Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Jimpec

Nå må det bare få kommet noen biler på veiene og noen flotte "når jeg mottok min Tesla" poster slik at spenningen kan roe seg litt.
Jeg prøver å være rasjonell, men finner det faktisk veldig vanskelig.

Det er ikke bare en bil nei!


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

elbas

Sitat fra: laumb på søndag 28. juli 2013, klokken 20:34

Sitat fra: crossbasse på søndag 28. juli 2013, klokken 20:13
Da er det bare å følge med utover kvelden!

http://drammenhavn.no/index.php/webcam/

Fantastisk førstepost!

Velkommen til forumet!
Har du bestillt? Hva er S/P nummer, VIN, status og endelig konfigurasjon (legg dette gjerne inn i signaturen din :) )?

OT:
Jeg er en student som desverre ikke har råd til å bestille, men jeg prøver å få fattern over på en Tesla :) Han er imidlertid såpass fornøyd med Leafen sin at det blir nok en liten stund(les:rundt 1 år) til han bestiller. Men bil blir det nok etterhvert! Jeg har fulgt med på forumet siden november i fjord, utrolig spennende og mye bra informasjon!

ON Topic:
Er det noen som har fått med seg noen TMS trillende ut av kontainere?

Istedet for "Hurtigruta minutt for minutt" - "Drammenskaia refresh for refresh"!
Nissan leaf 2014

Yagi

#377
På telefon opplyser Tesla i dag at det ble litt tilfeldig ut fra produksjon hvilke biler som kom med den første båten. Alle disse bilene skal leveres på eventen 7.Aug. Altså som vi trodde - en liten hurtigforsendelse for å kunne vise for pressen at de "nesten" klarte å holde planlagt tidsskjema. Etter denne datoen blir det ingen utleveringer før neste båt kommer. Siden de ikke vet hvilke bil som kommer først av båten i denne andre forsendelsen planlegger de utleveringer først i uke 35.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Jimpec

Sitat fra: Yagi på mandag 29. juli 2013, klokken 10:43
På telefon opplyser Tesla i dag at det ble litt tilfeldig ut fra produksjon hvilke biler som kom med den første båten. Alle disse bilene skal leveres på eventen 7.Aug. Altså som vi trodde - en liten hurtigforsendelse for å kunne vise for pressen at de "nesten" klarte å holde planlagt tidsskjema. Etter denne datoen blir det ingen utleveringer før neste båt kommer. Siden de ikke vet hvilke bil som kommer først av båten i denne andre forsendelsen planlegger de utleveringer først i uke 35.

Takk

Ble det nevnt noe antall på neste båt? Siden de ikke vet hvilken rekkefølge de kommer av båten tenker jeg.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

mrjalle

Da har jeg fått "telefonen". Det hadde jeg ikke forventet!
Fått bekreftet utlevering i Stavanger i perioden 20. august til 3. september.
Gleder meg :-)

Da er jeg en av de første P'ene?

Jimpec

Sitat fra: mrjalle på mandag 29. juli 2013, klokken 13:14
Da har jeg fått "telefonen". Det hadde jeg ikke forventet!
Fått bekreftet utlevering i Stavanger i perioden 20. august til 3. september.
Gleder meg :-)

Da er jeg en av de første P'ene?

Gratulerer!

Har de butikk klar i Stavanger til den tiden? Vet du hvor?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

laumb

Sitat fra: mrjalle på mandag 29. juli 2013, klokken 13:14
Da har jeg fått "telefonen". Det hadde jeg ikke forventet!
Fått bekreftet utlevering i Stavanger i perioden 20. august til 3. september.
Gleder meg :-)

Da er jeg en av de første P'ene?

Sjalu...


Gratulerer!

mrjalle

Sitat fra: Jimpec på mandag 29. juli 2013, klokken 13:16
Har de butikk klar i Stavanger til den tiden? Vet du hvor?

Det kunne jeg ikke få informasjon om. Kom til å bli kontaktet av en leveringsspesialist i Stavanger nærmere.

Fikk ikke bestille ekstra UMC, og fikk bare en adapter i tillegg til schuko og den blå (ønsket to blå og en rød samt en ekstra UMC, slik at en UMC med blå kan henge fast i garasjen).

Muffinman

Ikke ekstra UMC? Hmm...merkelig så vanskelig ting skal være...

AttackOfTheMac

#384
Min teori er at de kommer til å spre ut levering mest mulig på de 4 byene jevnt.
I praksis tror jeg dette vil si at folk i Oslo kanskje må vente litt lengre (tipper flere rundt oslo har bestilit enn andre steder) og at folk som meg i Bergen hopper litt frem i køen.
Det nytter ikke at det kommer 200 biler til Oslo-folk om de ikke har kapasitet til å lagre og levere de ut fortløpende.

sverre


vrom

Følgende står på min profil:

"Production Complete

Your Model S Signature is being prepared for pickup or delivery"

har sig 443 og VIN S14307.

Har dog ikke fått noen telefon siden de ringte for å bekrefte valgene før produksjon tidligere i sommer. Noen som har tilsvarende "køplass" og fått ETA ?

drFloyd

Sitat fra: vrom på mandag 29. juli 2013, klokken 14:22
Følgende står på min profil:

"Production Complete

Your Model S Signature is being prepared for pickup or delivery"

har sig 443 og VIN S14307.

Har dog ikke fått noen telefon siden de ringte for å bekrefte valgene før produksjon tidligere i sommer. Noen som har tilsvarende "køplass" og fått ETA ?

Samme her. Sig#85 / VIN14967

Milzit

En ting er at sig eiere i resten av Europe synes det er dårlig at P blir levert i Norge før resten av Europa, men merkelig at Tesla begynner å kontakte P-reservasjoner før alle med signature i Norge er kontaktet.. Jeg har selv P, klager ikke :)

Sponzo

Sitat fra: Yagi på mandag 29. juli 2013, klokken 10:43
På telefon opplyser Tesla i dag at det ble litt tilfeldig ut fra produksjon hvilke biler som kom med den første båten. Alle disse bilene skal leveres på eventen 7.Aug.

Er det noen som har mottat invitasjon til eventen 7. august eller er det utelukkende forbeholdt de som skal ha utlevert bilene sine?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA