Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

ohh

Fikk akkurat en mail fra Tesla, som fortalte at jeg kan forvente lev i slutten av aug/første uken i sept.

De sier evt forsinkelser ikke skyldes produksjonen, men heller ulike "issues" ved transkontinentale leveranser.
Fikk bekreftet st jeg kunne se i appen at bilen var ferdig produsert! :)

Da blir det forhåpentligvis et par mnd på 21" sommerdekk, før vinterdekkene må ta over
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

ArneS

Fikk samme mail som deg ohh. Sikkert brukt copy/paste og masseutsendt  ;)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

ArneS

Jeg fikk samme statusoppdatering som deg i dag. Samtidig fyrte jeg av en mail til Tesla og spurte om leveringsdato. Fikk da bekreftelse på at bilen var ferdig produsert og at det var logistikk problemer som gjør at levering blir siste uka av august eller første i september
P85+ Signature (solgt)
P85DL

sindrej

Temmelig tåpelig av Wold å si at de ikke var forsinket i går da.  For det er de jo vitterlig.  Hjelper jo ikke uansett hvor mange biler de produserer om de ikke får de levert  ::)

ArneS

Mail fra Tesla: "..To be clear this is not a delay in production as you've seen that your car is already produced. It is a shift of the logistics time frame for the shipment of cars from Fremont to Europe. Trans-continental transport can be a bit unpredictable due to weather, strikes and overcapacity ports etc. and our goal as a company is of course to avoid that we create an incorrect expectation pattern where possible. My apologies if not previously communicated to you. The same happened in the U.S. when we started production and we have now learned as a young company. Again apologies for the inconvenience but we are working on your car!"
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Larsan

Har dere som har fått mail signaturer som skulle vært levert juli/august?

ArneS

Sitat fra: Larsan på fredag 12. juli 2013, klokken 18:46
Har dere som har fått mail signaturer som skulle vært levert juli/august?

Tror ikke noen har fått leveringsmail enda. Jeg fikk svar etter purring, og ja jeg har jul/aug og satser på at Tesla holder dette  :)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

JohanH

Jeg lurer på om de da holder igjen P-bilene noen uker eller over en måned, for å ikke erge Signaturkjøperne alt for mye? Jeg ville på en måte vært litt sur om min Signaturbil var produsert la oss si 4 uker før en tidlig P bil, men kom levert på den samme båten...

Neemaz


De første bilene leveres 15 august, på tilstelning på Alnabru. Ble ihvertfall fortalt meg idag, ukjent antall biler skal da ut.

Nuvolari

Sitat fra: Neemaz på lørdag 13. juli 2013, klokken 13:42

De første bilene leveres 15 august, på tilstelning på Alnabru. Ble ihvertfall fortalt meg idag, ukjent antall biler skal da ut.

Har sett tilsvarende event på youtube da de første tms ble overlevert i us. En og en tms kjøres ut på scenen hvor eieren vinker tilpublikum og kjører lykkelig ut døren fra scenen :). Blir sikkert tilsvarende her. Tipper tesla får endel pressedekning på en slik event. Jeg kommer sikkert til å streame eventen slik jeg gjorde 6 mars.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

eclipse

Sitat fra: JohanH på fredag 12. juli 2013, klokken 22:56
Jeg lurer på om de da holder igjen P-bilene noen uker eller over en måned, for å ikke erge Signaturkjøperne alt for mye? Jeg ville på en måte vært litt sur om min Signaturbil var produsert la oss si 4 uker før en tidlig P bil, men kom levert på den samme båten...

Det har jeg ingen tro på, jeg regner med at alle Signatur bilene og flere hundre P biler kommer på samme båt, men at Signatur bilene blir levert ut først og så fortsetter de direkte på utleveringe av P modellene. Å holde tilbake P modellene på et lager for å gjøre Signatur eierene "happy" blir for dumt. Kommer ikke til å skje, de kommer til å levere det de har kapasitet til og Signatur får prioritet :-)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Muffinman

Å holde igjen leveranser av ferdigproduserte biler vil være ren idioti. Nå er vel allerede mange Signatur-kunder passe irritert allerede, og om man skulle holde igjen på P`ene pådrar man seg i tillegg disse sin vrede. For ikke å snakke om at man forsinker innkommet av kapital; ingen selskaper med vettet i behold sitter med varelager lenger enn høyst nødvendig. Foruten at det koster vil det sende et uheldig signal til aksjemarkedet.

JohanH

Sitat fra: eclipse på lørdag 13. juli 2013, klokken 14:45
Sitat fra: JohanH på fredag 12. juli 2013, klokken 22:56
Jeg lurer på om de da holder igjen P-bilene noen uker eller over en måned, for å ikke erge Signaturkjøperne alt for mye? Jeg ville på en måte vært litt sur om min Signaturbil var produsert la oss si 4 uker før en tidlig P bil, men kom levert på den samme båten...

Det har jeg ingen tro på, jeg regner med at alle Signatur bilene og flere hundre P biler kommer på samme båt, men at Signatur bilene blir levert ut først og så fortsetter de direkte på utleveringe av P modellene. Å holde tilbake P modellene på et lager for å gjøre Signatur eierene "happy" blir for dumt. Kommer ikke til å skje, de kommer til å levere det de har kapasitet til og Signatur får prioritet :-)

Jeg håper da det. Men dette gjør meg trygg på at valget å droppe Signatur var riktig.

Anders Heibø

Sitat fra: Neemaz på lørdag 13. juli 2013, klokken 13:42

De første bilene leveres 15 august, på tilstelning på Alnabru. Ble ihvertfall fortalt meg idag, ukjent antall biler skal da ut.

Noen andre som har fått dette bekreftet? Er spent på antallet signatur / general produktion som leveres ut i august.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

arnehelge

Ja, kan bekrefte tilstelning i august. Fikk e-post fra Ferdinand i dag, men det står ca. 15 august. - så vi får se...
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA