Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Teslafrank

får være en fattig trøst å få den (mest sannsynlig) først.

Skal ha den og Roadsteren med på "Right On" 7.sept i Molde, og skal fikse litt på den først, rekker det akkurat da!  Håper på knallvær!

PS: Noen som vet om noen eksperter (Les: IKKE noen som tror de er ekspert, men ER DET) på lakkbehandlig og sotfilm i Tr.hjem? 

Kristian

Det er vannskelig å spekulere i hvilke deler det er leveringsproblemer med, jeg har p1515 og og min er i produksjon. Jeg har bestilt alt unntagen dobbeltlader og hattehylle. Dobbeltladeren vet vi er et problem, men tydeligvis ingen hinder for levering, så jeg tror det må være hattehylla som er problemet. Alle dere med hatt må vente noen måneder ekstra, og det er vel bare rett og rimelig :-o

Fra spøk til alvor, ser ut som de fleste bilene er sånn ca i rute, så det er KJEMPEBRA!
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

shb

Flere heldige her ser  jeg. Venter fortsatt på telefon jeg.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Brødbilsjåfør

Teslafrank: vet om en som er flink å nøye på solfilm. Pm for info om ønskelig
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

PAM

Gleder meg til 21. August, da kommer den;-)
SIG - 85+, Svart/hvit, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle, seter bagasje,

Morten Sandvik

Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

mrm

Sitat fra: Teslafrank på fredag 09. august 2013, klokken 18:19
Hei!

Da fikk jeg telefon fra Tesla i Trondheim om at bilen er på vei:)

Har gått og ventet på denne telefonen lenge, og har vindu 23.08-06.09

Fikk FORELØBIG utlevering 05.09 kl 12....og det irriterer meg noe grusomt...

Fikk først og fremst omdirigert bilen til Oslo, ser ingen grunn til at de skal kaste bort mye tid på logistikk med å sende den nordover når jeg må kjøre den ned igjen til Molde uansett...

Så da får jeg bare håpe på at jeg får en ny telefon med et tidligere tidspunkt om litt:)

VIN### 14263, Faktura nr 128.    85P+ med alt, sort, lyst skinn, sølv 21"

Kjekt for oss som venter om dere som får tlf/dato angir sekvensnummeret deres (ikke bare vin/faktura), så ser vi hvor langt de er kommet i tildelingen.
Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

olehelge

Sitat fra: Teslafrank på fredag 09. august 2013, klokken 18:19
Hei!

Da fikk jeg telefon fra Tesla i Trondheim om at bilen er på vei:)

Har gått og ventet på denne telefonen lenge, og har vindu 23.08-06.09

Fikk FORELØBIG utlevering 05.09 kl 12....og det irriterer meg noe grusomt...

Fikk først og fremst omdirigert bilen til Oslo, ser ingen grunn til at de skal kaste bort mye tid på logistikk med å sende den nordover når jeg må kjøre den ned igjen til Molde uansett...

Så da får jeg bare håpe på at jeg får en ny telefon med et tidligere tidspunkt om litt:)

VIN### 14263, Faktura nr 128.    85P+ med alt, sort, lyst skinn, sølv 21"

Gratulerer - blir artig å sjå den første model s i Molde, sjøl om ventetida kanskje ikkje blir kortare - vil vel stå parkert ved Moldebadet slik som roadstern så eg kan sikle litt før min kjem. :)
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Cato76

Da har status endret seg fra "in production" til "prepared for delivery"  8)

Tidligere enn ventet...  ;D
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Celter

"Production Complete
Your Model S is being prepared for pickup or delivery."

VIN: 15902

Da har jeg vel kanskje bilen i løpet av september som ble lovet  :)

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

takktakk

Hmm...

Smått frustrerende at 1718 og 1832 har bilene klar for levering, men gratulerer gutta. Gledelig for hver ny person som får leveranse. Jeg har 1249, og har nå hatt status "In Production" i tre(!) uker. Riktignok ringte Tesla på onsdag og sa at bilen var "så godt som ferdig", men jeg har ennå ikke fått endret status. De sa også at jeg foreløpig lå an til levering i andre uke av september, men om den fortsatt er på fabrikken så skal vel det holde hardt med transporttiden over dammen.

De fortalte for øvrig også at bilene går ut hver onsdag, for dem som måtte interessere seg for det.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

jkirkebo

Sitat fra: takktakk på lørdag 10. august 2013, klokken 11:48
Hmm...

Smått frustrerende at 1718 og 1832 har bilene klar for levering, men gratulerer gutta. Gledelig for hver ny person som får leveranse. Jeg har 1249, og har nå hatt status "In Production" i tre(!) uker. Riktignok ringte Tesla på onsdag og sa at bilen var "så godt som ferdig", men jeg har ennå ikke fått endret status. De sa også at jeg foreløpig lå an til levering i andre uke av september, men om den fortsatt er på fabrikken så skal vel det holde hardt med transporttiden over dammen.

Tja, jeg har 1088 og min er også fortsatt "in production". Har dog ikke kontaktet Tesla, gidder ikke å mase ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Spinner

Min P1415 (faktura 331, 30.04.13) ble satt i produksjon rundt 26. juli, og ble ferdig mandag 5. august. Multicoat rød P85+ med alt bortsett fra barneseter. Ser ut som om jeg har fått den produsert ganske tidlig i forhold til P nummeret, men vil (dessverre) ikke tro det påvirker hvilken båt den kommer over med :)

Oreo

Holder meg unna fra å ringe Tesla for å høre hvor langt på produksjonsbåndet bilen min har kommet. Vil ikke at Tesla skal bruke ressurser på slikt, da blir de ihvertfall forsinket. Bilen kommer når den kommer. Er lovet sep/okt og forholder meg til det. Unødvendig å ha en bil som er ferdigprodusert stående på "vent" og binde opp kapital. Om noen med høyre P-nummer får før meg, så bra for den personen (bare det ikke er nabo'n :-\).
Til syvende og sist er det faktisk leveransedato som teller, ikke statusoppdateringer på "My Tesla", eller telefonoppringinger.
DA kan vi begynne å syte ???
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA