Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Cato76, fredag 28. juni 2013, klokken 09:49

« forrige - neste »

Lille Lance

Skuffa over Storebrand idag ... Har derfor gitt Tryg, If, Nordea, Gjensidige og DNB muligheten til å gi tilbud på TMS +fossil, hus og reise. Storebrand har som mitt eksiterende forsikringsselskap fått en siste mulighet til å revidere tilbudet.
I'll let you know ... når tilbudene er mottatt  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Djur1

Er det noen som ser at de kommer til å kjøre mer enn de har lagt opp til i utgangspunktet? jeg har 3400 km nå, men burde ha hatt 2539. I tillegg vurderer jeg bilferie til sommeren.

Jeg har bare 5400 kr hos if i dag, med de nye prisene kan de screw meg skikkelig for ekstra km, ???
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

valvolainen

Snakket med if om forsikringer for en stund siden.
Da fortalte de at hvia jeg var totalkunde så kunne de gjøre slike ting uten å ta ekstra betalt for det. (Hvis det ike var så mye.)

Du får iallefall aldri TILBAKE noen av km. pengene hvis du ikke kjører så langt som oppgitt.

Orcuz

Det gjør du på sparebank 1 hvertfall. Har betalt for 20k på gamlebilen og bare kjørt 13000,mellomlegget får jeg tilbake

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Black P85+

Det er så mye positivt om IF at jeg nå føler jeg må skrive om mine opplevelser med dem: IF skylder meg titusenvis! Det er et møkkaselskap jeg aldri kunne slappe av i.. De siste 3-4 årene har det vært FRENDE med store bokstaver for min del!

IF ringer meg ca 1 gang i året for å overtale meg til å komme tilbake til dem. Jeg var IF-kunde i årevis før jeg gikk over til Frende. Jeg sparte over 20 000,- i året på byttet. Med 3 hus og 3-4 performance biler samt motorsykkel, 3xinnbo, reise, personforsikringer etc går jeg ut ifra at jeg var en attraktiv kunde for dem. En del av utslaget var et jeg måtte ha 45000 km på BMW'en kona kjører til jobb. Hos IF måtte jeg dermed ha ubegrenset kjørelengde, hos Frende kunne jeg velge 45000 km. Sparte 4000,- bare der. Sparte maaasse på Ducatien, Rx-8'en og Evo-8'en, og flere tusenlapper på hvert hus..

HUSK at prisene jeg fikk fra IF hadde jeg mast svært mye på å få ned, og jeg måtte hele tiden passe på at ikke IF plutselig satte opp prisene uten å si ifra til meg. Dette gir meg ikke mye ro i kroppen! En gang prutet jeg en bil fra 17000,- til 14000,-. Måneden etter var den satt opp igjen siden det akkurat hadde vært hovedforfall og nye justeringer av prisene.. Hos Frende er det de samme prisene HELE TIDEN!

Når IF ringer meg nå sier jeg at jeg skal bytte hvis de betaler meg tilbake mellomlegget jeg har betalt for mye hos dem i årevis. Dette vil de selvsagt ikke gjøre, men jeg lar dem allikevel få prøve å gi meg et tilbud som kan matche de forsikringene jeg allerede har hos Frende (men hvorfor i all verden skal jeg bytte hvis de bare kan matche og ikke gi meg billigere forsikring?? I tillegg til at jeg må stresse med å følge med på at de ikke setter opp prisene igjen i hytt og pine??). Uansett; jeg lar dem prøve seg, selv om jeg hver gang sier at de bare kaster bort tiden sin. Når de selv ser at de blir flerfoldige tusen dyrere beklager de og legger på - bare for å ringe igjen 1 år senere. Den forrige oppringningen sa de at de var billigst i Norge på Tesla og at de GARANTERTE at de kunne gi meg en billigere forsikring enn Frende. IF havnet på 14000,- og Frende på 11000,- med 40 000,- km i året og 75%. (ubegrenset hos IF da..).

(Kan nevne at banken min (DNB) også ringer meg ca 1 gang i året og skal gi meg et "bedre" tilbud. De får forsikringspapirene mine fra Frende via mail for å kunne gi meg et bedre tilbud, men jeg har aldri fått noe svar etter at de har fått papirene mine.. dvs at de ikke kan matche det)...
Mx-5 (Svart)
Rx-8 (Svart)
M.L Evo8 (Rød(?!)
Hamann X3 3.0xd (Svart)
MB CLS (Svart)
P85+ (.....svart seff!.. ;)
Husquarna 350ccm bioklipper
Yardman 12hk snøfreser

teslaforsikring

#125
Jeg jobber selv med forsikring, og vet at det varier ekstremt mye på denne bilen mellom selskapene.

Ting som påvirker prisen på bilforsikringen er alder, bosted, samlerabatt, skadehistorikk, rabattavtaler, bonus, kjørelengde, dekning, egenandel, parkeringsforhold, sikkerhetsrabatter osv.
En bilforsikring i Oslo kan være mange 1000 lapper dyrere enn andre steder i landet.

Hvis et selskap er billigst med 8000 km i kjørelengde, trenger ikke samme selskap være billigst med 40000 km i kjørelengde. Det samme gjelder om man velger delkasko eller egenandel 4000/8000.

Noen selskap opererer med samlerabatt på opptil 20%, mens noen gir 6% samlerabatt på 3 forsikringer.
Dermed kan en singel bil bli billigst i selskapet som gir 6 % samlerabatt, men billigere i et annet om man har 3 forsikringer eller mer.

Ofte får man en god pris i et nytt selskap, da dem legger inn rabatt på forsikringen som trappes ned i løpet av 1-4 år. Mrk. dette gjelder ikke alle selskap.

Skal man sjekke pris kan det være lurt å sjekke for alle forsikringene samlet, da det vanligvis gir den beste prisen på bilen. Har man mye forsikringer idag og sjekker pris i sitt eget selskap har man vanligvis fått samlerabatt på bilen. Husk da å sjekke pris på bilen med de samme forsikringene man har idag hvis man ønsker å sammenligne korrekt.

Mvh snart Tesla-eier

Lille Lance

Sitat fra: Lille Lance på torsdag 09. januar 2014, klokken 19:47
Skuffa over Storebrand idag ... Har derfor gitt Tryg, If, Nordea, Gjensidige og DNB muligheten til å gi tilbud på TMS +fossil, hus og reise. Storebrand har som mitt eksiterende forsikringsselskap fått en siste mulighet til å revidere tilbudet.
I'll let you know ... når tilbudene er mottatt  8)
Ikke hørt noe fra Tryg, If, Nordea, Gjensidige og DNB ennå, men jeg har fått snakket ned Storebrand forsikringen fra ca 11.800 til 8.700  :) Premien inkluderer også sjåfør under 24 år  :o ...  det utgjør ca 1.600
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Lille Lance

Snakket med FRENDE forsikring ... de ville ikke ha meg som kunde siden jeg også må inkludere sjåfør under 24 år. Årsaken er at FRENDE anser Tesla Model S som et risikoprodukt.

Vel, da har jeg ett selskap mindre å diskutere priser med ...  ::)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

smurf

#128
Fått tilbud fra Gjensidige på 6495,-
16,000 km, 4,000 egenandel, 75% bonus over 5 år, sjåfør over 23 år.
Har sikkert fått en del rabatt siden jeg har alle forsikringer der...
Bare litt mer enn hva jeg betaler for en ny bil i samme prisklasse idag.
Tror ikke det er lagt inn rabatt for alarm i tilbudet så mulig det kan bli litt lavere...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

toregrill

Sitat fra: smurf på lørdag 18. januar 2014, klokken 20:50
Fått tilbud fra Gjensidige på 6495,-
16,000 km, 4,000 egenandel, 75% bonus over 5 år, sjåfør over 23 år.
Har sikkert får en del rabatt siden jeg har alle forsikringer der...
Bare litt mer enn hva jeg betaler for en ny bil i samme prisklasse idag.
Tror ikke det er lagt inn rabatt for alarm i tilbudet så mulig det kan bli litt lavere...

Får jeg spørre hvor du bor? Jeg bor selv i Tønsberg og jeg fikk tilbud av Gjensidige i høst på ca 4800, men nå skal de plutselig ha ca 8500. Kundebehandleren min var ikke så stolt av og fortelle det... Har ikke fått bilen enda, men det nærmer seg.
Tore Gran
Tesla Model S P85, Perlemor Hvit, soltak, stereo. Står nå endelig i garasjen og varmer sikringsskapet..

Lille Lance

Sitat fra: toregrill på lørdag 18. januar 2014, klokken 21:38

Jeg bor selv i Tønsberg og jeg fikk tilbud av Gjensidige i høst på ca 4800, men nå skal de plutselig ha ca 8500.

I mellomtiden har ALLE forsikringsselskapene lest denne artikkelen i Asker & Bærum budstikke:
http://www.budstikka.no/%C3%B8konomi-bolig/tesla-eierne-er-millionerer-og-far-700-000-kroner-i-avgiftslette-1.8207076

Ikke rart de skrur opp prisene når de tror at Tesla-eiere har fet lommebok.

Takk til Asker & Bærum budstikke  .. NOT  >:(
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Hvis ikke de første TMS eierne har oppført seg som noen idioter mhp innblanding i ulykker, så skulle det ikke være noen grunn til at en av verdens mest sikre biler skulle få en vanvittig forsikring. I forhold til mange fossilbiler med mye mindre krefter er det ingen problem å tøyle en TMS pent og nøyaktig.

Mange fossilbiler kommer med plutselige turboreaksjoner og uforutsigelige styreutslag som gjør at man har
problemer med å tøyle bilen. Dette problemet har ikke TMS.

smurf

2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Performance85

Sitat fra: toregrill på lørdag 18. januar 2014, klokken 21:38
Sitat fra: smurf på lørdag 18. januar 2014, klokken 20:50
Fått tilbud fra Gjensidige på 6495,-
16,000 km, 4,000 egenandel, 75% bonus over 5 år, sjåfør over 23 år.
Har sikkert får en del rabatt siden jeg har alle forsikringer der...
Bare litt mer enn hva jeg betaler for en ny bil i samme prisklasse idag.
Tror ikke det er lagt inn rabatt for alarm i tilbudet så mulig det kan bli litt lavere...

Får jeg spørre hvor du bor? Jeg bor selv i Tønsberg og jeg fikk tilbud av Gjensidige i høst på ca 4800, men nå skal de plutselig ha ca 8500. Kundebehandleren min var ikke så stolt av og fortelle det... Har ikke fått bilen enda, men det nærmer seg.


Er det på Performance bil dere har fått disse prisene? Jeg fikk tilbud fra Gjensidige på over 20K, med alle samlerabatter mm. Storebrand var billigst for meg, med like over 9000. 75/5, garasje, 20TKm, alle over 24år.
Sort P85+ All included, uten ekstra sikkerhetspakke. 400V i veggen.
Bekreftet 16.08 - i produksjon 20.12 - I transit 030114 - avtalt utlevering 24.2.14

arnkl

Eg har fått ein pris på 7300 hjå DnB Nor Skadeforsikring. 25000km køyrelengde og 75% bonus. Kasko basis med leigebil. Har alle forsikringane mine der, og brukar avtalen Akademikerne har med DnB,
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA