Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

teslaz

Sitat fra: RunarBT på tirsdag 13. august 2013, klokken 17:05
Sitat fra: Johnny på tirsdag 13. august 2013, klokken 16:55
Sitat fra: hybridslaven på tirsdag 13. august 2013, klokken 16:49
Sitat fra: Morten Sandvik på tirsdag 13. august 2013, klokken 16:41
Nei  ;)

Lov å drømme. Uansett synes jeg synd på de som må svare på alle spørsmålene.....

Personlig forventer jeg å rykke flere uker fram i leveransekøen på grunn av at jeg lar være å ringe og maile i tide og utide  ;D

+1
Helt enig. ++1
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Martinique

Men er vel desverre sånn her også at de som skriker høyest kommer først i køen......men håper ikke det, har sjølv ikkje mast på de, men har heller ikkje fått noe tlf. res nr 237

christian1986

Hadde i utgangspunktet september-oktober som leveringstidspunkt når jeg skrev under. Fikk så oppdatert til midten av oktober i sommer. I dag fikk jeg denne mailen, som bekrefter at jeg er skjøvet til sent i november. Tipper det gjelder flere enn meg.

R2636

"Hei Christian,

Det har vært en forskyvelse på de fleste bestillingene og det er derfor vanskelig per i dag å gi et særlig godt estimat på leveringen.
Som ved alle bilprodusenter er det mange faktorere som spiller inn i en produskjon og noen ganger skjer ting plutselig som gjør at ting endrer seg.

Vi prøver å gi et så godt estimat som mulig så tidlig som mulig, og vi beklager hvis dette har bidratt til forvirring.
Vi jobber nå hardt med å produsere å levere bilene så hurtig som mulig.

Når det nærmer seg levering vil du som sagt ha en leveringsspesialist som vil hjelpe deg med alt rundt leveringen.
I mellomtiden er vi her.

Ha en fin kveld.

Med vennlig hilsen

Kind Regards

Heidi Torgnes"

TerjeV

Jeg er også i samme situasjon Christian.... Fikk mail idag fra UK om at jeg kunne forvente en gang i November! Det trekker ut ja  :'(
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Nuvolari

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 13. august 2013, klokken 18:14
Hadde i utgangspunktet september-oktober som leveringstidspunkt når jeg skrev under. Fikk så oppdatert til midten av oktober i sommer. I dag fikk jeg denne mailen, som bekrefter at jeg er skjøvet til sent i november. Tipper det gjelder flere enn meg.

R2636

"Hei Christian,

Det har vært en forskyvelse på de fleste bestillingene og det er derfor vanskelig per i dag å gi et særlig godt estimat på leveringen.
Som ved alle bilprodusenter er det mange faktorere som spiller inn i en produskjon og noen ganger skjer ting plutselig som gjør at ting endrer seg.

Vi prøver å gi et så godt estimat som mulig så tidlig som mulig, og vi beklager hvis dette har bidratt til forvirring.
Vi jobber nå hardt med å produsere å levere bilene så hurtig som mulig.

Når det nærmer seg levering vil du som sagt ha en leveringsspesialist som vil hjelpe deg med alt rundt leveringen.
I mellomtiden er vi her.

Ha en fin kveld.

Med vennlig hilsen

Kind Regards

Heidi Torgnes"

Du har dobbellader ser jeg. Min hypotese har lenge vært at bilene med dobbeltlader skyves utover i tid.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

TerjeV

#950
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 13. august 2013, klokken 18:39
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 13. august 2013, klokken 18:14
Hadde i utgangspunktet september-oktober som leveringstidspunkt når jeg skrev under. Fikk så oppdatert til midten av oktober i sommer. I dag fikk jeg denne mailen, som bekrefter at jeg er skjøvet til sent i november. Tipper det gjelder flere enn meg.

R2636

"Hei Christian,

Det har vært en forskyvelse på de fleste bestillingene og det er derfor vanskelig per i dag å gi et særlig godt estimat på leveringen.
Som ved alle bilprodusenter er det mange faktorere som spiller inn i en produskjon og noen ganger skjer ting plutselig som gjør at ting endrer seg.

Vi prøver å gi et så godt estimat som mulig så tidlig som mulig, og vi beklager hvis dette har bidratt til forvirring.
Vi jobber nå hardt med å produsere å levere bilene så hurtig som mulig.

Når det nærmer seg levering vil du som sagt ha en leveringsspesialist som vil hjelpe deg med alt rundt leveringen.
I mellomtiden er vi her.

Ha en fin kveld.

Med vennlig hilsen

Kind Regards

Heidi Torgnes"

Du har dobbellader ser jeg. Min hypotese har lenge vært at bilene med dobbeltlader skyves utover i tid.

Hmmm.. Det vil jeg sjekke... Skal sende en forespørsel om det endrer seg ved å kutte ut dobbel lader ;-)

Edit:
Fikk svar nå som følger:
No, the delivery wont change. Should we take it off your order?
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Jimpec

Dette er et ømfintlig tema her på forumet, og det synes å være svært vanskelig å finne et mønster.

I mail fra 4. august bekrefter Heidi i mail til meg at min 21xx har estimert levering 29. sept - 13. okt.

Jeg har dobbeltlader. Dette hadde jo også alle signaturene som har blitt levert som standard forsåvidt.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

ebbrey

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 13. august 2013, klokken 19:15
Dette er et ømfintlig tema her på forumet, og det synes å være svært vanskelig å finne et mønster.

I mail fra 4. august bekrefter Heidi i mail til meg at min 21xx har estimert levering 29. sept - 13. okt.

Jeg har dobbeltlader. Dette hadde jo også alle signaturene som har blitt levert som standard forsåvidt.

Hmm, dette er jo i tråd med hva jeg fikk estimert før sommeren. Som var begynnelsen av oktober. Er ikke sååå mange biler mellom oss. Sånn jeg ser det nå, er det alt fra midten av oktober til langt ute i november.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Jimpec

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 13. august 2013, klokken 18:14
Hadde i utgangspunktet september-oktober som leveringstidspunkt når jeg skrev under. Fikk så oppdatert til midten av oktober i sommer. I dag fikk jeg denne mailen, som bekrefter at jeg er skjøvet til sent i november. Tipper det gjelder flere enn meg.

R2636

"Hei Christian,

Det har vært en forskyvelse på de fleste bestillingene og det er derfor vanskelig per i dag å gi et særlig godt estimat på leveringen.
Som ved alle bilprodusenter er det mange faktorere som spiller inn i en produskjon og noen ganger skjer ting plutselig som gjør at ting endrer seg.

Vi prøver å gi et så godt estimat som mulig så tidlig som mulig, og vi beklager hvis dette har bidratt til forvirring.
Vi jobber nå hardt med å produsere å levere bilene så hurtig som mulig.

Når det nærmer seg levering vil du som sagt ha en leveringsspesialist som vil hjelpe deg med alt rundt leveringen.
I mellomtiden er vi her.

Ha en fin kveld.

Med vennlig hilsen

Kind Regards

Heidi Torgnes"

Det står vel ikke her noe om november? Er det i en annen del av mailen som ikke er gjengitt?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Jimpec

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 13. august 2013, klokken 19:20
Sitat fra: Jimpec på tirsdag 13. august 2013, klokken 19:15
Dette er et ømfintlig tema her på forumet, og det synes å være svært vanskelig å finne et mønster.

I mail fra 4. august bekrefter Heidi i mail til meg at min 21xx har estimert levering 29. sept - 13. okt.

Jeg har dobbeltlader. Dette hadde jo også alle signaturene som har blitt levert som standard forsåvidt.

Hmm, dette er jo i tråd med hva jeg fikk estimert før sommeren. Som var begynnelsen av oktober. Er ikke sååå mange biler mellom oss. Sånn jeg ser det nå, er det alt fra midten av oktober til langt ute i november.

Sant det. Ikke mange bilene mellom oss i P-nummer. Men nesten 2000 i forskjell på VIN (om det mot alle odds skulle ha noen betydning). Forskjellen er P og non-P også. Kanskje nærmer vi oss et svar på denne gåten??
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

OleJA

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 13. august 2013, klokken 19:15
Dette er et ømfintlig tema her på forumet, og det synes å være svært vanskelig å finne et mønster.

I mail fra 4. august bekrefter Heidi i mail til meg at min 21xx har estimert levering 29. sept - 13. okt.

Jeg har dobbeltlader. Dette hadde jo også alle signaturene som har blitt levert som standard forsåvidt.
Alle Signatur bilen levert så langt har blitt levert med enkeltlader AFAIK, ekstra lader må da ettermonteres. Har selv også bestilt med dobbeltlader og er spent på hva jeg får.
Det blir jo dyrt for Tesla og ettermontere dette i kanskje mange hundre biler. Så det er en sannsynlig teori Nuvolari har; på et tidspunkt setter de strek og heller utsetter produksjon av biler med dobbeltlader.

ebbrey

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 13. august 2013, klokken 19:24
Sitat fra: ebbrey på tirsdag 13. august 2013, klokken 19:20
Sitat fra: Jimpec på tirsdag 13. august 2013, klokken 19:15
Dette er et ømfintlig tema her på forumet, og det synes å være svært vanskelig å finne et mønster.

I mail fra 4. august bekrefter Heidi i mail til meg at min 21xx har estimert levering 29. sept - 13. okt.

Jeg har dobbeltlader. Dette hadde jo også alle signaturene som har blitt levert som standard forsåvidt.

Hmm, dette er jo i tråd med hva jeg fikk estimert før sommeren. Som var begynnelsen av oktober. Er ikke sååå mange biler mellom oss. Sånn jeg ser det nå, er det alt fra midten av oktober til langt ute i november.

Sant det. Ikke mange bilene mellom oss i P-nummer. Men nesten 2000 i forskjell på VIN (om det mot alle odds skulle ha noen betydning). Forskjellen er P og non-P også. Kanskje nærmer vi oss et svar på denne gåten??

Det emeste som ser ut til å ha noen tråd er P-nummer.

VIN har de endret på, da mange fikk VIN for lenge siden, også stoppet de å gi ut dette så lenge før produksjon. Fakturanummer virker ikke å ha noen innvirkning heller. Tviler også sterkt på at fabrikken sitter på noen andre tall enn sekvensnummeren. Og så lenge de har deler til å produsere biler så lager de dem nok etter køsystemet.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Jimpec

Alle argumentene i diskusjonen er gode - vi har jo alle noen timer med lesing her inne. Det er bare vanskelig å si hvilke argumenter Tesla selv legger mest vekt på (om noen).

Ifht å stoppe produksjonen på bakgrunn av mangel på ladere (kanskje har de gått helt tom??) for dobbelmontering så kan nok det være riktig. MEN; da har de nok timet dette nøye ifht kvartalsslutt Q3 og derfor får vi en liten pause i utlevering fra slutten av okt - til slutten av nov. Biler på havet er ikke mat for Wall Street.
Kanskje..
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Nuvolari

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 13. august 2013, klokken 19:15
Dette er et ømfintlig tema her på forumet, og det synes å være svært vanskelig å finne et mønster.

I mail fra 4. august bekrefter Heidi i mail til meg at min 21xx har estimert levering 29. sept - 13. okt.

Jeg har dobbeltlader. Dette hadde jo også alle signaturene som har blitt levert som standard forsåvidt.

Jeg sier ikke at de de først produserer alle bilene med enkeltlader for så å starte produksjonen av biler med dobbeltlader.

Jeg tror biler men enkeltlader skyves noe fremover i køen slik at den dagen tilgjengeligheten på dbl lader tar seg opp så har Tesla en noe større backlogg på biler med dobbeltlader ift om de slavisk skulle styrt etter p nummer.

Det koster tesla mye for hver bil de skal ettermontere dbl lader.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

tjobben

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 13. august 2013, klokken 19:41
Sitat fra: Jimpec på tirsdag 13. august 2013, klokken 19:15
Dette er et ømfintlig tema her på forumet, og det synes å være svært vanskelig å finne et mønster.

I mail fra 4. august bekrefter Heidi i mail til meg at min 21xx har estimert levering 29. sept - 13. okt.

Jeg har dobbeltlader. Dette hadde jo også alle signaturene som har blitt levert som standard forsåvidt.

Jeg sier ikke at de de først produserer alle bilene med enkeltlader for så å starte produksjonen av biler med dobbeltlader.

Jeg tror biler men enkeltlader skyves noe fremover i køen slik at den dagen tilgjengeligheten på dbl lader tar seg opp så har Tesla en noe større backlogg på biler med dobbeltlader ift om de slavisk skulle styrt etter p nummer.

Det koster tesla mye for hver bil de skal ettermontere dbl lader.

Hmmmm... Synes det høres fornuftig ut, Nuvolari. Dessverre må jeg si, for jeg har bestilt dobbeltlader. Anslått levering sep-okt, men det lukter november. Jaja, den som venter på noe godt...
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA