Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spille musikk fra telefon i I miev?

Startet av Director, lørdag 13. juli 2013, klokken 15:16

« forrige - neste »

Martin-

Jeg har også kun sett Pioneer av 2-din typen i disse...
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

tomrh

#16
Bestilte en sånn billig kina-sak (usb-blåtann adapter) og fikk til å streame Spotify fra min gamle Android-telefon. Vi har 2012-mod i-MiEV.

http://www.dx.com/p/usb-bluetooth-v2-1-audio-receiver-for-car-white-blue-295723#.VxyJzbM8w1I

Edit: Anbefaler ikke dette adapteret. Det hakker litt innimellom. Lurer på om det kanskje sliter litt strømmehastigheten, innstilt på "high quality" i Spotify. Skal se om det blir bedre med "normal quality".
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

psyfoon

Sitat fra: tomrh på søndag 24. april 2016, klokken 10:50
Bestilte en sånn billig kina-sak (usb-blåtann adapter) og fikk til å streame Spotify fra min gamle Android-telefon. Vi har 2012-mod i-MiEV.

http://www.dx.com/p/usb-bluetooth-v2-1-audio-receiver-for-car-white-blue-295723#.VxyJzbM8w1I

Edit: Anbefaler ikke dette adapteret. Det hakker litt innimellom. Lurer på om det kanskje sliter litt strømmehastigheten, innstilt på "high quality" i Spotify. Skal se om det blir bedre med "normal quality".

Jeg bruker også denne, eller iallefall en liknende som jeg kjøpte på ebay for en slikk og ingenting. Den fungerer fint med min Android-telefon og Wimp/Tidal. Har ikke hatt problemer med hakking så langt.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Eliasz Perun

Har noen tenkt om oppgradering av audio systemet i miev? Ellers spørsmål er det mulighet å gjør det? Den er ikke stasjon som mest av biler ha bare knappene.

elekTrond

@Eliasz Perun: Jeg er i ferd med å finne ut av hvilke muligheter jeg har med den innebygde/integrerte radioen i min '13 modell. Har i utgangspunktet ikke lyst til å bytte før DAB+ blir tvunget igjennom.

Jeg har testet med mp3 på USB, den kom opp som AUX innbiller jeg meg. Den bruker ihvertfall samme velgerknapp som CD. Men veldig begrensede muligheter for å hoppe fra mappe til mappe, virker det som. Til nå har jeg måttet bla igjennom alle sangene som om de ligger i en eneste lang liste. Men det står i brukermanualen at spilleren støtter opptil 7/8 sub-trees/folders/mapper.

Det mest sannsynlige/fristende/aktuelle/whatever (stryk det som ikke passer) er å bygge om til mk1/mark1 midtkonsollen fra <2011 miev. Da kan jeg få i pose og sekk og enda litt til. Men sier jeg først A, må jeg nesten si B og da blir det dyrt. ;) Det er en egen 20 amp kurs i sikringsboksen. Det er et godt tegn. Har lyst på en 4+1ch amp slik at jeg kan få litt "rear fill" lyd i bakdørene samt en liten sub.

Fikk forsinket julegave fra onkel Mao Ali i dag. Et sett med plast-brekkjern til interiøret. Så nå skal jeg finne ut 1) hvor mange linje inn/utganger det er på radioen, 2) om det er 6,5" / 16 cm / n cm hull i alle fire dørene og 3) Hvor dype "skumkopper" (eller foam baffles som det heter på nynorsk) det er plass til i hvert dørpar.

Det er ganske bra lydkvalitet _og_ trøkk i mitt orginalanlegg. Det er bare det selve dørtrekkene beveger seg i takt med musikken. Kan fysisk kjenne trekket dytte på låret mitt. Håper disse kan bøte på problemet: crutchfield.com/S-RTSPgx6PEDS/g_762/Foam-Speaker-Baffles.html

Fra A til B:

myimiev.com How to install after market stereo in ES
myimiev.com Android CAR PC
myimiev.com 2016 iMiEV + ILX-007 [Aftermarket radio install]

How to install an Android Tablet as a stereo in your car (dotuben - $50 Nexus 7 "passer" rett inn i en dobbel-DIN ramme. Han har også fått ratt-knappene til å virke, slik noen på myimiev drømmer om å få til.)

DIY Nexus 7 Head Unit Replacement Part 1: Materials and Installation (dotuben)

Også har du jo CarBerry og alle andre nymotens løsninger som ikke fantes før i verden. Jeg vil også ha integrert navi og/eller gps-mirror, dashcam, ryggecam, canion/EVBatMon++ , helst alt integrert i én enhet. Men det var dette med store, fysiske knapper da. De kan jeg jo finne i blinde, akkurat slik jeg kunne taste SMS på en god gammaldags knappefon. Liker ikke disse touchy smartfonene.  :P

PS! Jeg har også savnet en ladeindikator i dashen slik Løv og Sjel har. Dette burde kunne la seg felle inn i dobbel-DIN midtkonsollen, stilisert lik som batteri-strekene i instrumentclusteret. Altså felle inn en halvmåne med seksten store, rektangulære lysdioder.

PPS! Videre har jeg planer (les: hallusinerer) om 2 stk 0,5x1 m store fleksible solcellepanel på taket. Har allerede tatt mål av disponibelt takareal. Hvis jeg ikke er/blir litt mer edruelig og feller inn et lite panel i takvingen, som sett på Løv. Samtidig kan jeg oppgradere "fritidsbatteriet" til et mektig stort et, eller slite videre på det orginale. Noen mener også at et stadig toppladet 12V batteri vil avlaste ladingen av framdriftsbatteriet. Hvem vet?

PPPS! Nå har jeg sporet av topic opptil flere ganger, så moderator må gjerne omrokkere hele eller deler av utbruddet mitt til de respektive avfallssorteringskasser.  :-X
'13 Mjau

tomrh

Sitat fra: tomrh på søndag 24. april 2016, klokken 10:50
Bestilte en sånn billig kina-sak (usb-blåtann adapter) og fikk til å streame Spotify fra min gamle Android-telefon. Vi har 2012-mod i-MiEV.

http://www.dx.com/p/usb-bluetooth-v2-1-audio-receiver-for-car-white-blue-295723#.VxyJzbM8w1I

Edit: Anbefaler ikke dette adapteret. Det hakker litt innimellom. Lurer på om det kanskje sliter litt strømmehastigheten, innstilt på "high quality" i Spotify. Skal se om det blir bedre med "normal quality".
Denne virker helt utmerket: http://www.dx.com/p/bluetooth-v4-0-edr-dual-audio-output-usb-drive-car-audio-receiver-black-395808#.V9wwH-88w1I
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA