Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Oreo

Sitat fra: takktakk på lørdag 10. august 2013, klokken 11:48
De fortalte for øvrig også at bilene går ut hver onsdag, for dem som måtte interessere seg for det.
Hehe, det tror jeg ALLE som leser denne tråden interesserer seg for ;)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

kimlillebo

Største feilen til tesla er å ha disse statusene. Uten dem hadde vi sluppet å bli paranoide hver gang noen med lavere P nummer får endret status før oss. Estimert lev sep / oct, da er det det jeg forholder meg til :-)

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

takktakk

Dere har selvsagt rett begge to sist siterte.

Har bare så lyst til å hente den bilen liksom...  :P
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Milzit

Da fikk meg også mail og Tesla ringer meg på mandag! :) :)
Levering 6. september!!

glaserud

#904
Sitat fra: Milzit på lørdag 10. august 2013, klokken 15:14
Da fikk meg også mail og Tesla ringer meg på mandag! :) :)
Levering 6. september!!

Sitat fra: Milzit på lørdag 10. august 2013, klokken 15:16
Jeg fikk mail om leveringsdato (8. september) og følgende info dekk:

5.-12.09 på meg (319) og 6. (siden det er fredag og 8. er søndag antar jeg at det er 6.) på deg med 205... Om de holder seg litt til P-rekkefølgen så må jeg kanskje vente over helga, da. :-/

(Ventet 2,5 år, kan sikkert vente litt lenger. Yeah, right. :) )
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

valvolainen

Vi er tross alt i midten av august. Bilene har alt begynt å utleveres. Om vi får bilen i oktober eller november, begge deler er helt ok. Jeg merker at det som betyr noe for meg er at bilene faktisk har begynt å komme. Det betyr at alt er etter planen. EU-modellen er ikke lenger abstrakt! At noen kan ta og føle på sine biler, er godt nok for meg. Det er en enorm lettelse.

tjobben

Sitat fra: valvolainen på lørdag 10. august 2013, klokken 15:33
Vi er tross alt i midten av august. Bilene har alt begynt å utleveres. Om vi får bilen i oktober eller november, begge deler er helt ok. Jeg merker at det som betyr noe for meg er at bilene faktisk har begynt å komme. Det betyr at alt er etter planen. EU-modellen er ikke lenger abstrakt! At noen kan ta og føle på sine biler, er godt nok for meg. Det er en enorm lettelse.

Veldig enig. Det har virkelig begynt å rulle.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Harlex

Sitat fra: Oreo på lørdag 10. august 2013, klokken 12:17
Holder meg unna fra å ringe Tesla for å høre hvor langt på produksjonsbåndet bilen min har kommet. Vil ikke at Tesla skal bruke ressurser på slikt, da blir de ihvertfall forsinket. Bilen kommer når den kommer.
Tja... Det er vel ikke dem som styrer selve produksjonen av bilen man ringer maser på... Jeg hadde ikke hatt noe imot å få en nærmere pekepinn på hvortid den kommer. Er iallefall ikkje enig med dem som mener det er ett fett om den kommer i oktober eller november. Det er gjerne forskjell på jomfrutur på piggdekk eller sommerdekk. Jeg for min del blir DRITSKUFFET hvis min #2120 kommer langt uti november. Da kan den nesten like greit komme i mars 2014. Men den kommer når den kommer...aksepterer såpass ;)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Havebigfun

#908
Sitat fra: Oreo på lørdag 10. august 2013, klokken 12:17
Holder meg unna fra å ringe Tesla for å høre hvor langt på produksjonsbåndet bilen min har kommet. Vil ikke at Tesla skal bruke ressurser på slikt.
Til syvende og sist er det faktisk leveransedato som teller, ikke statusoppdateringer på "My Tesla", eller telefonoppringinger.
Jeg er helt enig i at stadige henvendelser til Tesla gir en betydelig belastning for de ansvarlige som også må følge opp de av oss som er nærmest i køen mtp utlevering. Fordi Teslas kommunikasjon er svært rotete er det lett å forstå at folk lar seg friste til å ringe og maile om hvasomhelst-men bilene blir ikke produsert fortere av denne grunn-
Stausoppdateringe er upresise- de fleste forstår at det er fremgang når bilen deres er i produksjon- om den statusen står i tre eller flere uker betyr det bare at status ikke er oppdatert og ikke at bilens produksjon har stoppet opp.
Gir Tesla litt rom for jobbing- de har nå en betydelig oppskalering- la de holde på i fred- det er nok kommunikasjon de er nødt til å forholde seg til- og kanskje de får tid til å ta kontakt med de kundene som sålangt har ventet forgjeves.

Mc_Herreington

Har selv r# ( bestilt 5.sep 2011 ) og har fått levering 6.sep.
Når Tesla har prioritert Norge og lager masse biler til oss først vil det nok være sånn at de første ca 1000 bilene til Norge komme mer eller mindre samtidlig. Alle disse som ble bestilt før mai er jo konfigurert samtidlig og Tesla lager de i samme tidsrom. Det som mest sansynligvis bestemmer hvem som får bilen først av #1000 og #1200 er nok hvilken bil som blir lastet først av båten i Drammen og hvilken butikk den skal leveres ut fra.
Jeg forventet å få bilen kanskje et halvt år før en kompis som bestilte i april, men er nå fornøyd hvis jeg får den en uke før :)
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

ELbilist1

Jippi, fikk mail seint i går kveld.....
10 september, men passer bedre Fredag 13. Tør jeg hente den på en slik dag????
Kanskje jeg må ta fri Torsdag 12, å kjøre på tur.....

SNART tusler det rundt en SMILENDE 8) 8) :) :)sjåfør i RØD bil i Kristiansand!!!!

Dette må feires, PINA COLADA!!
:) Ren nytelse, hvær dag!

valvolainen

Sitat fra: ELbilist1 på lørdag 10. august 2013, klokken 22:15
Jippi, fikk mail seint i går kveld.....
10 september, men passer bedre Fredag 13. Tør jeg hente den på en slik dag????
Kanskje jeg må ta fri Torsdag 12, å kjøre på tur.....

SNART tusler det rundt en SMILENDE 8) 8) :) :)sjåfør i RØD bil i Kristiansand!!!!

Dette må feires, PINA COLADA!!

seksvensnummer?

ELbilist1

85 Standard
No 282
Rød multi, Pano, Crem Skinn, Tech, Lyd, Lys, 19"
(Pris 592...)
Med vennlig hilsen:
:) Ren nytelse, hvær dag!

Pitter fra Madla

Må si meg meget fornøyd med å få bilen allerede tre uker etter EU-launch. Har tross alt bare standard, men har sikkert vært maksimalt heldig med konfigurasjon som var enkel å produsere uten problemene i Supply Chain.

28. august - i Stavanger!

Grå 85kWh
Pano, svart skinn, vinter, tech, 19", lyd, enkel lader,
P223/RN017580/VIN15137/EL22956
Lykkelig eier siden 28. august 2013

t0ffluss

Sitat fra: Pitter fra Madla på søndag 11. august 2013, klokken 00:19
Må si meg meget fornøyd med å få bilen allerede tre uker etter EU-launch. Har tross alt bare standard, men har sikkert vært maksimalt heldig med konfigurasjon som var enkel å produsere uten problemene i Supply Chain.

28. august - i Stavanger!

Grå 85kWh
Pano, svart skinn, vinter, tech, 19", lyd, enkel lader,

Pitter, gratulerer! Du får svinge nedom Søra Bråde når du har fått den :> har samme farge som deg :-)
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA