Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

toppi

Det bør da ikke komme som noen overraskelse på noen at vanlig produksjon kommer rett etter Signatur? Målet på 20 000 biler i året har vært formidlet lenge, Dvs at Sig produksjonen for Europa kan gjøres på en ukes tid. Blir jo rart om de så skal stoppe Europaproduksjonen.

Tror vel de fleste med Sig har valgt dette med tanke på samlerverdi/ spesiell utgave av modellen?
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Epleskreller

Sitat fra: arnehelge på lørdag 13. juli 2013, klokken 19:39
Ja, kan bekrefte tilstelning i august. Fikk e-post fra Ferdinand i dag, men det står ca. 15 august. - så vi får se...

Har du signaturbil?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Teslafrank

Vi er jo noen som ikke har signatur-biler, men Roadster-prioritet "friends and family".

Vi er også lovet prioritet. Har hatt leveringsvindu juli/august, men har fått muntlig fra Alnabru "slutten av august".....

Har svært tidlig nummer i køen:)

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Cronos

Sitat fra: JohanH på fredag 12. juli 2013, klokken 22:56
Jeg lurer på om de da holder igjen P-bilene noen uker eller over en måned, for å ikke erge Signaturkjøperne alt for mye? Jeg ville på en måte vært litt sur om min Signaturbil var produsert la oss si 4 uker før en tidlig P bil, men kom levert på den samme båten...
Her leser jeg mellom linjene at P-bilene er de som kommer rett etter Sig. Stemmer dette, eller?










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



eclipse

Sitat fra: Cronos på mandag 15. juli 2013, klokken 11:47
Sitat fra: JohanH på fredag 12. juli 2013, klokken 22:56
Jeg lurer på om de da holder igjen P-bilene noen uker eller over en måned, for å ikke erge Signaturkjøperne alt for mye? Jeg ville på en måte vært litt sur om min Signaturbil var produsert la oss si 4 uker før en tidlig P bil, men kom levert på den samme båten...
Her leser jeg mellom linjene at P-bilene er de som kommer rett etter Sig. Stemmer dette, eller?

Det finnes kun to serier, Signatur og P. Signatur kommer først.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Gusse

Sitat fra: eclipse på mandag 15. juli 2013, klokken 11:51
Sitat fra: Cronos på mandag 15. juli 2013, klokken 11:47
Sitat fra: JohanH på fredag 12. juli 2013, klokken 22:56
Jeg lurer på om de da holder igjen P-bilene noen uker eller over en måned, for å ikke erge Signaturkjøperne alt for mye? Jeg ville på en måte vært litt sur om min Signaturbil var produsert la oss si 4 uker før en tidlig P bil, men kom levert på den samme båten...
Her leser jeg mellom linjene at P-bilene er de som kommer rett etter Sig. Stemmer dette, eller?

Det finnes kun to serier, Signatur og P. Signatur kommer først.

Kun 2 serier? Hva med Standard modellen da du? ;)

glaserud

Ikke "P" som i "Performance" men "P" som i "Production". Du har iht. spesifikasjonen av VIN følgende serier:

A = Alpha Prototype
B = Beta Prototype
R = Release Candidate Vehicle
P = Production Vehicle
S = Signature Series Vehicle
F = Founder Series Vehicle

Hvor da kun P og S er aktuelle.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

OleJA

Sitat fra: glaserud på mandag 15. juli 2013, klokken 11:58
Ikke "P" som i "Performance" men "P" som i "Production". Du har iht. spesifikasjonen av VIN følgende serier:

A = Alpha Prototype
B = Beta Prototype
R = Release Candidate Vehicle
P = Production Vehicle
S = Signature Series Vehicle
F = Founder Series Vehicle

Hvor da kun P og S er aktuelle.

Tror R = 'Roadster owner', som har prioritet mellom S og P? Dvs 3 serier.

glaserud

Kommer an på hvordan du definerer "serie". Roadster-eierne har en egen kø, som kommer mellom signature og vanlig folk. De får fortsatt samme bilen som oss andre (P).
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Milzit

Jeg fikk mail fra Tesla nå om at bilen min er i produksjon og snart skal være ferdig. Levering var vanskelig å si helt eksakt, men starten av september.

Teslafrank

Signature først, "R"en som nummer 2, P som nummer 3.

R er en produksjonsbil (altså ikke signatur), men R har prioritet. Jeg har forstått det slik at at R "sniker" i køen, både i produksjon og levering.

Jeg har R, og venter i spenning på levering:)

kimlillebo

Håper der er flere tullinger enn meg her i forumet.
Jeg sjekker:
mail (ca.5-7 ganger hver dag)
forumet (ca.10 ganger hver dag)
teslamotors.com my garage (ca.5 ganger hver dag)
Tesla appen på mobilen (ca.2 ganger hver dag)

Men da får jeg også med meg ting med en gang det skjer noe.
Nå har jeg endelig fått tilbake status etter et par uker uten.
Nå står der "We have begun sourcing parts for your Model S"

Hipp hipp...

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

valvolainen

Er i samme båt. Refresher litt for ofte rundt forbi på interweben.
Synes siden var nede vel lenge igår, så jeg la inn en auto refresh på siden, kjørte en tcpdump med source teslamotors.com og port 443 og satte vinduet  nedi hjørnet med always on top.
Da kunne jeg se med en gang siden svarte igjen uten å ha den åpen eller gjøre noe annet enn å surfe som vanlig andre steder.

Bare for å fange det opp med en gang.

Jeg regner med at de fleste her inne gleder seg akkurat like mye som oss.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA