Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Viktig info!!!!!! hurtigladere virker ikke på euroleaf

Startet av Per Øyvind, lørdag 22. juni 2013, klokken 12:34

« forrige - neste »

Per Øyvind

Prøvde meg på hurtiglading av min nye Leaf i forrige uke hos Gravdahls auto i Tønsberg. Den virket ikke. Gravdahl sa at den måtte repareres. Så ringte jeg i dag for å høre om den var fikset. Da forteller selger meg at de eksisterende hurtigladerene ikke virker på  EuroLeaf, men på de gamle. Så nå driver Nissan og skifter ut noe rele i hurtigladerene, da vil de virke. Gravdahl skal ha sin klar tirsdag i neste uke. Det er det samme problemet med Nissan i Drammen, og de visste ikke hvor langt andre Nissanforhandlere har kommet i prosessen. Det er vel sannsynlig at dette gjelder hurtigladere generelt her til lands og i europa forøvrig, .....ikke vet jeg

Hamar

Eidsiva oppgradere sin hurtiglader på Hamar for noen uker siden. Han som utførte oppgraderingen sa at det var nødvendig for at de skulle virke på euro-Leaf.
Rød Leaf - mars 2012
Reservert Tesla Model 3
Hamar

Arha

Dette høres rart ut, det burde heller være Nissan som skulle oppdatert Euro-Leafen siden alle andre virker.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

sven erik


RoundTrip

Ikke hatt problem med å lade min Euro Leaf.
Har brukt ladestasjonen på Heiane og Aksdal..
Stord

2013, Dark Metal Grey, Tekna

Levert Juni 2013, kjørt 80K

josef kleven

Havnet i samme klemme i i helgen. Løste det med å ta bastøferja til Moss (gratis) og hurtiglader på Marche E6.

Lars C. Krogenæs

Er det slik å forstå at Nissan sine hurtigladere (foreløpig) ikke funker på Euroleif, mens de funker hos alle andre?

Snodig

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Ingez

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 25. juni 2013, klokken 14:20
Er det slik å forstå at Nissan sine hurtigladere (foreløpig) ikke funker på Euroleif, mens de funker hos alle andre?

Snodig

Lars
Er det sånn å det virker ikke på den nye euro leaf, eller er det alle?
Nissan Leaf juni 2013 Solgt
S85 #22105

elgen

Sitat fra: Ingez på tirsdag 25. juni 2013, klokken 15:20
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 25. juni 2013, klokken 14:20
Er det slik å forstå at Nissan sine hurtigladere (foreløpig) ikke funker på Euroleif, mens de funker hos alle andre?

Snodig

Lars
Er det sånn å det virker ikke på den nye euro leaf, eller er det alle?

Min fungerte utmerket på Egil Stenshagen Ski i går på vår Euro-leaf.
Bor i Oslo, like ved ladestasjonen i Hansteens gate, Vika.

phaugneland

ABB opplyser at alle deres hurtigladere er oppgradert via nettet for et par måneder siden. Har selv testet hurtiglader i Lillestrøm og ABB Alnabru som fungerer fint. Planlegger en tur til Gøteborg i helga med nye Nissan LEAF. Noen som vet om hurtigladerne nedover Østfold og i Orust fungerer på nye Nissan LEAF?
Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

ElektroJet

Hurtiglader på Minnesund funker.... Prøvde 2 ganger allerede!
Oslo- ny Euro-Leaf, svart metallic

Per Øyvind

Tydelig at dette ikke gjelder alle hutrigladere da, det er bra, og tar forhåpentligvis ikke lang tid før Nissan retter opp feilen. Men lurt å sjekke det før man legger ut på langtur.

serenah

Vi ladet i går på gravdahl auto i Tønsberg. De problemene som var er tydeligvis fikset nå. Har tidligere ladet på vestby og Moss uten problemer. Gleder meg bare til det blir bygd ut flere .....
Think City 2011-2018, Nissan Leaf 2013-2016, Mercedes B electric 2016-2018, Chevrolet Bolt 2018 💫
Asker

Ojaa

Ingen problem med å hurtig lade euro leaf, gjør det nesten daglig på BNH Ski

Rossifan46

Kan noen bekrefte/avkrefte om hurtigladeren i Kongsberg fungerer på nye Leaf?
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA