Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

mrjalle

I følge Statens Vegvesen sin app "Bil og henger" er bilen min nå registrert, og der var registreringsnummeret også (kan søke på understellsnummer). Så da står den pent og venter til tirsdag - med skiltene på :-)

Bonefish

#2922 I kontrakten har jeg levering Sept/Okt. For 3 uker siden så fikk jeg opplyst levering slutten på Oktober.
Nå er det blitt midten av November  ???
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

JonI

Samme om ikke verre her. Kontrakt sept-okt, for 4 uker siden fikk jeg vite 2 første uker okt, men nå er det nov.

Hardt slag og deprimert :'(. Men det hjelper litt at det gjelder flere. Får konsentrere meg om å fikse garasjen sålenge
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

laumb

"Heldig" som har god tid.
Jeg har luksusproblemet der bilen kommer om e knapp måned - og jeg er ca. Halvveis med garasjerenoveringa. :P

eclipse

Hekkan.... fikk telefon om at det var forsinkelser, utsatt levering fra Fredag 6/9 til mandag 9/9!!!!

Høres lite ut med tre dager, men det lager masse kluss :-(
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

TerjeV

Sitat fra: laumb på fredag 23. august 2013, klokken 18:01
"Heldig" som har god tid.
Jeg har luksusproblemet der bilen kommer om e knapp måned - og jeg er ca. Halvveis med garasjerenoveringa. :P

Hmmmm -ergelig!
Har du vurdert å be om utsettelse?  ::)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Muffinman

Sitat fra: laumb på fredag 23. august 2013, klokken 18:01
...bilen kommer om e knapp måned - og jeg er ca. Halvveis med garasjerenoveringa. :P
Muffinman to the rescue! Bytte plass?

;D

laumb

Haha!
Om jeg så skal fram med hamsterhjul og løpe strøm til bilen, mens den står parkert ute i regnet skal jeg nok overta tidligst mulig!

Litt utsettelser i garasjen pga uke med mye sykdom hjemme, men det blir støping av gulv i morgen tidlig og malt epoxy i løpet av helgen. :)

Regner med å få på plass strømkabel og stikk innen neste helg. Da mangler jeg bare å få kjøpt sikring og melde fra til elektrikeren at han kan komme å skru litt. :)

Hellemann

Sitat fra: laumb på fredag 23. august 2013, klokken 21:11
Haha!
Om jeg så skal fram med hamsterhjul og løpe strøm til bilen, mens den står parkert ute i regnet skal jeg nok overta tidligst mulig!

Litt utsettelser i garasjen pga uke med mye sykdom hjemme, men det blir støping av gulv i morgen tidlig og malt epoxy i løpet av helgen. :)

Regner med å få på plass strømkabel og stikk innen neste helg. Da mangler jeg bare å få kjøpt sikring og melde fra til elektrikeren at han kan komme å skru litt. :)


Tror jeg ville ventet lengre med å ta på epoxy... Den er helt tett. Da får ikke betongen tørke 100% kanskje. Ville ihvertfall sjekket at den er 100% tørr...

Jeg får forøvrig fliser om 1 uke. Bør holde til bil kommer i Okt/ nov...
#2581- kanskje til jul??

teslaz

Sitat fra: Hellemann på lørdag 24. august 2013, klokken 02:06
Sitat fra: laumb på fredag 23. august 2013, klokken 21:11
Haha!
Om jeg så skal fram med hamsterhjul og løpe strøm til bilen, mens den står parkert ute i regnet skal jeg nok overta tidligst mulig!

Litt utsettelser i garasjen pga uke med mye sykdom hjemme, men det blir støping av gulv i morgen tidlig og malt epoxy i løpet av helgen. :)

Regner med å få på plass strømkabel og stikk innen neste helg. Da mangler jeg bare å få kjøpt sikring og melde fra til elektrikeren at han kan komme å skru litt. :)


Tror jeg ville ventet lengre med å ta på epoxy... Den er helt tett. Da får ikke betongen tørke 100% kanskje. Ville ihvertfall sjekket at den er 100% tørr...

Jeg får forøvrig fliser om 1 uke. Bør holde til bil kommer i Okt/ nov...
Hei, skal du ha varmekabeler under....
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

valvolainen

Sitat fra: Hellemann på lørdag 24. august 2013, klokken 02:06
Sitat fra: laumb på fredag 23. august 2013, klokken 21:11
Haha!
Om jeg så skal fram med hamsterhjul og løpe strøm til bilen, mens den står parkert ute i regnet skal jeg nok overta tidligst mulig!

Litt utsettelser i garasjen pga uke med mye sykdom hjemme, men det blir støping av gulv i morgen tidlig og malt epoxy i løpet av helgen. :)

Regner med å få på plass strømkabel og stikk innen neste helg. Da mangler jeg bare å få kjøpt sikring og melde fra til elektrikeren at han kan komme å skru litt. :)


Tror jeg ville ventet lengre med å ta på epoxy... Den er helt tett. Da får ikke betongen tørke 100% kanskje. Ville ihvertfall sjekket at den er 100% tørr...

Jeg får forøvrig fliser om 1 uke. Bør holde til bil kommer i Okt/ nov...

Når du støper dekke er det viktig at du dekker over med plast for at betongen _ikke_ skal tørke for fort. Slikt blir det sprekker og dårlig styrke i betongen av.
Dekk til med plast de to første dagene etter støp, så drar du frem sprederen. Betongen skal ha tilførsel av vann for å herde.
Etter en uke med vanning er betongen langt på vei til å være ferdig herdet.
Vet det går an å smøre på noe membran for å slippe vanning, men denne må også være 'kompatibel' med epoxy.

kimlillebo

Etter å ha blitt oppringt av min DS i går så får jeg levert bilen min i Bergen den 30.september kl 12.00.
K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

shl

Er det pussig at all kommunikasjon med leveringsspsialisten har kun gått via e-post? Det stod riktignok i e-posten at han skulle ringe meg i løpet av forrige uke, men det gjorde han ikke.

Har jo avtalt alt - og ordnet alt som ordnes skal, og har dermed egentlig ikke behov pr. nå å snakke med han. Så sant Tesla holder alt de lover.

Leveringen skal være neste fredag - og det blir jo særs stas.

jorkus

Ser at mange refererer til endrede leveringstider.. Hvor får dere info fra? Jeg har kun fått info om levering (sept/okt) når kontrakten ble bekreftet og ikke hørt noe etter dette.. Regner jo med at det da blir november siden mange har fått info om forsinkelser, bare lurer på hvor det kommer fra....
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

FThorsen

Sitat fra: jorkus på søndag 25. august 2013, klokken 19:15
Ser at mange refererer til endrede leveringstider.. Hvor får dere info fra? Jeg har kun fått info om levering (sept/okt) når kontrakten ble bekreftet og ikke hørt noe etter dette.. Regner jo med at det da blir november siden mange har fått info om forsinkelser, bare lurer på hvor det kommer fra....

Flere av oss har tatt kontakt med Tesla da vi har sett på tidsplanen at bilene våre skulle vært i produksjon nå for å kunne leveres ut til oss i September/Oktober.
Jeg har også kontaktet Tesla (Heidi), men hun kunne ikke si noe annet enn at det så ut som de ikke ville klare å levere bilen min ila oktober.
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA