Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Diablo

Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

ebbrey

Sitat fra: Diablo på tirsdag 06. august 2013, klokken 23:11
P966- Bilen ble ferdig i dag.

:) Har vi noen pekepinn på tid mellom ferdig produsert" og telefon fra tesla? 2-3 uker?
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

janosat

Sitat fra: Diablo på tirsdag 06. august 2013, klokken 23:11
P966- Bilen ble ferdig i dag.


Husker du dato for når bilen din gikk i produksjon?

Jeg har P1239 og min gikk i produksjon 25/7
Fremdeles status  "In production"
(Regner med litt legg i "My Tesla")

takktakk

Sitat fra: janosat på tirsdag 06. august 2013, klokken 23:32
Sitat fra: Diablo på tirsdag 06. august 2013, klokken 23:11
P966- Bilen ble ferdig i dag.


Husker du dato for når bilen din gikk i produksjon?

Jeg har P1239 og min gikk i produksjon 25/7
Fremdeles status  "In production"
(Regner med litt legg i "My Tesla")

1249 her, så praktisk talt likt. Samme bil også - grå pluss med alt. Min gikk i produksjon rundt 20. juli og står slik ennå. Ser den heller ikke i app'en. Ingen link til min konto får jeg der.

Sendte mail i dag for å høre om levering, men har ikke fått svar ennå.

Har ordnet både forsikring og finansiering, men kjenner at jeg gjerne skulle visst mer om Teslas eget opplegg for dette. I tillegg til garantert restverdi som i USA. Får vi det i Norge?
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Diablo

Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

Teslafrank

her er det mye rart fra Tesla:)

Virker som de løper rundt som hodeløse høns og ringer den de først finner nummeret til:

Jeg har Roadster.  Har Vin ###14263, fakturanummer 128 og betalte depositum i oktober 2012, finalized i april 2013.

Jeg har hatt "Production complete" siden 21.07.  Fikk først "vindu" av frk. Torgesen: Estimert leveringsvindu for din Model S er 21.08.2013 - 04.09.2013.   Så purret jeg igjen 31.07, fortsatt ingen telefon: "Estimert leveringsvindu er 23.08 og 06.09 2013, som en av de tidlige leveringene.
Det betyr at du vil bli kontaktet av en leveringsspesialist ganske snart nå."

(altså forskjøvet 2 dager...)

Fortsatt ikke hørt noe, og kunder uten Roadster og høyere fakturanummer har fått telefon!!

Håper jeg får "kortere" varsel da, at den tidligste datoene er holdt av...:)

JAGN

Da var min status oppdatert til at bilen klargjørende for levering/henting. Den har da vært oppført som i produksjon 13 dager. Ut fra antydninger fra andre på forumet legger jeg på 40-50 dager og håper bilen har funnet meg. Jeg hadde produksjonsnummer P1329 og bestilte ca 20. Sept i fjor. Det blir nøyaktig ett år:)

En fin start på dagen...

OleJA

Det ser ut til at produksjonen hos Tesla går med redusert fart om dagen pga 'retooling':

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/delivery-being-delayed-2-weeks?page=1

Flere US kunder med levering medio august (dvs produksjon nå) har fått utsatt leveranse med 1-2 uker. Kanskje noe av forklaringen på at mange har hatt 'In Production' status i ~2-3 uker istedenfor ~5 dager som skal være det normale.

Min gikk i produksjon for et par dager siden - Håper de rakk å finne frem det riktige verktøyet før de begynte å bygge den  8)

ebbrey

Sitat fra: OleJA på onsdag 07. august 2013, klokken 11:37
Det ser ut til at produksjonen hos Tesla går med redusert fart om dagen pga 'retooling':

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/delivery-being-delayed-2-weeks?page=1

Flere US kunder med levering medio august (dvs produksjon nå) har fått utsatt leveranse med 1-2 uker. Kanskje noe av forklaringen på at mange har hatt 'In Production' status i ~2-3 uker istedenfor ~5 dager som skal være det normale.

Min gikk i produksjon for et par dager siden - Håper de rakk å finne frem det riktige verktøyet før de begynte å bygge den  8)

Greit å få bytta ut verktøyet da, slipper vi slitne boltestrammere.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Trøndertesla

Fikk i dette sekund endret My Tesla status fra "In Production" til "Production Complete
Your Model S is being prepared for pickup or delivery"

Har vært "in production" i et par uker nå. Da er det vel kun en kort båttur og litt papirarbeid igjen - yeeehaaa!

P# 1849
VIN# 15939
fakt.dato 3. mai
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

CookieMonster

Er det flere som registrerer at  det er faktura nr som betyr alt her.
Har P#1516 og bilen er fortsatt ikke i produksjon ifølge mytesla (men kan vi stole på den statussen der?).
Konfigurasjonsknappen kom ikke før jeg hadde påminnet Tesla og etterpå ble det problemer med signering, til slutt endet vi opp med fakturanr #1165 i slutten av mai. Det er vanskelig å være talmodig nå bilene starter å bli levert til kundene nå. Det hadde vært veldig fint hvis det hadde kommet mer info underveis om forventet leveringsdato fra Tesla sin side.

Veggen

Sitat fra: CookieMonster på onsdag 07. august 2013, klokken 19:37
Er det flere som registrerer at  det er faktura nr som betyr alt her.

Niks.
Har P310 og fakturanr 1248 datert 3 juni, og min har vært i Production Complete i et par uker.

CookieMonster

Da kan vi vel konkludere at vi er fortsatt forvirret men nå på et høyere nivå :-)

AttackOfTheMac

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opphengt i fakturanr. Det er ingen logisk grunn til at dette skal ha noe som helst å si. Den er utsendt av Tesla Norge og det lenge etter at vi har fått plass i køen. Hvorfor skulle produksjonen bry seg om dette? 

noto

#794
I følge et medlem her som var på factory tour i Fremont forleden dag sto det utallige biler oppstilt utenfor hvorav tre lanes til Norge og to til kontinentet. De samler altså opp, og sender kanskje et stort antall samtidig direkte til Oslo Drammen. Ikke mye poeng å være blant de først produserte bilene av disse, ute i solen i flere uker med vampire drain, sot og fugleskitt. Produksjonslinjen blir også bedre over tid. Retooling as we speak.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA