Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Cato76

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

D.O

Var innom på Alna i ettermiddag. Flere biler innpakket i plast, en sort til rengjøring polering. Og en hvit 85p+ og en sort 85p hadde vært ute på testing i forbindelse med klargjøring og kom inn butikkdøren. Rett etter dro en annen sort ut. Var også endel engelsktalende Tesla folk der som så på innredning av butikken. Masse kunder, mye dressfolk... Prøvde å få svar på noen spørsmål, men ikke lett da alle var opptatte. Pratet først med en engelsktalende person, som ikke kunne svare men skulle hente noen andre. Vel ingen andre kom... Etterhvert fikk jeg ett ord med en annen (ønsket å se det mellom brune interiøret)og ble sendt bort til den sorte 2012 mod demo vogna. Denne er jo utslitt!? Stor slitasje på interiør både fremme og bake (c og b stolpe) og pakkningen mot vindu på førersiden hadde fått hull pga slitasje. synes dette var skremmende, selv om dette er en demobil med mange på og avstigninger. Har ikke sett sånne slitasjer på andre biler med samme km stand. Håper dette er forbedret. Ønsket svar på noen andre spørsmål, men det var ikke så lett... Fikk huket tak i en, og han skulle komme straks og hjelpe oss. Vel han glemte det og dro på prøvetur med noen andre (hørte dem snakke seg mellom og de hadde ventet over 1 t i forhold til avtalt prøvekjøring) så prøvde på nytt å finne noen som kunne hjelpe oss, og etter en halv time fikk vi pratet litt med en selger og også bekreftet at leveringen vår er i følge tidsplanen.
Min første erfaring med Tesla Oslo er at der var kaos, sikkert pga testing og levering av biler, men også pga mye kunder i forhold til ansatte. Butikken var en skuffelse i forhold til Tesla Trondheim både med tanke på kundebehandling og lokalet i seg selv. Må si at folka i Trondheim og kvaliteten på butikken føltes premium, men på Alna var den følelsen totalt fraværende.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Sigmund9000

@Stavanger og omegn

Bilen min blir levert 2. september i Stavanger. Signature nr 67. Ringte og sjekket i dag.
Signature

Milzit

Sitat fra: Sigmund9000 på torsdag 08. august 2013, klokken 19:49
@Stavanger og omegn

Bilen min blir levert 2. september i Stavanger. Signature nr 67. Ringte og sjekket i dag.
Hvor er dere ringer og sjekker? Er det en av de European Ownership Experience Advocate som dere har hatt kontakt med?

fredag

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

PeGe

Sitat fra: shl på torsdag 08. august 2013, klokken 17:01
Et spm. er om noen har fått noe priser på installasjon av strømuttak i egen garage eller hvem man kan kontakte for å få gjort dette riktig til dobbeltlader eller hva det heter? Noen i garageanlegget på Tjuvholmen som har sjekket dette? Skal jo ta kontakt med Driftsenteret her, men kanskje noen har gjort undersøkelsen alt?

Jeg har hatt dialog med Tjuvholmen Drift angående dette. Virker som om det Er mulighet for 3-fase 400V. Jeg har ikke booket installasjon ennå. Men ta kontakt med meg så kan vi kanskje avtale noe felles. Kan uansett videresende den infoen jeg har mottatt så langt om du sender meg mailadresse.

...vet jeg er off-topic, men måtte bare svare på spørsmålet. Sorry borry.
#2482 VIN:(19928) Oslo
Svart P85, 19", svart skinn, carbon - ikke dobbeltlader, vinter, sikkerhet, ekstra seter

Kilroy

Jeg fikk også levering mid-november isteden for late des.
Har fakt nr. 1717  :D


Sitat fra: Elektriske_Jan på torsdag 08. august 2013, klokken 18:18
Sitat fra: Brede på torsdag 08. august 2013, klokken 15:02
Fikk mail i dag om justering av tidsvindu for levering.
Hadde opprinnelig "late december", men er nå flyttet til "mid november".

God stemning!  ;D

Hei Brede,

Lucky you :) Kan jeg spørre når du bestilte/bekreftet bestillingen? Jeg har invoice 1656 og lever også i håpet om å slippe å vente til "laaaaaate december" ;)
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Harlex

Sitat fra: Milzit på torsdag 08. august 2013, klokken 19:56
Sitat fra: Sigmund9000 på torsdag 08. august 2013, klokken 19:49
@Stavanger
Hvor er dere ringer og sjekker? Er det en av de European Ownership Experience Advocate som dere har hatt kontakt med?

Jo hvor er det dere henvender dere??????
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

andyco

Er blitt rammet av Teslasyke.
Jobber i Oslo og kjører forbi Alnabru hver dag på vei fra jobb. De siste tre dagene har bilen av uforklarlig årsak svingt av motorveien og jeg ender opp utenfor butikken for å sikle litt på glisene som står klare. Hjemme er det å sjekke forumet jevnlig og oppdatere seg på alt. Dette blir noen slitsomme dager fremover, men er iallefall relativt heldig som har en klar dato - jippi!
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

Brede

Sitat fra: Kilroy på torsdag 08. august 2013, klokken 20:32
Jeg fikk også levering mid-november isteden for late des.
Har fakt nr. 1717  :D


Sitat fra: Elektriske_Jan på torsdag 08. august 2013, klokken 18:18
Sitat fra: Brede på torsdag 08. august 2013, klokken 15:02
Fikk mail i dag om justering av tidsvindu for levering.
Hadde opprinnelig "late december", men er nå flyttet til "mid november".

God stemning!  ;D

Hei Brede,

Lucky you :) Kan jeg spørre når du bestilte/bekreftet bestillingen? Jeg har invoice 1656 og lever også i håpet om å slippe å vente til "laaaaaate december" ;)

Jeg har invoice 1601, finalized 27.juli.
Tar alle datoer her med en god klype salt, men det går iallefall i riktig retning. Det er STOR forskjell på midten av november og sent desember når en venter på en S!  :D

ebbrey

Sitat fra: andyco på torsdag 08. august 2013, klokken 20:51
Er blitt rammet av Teslasyke.
Jobber i Oslo og kjører forbi Alnabru hver dag på vei fra jobb. De siste tre dagene har bilen av uforklarlig årsak svingt av motorveien og jeg ender opp utenfor butikken for å sikle litt på glisene som står klare. Hjemme er det å sjekke forumet jevnlig og oppdatere seg på alt. Dette blir noen slitsomme dager fremover, men er iallefall relativt heldig som har en klar dato - jippi!

Var enkelt å vente helt frem til igår når de begynte å levere! Ikke at jeg er klar for å motta bilen før overgangen til Oktober uansett, men skulle da klart meg uten tak over bilen en liten stund! Dagene kan ikke gå saktere.. Hvorfor bestillte jeg ikke tidligere!!!
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Li-Ion

Sitat fra: Brede på torsdag 08. august 2013, klokken 21:07
Sitat fra: Kilroy på torsdag 08. august 2013, klokken 20:32
Jeg fikk også levering mid-november isteden for late des.
Har fakt nr. 1717  :D


Sitat fra: Elektriske_Jan på torsdag 08. august 2013, klokken 18:18
Sitat fra: Brede på torsdag 08. august 2013, klokken 15:02
Fikk mail i dag om justering av tidsvindu for levering.
Hadde opprinnelig "late december", men er nå flyttet til "mid november".

God stemning!  ;D

Hei Brede,

Lucky you :) Kan jeg spørre når du bestilte/bekreftet bestillingen? Jeg har invoice 1656 og lever også i håpet om å slippe å vente til "laaaaaate december" ;)

Jeg har invoice 1601, finalized 27.juli.
Tar alle datoer her med en god klype salt, men det går iallefall i riktig retning. Det er STOR forskjell på midten av november og sent desember når en venter på en S!  :D

Jeg finalizede 01.07 - og fikk beskjed om levering late december... men har ikke hørt noe. Har heller ikke fått Vin...  hmmm... har vanligvis ikke mye flaks i lotteri...så hvorfor er jeg overrasket over at jeg ikke har hørt noe... :D
Teslaeier siden 2013 :)

Anders Heibø

Sitat fra: fredag på torsdag 08. august 2013, klokken 17:13
Min Model S (standard 85kwt) gikk i produksjon nå nettopp. Vill jubel. (kønr 16xx, VIN 15240)

Estimert levering er månedsskiftet september/oktober.

Jeg synes Tesla burde dra produksjonsstatusene på websiden to-tre hakk lengre, og installere kameraer i fabrikken som tar bilder av bilen på utvalgte stasjoner mens den blir produsert, og legge ut i fotoalbum på på mytesla dashboard.

Deretter kunne de integrert tracking av bilene underveis til mottaker, enten med GPS i bilen eller en egen locator-beacon i containerne (GPS og tekstmelding et par ganger om dagen via satelitt-telefon), slik at kundene får en jevnlig oppdatering om ca hvor i verden bilen er kommet.

Det gir kundene en merverdi, og en historie å fortelle, og det gjør ventetiden til kundene mer underholdende.

Folk liker å følge med på sånt, se bare på hvor populært det er å følge med på pakkesporing eller tjenester som flightradar24.com

Med fare for "vampire drain" hadde det vært kjekt med gps tracking og live streaming fra ryggekamera via tesla appen ;D Dessverre viser appen kun "No Vehicles Linked to This My Tesla Account" selv om bilen er ferdigprodusert.

Det å ta bilde underveis i produksjonen og knytte dette til vin nr er no prob. De får det lett til i alle karuseller og tømmerrenner rundt om kring å ta bilde hver gang noe passerer. Men det kan tenkes at de ønsker å skjule litt av teknologien de har utviklet...
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

TesLars

El-Jan: samme her. Bestilte du vinterpakke? Hørt det er flere som bestilte vinterpakker som heller ikke har fått VIN og har hatt "sourcing parts" i lang tid. 
Oslo
Black Model S

TesLars

Sitat fra: Larsern på torsdag 08. august 2013, klokken 21:43
El-Jan: samme her. Bestilte du vinterpakke? Hørt det er flere som bestilte vinterpakker som heller ikke har fått VIN og har hatt "sourcing parts" i lang tid.

*pga. forsinkede deler fra underleverandører.
Oslo
Black Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA