Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

World Electric vehilcle parade Oslo 2013 arrangert av EVU (Electric vehicle unio

Startet av TorC, fredag 05. juli 2013, klokken 16:45

« forrige - neste »

TorC

Jeg fikk idag et brev fra EVU (Electric vehicle union) med oppfordring til å melde meg på Worl Electric vehilcle parade Oslo 2013.

Jeg syntes dette virket som en artig greie, så jeg gikk inn på påmeldingssiden for å lese mer. Jeg blir da temmelig forbauset over at blant flere samarbeidspartnere står "Klimavalget2013".

Jeg er særdeles lite imponert over at en så til de grader vridd politisk lobbyorganisasjon som "klimavalget2013" får lov til å være med på denne paraden som samarbeidspartner.

Jeg trodde ærlig talt at slike parader ikke skulle være tilknyttet bestemte politiske fløyer? Og spesielt ikke når det er så ekstremt spisset som "Klimavalget2013" er.

Jeg ser jo at også Zero er inne på samarbeidssiden, og de har jo sin andel av høyhalsa gensere, maoister og skjeggaper, MEN de er jo langt mindre partipolitiske enn "klimavalget2013". De er dessuten langt mer ærlige i sin kommunikasjon enn "klimavalget2013" er.

Selv kommer jeg ikke til å delta på paraden ene og alene fordi "klimavalget2013" er samarbeidspartnere. Promotering av elbilsme bør ikke være partipolitikk.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

jkirkebo

Sitat fra: TorC på fredag 05. juli 2013, klokken 16:45
Jeg syntes dette virket som en artig greie, så jeg gikk inn på påmeldingssiden for å lese mer. Jeg blir da temmelig forbauset over at blant flere samarbeidspartnere står "Klimavalget2013".

Jeg er særdeles lite imponert over at en så til de grader vridd politisk lobbyorganisasjon som "klimavalget2013" får lov til å være med på denne paraden som samarbeidspartner.

Jeg trodde ærlig talt at slike parader ikke skulle være tilknyttet bestemte politiske fløyer? Og spesielt ikke når det er så ekstremt spisset som "Klimavalget2013" er.

Hmm, ekstremt spisset?

Jeg har ikke hørt om Klimavalg2013 før og sjekket web-sidene. Det er visst en paraplyorganisasjon med mange tilsluttede organisasjoner. Bl.a 4H, Frelsesarmeen, Kirkens Nødhjelp, Norsk Bonde- og Småbrukarlag, Syklistenes Landsforening, WWF, Den Norske Kirke, Dyrevernalliansen osv. osv.

Jeg fant hverken ekstreme organisasjoner som medlemmer, ei heller noe jeg vil kalle ekstreme synspunkter.

http://klimavalg2013.no/
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TB

Hei
Virker som eit godt tiltak, vil gi god mediadekning med så mange elbilar samla på ein stad.

Har lagt ved PDF av brevet som kom i posten idag, for dei som ikkje har fått det.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Elmo

Sitat fra: TB på fredag 05. juli 2013, klokken 22:55
Har lagt ved PDF av brevet som kom i posten idag, for dei som ikkje har fått det.

Tror nok alle har fått det.
Jeg har fått ett for hver registrerte elbil jeg har, og jeg vet det gjelder flere, så de har nok brukt bilregisteret slavisk og uten intelligens.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ElTinto

Kom akkurat hjem fra paraden. Ny rekord! Men sitter igjen med en følelse av at det ikke var alle som ble telt opp? Synes det var en uendelig rekke av biler, 384 påmeldte og rekord på 262 biler....
Autotinto, Rød Leaf "gamle" typen med "alt" Ny fra BNH, Ski. Påsken 2013, kjørt 14500km uten større problemer

TB

Sitat fra: ElTinto på lørdag 31. august 2013, klokken 17:52
Kom akkurat hjem fra paraden. Ny rekord! Men sitter igjen med en følelse av at det ikke var alle som ble telt opp? Synes det var en uendelig rekke av biler, 384 påmeldte og rekord på 262 biler....
Er nok ein del dobbelt registering.

Henta frå annan tråd - her er video av alle bilane, så 260,5 er nok korrekt antall.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3n_8e68DMa4
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

TB

Sitat fra: Elmo på fredag 05. juli 2013, klokken 23:44
Sitat fra: TB på fredag 05. juli 2013, klokken 22:55
Har lagt ved PDF av brevet som kom i posten idag, for dei som ikkje har fått det.
Tror nok alle har fått det.
Jeg har fått ett for hver registrerte elbil jeg har, og jeg vet det gjelder flere, så de har nok brukt bilregisteret slavisk og uten intelligens.

Har dei siste dagar snakka med fire elbileigarar, der ingen hadde fått brev/fått det med seg. For ein av desse var bil registrert på firma, så der var det naturleg, dei andre eig bilen sjølv.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA