Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Garasje er klart for Model S :)

Startet av Vikinger87, tirsdag 02. juli 2013, klokken 19:59

« forrige - neste »

Vikinger87


valvolainen


Kenneth Waal

Jeg skal flislegge garasjen med Tesla logoen ;)
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

kjølholdt

Det er to som tilbyr fliser i garasjen . Den ene er dobbelt så dyr som den andre skal prøve å finne adressen .
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

OddB

Misunnelig på bredden på den garasjeporten ! 
Hilsen en som har en 70-talls rekkegarasje beregnet på folkevogner :)
(...ender vel med at man må slanke seg for å komme seg inn og ut ;) )
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

shb

Ja det næmer seg her også. Var å hentet sikring, kabel og rød kontakt i dag. Nå mangler bare broderen som skal spikre kabel. Så kan bilen komme. Da kan den mates med 400V 3 fase 16A
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Yagi

Har prøvt å pimpe garasjen litt jeg også. La fliser på gulvet i kveld. Gjort på få timer. Porten er farlig smal, så dette kan bli litt for spennende.  Dersom noen har tips til hva jeg kan bruke som "padding" på sidene i åpningen setter jeg pris på det. Skulle gjerne hatt noe som var litt mer tilgivende enn stål og murpuss...


Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

jkirkebo

Sitat fra: Yagi på tirsdag 02. juli 2013, klokken 21:29
Har prøvt å pimpe garasjen litt jeg også. La fliser på gulvet i kveld. Gjort på få timer. Porten er farlig smal, så dette kan bli litt for spennende.  Dersom noen har tips til hva jeg kan bruke som "padding" på sidene i åpningen setter jeg pris på det. Skulle gjerne hatt noe som var litt mer tilgivende enn stål og murpuss...

Føler jeg er glad nå for at jeg har carport som er 520cm bred...;)

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sense

Sitat fra: Yagi på tirsdag 02. juli 2013, klokken 21:29
Porten er farlig smal, så dette kan bli litt for spennende.


Garasje-døra di så veldig smal ut. Har du sjekket om bredden på bilen faktisk går gjennom med speilene hengende på? Den bør nok være minst 230 cm bred da bilen er 2187 mm fra speil til speil. Da har du ca. 4 cm klaring på hver side.

Mine foreldre tenkte fremtidig da de bygget dobbelgarasje. Men med stolpe i midten av innkjørselen, for å støtte taket, gikk det fort noen speil på den bredeste bilen. Det ble så trangt at bilen burde vært smurt inn med vaselin, for å få presset den gjennom åpningen.


Jimpec

Ser bra ut. Bryggefendere fra Biltema burde fungere bra som padding. 149,- pr stk.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Yagi

Åpningen er 245 cm. Men sammen med den vonde vinkelen rundt hushjørnet, vil det nok bety at jeg kommer til å bruke minst 10 min på hver parkering :)

Sent from a tiny mobile device...

Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Amper

det går nok enklere enn du tror..    "fordelen  ::) " med smal garasje åpning er at du har veldig god kontroll på hvor åpningen er i forhold til bilen når bakenden nærmere seg åpningen.. i tillegg kan du prøve å lage enn siktepinne eller annet vertikalt merke på bakveggen av garasjen (for ryggekamera).. samt du kan også ha en klar teipbit referanse på 17" skjermen evt. over og under.. (skjermen virker sannsynligvis med teip akkurat som på mobiler).. det er speilene som blir mest utsatt.. en teppebit kan limes i døråpningen.. tykkere polstring gjør åpningen enda mindre..  :o
P85D :o)

laumb

Høres ut som du får spraye en hvit strek på bakken du må følge med midten av kameraet.

Amper

et speil på bakveggen i garasjen forteller deg mye via ryggekamera også...  :)
P85D :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA