Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

laumb

Gratulerer! Da er det trolig bare en liten båttur igjen! ;)

eclipse

#121
Sitat fra: Mc_Herreington på mandag 24. juni 2013, klokken 23:03
Fikk høre i dag fra ganske trygg kilde at bilene til Europa var forsinket 1-1,5 mnd, noen andre som har fått beskjed om dette? Min som er veldig tidlig P skulle leveres i medio september og at signature skulle leveres i slutten på august

Det ser ikke ut som at kilden din har spredd noe annet enn rykter, her er siste uttalelser fra Tesla Norge:

Den siste tiden har det vært spekulert mye på hvorvidt Tesla har hatt problemer med å få skrudd sammen bilene sine i tide - både på vårt eget forum og i andre medier.

Elbil.no tok derfor kontakt med Tesla Motors mann i Norge, Kjell-Arne Wold, for å få siste status før en spennende sensommer og høst for bilmerket. Og Wold avviser bestemt at Tesla har møtt på noen avgjørende skjær i sjøen:

- Fra vår side er det ingen forsinkelser, hevder Wold, og utdyper:

- Den siste oppgitte estimerte leveransen alle kundene har fått, i øyeblikket de ferdigstilte sin bestilling og bekreftet denne gjennom sin MyTesla-side, var juli/august. Vi starter de første leveransene tidlig i august, fastslår Wold.


http://www.elbil.no/elbiler/1034-her-er-siste-nytt-fra-tesla
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Jimpec

Det er vel litt frem og tilbake om akkurat hva som er sant og ikke i denne saken. Det handler vel om øyet som ser.
Likevel er det vel noen som har fått juni/juli som levering i kontrakten sin? Og da er man forsinket enten man vil eller ikke.

Tesla er nok drillet fra øverste hold på å ikke nevne ordet forsinkelse. De vil ikke ha det spøkelset hengende over Q2 tall som burde være klare om ikke lenge.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Amoss

Sitat fra: eclipse på torsdag 11. juli 2013, klokken 12:50

Det ser ikke ut som at kilden din har spredd noe annet enn rykter

Nja... Sa ikke Elon da han var her i Oslo at de første bilene skulle leveres ut i Juli?  Og nå sies det August. Det er en forsinkelse i mine øyne :p  Men klart, ett kjapt svar fra Elon til en kunde som spør i en slik folkemengde regnes antagelig ikke som "offisielt" og forpliktende - verre da med de som fikk opp "juni/juli". Så gjenstår det enda å se om de første leveringene blir tidlig eller "medio" august :)
Model S 85D

Yagi

På kontrakten min står det juni/juli.  Men da jeg selv kontaktet Tesla den 10. juni for å høre hvordan det lå an, fikk jeg beskjed om at jeg ikke ville få bilen levert før helt i slutten av juli eller senest begynnelsen av august. Etter dette har jeg ikke hørt noe.

Hva "begynnelsen av august" egentlig betyr vil vise seg ;)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

takktakk

Sitat fra: Amoss på torsdag 11. juli 2013, klokken 13:32
Sitat fra: eclipse på torsdag 11. juli 2013, klokken 12:50

Det ser ikke ut som at kilden din har spredd noe annet enn rykter

Nja... Sa ikke Elon da han var her i Oslo at de første bilene skulle leveres ut i Juli?  Og nå sies det August. Det er en forsinkelse i mine øyne :p  Men klart, ett kjapt svar fra Elon til en kunde som spør i en slik folkemengde regnes antagelig ikke som "offisielt" og forpliktende - verre da med de som fikk opp "juni/juli". Så gjenstår det enda å se om de første leveringene blir tidlig eller "medio" august :)

Det stemmer at han sa det. Men han sa vel "start shipping" og i så fall er de i rute mtp det. Kan hende jeg husker feil.

I forhold til juni/juli kontrakter er de åpenbart forsinket. Men det er Signature. Av og til får jeg følelsen av at det ikke teller helt i resonnementene fra Tesla. De forholder seg helst til generell produksjon er mitt inntrykk.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

sindrej

Vel, da kan en vel vanskelig si noe annet enn at de er forsinket siden du skal få telefon 30 dager før levering.  Den 11 august er ikke i begynnelsen av august etter mitt hode, det er derimot i midten av august.

PAS

jeg er ikke så nøye på 30dgr fristen. Tror at TM vil levere så fort deg går praktisk, og at  de som kan motta på kortere frist enn 30 kan få det. -. For min del har jeg pengene klare, 400V 3x16 ble montert i dag og jeg kan ta i mot på kort varsel
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Li-Ion

Noen som vet når Tesla-App`en blir tilgjengelig i den Norske App Store ?
Teslaeier siden 2013 :)

laumb


Sitat fra: Elektriske_Jan på torsdag 11. juli 2013, klokken 14:10
Noen som vet når Tesla-App`en blir tilgjengelig i den Norske App Store ?

Niks. Ikke her.

Yagi

Sitat fra: PAS på torsdag 11. juli 2013, klokken 14:10
jeg er ikke så nøye på 30dgr fristen. Tror at TM vil levere så fort deg går praktisk, og at  de som kan motta på kortere frist enn 30 kan få det. -. For min del har jeg pengene klare, 400V 3x16 ble montert i dag og jeg kan ta i mot på kort varsel

Ja bevares. Skal ikke stå på meg. Jeg tar i mot med åpne armer og lommebok når som helst. Trenger ikke ringe 30 dager i forveien for min del.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Nuvolari

Sitat fra: eclipse på torsdag 11. juli 2013, klokken 12:50
Sitat fra: Mc_Herreington på mandag 24. juni 2013, klokken 23:03
Fikk høre i dag fra ganske trygg kilde at bilene til Europa var forsinket 1-1,5 mnd, noen andre som har fått beskjed om dette? Min som er veldig tidlig P skulle leveres i medio september og at signature skulle leveres i slutten på august

Det ser ikke ut som at kilden din har spredd noe annet enn rykter, her er siste uttalelser fra Tesla Norge:

Den siste tiden har det vært spekulert mye på hvorvidt Tesla har hatt problemer med å få skrudd sammen bilene sine i tide - både på vårt eget forum og i andre medier.

Elbil.no tok derfor kontakt med Tesla Motors mann i Norge, Kjell-Arne Wold, for å få siste status før en spennende sensommer og høst for bilmerket. Og Wold avviser bestemt at Tesla har møtt på noen avgjørende skjær i sjøen:

- Fra vår side er det ingen forsinkelser, hevder Wold, og utdyper:

- Den siste oppgitte estimerte leveransen alle kundene har fått, i øyeblikket de ferdigstilte sin bestilling og bekreftet denne gjennom sin MyTesla-side, var juli/august. Vi starter de første leveransene tidlig i august, fastslår Wold.


http://www.elbil.no/elbiler/1034-her-er-siste-nytt-fra-tesla

Wold bekrefter 230v 3 fase lading med hpwc.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Oreo

I dette intervjuet hevder EM at produksjonen er 400/uke i dag.
Og i 2014 vil den være på 800/uke:
http://www.bloomberg.com/news/2013-07-11/tesla-model-s-sedan-output-speeds-past-400-a-week-ceo.html

"We're above 400 a week at the current manpower, and not trivially above it," Musk said yesterday in an interview at the company's Fremont, California, plant, declining to elaborate ahead of Tesla's release of second-quarter results. In late 2014, the pace is "going to 800 a week.

Additions to the company's lineup include the Model X sport-utility vehicle, due in late 2014, and a sedan to be introduced later that's smaller and cheaper than the Model S as well as a compact SUV. The company has also discussed a next-generation Roadster sports car, Tesla's first product.

"We going to have every kind of car you could possibly imagine," Musk joked. "If it moves, we'll make it."
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

ebbrey

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 11. juli 2013, klokken 18:45
Wold bekrefter 230v 3 fase lading med hpwc.

Hørte de jobbet med dette for en uke siden, flott de får det til. :)
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Sponzo

Ifølge denne reportagen er første sending av EU biler allerede på vei over atlanten "as we speak". ;o)

Det blir nevnt rundt 1:32 i videoen:

http://youtu.be/VjlzS_Bz1Cc

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA