Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Gjermund

Sitat fra: Amper på tirsdag 09. juli 2013, klokken 13:03
Jeg tipper de bilene som er angitt med ETA drammen er alle norske og ingen av de er EU biler til andre land i EU..  og jeg tror det er litt lurt å besinne seg med at det kan ta tid å få klargjort og levert ut alle som kommer når det kommer så mange på en gang..  :o

Andre land i EU? EU landene får vel bilene etter Norge som IKKE er med i EU? Eller er det EU land som også får før de andre?

TerjeV

Sitat fra: tk74 på tirsdag 09. juli 2013, klokken 10:41
Sitat fra: tk74 på mandag 08. juli 2013, klokken 16:29
Sitat fra: Gjermund på mandag 08. juli 2013, klokken 15:12
Det er vel ikke helt usannsynelig at kundebilene også har vært i produksjon en stund. Vi vet jo ikke noe sikkert om dette.

Ut i fra hva jeg har fått av informasjon fra transportøren skal det komme ganske mange biler i August og veldig mange biler i slutten av oktober og november.

Jeg skulle få litt mere konkret informasjon i løpet av uken.

Det ser ut som det er mange som får bil i løpet av sommeren :-)
Foreløpige prognoser (ETA drammen)
88 biler levert drammen i slutten av juli
532 biler levert i august.

Fantastisk spennende... Er det noen sammenheng mellom fakturanummer og dette anntallet biler? Eller for å spørre direkte: - jeg har fakturanummer 512, og lurer på om min bil kan være i denne August batchen?
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Jimpec

Hvilket reservasjonsnummer (fra de firesifrede dagene) hadde du med dette fakturanummeret. Og tror vi at fakturanummeret har noe å si i køen?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Adrian

Sitat fra: TerjeV på tirsdag 09. juli 2013, klokken 20:23
Sitat fra: tk74 på tirsdag 09. juli 2013, klokken 10:41
Sitat fra: tk74 på mandag 08. juli 2013, klokken 16:29
Sitat fra: Gjermund på mandag 08. juli 2013, klokken 15:12
Det er vel ikke helt usannsynelig at kundebilene også har vært i produksjon en stund. Vi vet jo ikke noe sikkert om dette.

Ut i fra hva jeg har fått av informasjon fra transportøren skal det komme ganske mange biler i August og veldig mange biler i slutten av oktober og november.

Jeg skulle få litt mere konkret informasjon i løpet av uken.

Det ser ut som det er mange som får bil i løpet av sommeren :-)
Foreløpige prognoser (ETA drammen)
88 biler levert drammen i slutten av juli
532 biler levert i august.

Fantastisk spennende... Er det noen sammenheng mellom fakturanummer og dette anntallet biler? Eller for å spørre direkte: - jeg har fakturanummer 512, og lurer på om min bil kan være i denne August batchen?

Jeg liker tankegangen din og håper på det samme, men jeg tror at de produserer og leverer i forhold til reservasjonen og ikke innbetalingen og fakturanummer. Jeg har faktura 458 ;-)
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

TerjeV

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 09. juli 2013, klokken 20:40
Hvilket reservasjonsnummer (fra de firesifrede dagene) hadde du med dette fakturanummeret. Og tror vi at fakturanummeret har noe å si i køen?
Jeg hadde # 2712, fikk RN326728 og fakturanummer.......512
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Veggen

Synes det ville være svært merkelig og ikke minst feil om et litt tilfeldig tildelt fakturanummer skulle være viktigere enn reservasjonsnummeret som tross alt representerer flere års venting i køen for mange.

Nå viser jo erfaringene fra USA at Tesla ikke holder seg strengt til disse nummerne uansett, og heller leverer etter hva som passer produksjonen best.

Sveinal

Men er det ikke god sammenheng mellom fakturanr og reservasjonsnr? Fakturanumrene er delt inn i serier per land, og ble tildelt etterhvert som reservasjonsbetalingen kom Tesla ihende. Og da synes jeg det virker rettferdig. Eller tar jeg feil?
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Havebigfun

Sitat fra: Veggen på tirsdag 09. juli 2013, klokken 21:23
Synes det ville være svært merkelig og ikke minst feil om et litt tilfeldig tildelt fakturanummer skulle være viktigere enn reservasjonsnummeret som tross alt representerer flere års venting i køen for mange.
+1
Vi får håpe de beholder de store linjene i øynene når bilene leveres slik at reservasjonsnummeret stort sett er utslagsgivende for når bilene kommer. De som har tegnet tidlig har tatt en risk som de bør få noe igjen for.

jkirkebo

Sitat fra: Sveinal på tirsdag 09. juli 2013, klokken 21:31
Men er det ikke god sammenheng mellom fakturanr og reservasjonsnr? Fakturanumrene er delt inn i serier per land, og ble tildelt etterhvert som reservasjonsbetalingen kom Tesla ihende. Og da synes jeg det virker rettferdig. Eller tar jeg feil?

Nei, jeg har P1088 og fakturanr. 290. Var vel tidlig ute med å signere kontrakten.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

P85_Norway

Jeg har P1137 og fakturanr. 268,  VIN 14455
Tesla M3 Performance

Havebigfun

P1547 fakt-nr 278- det er ikke helt sammenheng :o

valvolainen

Har tenkt på dette noen ganger, vi har res 3558 og fakt. 708 eller så.

Veggen

Sitat fra: Sveinal på tirsdag 09. juli 2013, klokken 21:31
Men er det ikke god sammenheng mellom fakturanr og reservasjonsnr? Fakturanumrene er delt inn i serier per land, og ble tildelt etterhvert som reservasjonsbetalingen kom Tesla ihende. Og da synes jeg det virker rettferdig. Eller tar jeg feil?

Nei. Fakturanummeret ble tildelt når kontrakten var kontrasignert fra Tesla.
Dette tok litt tid for meg pga småfeil i kontrakten slik at det måtte gås et par ekstra runder. Fikk derfor fakturanummer 1248, selv med P310.
Hvis dette fører til at jeg har havnet i køen bak folk med P nr på 1000-2000 tallet føles det svært urimelig.

Kenneth Waal

Litt off topic; Ser dere har et P nummer, når får man dette ? Jeg har fått invoice , men ikke når P nr og VIN.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

Veggen

P nummeret er "kølappen" man fikk tildelt dengang det var forhåndsreservering.
Nå tror jeg de hopper over dette og går rett på VIN.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA