Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Cato76

Sitat fra: hybridslaven på torsdag 08. august 2013, klokken 13:05
Med 50 dager transporttid er det jo urealistisk at de som nå er gått i produksjon skal få sine biler i september......

Bilen min gikk i produksjon tirsdag forrige uke. Fra i dag er det 54 dager til stutten av september (30.09) Urealistisk?  ???

Merker at jeg har blitt lei av å lese på forumet i de siste dager... :( Alt for mye negativitet her, forsøk å smile folkens  ;D Det er ikke lenge til ventetiden er over!!!  8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

teslaslaven

Sitat fra: Cato76 på torsdag 08. august 2013, klokken 13:15
Bilen min gikk i produksjon tirsdag forrige uke. Fra i dag er det 54 dager til stutten av september (30.09) Urealistisk?  ???

Merker at jeg har blitt lei av å lese på forumet i de siste dager... :( Alt for mye negativitet her, forsøk å smile folkens  ;D Det er ikke lenge til ventetiden er over!!!  8)

Er den ferdig da? Nei. Jeg forsøker bare å skru ned forventningen litt her slik at ikke så mange skal bli skuffet og klaget uhemmet. Jeg er ganske sikker på at du ikke får din før i oktober.

Cato76

Sitat fra: hybridslaven på torsdag 08. august 2013, klokken 13:16
Jeg er ganske sikker på at du ikke får din før i oktober.

Forstatt negativt!!! Er ikke så nøye om jeg får den 30. sept eller 7. oktober  8) Har ventet et år, så det har ikke noe å bety.
Men om du er ganske sikker på at jeg ikke får min før i oktober, så får jeg håpe at gleden er på din side....  ???
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

TesLars

Noen som vet om de nylige prisendringene på ekstrautstyr vil ha en innvirkning på bestillinger som ble lagt inn før endringene kom? Sjekket "View design"-siden på My Tesla og der lå de gamle prisene fremdeles.

Har prøvd å få svar fra Alnabru ang. dette, men ikke fått noe svar.
Oslo
Black Model S

sindrej

Vi har jo signert kontrakt med priser og alt, så nei.  Eller tenker du på ekstrautstyr som ikke står kontrakt nå ?  F.eks. ladeadaptere, matter, o.l. ?

TesLars

Tenker på standard ekstrautstyr (aktiv luftfjæring, lydpakke osv.).

Vet ikke hvor trege de er med å legge frem en kontrakt, men foreløpig har det kun vært en bestilling med produktspesialist og betaling av bestillingsgebyr/depositum. Mao. ingen signert kontrakt (foreløpig).

Litt merkelig dette... vil jo tro at bestillingen min er aktiv til tross for manglende kontrakt når My Telsa viser "sourcing parts" status.
Oslo
Black Model S

OW

Sitat fra: Larsern på torsdag 08. august 2013, klokken 13:33
Tenker på standard ekstrautstyr (aktiv luftfjæring, lydpakke osv.).

Vet ikke hvor trege de er med å legge frem en kontrakt, men foreløpig har det kun vært en bestilling med produktspesialist og betaling av bestillingsgebyr/depositum. Mao. ingen signert kontrakt (foreløpig).

Litt merkelig dette... vil jo tro at bestillingen min er aktiv til tross for manglende kontrakt når My Telsa viser "sourcing parts" status.

Jeg bestilte bil for et par uker siden, og i tiden mellom betaling av depositum og fullføring av design ble jeg oppringt av Tesla som spurte om jeg ville fullføre designet, for å slippe eventuelle prisøkninger som var rundt hjørnet. Jeg fullførte da samme dag. Et par dager etterpå var 21" og luftfjærer gått opp i pris. Nå skulle jeg ha 19" og Performance, så det hadde i realiteten ikke hatt noe å si for meg, men de kunne jo endret prisene på noe av det andre også... Sånn jeg har forstått det så er prisen nå låst, og det kan ikke gjøres endringer på den. Om politikerne våre velger å gjøre noen stunt er vel eneste grunn til at prisen skal endre seg etter at man har fullført design. Er det noen som har hørt noe annet?

Det blir spennende å se hva som skjer på de norske sidene fremover. Jeg tipper prisene kommer til å endre seg i retning US prisene ganske snart. Jeg hørte at Elon hadde uttalt at de ikke ønsket å operere med forskjellige priser i de forskjellige markedene.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

TesLars

Jeg fullførte/finaliza bestillingen ganske kjapt og, lenge før prisendringen kom. Men har skjønt at man kan gjøre endringer med valgene av ekstrautstyr frem til statusen endrer seg til "In production".
Oslo
Black Model S

Sveinal

Opplysninger gitt i forbindelse med Q2-resultatet fremlagt i går:

Utfordringer med "supply chain" (litt upresist = underleveradørerer) har hindret Tesla å øke produksjonen slik de har ønsket.  Normproduksjonen er nå sannsynligvis på 500 biler per uke.  Det er ikke kjent hvilke deler som forårsaker flaskehalser , men vi kan jo begynne å gjette ut fra forskjeller i utstyr mellom tidlige sekvensnumre som er forsinket og produsert?

Jeg har sett gjetninger på batterier, stansekapasitet og lakkering når det gjelder egne flaskehalser i poduksjonen.

I oktober måned vil en betydelig del av produksjonen være på båt på vei til Europa. Tre land er fremhevet: Norge, Sveits og Nederland. Dette er nok bakgrunnen for at svært mange av oss som venter havner i november-gruppen.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

OleJA

Sitat fra: Sveinal på torsdag 08. august 2013, klokken 14:07
Opplysninger gitt i forbindelse med Q2-resultatet fremlagt i går:

Utfordringer med "supply chain" (litt upresist = underleveradørerer) har hindret Tesla å øke produksjonen slik de har ønsket.  Normproduksjonen er nå sannsynligvis på 500 biler per uke.  Det er ikke kjent hvilke deler som forårsaker flaskehalser , men vi kan jo begynne å gjette ut fra forskjeller i utstyr mellom tidlige sekvensnumre som er forsinket og produsert?

Jeg har sett gjetninger på batterier, stansekapasitet og lakkering når det gjelder egne flaskehalser i poduksjonen.

Bilene som ble levert igår manglet dobbeltlader selv om dette er standard på Signature. Så det er ihvertfall en flaskehals.

Må bli dyrt for Tesla å etterinstallere dette på kanskje flere 100 biler. Har selv bestilt med dette og vet ikke helt om jeg liker tanken på å la relativt uerfarne Tesla mekanikere skru fra hverande min nye Model S :-\

Veggen

Sitat fra: OleJA på torsdag 08. august 2013, klokken 14:14
Må bli dyrt for Tesla å etterinstallere dette på kanskje flere 100 biler. Har selv bestilt med dette og vet ikke helt om jeg liker tanken på å la relativt uerfarne Tesla mekanikere skru fra hverande min nye Model S :-\

Enig, og hvis ryktene som sier at man trenger Teslas HPWC for å utnytte dobbeltladeren stemmer så ber jeg de heller stryke denne fra min bestilling.
Hvis den derimot vil fungere på vanlige type2 22kW ladestasjoner som det nok blir endel av etterhvert vil jeg nok ønske å få den ettermontert.

OleJA

Sitat fra: Veggen på torsdag 08. august 2013, klokken 14:28
Sitat fra: OleJA på torsdag 08. august 2013, klokken 14:14
Må bli dyrt for Tesla å etterinstallere dette på kanskje flere 100 biler. Har selv bestilt med dette og vet ikke helt om jeg liker tanken på å la relativt uerfarne Tesla mekanikere skru fra hverande min nye Model S :-\

Enig, og hvis ryktene som sier at man trenger Teslas HPWC for å utnytte dobbeltladeren stemmer så ber jeg de heller stryke denne fra min bestilling.
Hvis den derimot vil fungere på vanlige type2 22kW ladestasjoner som det nok blir endel av etterhvert vil jeg nok ønske å få den ettermontert.

Det blir vel å anse som en mangel dersom dobbeltladeren ikke virker med type2 22kW siden de sier at 'type2 støttes'. Nå er det vel heller ikke annonsert noen HPWC for EU så vidt jeg har fått med meg, isåfall blir det helt meningsløst å selge dobbeltladere.

Men regner med at dette ordner seg.

Muffinman

Sitat fra: Larsern på torsdag 08. august 2013, klokken 13:24
Noen som vet om de nylige prisendringene på ekstrautstyr vil ha en innvirkning på bestillinger som ble lagt inn før endringene kom? Sjekket "View design"-siden på My Tesla og der lå de gamle prisene fremdeles.
Tviler sterkt på at de kommer til å gjøre justeringer for den som har signert, men det skulle ikke forundre meg om de har anledning til det. Bare se nederst på design-pdf`en:

SitatInformasjonen som presenteres på dette nettstedet er basert på data som er tilgjengelige for øyeblikket. Design, spesifikasjoner, pris og produksjonsdato kan endres uten varsel og gjelder spesifikt for norske kjøretøyer. Enkelte funksjoner og alternativer kan være utilgjengelige når kjøretøyet settes i produksjon.

Alfa Bergen

Svar fra Heidi i dag: Estimert levering i begynnelsen av november. Hmm... Res nr:2213 og VIN: 16900. Bergen
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

D.O

Sitat fra: Muffinman på torsdag 08. august 2013, klokken 14:35
Sitat fra: Larsern på torsdag 08. august 2013, klokken 13:24
Noen som vet om de nylige prisendringene på ekstrautstyr vil ha en innvirkning på bestillinger som ble lagt inn før endringene kom? Sjekket "View design"-siden på My Tesla og der lå de gamle prisene fremdeles.
Tviler sterkt på at de kommer til å gjøre justeringer for den som har signert, men det skulle ikke forundre meg om de har anledning til det. Bare se nederst på design-pdf`en:

SitatInformasjonen som presenteres på dette nettstedet er basert på data som er tilgjengelige for øyeblikket. Design, spesifikasjoner, pris og produksjonsdato kan endres uten varsel og gjelder spesifikt for norske kjøretøyer. Enkelte funksjoner og alternativer kan være utilgjengelige når kjøretøyet settes i produksjon.
Prisen endres ikke hvis ikke du endre på bestillingen din. Står i kontrakten.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA