Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Rocknisse

Da fikk jeg telefonen jeg har ventet på. Bilen kan hentes 6. mars. Gleder meg littegrann kjenner jeg

Quintilian

Er det noen som tør gjette på hvilken båt min Tesla blir med over dammen...?

Ferdigprodusert og "in transit" for 2 dager siden (11.02)... :)

paalv

Sitat fra: Rocknisse på torsdag 13. februar 2014, klokken 04:03
Da fikk jeg telefonen jeg har ventet på. Bilen kan hentes 6. mars. Gleder meg littegrann kjenner jeg
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

Tor2

]Ja, gjør nok det. Men Pachuca har fast rute og ankommer Drammen søndager kl.2100 i følge rutetabellen.
Det må være en annen skute som ankommer torsdag kveld / fredag morgen. Det har jeg fra DS og andre sikre kilder.
[/quote]

Kan det være Karin Schepers ? Skal til Oslo, men kan vel gå innom Drammen for det.
Har vært i rett havn i Rotterdam, rett båttype, befinner seg noe lunde rett i forhold til dine opplysninger.

Tor

Lille Lance

#4819
Sitat fra: Tor2 på torsdag 13. februar 2014, klokken 08:13
Kan det være Karin Schepers ? Skal til Oslo, men kan vel gå innom Drammen for det.
Har vært i rett havn i Rotterdam, rett båttype, befinner seg noe lunde rett i forhold til dine opplysninger.

Tor
Karin Schepers kan være mulig båt, men da må den få opp dampen. Mine kilder snakker om en båt som kommer enten i kveld eller senest ved lunchtider fredag. Jeg legger Karin Schepers inn i My Fleet, så får vi overvåke. Kommer også til å følge Drammen Havn på Marinetraffic og Webcam slik at vi en gang for alle kan finne ut hva denne båten heter. Det vil jo være til nytte for de som venter bil senere også.  :)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

tk421

#4820
Spent nå. Snakket med Tesla for en måned siden som sa at bilen skulle være ferdig produsert 17. februar (på mandag). Nå gjenstår det å se om det var sannhet i det eller ei. Sjekker status hver halvtime ;)
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

BMW-ELLER-TESLA

Sort P85D.

Tor2

Sitat fra: Lille Lance på torsdag 13. februar 2014, klokken 08:29
Sitat fra: Tor2 på torsdag 13. februar 2014, klokken 08:13
Kan det være Karin Schepers ? Skal til Oslo, men kan vel gå innom Drammen for det.
Har vært i rett havn i Rotterdam, rett båttype, befinner seg noe lunde rett i forhold til dine opplysninger.

Tor
Karin Schepers kan være mulig båt, men da må den få opp dampen. Mine kilder snakker om en båt som kommer enten i kveld eller senest ved lunchtider fredag. Jeg legger Karin Schepers inn i My Fleet, så får vi overvåke. Kommer også til å følge Drammen Havn på Marinetraffic og Webcam slik at vi en gang for alle kan finne ut hva denne båten heter. Det vil jo være til nytte for de som venter bil senere også.  :)


Følg med Kristin Schepers og,
Helt ening med deg at det er nytte for andre siden å ha oversikt på alternative båter.
Håper min er første båt og, ellers ryker levering den 19. februar

Tor

sexten

Sitat fra: TRM på onsdag 12. februar 2014, klokken 20:23
Sitat fra: sexten på onsdag 12. februar 2014, klokken 20:19
Sitat fra: TRM på onsdag 12. februar 2014, klokken 20:09
Sitat fra: sexten på onsdag 12. februar 2014, klokken 19:43
Fekk mail frå Tesla i kveld, "Jeg har gleden av å informere om at din Model S nå er på vei til Norge."

Dette var jo ein svært gledelig overraskelse med tanke på at eg bestilte 21. Desember samt at status på MyTesla framleis var "sourcing parts" seinast i går (får ikkje logga inn i kveld for å sjekka status).
Bekreftet du 21? Jeg bekreftet 20.12, men har ikke hørt noe fra Tesla. Fortsatt "sourcing...". Bestilte standard S85.

Bekrefta 21. Desember ja.
Står framleis "sourcing" på MyTesla, men må jo nesten tru det som eg fekk i mailen.
Ok. P85? Sjekka nettopp MyTesla. De har funnet rammenr til meg nå. :-) Har tidligere fått beskjed om utlevering i midten av mai, men med denne farten kan det ligge an til en kort økt med vinterdekk før våren kommer... :-)

P85 ja. VIN/rammenummer fekk eg allereie første veka i Januar.

Lille Lance

Sitat fra: Tor2 på torsdag 13. februar 2014, klokken 09:32
Sitat fra: Lille Lance på torsdag 13. februar 2014, klokken 08:29
Sitat fra: Tor2 på torsdag 13. februar 2014, klokken 08:13
Kan det være Karin Schepers ? Skal til Oslo, men kan vel gå innom Drammen for det.
Har vært i rett havn i Rotterdam, rett båttype, befinner seg noe lunde rett i forhold til dine opplysninger.

Tor
Karin Schepers kan være mulig båt, men da må den få opp dampen. Mine kilder snakker om en båt som kommer enten i kveld eller senest ved lunchtider fredag. Jeg legger Karin Schepers inn i My Fleet, så får vi overvåke. Kommer også til å følge Drammen Havn på Marinetraffic og Webcam slik at vi en gang for alle kan finne ut hva denne båten heter. Det vil jo være til nytte for de som venter bil senere også.  :)


Følg med Kristin Schepers og,
Helt ening med deg at det er nytte for andre siden å ha oversikt på alternative båter.
Håper min er første båt og, ellers ryker levering den 19. februar

Tor
Hmmm ... mystisk ... Kun Gerda av potensielle TMS-skip som er varslet inn til Drammen en nærmeste tiden ... Men den kan ikke ha noen TMSer ombord ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

tk421

Sitat fra: TRM på onsdag 12. februar 2014, klokken 20:09
Sitat fra: sexten på onsdag 12. februar 2014, klokken 19:43
Fekk mail frå Tesla i kveld, "Jeg har gleden av å informere om at din Model S nå er på vei til Norge."

Dette var jo ein svært gledelig overraskelse med tanke på at eg bestilte 21. Desember samt at status på MyTesla framleis var "sourcing parts" seinast i går (får ikkje logga inn i kveld for å sjekka status).
Bekreftet du 21? Jeg bekreftet 20.12, men har ikke hørt noe fra Tesla. Fortsatt "sourcing...". Bestilte standard S85.
Jeg bekreftet min S85 07.12 og fikk info etter en prat med en kar på Tesla Norge at bilen skulle være ferdig på fabrikken 17.02. Står fortsatt "sourcing parts" i portalen.
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

Orcuz

Sitat fra: BjornLo på torsdag 13. februar 2014, klokken 00:35
Orcuz: har du bestilt S eller P? Når bekreftet du? For oss andre som står i kø er dette veldig verdifull info

Alt står i status arket ;)
Har bestilt S85 og bekreftet 13/11 (betalte depositumet 31/10)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Tor2

[Hmmm ... mystisk ... Kun Gerda av potensielle TMS-skip som er varslet inn til Drammen en nærmeste tiden ... Men den kan ikke ha noen TMSer ombord ...


Da må hun ha hatt containerene om bord fra hun gikk fra Rotterdam.

Newbee

Da fikk jeg nettopp denne mailen: "Viktig informasjon vedr leveringen av din Model S - DIN MODEL S ER NÅ PÅ VEI TIL EUROPA"

Estimert leveringstid i slutten av mars (bedre enn fryktet :-)

Nååå begynner dagene å bli lange.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Lille Lance

Sitat fra: Tor2 på torsdag 13. februar 2014, klokken 10:46

Da må hun ha hatt containerene om bord fra hun gikk fra Rotterdam.
Yes, en mulighet for det  :)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA