Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

ctr46

Sitat fra: bjoris på lørdag 02. november 2013, klokken 09:33
Jeg har ikke noe tro på dette stemmer, min bil som skal leveres i mai er i produksjon nå. Jeg har sendt mail og bedt om rask tilbakemelding, er ikke interessert i en 2013 modell og da får jeg nok ikke med den nylig etterbestilte dobbelladeren heller så ikke alle er veldig fornøyd med dette. Jeg ønsker rett og slett heller ikke en bil som har stått 6 mnd på fabrikken før levering heller... Hvis det er slik at bilen er i produksjon nå og jeg ikke får med dobbeltladeren så kansellerer jeg hele greiene. Bilen skulle produseres i Februar, det var avtalen. Da ville det bli en skikkelig 2014 modell og jeg forventet å få med noe mer oppgradering av feil, el speil mv så, nei, ikke happy med dette hvis det stemmer da!

Det er trolig feil ettersom flere av oss har fått tilbakemelding de siste dagene om forsinkelser. Jeg har også spurt ang el-speil og det er ikke godkjent i EU enda var beskjeden. Det blir derfor ikke tilgjengelig før trolig neste høst. Jeg ba også om å få dette med uten hell.
.

ctr46

#2566
Virker som My Tesla siden er nede.. Det er ganske fasinerende at så mange er så opptatt av dette (meg inkludert). Sjekker denne siden daglig og er frustrert og glad om hverandre når statuser endrer seg den ene eller den andre retningen :)

Får vel prøve å overbevise seg selv om at bilen kommer og forhåpentligvis ikke noe senere enn de forsinkelsene man allerede har blitt forespeilet.

EDIT: Der kom jeg visst inn på My Tesla siden etter noen forsøk og jammen står det ikke at min også har gått i produksjon....
.

BlueS

Og der var min også i produksjon.   ;D Bekreftet 29.9. Blir det levering før jul?
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

ctr46

Tviler på at det blir levering før jul, men det som er rart er at jeg snakket med Tesla igår og da fikk jeg bekreftet at det er forsinkelser og at det gjelder flere hundre bestillinger - inkludert min. Ble forespeilet levering slutten av februar. Nei ikke vet jeg :)
.

Lille Lance

Denne plutselige akselerasjonen på produksjon og levering er mystisk .. men husk at amerikanere får bilen sin etter bare 3-5 uker etter bestilling. Så hvorfor skulle vi også kunne få dem litt kjapt?  ::)  Ja, vet at vi har 35-50 dager transport tid, men likevel ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

krister461

Ja, de klarer absolutt å produsere alle som er meldt her på kort tid. Så håper de bare har bestemt seg for å kjøre en batch med norske for å unngå de tidligere varslede forsinkelsene :-)

bosse

Da jeg leste innleggene i denne tråden ble jeg kjempeglad på deres vegne, siden det er lett å skjønne hvor gøy det hadde vært å få bilen lenge før antatt. Jeg begynte dog å stusse litt da jeg så at folks VIN begynte å nærme seg mitt, så jeg måtte logge på MyTesla for å sjekke jeg også, og jaggu sto det ikke "Tesla-fabrikken bygger din Model S" hos meg også.

Hvis dette stemmer så håper jeg de har kapasitet til å passe pent på bilen min, for jeg drar nå straks til Asia og blir borte i 2,5 måneder, så jeg kommer ikke til å kunne ta imot bilen før medio februar. Dette har jeg understreket flere ganger ovenfor Tesla, og de har også bekreftet at bilen først er klar i slutten av februar/begynnelsen av mars.

Jeg heller mer mot at noen har tatt en Bobby Tables enn at Tesla faktisk starter produksjonen 1-2 måneder før tiden, men på den annen side håper jeg jo for deres skyld at dette stemmer.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

satheesh.net


Kenneth Waal

Production Complete i går - er vell enndå 30-50 dager før den kommer hit ?
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

mjepson

Endefuckingly!  8)

Under produksjon

Tesla-fabrikken bygger din Model S.
Stavanger, P85+ white, 21" grey

Tai

Jeg var innom Tesla butikken i bergen i dag. De kunne bekrefte det jeg allerede visste, bilen er ikke under produksjon. Jeg må fremdeles vente til februar.  Alle oppdateringene som er kommet er nok en feil i Tesla sitt datasystem.

Håper dere ikke er blitt for oppglødd og raskt innså at det måtte være en feil. Jeg synes mest synd på dere som har ventet siden sommeren eller før og ikke fått bilen i produksjon enda. Vi andre vet jo at bilene våres mest sannsynlig ikke blir produsert før desember/januar.

Opp med humøret alle sammen, bilene kommer når de kommer. Og de er verd ventetiden ;D

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

rsy


Sitat fra: Tai på lørdag 02. november 2013, klokken 14:38
Jeg var innom Tesla butikken i bergen i dag. De kunne bekrefte det jeg allerede visste, bilen er ikke under produksjon. Jeg må fremdeles vente til februar.  Alle oppdateringene som er kommet er nok en feil i Tesla sitt datasystem.

Håper dere ikke er blitt for oppglødd og raskt innså at det måtte være en feil. Jeg synes mest synd på dere som har ventet siden sommeren eller før og ikke fått bilen i produksjon enda. Vi andre vet jo at bilene våres mest sannsynlig ikke blir produsert før desember/januar.

Opp med humøret alle sammen, bilene kommer når de kommer. Og de er verd ventetiden ;D

Tai

Bekreftet de at bilen din ikke var under produksjon, eller at de siste dagers statusoppdateringer for flere er feil?

RSy

Gusse

Endelig, og litt som jeg mistenkte, så:"your model S is in transit from the factory". Rekortid på bygging under 24 timer;) ;D ;D

Bonefish

Da var bilen midt i Atlanteren mer eller mindre  ;D
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Gusse

Sitat fra: Zneip på fredag 01. november 2013, klokken 20:51
"In production" her også. Som vi sei i Trøndelag: BÆTTERE PÅ TIDE!!!!!  8)  8)  8)
høyst sansynelig også ferdig produsert ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA