Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke elbil på MC pakering om sommeren!

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 14. april 2008, klokken 12:28

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

elektrolux

Høres ut som en meget god ordning at Elbilene (4 hjuls motorsykler) ikke parkerer på MC plassene om sommeren.

Har tidligere nevnt at bilene våre lett kan bli forvekslet med urinaler, og enda værre ting dersom de står i veien for en irritert Bandidos/Hells Angels, eller til og med en moderat motorsyklist.

Godt jobba. Må bare passe på at alle motorsyklistene, og Elbilistene får vite om ordningen, slik at det ikke blir krangel grunnet uvitenhet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Griffel

En fornuftig og rimelig avtale.

Jeg ser at Buddy var raske til å få den i sin blogg.
Reva har ikke klart det samme.
Elektrolux  dekker vell en stor andel av Ctiyel brukere.

Eventuell suksess for avtalen er nok avhengig av hvor godt den når fram til begge miljøer.

Det må vell i praksis bli med et brev til hver enkelt "elmotorsykkelbil"eier?

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Laban

Det er ikke så veldig ofte at jeg kan bruke motorsykkelplasser, men fikk en mail fra Elbil Norge med link til artikkelen samt et Word dokument om det samme .

Regner med de fleste som har Buddy og er registrert med mail får denne mailen.
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

selveste

#4
Det åpnes snart en mulighet for å parkere gratis i et parkeringshus bak Saga kino (Abelhaugen) med gratis strøm til batterilading.

Vi slåss hardt for å beholde MC parkering i fjor høst og vant, men det kan bli plassert ut underskilt som nekter elbiler å parkere hvis det oppstår konflikter mellom motorsykler og elbiler (dvs MC registrerte). Hvis vi greier å respektere mopeder og motorsyklister i sommerhalvåret vil vi kunne legge grunnlaget for utvidelse av MCplasser på gateplan, med ladestolter for strøm flere steder i sentrum. Skal vi få dette til må vi slite oss gjennom denne sommeren og minne hverandre på å vise respekt for tohjulingene.

Som elbilister har vi skaffet oss mektige venner som har bevilget 4 millioner kroner til utbygging av en infrastruktur for lading og parkering. 100 nye plasser etableres hvert år i offentlig regi de neste fire årene. Hvis behovene øker utover dette vil vi kunne utvide programmet og eventuelt etablere flere plasser.

Våre gamle fiender i Vegdirektorotet har trappet ned mobbekampanjen og Trafikketaten i Oslo er i ferd med å innta en langt mer positiv holdning til elektrifisering av transport. Oslopolitikerne er i øyeblikket våre beste allierte og forvaltningsapparatet er i ferd med overaske selv en ihuga anarkist. La oss ikke skusle bort mulighetene ved å plassere MC-elbiler som Reva og Buddy på MC parkering i de neste 5 månedene. MC folket er gode allierte i kampen for å få omregulert gategrunn til ladeplasser for elbiler og vi er sterke sammen med dem enn vi er alene.

For egen del hater jeg å måtte løpe ut fra møter for å stille på den håpløse klokka i frontruta pga to-timers regelen. Den beste måten å omgå to timers regelen er å parkere på MC-plasser. I løpet av noen måneder vil vi kunne parkere uten hensyn til denne regelen på egne reserverte parkeringsplasser med gratis fornybar strøm! Jeg ønsker meg reserverte elbilplasser gateplan på Karl Johan, Aker Brygge, i Møllergata og i Borggården ved Rådhuset.

Er det noen som har flere ønsker så fortell og argumenter......
Rune Haaland


(Innlegget er redigert av Moderator, grunnet uheldig fargevalg på skrift.  Poster som har kommentert fargevalget er nå fjernet, Lars C. Krogenæs)

ost

Sitat fra: selveste på tirsdag 15. april 2008, klokken 04:19
Det åpnes snart en mulighet for å parkere gratis i et parkeringshus bak Saga kino (Abelhaugen) med gratis strøm til batterilading.

Det høres supert ut! Jeg har savnet flere plasser med lademulighet i sentrum.
Vet du noe mer presist om når dette gjelder fra?

Ellers skulle jeg ønske man kunne få bruke klokka i frontruta der det er parkometer med 1 eller 2 timers gratis parkering. Slik jeg har forstått det, krever de private parkeringsselskapene at må man hente lapp og legge i frontruta.
Bosattt i Oslo og kjører rundt i en knallblå Peugeot 106E 99-modell...

bosonic

Sitat fra: Laban på mandag 14. april 2008, klokken 19:01
Regner med de fleste som har Buddy og er registrert med mail får denne mailen.

Jeg har også fått denne mailen :)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

ilmarw

Sitat fra: ost på tirsdag 15. april 2008, klokken 21:52
Ellers skulle jeg ønske man kunne få bruke klokka i frontruta der det er parkometer med 1 eller 2 timers gratis parkering. Slik jeg har forstått det, krever de private parkeringsselskapene at må man hente lapp og legge i frontruta.
Nå er det jo ikke gratis å parkere på private parkeringsselskapers plasser, så det eneste som duger er nok en parkeringsbillett. Men ellers skal uret holde.

Nå er det, slik jeg har forstått, ikke sikkert at det ikke blir noen tidsbegrensning på de nye plassene. De snakket også om å innføre betaling for strømmen på litt lenger sikt.

ilmar
Polestar i bestilling

ilmarw

Står konsekvent en fire-fem Buddy'er samt en Reva på MC-plassene ved rundkjøringen foran Aker Brygge. Får ta med meg noen utskrifter av mailen til Ebilnorge.

ilmar
Polestar i bestilling

ilmarw

Hjalp ikke mye, ser det ut til. De samme fem bilene som fikk lapp under vinusviskeren har stått der de siste dagene. Men det burde ikke komme som noen overraskelse at det finnes egoister blant elbilereire også. Flere av bilene så ut til å være firmabiler (med logo). Neste steg er å sende dem en mail.

ilmar
Polestar i bestilling

elektrolux

Synd, for det skal ikke mange egoistene til, så ødelegges ellers gode ordninger.

Kanskje vært et forsøk til. Resultatet er jo enkelt å forutse, Full parkeringsforbud hele året.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

tom

#11
Ta elbilnummeret og send det til ElbilNorge. Ihht til deres hjemmeside virker det som de var initiativtaker til ordningen, og iforb med service på bilene  har de sikkert adressen til eieren.  Kanskje de kan sende eierne et middels sur brev

/tom 
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

cra

I verste fall kan man jo høre med kommunen om de vil sette opp underskilt med tekst a'la "Parkering forbudt for 4-hjuls el-motorsykler. Gjelder perioden 1. mai til 31. August" eller noe i den dur på i alle fall en del av MC-parkeringsplassene.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

#13
Det kommer ikke kommunen til å gjøre med mindre reguleringen tilsier det. Venter meg ingenting fra Trafikketaten. Apropos det, sendte mail til dem i går og spurte om de nye plassene på Abelhaugen, ifølge tidligere nyhet på hjemmesiden deres skulle disse være klare i første halvdel av april, så det er jo nå. Abelhaugen er kun enkelte minutter å gå fra nevnte MC-parkering på Aker Brygge.

Tror dere at folk som har tilhold på Aker Brygge gir mer blaffen :-) ?

ilmar

Støtende ord er endret av moderator.
Polestar i bestilling

ilmarw

Mulig jeg dreier topic over på litt annet nå, men fikk svar fra Trafikketaten ang. plassene på Abelhaugen:
Sitat
Ladeplassene i Abelhaugen p-hus er ikke helt klare enda. Det arbeides
med å ferdigstille dem. Det vil bli lagt ut informasjon på våre
nettsider når ladeplassene er klare.

ilmar
Polestar i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA