskyndet fra 2. Okt til 13. Sept idag, P1893. På den andre side så har jeg en bekjent med P4xx som ikke har hørt et kvekk om utlevering enda!
Virker som det er endel tilfeldigheter ute å går...

Teslafrank

JEG ER FLY FORBANNA på Tesla i Trondheim!!

Er så sint at jeg holder på å gå av hengslene!!

De holder bilen tilbake på grunn av feil type på en baklykt...???

Nå drar jeg snart opp og ytrer mitt vrede---jeg koker.

nilsroald

Skulle ha min første lading og koblet til kabel forskriftsmessig. Resultat: tre blå led som aldri skiftet farge, og beskjed i skjermen: problem med ladekabelen. Prøv en annen!?!?!
Har ingen andre og Tesla gutta svarer ikke på tøf.
VIN 15051 & invoice 185

Real EoN

Jeg synes det er utrolig uproft om dem leverer UMC med bilen uten å teste den først, når dem vet at det har vert problemer med dette både i USA og her hjemme  ::)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Gladtrd

Har blitt veldig stille rundt den tidlig-reservasjons-rabatten som de opererte med før nyttår.
Dere som har fått bilen, har denne blitt trekt fra sluttsummen?
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

Teslafrank


acschmi

Sitat fra: Gladtrd på torsdag 29. august 2013, klokken 18:17
Har blitt veldig stille rundt den tidlig-reservasjons-rabatten som de opererte med før nyttår.
Dere som har fått bilen, har denne blitt trekt fra sluttsummen?

Ja, den er trukket fra!

Real EoN

@Teslafrank

Vet ikke, skal vare midten til slutten av september, og bilen var ferdig produsert 8 august. Sendte mail til Trondheim for et par dager siden, til "feil" fagperson i butikken, men han videresendte til DS.. Så venter på en fastsatt dato.. Når jeg ser en med VIN 3 biler unna meg skal leveres 7 september så har jeg et håp om midten av sept. Traff også en 3 person ansatt i Trondheim på Alnabru i Oslo i juni. Ser ut som det meste går litt for fort for stakkars Tesla organisasjonen i Norge her ( eller i USA for den slags skyld  ::) ) Synd å høre om din situasjon, dem burde ha strekt seg litt lenger for å skifta ut et jævla baklys !!! Dem har jo flere demobiler som du sa !
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

luffe

Sitat fra: Real EoN på torsdag 29. august 2013, klokken 17:36
Jeg synes det er utrolig uproft om dem leverer UMC med bilen uten å teste den først, når dem vet at det har vert problemer med dette både i USA og her hjemme  ::)

Jepp, helt enig. Tror jeg kommer til å be om å få demonstrert lading med min UMC ved utlevering.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

sax

Sitat fra: luffe på fredag 30. august 2013, klokken 08:32
Sitat fra: Real EoN på torsdag 29. august 2013, klokken 17:36
Jeg synes det er utrolig uproft om dem leverer UMC med bilen uten å teste den først, når dem vet at det har vert problemer med dette både i USA og her hjemme  ::)

Jepp, helt enig. Tror jeg kommer til å be om å få demonstrert lading med min UMC ved utlevering.

Vel, jeg fikk den demonstrert og testet ved henting men likevel nektet den å trekke strøm hjemme i garasjen. Mistenker UMC'en er svært kresen. Vi får se hva elektrikeren sier.

Elmo

Sitat fra: sax på fredag 30. august 2013, klokken 09:40
Vel, jeg fikk UMCen demonstrert og testet ved henting men likevel nektet den å trekke strøm hjemme i garasjen. Mistenker UMC'en er svært kresen. Vi får se hva elektrikeren sier.

Finnes flere eksempler på at kladder er litt kresne. Kan nevne to:
En Think eier på jobben har kladd som lader fint på jobben men ikke hjemme.
Demo-Amperaen som S&B hadde på Billingstad hadde en kladd som ikke like å lade i butikken, så de måtte kjøpe en kladd av Citroen ved siden av for å få ladet bilen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

nilsroald

Var innom Tesla i dag for å få ny UMC. Vi testen den der, og resultatet var strålende... startet lading etter 3 sekunder. Da kunne DS fortelle meg at schuko-kontakter var feilmontert i 50% av tilfellene. Fordi vanlig utstyr en kobler til ikke bryr seg om termineringen, men at Tesla'n bruker bare en leder på en 3 fase kontakt (Dette kan jeg ikke) og at den derfor ikke vil kunne bruke kontakten... FØR EN SNUR ADAPTERET 180 grader.
Om det ikke virket da, så måtte elektriker tilkalles for da var nok UMC'en for kresen for min strømkilde.
Spennende å se om det hjelper å koble til "opp ned" når jeg kommer hjem da jeg ikke har fått ladet enda og kun har 60km igjen.
VIN 15051 & invoice 185

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA