Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Service på en USA leaf

Startet av Noel, onsdag 17. juli 2013, klokken 12:39

« forrige - neste »

Noel

Er det noen som har kjennskap til hvilken forhandler som utfører SW oppdatering i selve servicen på en Amerikansk Leaf?

Det gjøres nemlig ikke av enkelte da de ikke har tilgang til den amerikanske SW versjonen.
Nissan Leaf 2012 SL (US)
48674km

sven erik


laumb

Hører rykter om BNH Lillestrøm i blant mine mekanikervenner.

Noel

Både BNH Oslo og Lillestrøm gjennomfører ikke dette pga mangel på tilgang av SW. Nissan Nordics (importøren) har tilgang til disse filene har jeg forstått, men utdeles i spesifikke tilfeller (som f.eks forvarmer uten å være tilkoblet problemet).

Jeg hører at Sørlandets bilsenter gjennomfører en slik oppdatering på enkelte biler.

Problemet ligger i at VIN nummeret på USA bilene ligger ikke inne i registeret til Nissan Nordics(Europa gjør), så når BNH gjør et søk kommer det ikke opp noen "kampanjer" (oppdateringer).

Det jeg lurer på er om enkelte verksteder har SW allerede tilgjenglig, enten via Nissan Nordics, eller Nissan USA.
Nissan Leaf 2012 SL (US)
48674km

Batteribill

Forstår det slik at det er tilgangen til SW filene til usa biler som er problemet. Og kanskje litt viljen til å få tak i disse fra forhandler sin side.

Er det noen som har snakket med sørimport eller andre, om det er utført noen sw oppdatering på usa biler her til lands?

Haugesund, Sølvgrå 2011 USA Leaf. 26k Km

2011 USA Leaf Sølvgrå. EL13798
22450km 1. august 2013

thoru

Kunne godt ha tenkt meg å funnet et rimelig nøyaktig tall på hvor mange usa leafs det er i Norge.
Hvis vi er mange så kan det godt være at man kunne ha gått sammen, og fått til en bedre forsikringsordning og service.

Batteribill

Enig. Vi med USA Leaf har jo noen felles utfordringer og gleder... eller? Hva med en: Vi med USA Leaf, tråd?


Haugesund, Sølvgrå 2011 USA Leaf. 26k Km

2011 USA Leaf Sølvgrå. EL13798
22450km 1. august 2013

Trekkoppbil

Nesbukta Trading er nok det første stedet jeg ville gå til for å spørre etter SW-oppgradering.

Det er åpna opp så eurpeiske forhandlere også kan legge inn fiksen for bremsekraftforsterker i kulda, som det kom tilbakekalling på for noen år sida. Det kan gjeldet andre sikkerhetfikser også. Det kan være litt bingo om du får det gratis eller ikke, om du går til en europeisk forhandler med en amerikansk tilbakekalling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA