Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Malmo92

Sitat fra: Bonefish på lørdag 02. november 2013, klokken 15:00
Da var bilen midt i Atlanteren mer eller mindre  ;D

Kordan vet du at bilen din er på båten der?

Gusse

Sitat fra: Elektriske_Jan på fredag 01. november 2013, klokken 22:23
Endelig :-)

Ser ut som det kan bli travle tider for gutta på Teslabutikken i Trondheim før Jul ;)
+1
;)

Tai

Sitat fra: rsy på lørdag 02. november 2013, klokken 14:43
Bekreftet de at bilen din ikke var under produksjon, eller at de siste dagers statusoppdateringer for flere er feil?

RSy

Han bekreftet at bilen min ikke var under produksjon. Så fortalte jeg han om alle de som hadde oppdatert statusen sin her på elbilforumet og da sa han at det nok dreide seg om en feil i Tesla sitt datasystem. De lå ca en måned etter på leveringen, blant annet pga det toguhellet i usa som tok knekken på endel biler.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Bonefish



Kordan vet du at bilen din er på båten der?
[/quote]

Fikk beskjed fra Delivery S at bilen var på denne båten, sikkert flere enn min også  ;)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

krister461

Sitat fra: Tai på lørdag 02. november 2013, klokken 15:13
Han bekreftet at bilen min ikke var under produksjon. Så fortalte jeg han om alle de som hadde oppdatert statusen sin her på elbilforumet og da sa han at det nok dreide seg om en feil i Tesla sitt datasystem. De lå ca en måned etter på leveringen, blant annet pga det toguhellet i usa som tok knekken på endel biler.

Jeg har fortsatt et ørlite håp om at de har prioritert en rekke norske biler over amerikanske og at Tesla Bergen ikke vet dette enda... Men håpet er ørlite... Er mentalt innstilt på sein februar-levering...

Kenneth Waal

Oppdateringene mine stemmer ihvertfall godt med det jeg har blitt fortalt. Levering November , kanskje i starten av desember - ble Production Complete i går på mytesla.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

Tai

Sitat fra: krister461 på lørdag 02. november 2013, klokken 15:18
Jeg har fortsatt et ørlite håp om at de har prioritert en rekke norske biler over amerikanske og at Tesla Bergen ikke vet dette enda... Men håpet er ørlite... Er mentalt innstilt på sein februar-levering...

Tror det er en sunn holdning. Ingenting i verden ville gjort meg mer glad enn at jeg tar feil. Men jeg er også innstilt på levering i februar. Det høres kanskje rart ut men hadde min bil vært i produksjon nå og blitt levert i desember ville jeg følt det som litt juks at jeg fikk bilen tidlig. Jeg vil gå så langt å si at det hadde dempet gleden litt.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Amper

P85D :o)

valvolainen


Frodebo

Sitat fra: Tai på lørdag 02. november 2013, klokken 15:13
Sitat fra: rsy på lørdag 02. november 2013, klokken 14:43
Bekreftet de at bilen din ikke var under produksjon, eller at de siste dagers statusoppdateringer for flere er feil?

RSy

Han bekreftet at bilen min ikke var under produksjon. Så fortalte jeg han om alle de som hadde oppdatert statusen sin her på elbilforumet og da sa han at det nok dreide seg om en feil i Tesla sitt datasystem. De lå ca en måned etter på leveringen, blant annet pga det toguhellet i usa som tok knekken på endel biler.

Tai

Virker noe merkelig med alle som har fått bilene sine i produksjon, spesielt når det også rapporteres om det på biler som er bestilt for en mnd. siden. Men - for min egen del tror jeg nok det stemmer. Fikk jo se på "mitt" bilde i Telas logistikksystem, og der framgikk det også at min bil ville gå i produksjon ca. 1. november.

Når det er sagt er jeg faktisk ikke så opptatt av å få bilen tidligst mulig. Kan gjerne bli sein januar for min del. Da har jeg litt bedre tid til å få gjort unna salg av fossilbilen etter jul.

Men blir det hvit jul skal jeg vel ikke klage heller da  ;)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Meringdal

Jeg vet ikke hvor mange av de som har bestilt biler som er inne på forumet her, men dersom Tesla har valgt å satt igang produksjon av norske biler nå, så produserer de vel snart 100 biler pr dag? Går fort unna norske ordrer da..

frosken

Fikk mail av en Joakim hos Tesla i går (1. nov, kl 17:41) hvor han refererte til min tidligere interesse i Tesla og håpet jeg fortsatt var interessert. En mail med ymse reklame om superchargers i EU osv. Han har tydeligvis ikke fått med seg at jeg allerede har bestillt :)

Men det spesielle var at det i mailen sto følgende, attpåtil i uthevet skrift: Ved ny bestilling i dag så kan din bil leveres til Februar 2014.

Hvis de reklamerer med det nå bør vel det bety at de har kontroll på leveransene igjen? Eller er det bare villedende markedsføring? Jeg sendte en hyggelig mail med spørsmål rundt dette, blir spennende å se responsen.

DonPedro

Sitat fra: Bonefish på lørdag 02. november 2013, klokken 15:00
Da var bilen midt i Atlanteren mer eller mindre  ;D

Når var produksjonen din ferdig? Og hvilken nettside bruker du til å tracke holken?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

t0ffluss

Endelig! :)

Oppdaterte seg i går.

"In Production
The Tesla Factory is building your Model S."
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

D.O

Sitat fra: frosken på lørdag 02. november 2013, klokken 18:22
Fikk mail av en Joakim hos Tesla i går (1. nov, kl 17:41) hvor han refererte til min tidligere interesse i Tesla og håpet jeg fortsatt var interessert. En mail med ymse reklame om superchargers i EU osv. Han har tydeligvis ikke fått med seg at jeg allerede har bestillt :)

Men det spesielle var at det i mailen sto følgende, attpåtil i uthevet skrift: Ved ny bestilling i dag så kan din bil leveres til Februar 2014.

Hvis de reklamerer med det nå bør vel det bety at de har kontroll på leveransene igjen? Eller er det bare villedende markedsføring? Jeg sendte en hyggelig mail med spørsmål rundt dette, blir spennende å se responsen.
Litt off topic, men Joakim har vært helt super og svart raskt! Virker dom han har interesse for det han driver med.

Statusene tror jeg er som følge av endringer i systemet. De velger å si at bilen er i produksjon tidligere. Eller så har de kjørt en ren Norge serie på fabrikken :)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA