Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

19quiz76

Fikk mail om levering den 21.9, håper ikke ungen kommer for tidlig (termin 23.9) :D
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

RunarBT

#106
Sitat fra: tSla på onsdag 28. august 2013, klokken 17:11
Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 16:50
10 minutter igjen, sitter i drosje Oslo trafikken.;-)

Gratulerer!

Får vi en fin writeup til kvelden med inntrykk og bilder? :)

Ingen bil enda. Problemer med lading, så eg fekk låne en roadster (siden eg kom fra Drammen uten bil) med beskjed om at dei ringer etter et par timer når eg kan hente.

Venter enda,  1. 1/2t så lenge. Kan virke som eg ikkje får bil i dag.. Jaja, shit happens. Bra dei ihvertfall jobber hardt og vil ha den i orden før utlevering. Kun positiv oppleving så lang, på tross av forsinkelser.;-)

Roadsteren er rå!! Håper performance kan gi litt av samme feelingen.;-D

Rogerer

Min har stått på Lade i ei uke nå, og har fått dato ca 7.sept (har sett den i kjelleren der, med mitt VIN). Hvor lenge skal de holde på den? Vet de ikke hvor jævlig det er å vente?

Havebigfun

Sitat fra: Rogerer på onsdag 28. august 2013, klokken 20:11
Min har stått på Lade i ei uke nå, og har fått dato ca 7.sept (har sett den i kjelleren der, med mitt VIN). Hvor lenge skal de holde på den? Vet de ikke hvor jævlig det er å vente?
Ser der ferdig stellt ut? I såfall ville jeg spurt om terminen ikke kan flyttes frem ;)

Li-Ion

#109
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 28. august 2013, klokken 20:38
Sitat fra: Rogerer på onsdag 28. august 2013, klokken 20:11
Min har stått på Lade i ei uke nå, og har fått dato ca 7.sept (har sett den i kjelleren der, med mitt VIN). Hvor lenge skal de holde på den? Vet de ikke hvor jævlig det er å vente?
Ser der ferdig stellt ut? I såfall ville jeg spurt om terminen ikke kan flyttes frem ;)
Var nede på Lade i dag og tellte 17 stk. TMS i kjelleren. Ingen så ferdig klargjort ut, og de som jobbet i butikken stod utenfor med hendene i lomma... Ikke spesielt imponert over hvor raskt de klarer å snu seg nei...
Teslaeier siden 2013 :)

Havebigfun

Sitat fra: Elektriske_Jan på onsdag 28. august 2013, klokken 20:53
Var nede på Lade i dag og tellte 17 stk. TMS i kjelleren. Ingen så ferdig klargjort ut, og de som jobbet i butikken stod utenfor med hendene i lomma... Ikke spesielt imponert over hvor raskt de klarer å snu seg nei...
Jeg tror de oppfatter seg som spesialister med hver sin opgave- de utenfor butikken ventet sikkert på kundene.
De er antakelig ikke spesialister på å  drive med detailing av bilene og dere skal antakelig glade for at de ikke gjør det- med litt vilje kunne de sikkert gjort en del annet allikevel.
Omdømmemessig er det ikke bra at kundene venter på etterlengtete biler mens de ansatte tvinner tommeltotter- høres ut som en bra lederoppgave :o

RunarBT

Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 18:59
Sitat fra: tSla på onsdag 28. august 2013, klokken 17:11
Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 16:50
10 minutter igjen, sitter i drosje Oslo trafikken.;-)

Gratulerer!

Får vi en fin writeup til kvelden med inntrykk og bilder? :)

Ingen bil enda. Problemer med lading, så eg fekk låne en roadster (siden eg kom fra Drammen uten bil) med beskjed om at dei ringer etter et par timer når eg kan hente.

Venter enda,  1. 1/2t så lenge. Kan virke som eg ikkje får bil i dag.. Jaja, shit happens. Bra dei ihvertfall jobber hardt og vil ha den i orden før utlevering. Kun positiv oppleving så lang, på tross av forsinkelser.;-)

Roadsteren er rå!! Håper performance kan gi litt av samme feelingen.;-D

Da er bilen i hus. Gjengen hos tesla på alnabru jobbet overtid for å få min ferdig i dag, takk til alle sammen.:-) halv åtte ca. Kunne eg overta nøkler, gå gjennom det mest nødvendige og sette kursen mot konnerud. (det viktigste= få iphone og spotify via bluetooth og ut på høyttalerne).

Bilder og info kjem etter kvart. Skal kjøre til gardermoei morgen rundt 0600 og parkere for dagen pga. Jobbreise til stavanger.

JohanH

Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 21:54
Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 18:59
Sitat fra: tSla på onsdag 28. august 2013, klokken 17:11
Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 16:50
10 minutter igjen, sitter i drosje Oslo trafikken.;-)

Gratulerer!

Får vi en fin writeup til kvelden med inntrykk og bilder? :)

Ingen bil enda. Problemer med lading, så eg fekk låne en roadster (siden eg kom fra Drammen uten bil) med beskjed om at dei ringer etter et par timer når eg kan hente.

Venter enda,  1. 1/2t så lenge. Kan virke som eg ikkje får bil i dag.. Jaja, shit happens. Bra dei ihvertfall jobber hardt og vil ha den i orden før utlevering. Kun positiv oppleving så lang, på tross av forsinkelser.;-)

Roadsteren er rå!! Håper performance kan gi litt av samme feelingen.;-D

Da er bilen i hus. Gjengen hos tesla på alnabru jobbet overtid for å få min ferdig i dag, takk til alle sammen.:-) halv åtte ca. Kunne eg overta nøkler, gå gjennom det mest nødvendige og sette kursen mot konnerud. (det viktigste= få iphone og spotify via bluetooth og ut på høyttalerne).

Bilder og info kjem etter kvart. Skal kjøre til gardermoei morgen rundt 0600 og parkere for dagen pga. Jobbreise til stavanger.

Gratulerer Runar! Drammens første Model S? Jeg har ikke sett noen ennå her, foruten på lastebiler på vei fra havnen. Jeg henter min onsdag neste uke. Vi får ta en tur sammen til nærmeste SuperCharger og prøve litt hva som skjer når to plugger in samtidig osv. (d.v.s. hvordan kraften fordeles osv.)?

RunarBT

Sitat fra: JohanH på onsdag 28. august 2013, klokken 22:11
Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 21:54
Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 18:59
Sitat fra: tSla på onsdag 28. august 2013, klokken 17:11
Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 16:50
10 minutter igjen, sitter i drosje Oslo trafikken.;-)

Gratulerer!

Får vi en fin writeup til kvelden med inntrykk og bilder? :)

Ingen bil enda. Problemer med lading, så eg fekk låne en roadster (siden eg kom fra Drammen uten bil) med beskjed om at dei ringer etter et par timer når eg kan hente.

Venter enda,  1. 1/2t så lenge. Kan virke som eg ikkje får bil i dag.. Jaja, shit happens. Bra dei ihvertfall jobber hardt og vil ha den i orden før utlevering. Kun positiv oppleving så lang, på tross av forsinkelser.;-)

Roadsteren er rå!! Håper performance kan gi litt av samme feelingen.;-D

Da er bilen i hus. Gjengen hos tesla på alnabru jobbet overtid for å få min ferdig i dag, takk til alle sammen.:-) halv åtte ca. Kunne eg overta nøkler, gå gjennom det mest nødvendige og sette kursen mot konnerud. (det viktigste= få iphone og spotify via bluetooth og ut på høyttalerne).

Bilder og info kjem etter kvart. Skal kjøre til gardermoei morgen rundt 0600 og parkere for dagen pga. Jobbreise til stavanger.

Gratulerer Runar! Drammens første Model S? Jeg har ikke sett noen ennå her, foruten på lastebiler på vei fra havnen. Jeg henter min onsdag neste uke. Vi får ta en tur sammen til nærmeste SuperCharger og prøve litt hva som skjer når to plugger in samtidig osv. (d.v.s. hvordan kraften fordeles osv.)?

Eg er med på den.:-)

Turen fra alnabru til konnerud gjekk rolig for, eineste artige var porsche cayenne eg kjørte forbi. Eg La meg inn forran i god avstand fra den, men de var tydeligvis nysgjerrige. Porschen kom etter og la seg ut i venstrefil og opp bak  litt bak og ved siden av et par minutter før de slakket av igjen da de skulle av motorveien.;-)

Teslafrank

Jaja...jeg hadde levering ihht kontrakt juli/august. Så ble det 24.august -04 september. Så ble det 26.august -6.september. Så fikk jeg 5.september kl 12 som dato. Så fikk jeg ny dato 29.08 (i morgen).  I går fikk jeg telefon hvor de lurte på når jeg hadde tenkt å betale, siden bilen skulle leveres på torsdag. Finans og penger ok, overført EK i går, lånedok/bevis ok.  Så får jeg beskjed om at bilen ikke var i Trondheim allikevel....muffens.  Så får jeg beskjed i dag om at den kom i natt. YES tenkte jeg, endelig....men nei da... Den hadde da feil baklys(!!!) USA-lys sa de. Kunne ikke levere ut ny bil med feil....så leveringen i morgen er kansellert.

Nye lykter må sendes fra USA. Jeg sa at da får de plukke av en demobil, for jeg venter ikke på pakke fra statene.   Var også noe tull med laderen.

Jeg hadde booket reise for hele familien, ordnet fri fra jobb, (250km èn vei til utlevering), booket time til solfilm og shine på fredag.  Alt går i vasken på grunn av et hinsides elendig logistikksystem hos Tesla.

Selger som kommer med unøyaktige tilnærminger, lite presis info og har tydelig lite erfaring.

Jeg er sint, skuffet og irritert. Tesla har ikke holdt EN ENESTE av avtalene sine.

Er ikke bilen klar til lørdag, sa jeg at da forventer jeg den levert på døren.

Hadde det ikke vært for produktet TESLA hadde jeg revet kontrakten i stykker og kjøpt meg en Audi igjen. >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

fonberg

Det var ikke bra i det hele tatt, skjønner godt at du er frustrert! Håper du legger fram det du skriver til Tesla Store Trondheim også, og gjerne også på mail til f.eks Heidi Torgnes. Så de forhåpentligvis skjønner at de ikke kan rote på denne måten, og spesielt ikke overfor kunder som bor så langt unna.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

pnq

#116
Det må kun være snakk om noen med en dårlig dag og det kan jo skje. Har ikke hørt om noe tilsvarende på Alnabru el.andre steder.
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Roger (NO)

Jeg har en annen opplevelse av TESLA.
Jeg har akkurat fått bekreftet at bilen har ankommet Bergen, og skal nå detailes.
Mulig den var klar for levering allerede i ettermiddag, hele 2 dager før avtalt tid (!)
Krysser fingrene...

nilsroald

Fikk levert min P85 i dag...oppmøte 12:00 avreise 12:20...jeg hadde bare spørsmål og trengte demo på lading.
Manglet, frunk-netting, Blått adapter og printed manual.
Rask og fin service - Plukket opp bilen uten å vise noe form for ID!?!? Sa bare jeg skulle ha den som sto utenfor ;-)
Uansett nå blir det stas å hente barna på skolen.

VIN 15051 & invoice 185

laumb

Sitat fra: nilsroald på torsdag 29. august 2013, klokken 13:18
Plukket opp bilen uten å vise noe form for ID!?!? Sa bare jeg skulle ha den som sto utenfor ;-)

Ser ut som det blir P85+ på meg i stedetfor da. :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA