Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

tSla

Sitat fra: trygvelo på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:27
Bilde av skader:
Felg: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10042236/2013-09-30_12-19-54_748.jpg
Hjulbue: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10042236/2013-09-30_12-19-58_491.jpg

Klargjøringsfeil i lakken:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10042236/2013-10-01_13-37-49_485.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10042236/2013-10-01_13-38-52_16.jpg

Grøss.. Hva i all verden har klargjører gjort her da? Det bilde av bakdøren gir meg relasjoner til den gang nabogutten vasket bilen til pappa'n sin med en oppvasksvamp - og brukte den grove siden på skitten som satt værst. Skal tro hvor mange ganger poleringspad og mf-klut har vært i bakken her..?  :o

Jeg fikk en oppmuntrende e-post fra min DES i Bergen om at de har fått en "in-house" detailer som vet hva han gjør. Og synest jeg har lest litt rundt omkring at leveransene i Bergen har vært bra! *krysserfingra* For om bilen min bli levert slik blir jeg en smuuuule misfornøyd  ::)
Tesla Model S P85+

Zneip

Hvordan har kvaliteten på klargjøring i Trondheim vært - dere som har hentet bil der?


-------------------------------------
Nord Trøndelag, P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, luft, lyd, lys, park, vinter, hylle. VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

TK Askøy

Sitat fra: tSla på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:35
Jeg fikk en oppmuntrende e-post fra min DES i Bergen om at de har fått en "in-house" detailer som vet hva han gjør. Og synest jeg har lest litt rundt omkring at leveransene i Bergen har vært bra! *krysserfingra* For om bilen min bli levert slik blir jeg en smuuuule misfornøyd  ::)

Jeg kan bekrefte at Bergen er gode på dette. Mottok min bil fredag 27.09, og den var etter mine begreper helt strøken. Ikke striper, swirls eller noe som helst. Har sjekket i skarp sol og finner ikke noe galt. Gled deg!!
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

testO

Ser de søker etter detailer i Trondheim nå.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

Jimpec

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

knukje

Sitat fra: Også_Øyvind_H på mandag 30. september 2013, klokken 19:17
Sitat fra: knukje på mandag 30. september 2013, klokken 08:44
Da har jeg hatt bilen i 6 dager. Hentet bilen i Stavanger 24.09. På garasjeplassen ved Stavanger bilpleie stod en sort, skinnende model S og ventet på meg. Etter gjennomgang av bilen utvendig var det ingenting å utsette på lakk eller karosseri som sådan. Sa ganske kjapt at det ikke var behov for noe "dilling" eller demonstrasjon av diverse da jeg har lest alt jeg kan om bilen de siste 3 årene. "Gi meg bilen!" :-)  I helgen hadde jeg tur/ retur Bergen uten behov for lading. Og jeg kjørte ikke en gang konservativt. Bilen er fantastisk! Fungerer 100%. Synd at noen opplever problemer. Jeg kan heldigvis si at jeg er strålende fornøyd fra det sekund jeg hentet bilen...

Var det deg jeg så over Stord mot Stavanger på søndag ca kl 18.30 el deromkring? Min første Model S observasjon på Stord :) Nydlig, svart bred bil...

Ca 45 dager igjen nå!

Jeg ble observert altså... Det var nok meg, ja...:-).

Trøndertesla

Sitat fra: Zneip på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 22:26
Hvordan har kvaliteten på klargjøring i Trondheim vært - dere som har hentet bil der?
-------------------------------------
Nord Trøndelag, P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, luft, lyd, lys, park, vinter, hylle. VIN: *13877

Jeg hentet bil i Trondheim for litt over 3 uker siden. Jeg er på ingen måte noen ekspert innenfor dette området men synes finishen så veldig bra ut både innvendig og utvendig, og jeg var veldig fornøyd. Og de virket også veldig stolte over "det ferdige produktet" og passet på at coveret var på helt til bilen skulle overleveres. Og, de var veldig oppmerksomme på at nyskjerrige skuelystne ikke fikk nærme seg og ta på bilen.
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

trygvelo

Sitat fra: tSla på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:35
Sitat fra: trygvelo på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:27
Bilde av skader:
Felg: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10042236/2013-09-30_12-19-54_748.jpg
Hjulbue: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10042236/2013-09-30_12-19-58_491.jpg

Klargjøringsfeil i lakken:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10042236/2013-10-01_13-37-49_485.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10042236/2013-10-01_13-38-52_16.jpg

Grøss.. Hva i all verden har klargjører gjort her da? Det bilde av bakdøren gir meg relasjoner til den gang nabogutten vasket bilen til pappa'n sin med en oppvasksvamp - og brukte den grove siden på skitten som satt værst. Skal tro hvor mange ganger poleringspad og mf-klut har vært i bakken her..?  :o

Jeg fikk en oppmuntrende e-post fra min DES i Bergen om at de har fått en "in-house" detailer som vet hva han gjør. Og synest jeg har lest litt rundt omkring at leveransene i Bergen har vært bra! *krysserfingra* For om bilen min bli levert slik blir jeg en smuuuule misfornøyd  ::)

Ser ikke bra ut nei... Var mye polishrester her og der også. Jeg har forståelse for at de har dårlig tid, men jeg bad om at de ikke skulle røre bilen pga. skrekkeksempler sett her inne tidligere. Ble forsikret av DS om at de hadde fått inn proffe folk nå og at bilen var i trygge hender.  :(

Forventer at Tesla rydder opp i dette, men har ærlig talt ikke lyst til å sette bilen hos dem for "utbedring".

Andreas #2316

Hurra, da var tidpunkt for overlevering satt.
Jeg er muligens en av de siste som fikk registrert bestilling i 2012. Bestillte 27.desember, men banken "ventet" med å overføre depositumet til nyttårsaften. Det medførte at jeg ikke fikk oppført "early adopters discount" på "View design"-oversikten, men jeg har fått bekreftet at dette kommer med på endelig faktura.

Tidslinje:
20.9: In production
28.9: Production complete
1.10: Generell e-mail fra Tesla: "Din Model S er sendt"
3.10: DS tar kontakt pr e-mail: levering satt til 7.november på Forus (Sandnes)

Konfigurasjon: S85, Dophin grey, 19", vanlig tak, luftfjæring, skinn, tech, vinterpakke, parkeringsassistent, Nokia pigg-fritt.

Jeg har VIN 1687x, så har du noe i nærheten er nok ting i ferd med å skje.

Tesladigger

Sitat fra: Andreas #2316 på fredag 04. oktober 2013, klokken 19:10
Hurra, da var tidpunkt for overlevering satt.
Jeg er muligens en av de siste som fikk registrert bestilling i 2012. Bestillte 27.desember, men banken "ventet" med å overføre depositumet til nyttårsaften. Det medførte at jeg ikke fikk oppført "early adopters discount" på "View design"-oversikten, men jeg har fått bekreftet at dette kommer med på endelig faktura.

Tidslinje:
20.9: In production
28.9: Production complete
1.10: Generell e-mail fra Tesla: "Din Model S er sendt"
3.10: DS tar kontakt pr e-mail: levering satt til 7.november på Forus (Sandnes)

Konfigurasjon: S85, Dophin grey, 19", vanlig tak, luftfjæring, skinn, tech, vinterpakke, parkeringsassistent, Nokia pigg-fritt.

Jeg har VIN 1687x, så har du noe i nærheten er nok ting i ferd med å skje.


Min gikk i produksjon den 24. sep. og var ferdig 1. okt.
Jeg har også Stavanger/Sandnes som nærmeste utleveringssted, men har ikke fått noen mail om at bilen er sendt eller utleveringsdato, men det er håp om at den ikke er så langt bak din. Har tidligere fått estimat rundt midten av november.
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

Jimpec

Min startet prod 17. og var ferdig 23. Sept.
Håper jeg er on track for levering 7. Nov jeg også.
Detailing tar jeg selvsagt selv, så kanskje klarer jeg å knipe inn et par dager.

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Malisa

#386
Hei, lurer på om det er noen damer her inne som har fått levert sin Tesla? (Har ikke fått lest alle innleggene her) Jeg fikk min for akkurat en uke siden, 27. september i Bergen og da var jeg første som min DES hadde levert til. Er strålende fornøyd så langt. Alltid noen småting her og der som kunne vært bedre, som f.eks. setene. Har ikke opplevd problemer med lading enda, men kommer til stadighet noen feilmeldinger, "car needs service", men får de bort igjen :). Angrer ikke på at jeg byttet ut min Toyota Celica 192 hk til fordel for denne  :D
#1330, VIN 14365, S85, Sort, sort skinn, 21", alt ekstra minus barneseter. Levert 27. september kl. 15:00 :)

Epleskreller

Sitat fra: Malisa på fredag 04. oktober 2013, klokken 23:17
Hei, lurer på om det er noen damer her inne som har fått levert sin Tesla?

Vigdis og Wenche er har hvertfall fått bilene sine.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

El-boy

Mottok en perfekt Model S 60kWh fredag 4.oktober i Bergen.
Her var ingen slurvetilpasninger etter Amerikansk øyemål, men bilen holdt god Europeisk byggestandard.
Detailingen var perfekt utført av Servicesenteret.
Fikk testet rekkevidden på batteriet etter Typical range Mode.
Fra Aurland og hjem er det etter GPS'en 254km gjennom vestlandslandskap. Startet med 291km Typical Range, med litt forsiktig kjøring i starten og 19°C på kabinvarmen kom jeg hjem med 68km Typical range igjen. Så typical range underestimerer rekkevidden noe...
Ett par forbedringspunkt på Software på bilen:
1.) Skjermstyrken på auto burde kunne skille mellom tunnel og daglys. Den finner utmerket godt ut når bilen står i garasjen, da burde den også kunne sense tunnel speslielt når GPS'en på venstre side av speedometeret viser når jeg er inne i tunnel. Da budre det være enklet å programmere dette. Skjermen blender i mørket.
2) Følsomheten på regnsensorene vil jeg si er høyst veiledende. Viskerene fortsetter å gå lenge etter jeg f.eks er inne i tunnel, eller det plutselig slutter å regne... En kortere Delay på å slå av viskerne burde testes ut...
Men eller en fornøyelig opplevelse, og herlig aks. Med 68km igjen på meteret og treåringen i baksetet oppfordret pappa til ulovligheter "En gang til da pappa! Våre så snill"...

Wenche

Sitat fra: Malisa på fredag 04. oktober 2013, klokken 23:17
Hei, lurer på om det er noen damer her inne som har fått levert sin Tesla? (Har ikke fått lest alle innleggene her) Jeg fikk min for akkurat en uke siden, 27. september i Bergen og da var jeg første som min DES hadde levert til. Er strålende fornøyd så langt. Alltid noen småting her og der som kunne vært bedre, som f.eks. setene. Har ikke opplevd problemer med lading enda, men kommer til stadighet noen feilmeldinger, "car needs service", men får de bort igjen :). Angrer ikke på at jeg byttet ut min Toyota Celica 192 hk til fordel for denne  :D
Gratulerer  :) Jeg fikk min Tesla 31. august, og er strålende fornøyd. Ikke angret kjøpet ett sekund   :D Kun bagateller, og jeg opplever at feilmeldingene har avtatt, lenge siden siste nå.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA