Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dårlig kvalitet?

Startet av christian1986, onsdag 19. juni 2013, klokken 22:05

« forrige - neste »

emagic

Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 18:09
Det som er nytt med denne bilen, er det ingen ting å sammenligne med.
Hva er det ? En "ipad" i modtkonsollen?   At den har stor motor? Det er jo faktisk "bare en bil"...

Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 18:09
Regner med at hjuloppheng og bremser er noe som er laget av noen som driver med slikt. Karosseriet er egenprodusert, og i utgangspunktet hadde jeg tatt det for gitt at det var nok av folk med bransjeerfaring "over there".

Og her er noe av problemet er jeg redd...  "bransjeerfaring på bygging av bil i usa" tilsvarer et kvalitetsnivå som ikke man er vant med i Europa.

Men, misforstå meg rett, jeg synes det Tesla forsøker på er både bra og modig.  Men jeg tror dessverre at når "entusiastbølgen" har lagt seg så kommer den jevne elbilkjøper i Norge ikke til å velge Model S i noe stort volum.

emagic




Johnny

Sitat fra: glaserud på lørdag 22. juni 2013, klokken 12:11
Sitat fra: Johnny på lørdag 22. juni 2013, klokken 00:51
At punktsveisene bare er synlige for de som reparerer bilene!

Hvor på bilen er de synlig? Har du noen bilder?

Rundt åpningen for bagasjedøra.
TMS og eGolf.

Johnny

Sitat fra: emagic på lørdag 22. juni 2013, klokken 12:29
Hva er det ? En "ipad" i modtkonsollen?   At den har stor motor? Det er jo faktisk "bare en bil"...

Jeg synes denne bilen er veldig forskjellig fra andre biler jeg kjenner til ja, men jeg må innrømme at jeg er litt slått ut nå, når du har fått meg til å innse at det "bare er en bil"...
TMS og eGolf.

gbzdoc


Sitat fra: emagic på lørdag 22. juni 2013, klokken 12:29
Men, misforstå meg rett, jeg synes det Tesla forsøker på er både bra og modig.  Men jeg tror dessverre at når "entusiastbølgen" har lagt seg så kommer den jevne elbilkjøper i Norge ikke til å velge Model S i noe stort volum.

emagic

Det trodde alle om Leaf også... Selger fortsatt som hakka møkk...

Hva vi på forumet tror og synes spiller liten rolle når den selger seg selv bare på utseende og performance. Sleng med gratis "drivstoff" på langturer i tillegg så er de fleste solgt, og kan strekke seg litt lenger enn om den var fossilbasert.

Personlig kjøper jeg den fordi det er en elektrisk familiebil med rekkevidde som holder til 99% av behovet. Leafen får ta skylda... ;-)

Amoss

Sitat fra: Johnny på lørdag 22. juni 2013, klokken 13:54
... men jeg må innrømme at jeg er litt slått ut nå, når du har fått meg til å innse at det "bare er en bil"...

Ikke hør på ham! Det var bare en bløff ;)
Model S 85D

Balrog

Sitat fra: emagic på lørdag 22. juni 2013, klokken 12:29
Men jeg tror dessverre at når "entusiastbølgen" har lagt seg så kommer den jevne elbilkjøper i Norge ikke til å velge Model S i noe stort volum.

emagic

::)

.... og internett er bare en sånn motegreie som snart går over.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Øyvind.h

#36
Kjørte tilfeldigvis forbi Alnabru i ettermiddag, og tenkte jeg skulle stikke innom for moroskyld :)
Det er jeg glad jeg gjorde, for der hadde de en dritlekker multicoat red utenfor, og gråfargen jeg hadde bestilt stod utstilt inne.

Kort fortalt merket jeg meg:
- Håndtakene fungerer på en annen måte nå (det var jeg klar over). Kjennes mye mer naturlig å bruke når de gir litt etter!
- Dørene høres og kjennes mer solide. Ingen slamring
- Jeg føler at dashboardet er løftet noen hakk kvalitetsmessig
- Det har kommet en knapp (mulig den alltid var der?) i frunken til å åpne den fra innsiden :)
- Fikk sett ambient light. Litt lyst der inne, men så bra ut.

Kikket for øvrig rundt bakluken etter stygge skjøter, men synes alt så fint ut?
Ellers vet jeg at den er helt rå å kjøre, så det var artig å merke seg at det som ikke handler om drivlinje/kjøreglede har blitt bedre :)















http://s23.photobucket.com/user/oyvindhh/media/Tesla/IMG_30351_zpsa749c7f5.mp4.html
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: Balrog på lørdag 22. juni 2013, klokken 16:43
Sitat fra: emagic på lørdag 22. juni 2013, klokken 12:29
Men jeg tror dessverre at når "entusiastbølgen" har lagt seg så kommer den jevne elbilkjøper i Norge ikke til å velge Model S i noe stort volum.

emagic

::)

.... og internett er bare en sånn motegreie som snart går over.
Om eks Audi eller BMW kommer med stasjonsvogn med 100kWh batteri til en lavere pris enn Model S kan det være piffen går ut av Model s salget. Men så lenge Model s regjerer alene i markedet vil salget holde seg stabilt høyt. 3-5000 per år kanskje? Finnes jo ikke konkurrenter!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Frodes Tesla

Var på Alnabru i dag og prøv kjørte P85. Bilen akselerer veldig raskt og det går fort ja ;)
Så denne røde Tesla'en (se bildene ovenfor her samme bilen) inne også, fin farge.

Men er du over 1.85 høy så stanger du hodet i taket når du setter deg inn, det gjorde jeg. Fikk ikke den "gode" følelsen jeg burde hatt, synes det innvendig ikke var så bra som jeg trodde det skulle være. Det er ikke Premium. Nakkestøtten bak for man ikke justert i det hele tatt, det er dårlige. Tesla må få mye bedre Premium inne i bilen før jeg kommer til å vurdere denne bilen. Sete man satt på var hardt.

Det var mange spørsmål jeg ikke fikk svar på, men sånn er det når det Tesla ikke gir info. til de ansatte. Mye styres fra USA ser det ut som.

Så jeg tror jeg venter med Tesla inntil videre, dessverre så var ikke komforten slik jeg ønsket. Kommer til å følge med hva Tesla kommer til å endre på bilen fremover :)

jkirkebo

Sitat fra: Frodes Tesla på lørdag 22. juni 2013, klokken 17:30
Men er du over 1.85 høy så stanger du hodet i taket når du setter deg inn, det gjorde jeg.

Hmm, jeg er 1.88 høy og hadde ikke det problemet i det hele tatt hverken i det hvite eller den blå. Jeg hadde god takhøyde foran når jeg justerte setet korrekt for meg. Mulig du hadde setet for høyt?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Frodes Tesla

Det var ikke noe problem etter jeg satte meg på sete, men det er når man skal sette seg inn og gå ut.
Da stanger man hodet ved oppe inngangen ved døren. Stanger ikke hodet i taket når man sitter inni bilen, da justerer man bare sete osv. Jeg er ca. 1.90 høy. Jeg prøvde den som var i sølv P85.

Jeg er redd for at det blir mange Tesla Model S på kort i Norge og så klarer ikke Tesla å følge opp alle event. servicer og andre problemer som kan oppstå. Så står en der man med bil nesten 700k som ikke virker ;) Kjipt.

gbzdoc


Sitat fra: jkirkebo på lørdag 22. juni 2013, klokken 17:41
Sitat fra: Frodes Tesla på lørdag 22. juni 2013, klokken 17:30
Men er du over 1.85 høy så stanger du hodet i taket når du setter deg inn, det gjorde jeg.

Hmm, jeg er 1.88 høy og hadde ikke det problemet i det hele tatt hverken i det hvite eller den blå. Jeg hadde god takhøyde foran når jeg justerte setet korrekt for meg. Mulig du hadde setet for høyt?

Samme her, 1,93 fordelt i hovedsak på ryggen. ;)

Men måtte justere litt før jeg fant meg godt til rette.

jkirkebo

Sitat fra: Frodes Tesla på lørdag 22. juni 2013, klokken 17:53
Det var ikke noe problem etter jeg satte meg på sete, men det er når man skal sette seg inn og gå ut.
Da stanger man hodet ved oppe inngangen ved døren. Stanger ikke hodet i taket når man sitter inni bilen, da justerer man bare sete osv. Jeg er ca. 1.90 høy. Jeg prøvde den som var i sølv P85.

Jeg er redd for at det blir mange Tesla Model S på kort i Norge og så klarer ikke Tesla å følge opp alle event. servicer og andre problemer som kan oppstå. Så står en der man med bil nesten 700k som ikke virker ;) Kjipt.

Ok, da har det sikkert noe med teknikken å gjøre. Jeg var ikke i nærheten av å stange i noe som helst hverken når jeg satte meg inn eller gikk ut. Kona hadde heller ikke noe problem med dette.

Service er jeg ikke bekymret for, virker som om Tesla slår på stortromma mhp. antall service-senter. Hittil er det jo alt planlagt 6 stk. (Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim, Drammen og Rygge). Det var vel ikke så mange flere Leaf-forhandlere i starten...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cirion

Sitat fra: gbzdoc på lørdag 22. juni 2013, klokken 18:06

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 22. juni 2013, klokken 17:41
Sitat fra: Frodes Tesla på lørdag 22. juni 2013, klokken 17:30
Men er du over 1.85 høy så stanger du hodet i taket når du setter deg inn, det gjorde jeg.

Hmm, jeg er 1.88 høy og hadde ikke det problemet i det hele tatt hverken i det hvite eller den blå. Jeg hadde god takhøyde foran når jeg justerte setet korrekt for meg. Mulig du hadde setet for høyt?

Samme her, 1,93 fordelt i hovedsak på ryggen. ;)

Men måtte justere litt før jeg fant meg godt til rette.
Jeg er 1,65 kona er 1,45 vi var innom Tesla på Torsdag, og vi klarer å stange i taket begge to når vi stiller setene helt opp :) Benplassen bak kona er ENORM! Ikke så værst bak meg heller...

Ser ikke problemet med hverken takhøyde i baksetet eller lave nakkestøtter... Kona kan jo til og med sitte i barnesetene bakerst ;)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

janosat

Mistenker at en del av de siste negative innleggene her skyldes at man innser at man egentlig ikke har råd til å kjøpe seg bilen.
Man har kansje fått nei fra banken?
Man snakker da ned produktet.
En blanding av misunnelse og sjalusi ovenfor de som tør ,og tar seg råd til å handle tesla.??
Dette er jo noe man ser hele tiden i kommentarfeltene under diverse tester og artikler om Model S.

Bare en tanke som slo meg da jeg synes argumentasjonen mot kjøp er så dårlig.
I forhold til alle argumenter for kjøp.

Mulig jeg tar grundig feil?





© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA