Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

drFloyd

Sitat fra: hybridslaven på fredag 26. juli 2013, klokken 11:00
Sitat fra: perbakken på fredag 26. juli 2013, klokken 10:23
Nå må vi ikke glemme at samtlige(?) Signature kommer med samme båt til Norge.

Det har jeg ingen tro på at stemmer.

Tror eller vet? Jeg vet ikke og satte derfor inn et "?".

Hva jeg derimot vet er at min bil er med på første båtleveranse og at jeg fortsatt har til gode å få vite noe som helst om når jeg får den levert.

MR Tesla

Sitat fra: Yagi på fredag 26. juli 2013, klokken 10:43
Sitat fra: PAS på fredag 26. juli 2013, klokken 10:37
Ja, vet vi at alle Sig kommer med samme båt?.  Det virker om om de har planlagt en event 7 aug (faller vist sammen med offentligjøring av Q2 resultater og de vil vel da annonesere at de har begynt EU delivery samme dag ) der noen få får bilene sine. Så er det ikke noen som har rapportert dato for 28 aug etter hva jeg har sett??
Kanskje du har rett? Kanskje den 7.Aug bare er en PR-event, og at det så er en pause helt til 27 Aug da jeg har fått tilbud om avtale?

Tror på denne teorien:Tesla Motors Q2 2013 Financial Results to be Announced after Market Close on Wednesday, August 7, 2013
Dersom de den 7. August kan vise at de første Europakundene har fått sine biler vil det hjelpe kursen oppover-
Har fått bekreftet av Sig bilene er på 2 forskjelige båter og min er desverre på båt nr 2 :'(

Foleson

Du fikk ikke navnet på skipene så jeg vet hvilke jeg skal kapre?
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

PAS

Det er vel lite sannsynlig at det går en egen båt bare med Teslaer. Enten er de i  containere med på en båt som går USA østkyst til Drammen . Eller mest sannsynlig har de lastet en rekker Teslaer inn på en båt som går til Rotterdam, som jo er havnebyen nærmest Tilburg der EU modellene skal. Det er Sig holdere i Sveits som har fått lev dato i aug, så disse bilene må jo også være med en tidlig transport. Etter omlastning i frihavnen i Rotterdam kan containere med "norske" Teslaer være ombord i et skip som går Rotterdam -- Drammen og disse er det mange av
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

DonPedro

Sitat fra: PAS på fredag 26. juli 2013, klokken 14:02
Det er vel lite sannsynlig at det går en egen båt bare med Teslaer. Enten er de i  containere med på en båt som går USA østkyst til Drammen . Eller mest sannsynlig har de lastet en rekker Teslaer inn på en båt som går til Rotterdam, som jo er havnebyen nærmest Tilburg der EU modellene skal. Det er Sig holdere i Sveits som har fått lev dato i aug, så disse bilene må jo også være med en tidlig transport. Etter omlastning i frihavnen i Rotterdam kan containere med "norske" Teslaer være ombord i et skip som går Rotterdam -- Drammen og disse er det mange av

Dette.  Jeg tok tidligere til orde for at de ville bruke egen ro-ro båt, men ble overbevist (spesielt av sitater fra ledere i Tesla) om at de vil pakke bilene 4 og 4 i containere, som så sendes i vanlig frakt. Det vil si at 500 sigs i teorien kan komme på 125 forskjellige skip.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

#398

Da har S398 - VIN 14363 fått leveranse periode uke 35/36. Har fått beskjed om at Tesla først tar kontakt to til tre uker før leveranse for endelig avtale om overlevring (ikke 30 dager før som tidligere annonsert)

PAS

Fikk tilslutt i dag tlf fra min "leverings spesialist".  Fikk valg mellom  258 og30  aug. Har avtalt 28/8 kl 16.
Tar sjansen på Pirelli vinterdekk u pigg til 15K . Hun sa at det var disse som var brukt i hele vinter på demo bilene så de kan vel ikke være så veldig ille??
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Li-Ion

Sitat fra: PAS på fredag 26. juli 2013, klokken 18:12
Fikk tilslutt i dag tlf fra min "leverings spesialist".  Fikk valg mellom  258 og30  aug. Har avtalt 28/8 kl 16.
Tar sjansen på Pirelli vinterdekk u pigg til 15K . Hun sa at det var disse som var brukt i hele vinter på demo bilene så de kan vel ikke være så veldig ille??

Gratulerer :)

Og så litt Off Topic: Vet du hvilke felger som er med i Vinterdekk-pakka fra Tesla..?
Teslaeier siden 2013 :)

laumb


Knut Øygard

In Production!
Har sikkert sjekka My Tesla 10 ganger daglig i det siste og nå var statusen endret:-)
Jeg har P1480, VIN:...15311, fakturanr:...0304.

Noen som vet når appen kommer i norsk app store?
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Sigmund9000

#340
Sitat fra: perbakken på fredag 26. juli 2013, klokken 10:58
Re: Yagi

Nei, jeg har fortsatt til gode å høre noe som helst fra Tesla når det gjelder noe leveringstidspunkt. Jeg har flere ganger kontaktet dem selv for å få nærmere informasjon, men det eneste jeg har fått vite er at bilen er med på første båtleveranse.

Nå har jeg jo ventet i bare drøyt to og et halvt år (nærmer seg raskt tre) så jeg skal vel ikke klage når jeg samtidig ser andre som har ventet opptil fire, men jeg synes faktisk at Tesla kunne ha vært langt mer ærlig i sin informasjon når det gjelder leveringskriteria. Den gangen jeg reserverte bilene (jeg har reservert to) så fikk jeg klar beskjed om at levering ville skje ihht. reservasjonsnummeret. Dette kan vi vel i dag fastslå mildt sagt var en lettvint omgang med sannheten...

Jeg har ventet på telefon/tilbakemelding en god stund. siste nye er at jeg ringte selv til UK. Der fikk jeg bekreftet at min bil kommer ikke som nummer 67. Støtter det som er nevnt i dette forumet at de første biler blir levert til pressekonferanse og presentasjon av Q2 tall for Tesla i USA. Det er prioritert, annen støy om rekkefølge på levering, mener  Tesla er håndterbart i ettertid. For mye står på spill. UK estimat på levering er satt til midten av september. Da kommer standardbilene vel også. Signature med alt utstyr, ex ekstra seter

Signature

knukje

Hurra!
In Production
The Tesla Factory is building your Model S
P1479

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Jimpec

Men det er forholdsvis langt ned til neste in production. Kan det være at de har glemt å oppdatere? Eller er det nettopp oppdatert?

Ser også at en med 22xx har satt inn forventet ny levering "oct-nov" i stedet for sept-oct. Vi er jo veldig mange som har sept-oct vinduet. Noen har fått beskjed om at de blir litt senere enn dette, andre har ikke hørt noenting.
Regned med at min VIN16877 er i produksjon innen et par ukers tid.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Kallisman

Min res. # P189, VIN 15059 har forandret status til Production Complete ila. natten.
Jeg har oppdatert regnearket. Gleder meg til ny bil:-)
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA