Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

koop

Jeg sendte mail for snart 2 uker siden og spurte når min var leveringsklar.
Jeg fikk en tlf i dag fra UK med antatt levering November. Estimert levering i kontrakt er Sept/Okt.
Har bestilt S85 med dobbeltlader + alt annet (19" dekk).
Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

Veggen

#976
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:01
2. ventet man med finalize ble det litt delay

Jeg ventet lenge med finalize, i tillegg ble det litt frem og tilbake før signering, så kontrakten ble først undertegnet den 3. juni med faktura 1248.
Ser ikke ut til at jeg har fått noen forsinkelse av den grunn.

mrjalle

Jeg hadde levering aug/sept. Fikk så beskjed om at vi måtte vente til oktober. Nå får jeg bilen om to uker, altså i august.

Lekse: endelig dato får man når leveringsspesialisten ringer, ikke se bort fra at det er innenfor den perioden som står i kontrakten, selv om Tesla antyder muligheten for senere levering.

janlar

Vin 15362 Production Complete i dag 8) Har S85 med alt unntatt dobbeltlader.
Ikke hørt fra Heidi ennå, men burde vel snart høre noe :)
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

OleJA

Production Complete i løpet av natta, med dobbeltlader. Gikk i produksjon mandag for litt over en uke siden. VIN mm i signatur.

Ludvig

Production Complete her også  8)

Da venter jeg på telefon fra Heidi  :P
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

stor66

Sitat fra: OleJA på onsdag 14. august 2013, klokken 09:06
Production Complete i løpet av natta, med dobbeltlader. Gikk i produksjon mandag for litt over en uke siden. VIN mm i signatur.
Hm. Du har lavere P# men høyere VIN... Flate, da er det kanskje rett før for meg også?
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Cato76

YESSSSSS  ;D ;D ;D

Mail fra Tesla nå! Levering 25 September klokken 12.00!!! Ventetiden er snart over!

:) ;D ;) :D 8) ;) ;D 8) :) ;) :D 8) :D :) 8) ;) ;D :D :) 8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

laumb

Får du leveringstidspunkt direkte på mail? Snakket med "leveringsspesialist?"

P1718 og du har fått levering.. Hmm.. P1418 og ikke noe. :P

MEN! GRATULERER! HELDIGGRIS!

Havebigfun

Når var din ferdigprodusert, Cato 76?
- gratulerer forresten :D

olso

gratulerer, følger nok ikke helt P nr, jeg har 127x, ikke hørt noe , fortsatt under prod.
P85,grey, 21", dobbeltlader, det meste av utstyr
Tesla S P85 sept-13

olso

et spørsmål: kan man velge hvor bilene blir levert, bor selv på sørlandet, kortere til stavanger enn oslo, og heldigvis en SC begge retninger,(Lyngdal og Brokelandsheia)
Tesla S P85 sept-13

OleJA

Sitat fra: olso på onsdag 14. august 2013, klokken 09:57
gratulerer, følger nok ikke helt P nr, jeg har 127x, ikke hørt noe , fortsatt under prod.
P85,grey, 21", dobbeltlader, det meste av utstyr
De sliter nok med en dårlig skiftenøkkel de glemte å bytte under 'retooling' ;D
... nei det virker som det er en dose tilfeldighet ute å går, og vet ikke hvor mye en skal stole på 'My Tesla' statusen heller - Føler meg selv litt heldig som er Complete med et relativt høyt reservasjons- og VIN-nummer

Cato76

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 14. august 2013, klokken 09:54
Når var din ferdigprodusert, Cato 76?
- gratulerer forresten :D

Ferdigprodusert 10. August

Sitat fra: laumb på onsdag 14. august 2013, klokken 09:52
Får du leveringstidspunkt direkte på mail? Snakket med "leveringsspesialist?"

P1718 og du har fått levering.. Hmm.. P1418 og ikke noe. :P

MEN! GRATULERER! HELDIGGRIS!

Fikk på mail i dag.

Her er mailen  :)

"Hei Cato,  Jeg tar nå kontakt med deg for å informere om at din Model S nå er på vei til Norge! I løpet av uken vil jeg ta kontakt med deg for å gå over de siste detaljene som skal på plass før du får din Model S levert. Jeg sender nå en mail slik at du kan begynne å forberede deg—jo raskere vi kan få bilen til deg, jo bedre.


Videre står det i mailen (tar vekk personlige opplysninger):

1 Leveringstid for din Model S - Din Model S kan tidligst bli levert 25. september, klokken 12.00. Passer dette for deg? Hvis denne tiden ikke passer, kan vi avtale et annet tidspunkt."

2 Personlige detaljer for registrering - Hvis bilen skal være registrert på andre enn deg, trenger vi også deres detaljer.
Navn: XXXX
Registreringsadresse: XXXX
Personnummer: Vennligst fyll ut
Yrke/Bransje: Vennligst fyll ut

3 Vennligst se igjennom de personlige detaljene på din MyTesla-side og se at disse stemmer.

4 Betaling av bilen
Ved kontant betaling:
Ber vi om at betalingen skjer så fort som mulig etter mottatt faktura, senest 1 uke innen leveringsdato (da vi kan ha noen forsinkelse i våre system) / evt at vi kan få se kopi av lånepapiret

Ved finansiering:
Ber vi om å få se finansieringspapir/lånedokumenter i god tid før leveringsdato
Hvis du har en finansieringsløsning trenger vi kopier (elektronisk) av lånedokumenter fra banken du bruker.
Hvis din finansieringspartner overfører penger direkte til din konto istedet for å overføre dem til Tesla Motors, Inc., kan du se bort ifra dette. Merk at kravet da er det samme som under «kontant»; at vi ber om at betalingen helst skjer 1 uke innen leveringsdato

Ved leasing:
Ber vi om å få se leasingkontrakten

5 Forsikring
Tesla Motors har ingen offisielle avtaler med et forsikringsselskap. Forsikring trenger du derfor å skaffe selv.Det er viktig å merke seg at: Vi kan ikke registrere bilen din hos Biltilsynet før etter vi har mottatt informasjon om hvilket forsikringsselskap du har tegnet forsikring i. Ved registrering av nybil trenger en ikke registreringsnummer – da bilen ikke kan bli registrert hos Biltilsynet før etter den er forsikret.

Dette er informasjonen du trenger for å tegne nybil forsikring:
Type bil: Elbil sedan
Kjørelengde: hvor langt du kjører i løpet av ett år
Bilens effekt:   
- Batteri: 60 kWh – motoreffekt: 302 hk (225 kW)
- Batteri: 85 kWh – motoreffekt: 362 hk (270 kW)
- Batteri: 85 kWh plus – motoreffekt: 416 hk (310 kW)
VIN/chassinummer: Dette finner du på din MyTesla-side, under din Model S - primært de 6 siste siffer/bokstaver, men gjerne alle 17 siffer/bokstaver.
Ved registrering av forsikringserklæring er det absolutt nødvendig at merkekoden bilen blir registrert med er XXXX

6 Roadster innbytte
Har du en Tesla Roadster som du vil bytte inn for din nye Model S? Hvis dette er tilfelle trenger vi bilens VINnr og antall km kjørt slik at bilen kan få en prisvurdering.

7 Lading
Har du forberedt ditt hjem for ulike lademuligheter? Dette følger med din Model S (se også vedlegg):
- Et vanlig 13 A/220 V Schuko støpsel, slik som du bruker i stikkontakten hjemme
- En 1-fase, 32 A/240 V Blå 3-pin adapter, kan brukes i alle norske hushold, men uttaket må installeres av en godkjent elektriker. 

Vi kan hjelpe deg med kontaktinformasjon til elektrikerfirma dersom du ønsker det.

8 Tilleggspakker.
Det er fortsatt rom for noen oppdateringer på bestillingen din.
Vinterdekk:
- 19" 245/45R19 Piggfritt Pirelli Zottozero – NOK 15.000
- 19" 245/45R19 Piggfritt Nokian Hakkapeliitta R2 – NOK 23.100
- 19" 245/45R19 Piggdekk Nokian Hakkapeliitta 7 – NOK 23.400

Servicepakke:
4-års plan: NOK 19.000  Tesla Service i 4 år, opptil 80.000 km. Inkluderer:
- Årlig service eller ved 20.000 km
- Reservedeler som bremseklosser og vindusviskere (unntatt dekk)
- Systemovervåking
- Ekstern diagnostisering
- Programvareoppdateringer
- Nye funksjoner
- Valgfri Ranger Service* – minimum NOK 1.000 per besøk – Tesla Ranger vil komme til deg og utføre vedlikehold og garantireparasjoner * Kr. 6 per kilometer rundtur fra nærmeste Tesla Servicesenter, med en minimum kostnad på kr. 1.000 (prisene kan variere fra land til land)

4-års plan inkludert Ranger Service: NOK 24.000  Tesla Service i 4 år, opptil 80.000 km.
Inkluderer:
- Årlig service eller ved 20.000 km
- Reservedeler som bremseklosser og vindusviskere (unntatt dekk)
- Systemovervåking
- Ekstern diagnostisering
- Programvareoppdateringer
- Nye funksjoner
- Ubegrenset Tesla Ranger Service – Tesla Ranger vil komme til deg og utføre vedlikehold og garantireparasjoner

Mer informasjon om servicepakkene kan du finne her: http://www.teslamotors.com/no_NO/service

Adaptere:
- 3-fase, Rød 5-pin 16 A/400 V. NOK 572
Dette er et alternativ til 1-fase, 32 A/240 Blå 3-pin adapter, som følger med som standard til din Model S Det er i hovedsak kun nyere hus som har mulighet til å utnytte 400 V strømnettet. 

Vi kan hjelpe deg med kontaktinformasjon til elektrikerfirma dersom du ønsker det.

Som sagt vil jeg ta kontakt med deg i løpet av uken. Er du fortsatt tilgjengelig på tlf +47 XX XX XX XX?
Hvis du er mer komfortabel med å dekke detaljene via mail, er du selvfølgelig velkommen til å svare meg direkte på denne mailen.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Gambo Turbo

Veldig hyggelig for deg Cato. :)

Selv merker jeg at det begynner å bli vanskelig å la være å kontakte Tesla for en oppdatering ang min egen bil. Får sitte på hendene en uke til. Alle mine "nummer" er lavere enn de som du har, så du må utvilsomt hatt flaks!

Trøsten er at Laumb, som er før meg i køen, heller ikke har hørt noe.....  ;)

Mvh Turbo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA