Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

laumb

Se bort i fra fakturanummer folkens.
Dette er et nummer det de ikke får lov å hoppe over et tall i rekken.
Dumt om P1200 ikke får liv til å trykke finalize fordi P1199 ikke har gjort det.

Det blir nok en blanding av Pnummer, VIN og batching som blir utslagsgivende. At noen få med høyere nummer kan få før noen få med lavere nummer vil garantert skje. :)

Paul

Sitat fra: Veggen på tirsdag 09. juli 2013, klokken 22:27
Sitat fra: Sveinal på tirsdag 09. juli 2013, klokken 21:31
Men er det ikke god sammenheng mellom fakturanr og reservasjonsnr? Fakturanumrene er delt inn i serier per land, og ble tildelt etterhvert som reservasjonsbetalingen kom Tesla ihende. Og da synes jeg det virker rettferdig. Eller tar jeg feil?

Nei. Fakturanummeret ble tildelt når kontrakten var kontrasignert fra Tesla.
Dette tok litt tid for meg pga småfeil i kontrakten slik at det måtte gås et par ekstra runder. Fikk derfor fakturanummer 1248, selv med P310.
Hvis dette fører til at jeg har havnet i køen bak folk med P nr på 1000-2000 tallet føles det svært urimelig.


når jeg spurte Tesla representant i Stavanger om bilene blir levert etter "P-nummer" eller etter "Faktura nummer" jeg fikk ikke noen konkret svar. hun sa: "begge deler... det skulle stå i kontrakten når du får bilen din"

det trenges bare lit mer av tålmodighet, tiden går fort, og bilene plutselig skal stå i garasjen:)

Celter

Sakset fra norsk innlegg på "Teslamotors.com":

Mail from Tesla July 4th;
"There is no delay in Model S deliveries, all we did is that we will start a bit later instead of July in August, but this wont affect your Model S delivery.

As we are going to ramp up production and delivery very rapidly. So you can still expect your Model S in September – October."
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

NTesla

Ser at en del har fått melding om at Teslaen deres er til produksjon på fabrikken. Jeg har P-1300 noe og bekreftet min bestillingen innen fristen for tidlig bestillingsbonus en gang i mai, men det står bare at min ordre er bekreftet fortsatt.  Gjorde 1 manuell endring via e-post for en del uker siden da jeg så at den fortsatt ikke hadde gått til produksjon, men begynner å lure på når den faktisk blir produsert hvis den skal leveres i sept/okt. Ser ut til at det blir sent oktober mtp. lite aktivitet så langt på status, men fra siste poster her så får Tesla forhåpentlig fart på sakene ila. de neste par ukene. Kan, som de fleste andre her, ikke vente med å få overlevert nøklene raskt nok :)

ohh

Sitat fra: Celter på onsdag 10. juli 2013, klokken 06:40
Sakset fra norsk innlegg på "Teslamotors.com":

Mail from Tesla July 4th;
"There is no delay in Model S deliveries, all we did is that we will start a bit later instead of July in August, but this wont affect your Model S delivery.

As we are going to ramp up production and delivery very rapidly. So you can still expect your Model S in September – October."
Ingen forsinkelse, vi bare starter litt senere??
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

sindrej


Amper

eller at de hadde lagt inn litt slak i planen opprinnelig.. som jeg tipper..
P85D :o)

takktakk

Har fått beskjed i dag om at min bil på 1200-tallet "praktisk talt er i produksjon". Jeg vet den også skal være på båt i gode 30 dager, og da antar jeg at Teslas antydning om levering i september er noenlunde korrekt.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Chlangum

Min bestilling blir sendt til fabrikken den 13. juli.
Fikk mail på at jeg kan forvent levering "late December"
Skal bli en begivenhetsrik jul i år c",)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Celter

Sitat fra: takktakk på onsdag 10. juli 2013, klokken 15:37
Har fått beskjed i dag om at min bil på 1200-tallet "praktisk talt er i produksjon". Jeg vet den også skal være på båt i gode 30 dager, og da antar jeg at Teslas antydning om levering i september er noenlunde korrekt.

30 dager i båt? Skal de ro den over Atlanteren?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

ohh

Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

takktakk

Sitat fra: Celter på onsdag 10. juli 2013, klokken 17:43

30 dager i båt? Skal de ro den over Atlanteren?

De oppgir at det tar 30 - 35 dager. Om det da er skipsbytte (container transit) og ande stopp inne i bildet vet jeg ikke - men det var det de sa.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Oreo

Sitat fra: takktakk på onsdag 10. juli 2013, klokken 15:37
Har fått beskjed i dag om at min bil på 1200-tallet "praktisk talt er i produksjon". Jeg vet den også skal være på båt i gode 30 dager, og da antar jeg at Teslas antydning om levering i september er noenlunde korrekt.
Takk, takk takktakk, godt å vite  ;)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Havebigfun

Jeg har hørt 36 dager- det er ikke bare atlanteren men også stillehavet og mellomamerika. Bilene skal også inn i kontainerne og ut av kontainerne...
Tesla koster ikke på seg rask, dyr transport når det optimaliseres/spares ellers- kfr div diskusjoner i andre tråder.

PAS

Det begynner å skje noe. Har testet TESLA appen daglig i flere uker. Hele tiden "no vehicle linked to this account", men i dag nytt bilde: Mobile App Remote Acess is OFF.   Tar dette som et tegn på at min Tesla nå "lever" og er i rute
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA