Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lakkbeskyttelse for en lat fattiglus

Startet av Cobos, torsdag 27. juni 2013, klokken 20:34

« forrige - neste »

19quiz76

Høres nesten for godt ut til å være sant, men ville spurt ut hva denne garantien innebærer.
1. Avflaking av denne forseglingen?
2. Beskytter mot vaskeriper/swirls?
3. Behov for etterbehandling.
4. Garanti mot falming vs nybehandlet?
5. Vanskelig å fjerne?

Ditec er ikke jeg så glad i, krever årlig etterbehandling og er et helv.. å få av når du til slutt kommer på bedre tanker ;)

Haugens kan jeg for øvrig anbefale, dog til maskinpolering.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Jimpec

Jeg har "detailet" en hel del biler med årene og jeg tar ofte oppdrag fra venner og bekjente.

Det beste rådet jeg kan gi er å kjøpe seg en god voks/forsegling og sette inn helt ren bil med denne ca annenhver måned. For de fleste vil dette fungere helt utmerket dersom de er konsekvente med dette fra bilen er ny. Et meget godt alternativ er Collinite 845, som er veldig enkel å legge og er svært holdbar. http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_32&products_id=35

Forøvrig støtter jeg "19quiz76" skepsis til såkalte permanente sealere.

Som regel er ikke produkter med skilpadde noe særlig tess ifht hva du får for samme pris hos andre.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Milzit


Sitat fra: Stighl på onsdag 21. august 2013, klokken 08:36
Alle bilene jeg har kjøpt nye har jeg levert til Ditec behandling. (8 stk)
Jeg har brukt Haugen bilshine på Røa fordi jeg kjenner dem godt fra før. Er veldig fornøyd. Dette er en lakkforsegling, og det er bilpleiefirmaer i hele Norge som også bruker Ditec.
Jeg leverer inn bilen en gang i året, og får tilbake en bil som ser ut som ny både utvendig og innvendig. Koster ikke så mye, og så koser jeg meg med den vanlige vaskingingen istedet. Dette blir også enklere med Ditecen på.

Stig


Nes på Romerike
Kjører Nissan Leaf
Venter på Tesla S P1471
Jeg bor 3 min unna Haugens og har lest flere positive omtaler.
Men bilen er jo behandlet fra tesla når den kommer, du tenker å levere den der etter ett år?

thea

Jeg ser at på de amerikanske sidene lovprises OptiCoat, men det finnes ikke norske bilpleie firmaer (ref Google) som benytter dette? Opti Coat kombinert med xpel folie på utsatte steder. TechGuard benyttes i Norge -  et alternativ? 3M folie istedet for xpel?

Resistes

Sitat fra: thea på onsdag 28. august 2013, klokken 21:27
Jeg ser at på de amerikanske sidene lovprises OptiCoat, men det finnes ikke norske bilpleie firmaer (ref Google) som benytter dette? Opti Coat kombinert med xpel folie på utsatte steder. TechGuard benyttes i Norge -  et alternativ? 3M folie istedet for xpel?
Men nå er det Opti Coat Pro senter i Stokke Vestfold :) For det er vi . I tillegg til Opti Coat har vi Liquid Elements Shield og Americoat , ulike priser etter størrelse på bil, levetid,mm priser varierer helt fra 2000 og opp til 9000, uansett er resultatet avhengig av jobben som gjøres før lakkforseglingen, den jobben er i tillegg til forseglingen. send en pm for mer info. PS har fått bekreftet fra Tesla att det er ingen ekstra lakkbeskyttelse ved nybilkjøp.
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

dotten

jeg skal foliere.. da kan jeg spyle dritten nesten rett av (jeg pendler ca 50-60k i året, og kjører ca 40 privat)

Derfor ble folie mitt valg.. så slipper jeg å vokse, og huske på at den trenger pleie..

Ja, jeg er feit å lat! (Pris 15-20k for valgfri folie)
S85

P85D fra mars 2015

Olatho

Vi skal foliere. Greit å vite hva vi skal og ikke skal av vask og sånt da.

Kataton


Elbilist79

S85, Sølv

Resistes

Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Aikon74

Vakker, ser ut som det var en kostbar behandling, nydelig resultat!

BMW850

Sitat fra: Resistes på tirsdag 10. juni 2014, klokken 09:48
Legger ut en bildeserie her av en vi nylig har korrigert og behandlet med Opti Coat Pro



https://plus.google.com/u/0/photos/109347615101681792737/albums/6020710363138269105

Kan bare anbefale Opti Coat Pro behandlinga til #Resistes. Flinke og genuint interesserte fyrer som vet hva de driver med. Sjekk litt på Youtube og f.eks. Tesla Motors Club US forum så vil dere se at Opti Coat Pro ansees som noe av det beste bilen din kan få. Behandlingen sies å være permanent og du behøver ikke å tenke på å polere. Enkelt å levere og hente bil, 10 minutters gange ned til Stokke togstasjon ;) Hentet bilen idag og er superfornøyd :D

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

noGas


Resistes

#44
Hei
Har skrevet litt om oss her , denne lå ca på 2500 i polering/klargjøring før lakkforsegling.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14600.0.html
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA