Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dårlig kvalitet?

Startet av christian1986, onsdag 19. juni 2013, klokken 22:05

« forrige - neste »

Celter

Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 18:09
De hadde kansje kommet bedre ut av det om de hadde sammenlignet seg med Ferarri og slike ting?

Det som er nytt med denne bilen, er det ingen ting å sammenligne med. Regner med at hjuloppheng og bremser er noe som er laget av noen som driver med slikt. Karosseriet er egenprodusert, og i utgangspunktet hadde jeg tatt det for gitt at det var nok av folk med bransjeerfaring "over there". Slik det ser ut nå, er det egentlig ikke egnet for eksport!

Om du ikke synes den er egnet for eksport synes jeg du skal kansellere din bestilling og heller kjøpe deg en Passat. Den passer deg sikkert bedre.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

kimlillebo


[/quote]

Om du ikke synes den er egnet for eksport synes jeg du skal kansellere din bestilling og heller kjøpe deg en Passat. Den passer deg sikkert bedre.
[/quote]

+1
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Johnny

Sitat fra: Celter på fredag 21. juni 2013, klokken 22:58
Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 18:09
De hadde kansje kommet bedre ut av det om de hadde sammenlignet seg med Ferarri og slike ting?

Det som er nytt med denne bilen, er det ingen ting å sammenligne med. Regner med at hjuloppheng og bremser er noe som er laget av noen som driver med slikt. Karosseriet er egenprodusert, og i utgangspunktet hadde jeg tatt det for gitt at det var nok av folk med bransjeerfaring "over there". Slik det ser ut nå, er det egentlig ikke egnet for eksport!

Om du ikke synes den er egnet for eksport synes jeg du skal kansellere din bestilling og heller kjøpe deg en Passat. Den passer deg sikkert bedre.

Øh, dette er et debattforum. Ikke et "Teslatempel"! Er du en del av salgsleddet, bør du tenke over hva du holder på med. Hvis ikke, finn deg et tempel!
TMS og eGolf.

toS

Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 23:39
Sitat fra: Celter på fredag 21. juni 2013, klokken 22:58
Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 18:09
De hadde kansje kommet bedre ut av det om de hadde sammenlignet seg med Ferarri og slike ting?

Det som er nytt med denne bilen, er det ingen ting å sammenligne med. Regner med at hjuloppheng og bremser er noe som er laget av noen som driver med slikt. Karosseriet er egenprodusert, og i utgangspunktet hadde jeg tatt det for gitt at det var nok av folk med bransjeerfaring "over there". Slik det ser ut nå, er det egentlig ikke egnet for eksport!

Om du ikke synes den er egnet for eksport synes jeg du skal kansellere din bestilling og heller kjøpe deg en Passat. Den passer deg sikkert bedre.

Øh, dette er et debattforum. Ikke et "Teslatempel"! Er du en del av salgsleddet, bør du tenke over hva du holder på med. Hvis ikke, finn deg et tempel!
Dette er det nærmeste du kommer et Teslatempel, og ihvertfall ikke et sted hvor man hevder at bilen er ubrukelig. Denslags overlater vi til forumtrollene på E24.no :-)

Cobos

Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 23:39
Sitat fra: Celter på fredag 21. juni 2013, klokken 22:58
Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 18:09
De hadde kansje kommet bedre ut av det om de hadde sammenlignet seg med Ferarri og slike ting?

Det som er nytt med denne bilen, er det ingen ting å sammenligne med. Regner med at hjuloppheng og bremser er noe som er laget av noen som driver med slikt. Karosseriet er egenprodusert, og i utgangspunktet hadde jeg tatt det for gitt at det var nok av folk med bransjeerfaring "over there". Slik det ser ut nå, er det egentlig ikke egnet for eksport!

Om du ikke synes den er egnet for eksport synes jeg du skal kansellere din bestilling og heller kjøpe deg en Passat. Den passer deg sikkert bedre.

Øh, dette er et debattforum. Ikke et "Teslatempel"! Er du en del av salgsleddet, bør du tenke over hva du holder på med. Hvis ikke, finn deg et tempel!
Jeg klarer ikke helt å se hva du snakker om, satt nettopp i en helt ny 2013 Golf som en kollega har kjøpt og det er en fin bil. Spesielt premium er den ikke. Den ser relativt greit ut hvis man liker løsningen med uendelig med knapper og knøtteskjermer. Utviklingen på mobilfronten viser jo at det absolutt ikke er det "folk" vil ha. De vil ha høy oppløsning, stor skjerm og lite knapper.
Jeg har fortsatt til gode at noen klarer å forklare hva opplevd kvalitet egentlig er, jeg er i all hovedsak interessert i faktisk kvalitet...

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Johnny

Sitat fra: toS på fredag 21. juni 2013, klokken 23:51
Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 23:39
Sitat fra: Celter på fredag 21. juni 2013, klokken 22:58
Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 18:09
De hadde kansje kommet bedre ut av det om de hadde sammenlignet seg med Ferarri og slike ting?

Det som er nytt med denne bilen, er det ingen ting å sammenligne med. Regner med at hjuloppheng og bremser er noe som er laget av noen som driver med slikt. Karosseriet er egenprodusert, og i utgangspunktet hadde jeg tatt det for gitt at det var nok av folk med bransjeerfaring "over there". Slik det ser ut nå, er det egentlig ikke egnet for eksport!

Om du ikke synes den er egnet for eksport synes jeg du skal kansellere din bestilling og heller kjøpe deg en Passat. Den passer deg sikkert bedre.

Øh, dette er et debattforum. Ikke et "Teslatempel"! Er du en del av salgsleddet, bør du tenke over hva du holder på med. Hvis ikke, finn deg et tempel!
Dette er det nærmeste du kommer et Teslatempel, og ihvertfall ikke et sted hvor man hevder at bilen er ubrukelig. Denslags overlater vi til forumtrollene på E24.no :-)

Er dette et Tempel, så burde dere ikke sluppet meg inn! Jeg kan ikke huske å ha avlagt en trosbekjennelse når jeg meldte meg inn.
TMS og eGolf.

koop

Sitat fra: Johnny på lørdag 22. juni 2013, klokken 00:11
Sitat fra: toS på fredag 21. juni 2013, klokken 23:51
Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 23:39
Sitat fra: Celter på fredag 21. juni 2013, klokken 22:58
Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 18:09
De hadde kansje kommet bedre ut av det om de hadde sammenlignet seg med Ferarri og slike ting?

Det som er nytt med denne bilen, er det ingen ting å sammenligne med. Regner med at hjuloppheng og bremser er noe som er laget av noen som driver med slikt. Karosseriet er egenprodusert, og i utgangspunktet hadde jeg tatt det for gitt at det var nok av folk med bransjeerfaring "over there". Slik det ser ut nå, er det egentlig ikke egnet for eksport!

Om du ikke synes den er egnet for eksport synes jeg du skal kansellere din bestilling og heller kjøpe deg en Passat. Den passer deg sikkert bedre.

Øh, dette er et debattforum. Ikke et "Teslatempel"! Er du en del av salgsleddet, bør du tenke over hva du holder på med. Hvis ikke, finn deg et tempel!
Dette er det nærmeste du kommer et Teslatempel, og ihvertfall ikke et sted hvor man hevder at bilen er ubrukelig. Denslags overlater vi til forumtrollene på E24.no :-)

Er dette et Tempel, så burde dere ikke sluppet meg inn! Jeg kan ikke huske å ha avlagt en trosbekjennelse når jeg meldte meg inn.

Amen... (Du vet, Tesla er en bil uten bensinmotor og stempel. Siden dette er forum for Modell S, så er den bokstaven brukt og vi sitter igjen med Tesla_tempel).
Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

Johnny

Sitat fra: Cobos på fredag 21. juni 2013, klokken 23:58
Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 23:39
Sitat fra: Celter på fredag 21. juni 2013, klokken 22:58
Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 18:09
De hadde kansje kommet bedre ut av det om de hadde sammenlignet seg med Ferarri og slike ting?

Det som er nytt med denne bilen, er det ingen ting å sammenligne med. Regner med at hjuloppheng og bremser er noe som er laget av noen som driver med slikt. Karosseriet er egenprodusert, og i utgangspunktet hadde jeg tatt det for gitt at det var nok av folk med bransjeerfaring "over there". Slik det ser ut nå, er det egentlig ikke egnet for eksport!

Om du ikke synes den er egnet for eksport synes jeg du skal kansellere din bestilling og heller kjøpe deg en Passat. Den passer deg sikkert bedre.

Øh, dette er et debattforum. Ikke et "Teslatempel"! Er du en del av salgsleddet, bør du tenke over hva du holder på med. Hvis ikke, finn deg et tempel!
Jeg klarer ikke helt å se hva du snakker om, satt nettopp i en helt ny 2013 Golf som en kollega har kjøpt og det er en fin bil. Spesielt premium er den ikke. Den ser relativt greit ut hvis man liker løsningen med uendelig med knapper og knøtteskjermer. Utviklingen på mobilfronten viser jo at det absolutt ikke er det "folk" vil ha. De vil ha høy oppløsning, stor skjerm og lite knapper.
Jeg har fortsatt til gode at noen klarer å forklare hva opplevd kvalitet egentlig er, jeg er i all hovedsak interessert i faktisk kvalitet...

Cobos

Jeg liker løsningen med den store pad'en og bortfallet av alle brytere og knotter på TMS. Hva er poenget ditt?
TMS og eGolf.

Balrog

Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 18:09
De hadde kansje kommet bedre ut av det om de hadde sammenlignet seg med Ferarri og slike ting?


Beklager å kverulere på denne, men Ferrari? Har du sittet i eller kjørt en Ferrari? Det er ikke kvalitet som er greia med Ferrari, det er fart, fart og fart. Interiøret er mildt sagt ubekvem, bilen er jævlig å kjøre på vanlig vei og støynivå innvendig er elendig. Bilen er laget for å veie lite. Tesla er i en helt annen klasse enn Ferrari. Når det er sagt følger dessverre Tesla amerikansk kvalitetsstandard mer enn Audi/BMW/MB ift. interiørkvalitet. Min A8 slår knockout på Tesla Model S mht interiør. Men sammenligner du med en A7 er faktisk takhøyde bak også i A7 dårlig, som er det største drawbacket. Tesla klarer seg ypperlig om du sammenligner med amerikanske high end-biler. Hver gang jeg setter meg i en amerikansk bil virker det som å sitte i enten den billigste ikea-sofaen eller en sacco-sekk. Teslaen gir bedre sidestøtte og er nærmere Tysk premiumstandard.

Når det gjelder utstillingsbilene blir de utsatt for voldsom slitasje. Folk henger i dørene drar og røsker i alt mulig og tåler en bil lengre tid som demobil så tåler den alt.

Jeg klarer fint å leve med Teslas innvendige kvalitet. Den er god nok, i bøtter og spann. Men den kunne vært bedre. Da kunne de også tatt seg bedre betalt. Det vet jeg ikke om jeg hadde giddet å betale for. ("Premium Interiørpakke kr 30.000: Bedre nakkestøtter bak, større takhøyde i baksetet, individuelt regulerbare seter bak, massasjeseter og aircon i setene, bedre sidestøtte og bedre armlener, samt utfellbart armlene i midten bak". Denne pakka hadde jeg ikke krysset av for.)
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Johnny

Sitat fra: ebbrey på lørdag 22. juni 2013, klokken 00:22
Sitat fra: Johnny på lørdag 22. juni 2013, klokken 00:11
Er dette et Tempel, så burde dere ikke sluppet meg inn! Jeg kan ikke huske å ha avlagt en trosbekjennelse når jeg meldte meg inn.
Vi får nok ikke noe tysk kvalitet på bilene våres, og det er flere ting å sette fingeren på i forhold til hva den sammenlignes med. Men ta prisen for seg selv og mulighetene så er det en god deal i avgiftsnorge, selv om den "detter litt frahverandre" eller ikke? :P

Du kunne ha unskyldt deg med at du ikke orket å lese hele tråden om den var på tjue sider før du skrev dette her, men denne tråden har ikke mer en to!
TMS og eGolf.

ebbrey

Sitat fra: Balrog på lørdag 22. juni 2013, klokken 00:29
Når det gjelder utstillingsbilene blir de utsatt for voldsom slitasje. Folk henger i dørene drar og røsker i alt mulig og tåler en bil lengre tid som demobil så tåler den alt.

Hehe, jeg fikk beskjed under prøvekjøring at interiøret over dashen var løs pga annen prøvekjører/titter hadde satt seg inn i bilen bøyd seg fremmover og prøvd å løfte dashen med full kraft for å se hvor godt den satt. Han fortalte også at de hadde sett folk åpne dørene også ta tak i enden på døra og legge hele vekta på for å se hvor godt de satt til bilen. Så tror disse bilene har fått "kjørt seg".
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Cobos

Sitat fra: Johnny på lørdag 22. juni 2013, klokken 00:24
Sitat fra: Cobos på fredag 21. juni 2013, klokken 23:58
Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 23:39
Sitat fra: Celter på fredag 21. juni 2013, klokken 22:58
Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 18:09
De hadde kansje kommet bedre ut av det om de hadde sammenlignet seg med Ferarri og slike ting?

Det som er nytt med denne bilen, er det ingen ting å sammenligne med. Regner med at hjuloppheng og bremser er noe som er laget av noen som driver med slikt. Karosseriet er egenprodusert, og i utgangspunktet hadde jeg tatt det for gitt at det var nok av folk med bransjeerfaring "over there". Slik det ser ut nå, er det egentlig ikke egnet for eksport!

Om du ikke synes den er egnet for eksport synes jeg du skal kansellere din bestilling og heller kjøpe deg en Passat. Den passer deg sikkert bedre.

Øh, dette er et debattforum. Ikke et "Teslatempel"! Er du en del av salgsleddet, bør du tenke over hva du holder på med. Hvis ikke, finn deg et tempel!
Jeg klarer ikke helt å se hva du snakker om, satt nettopp i en helt ny 2013 Golf som en kollega har kjøpt og det er en fin bil. Spesielt premium er den ikke. Den ser relativt greit ut hvis man liker løsningen med uendelig med knapper og knøtteskjermer. Utviklingen på mobilfronten viser jo at det absolutt ikke er det "folk" vil ha. De vil ha høy oppløsning, stor skjerm og lite knapper.
Jeg har fortsatt til gode at noen klarer å forklare hva opplevd kvalitet egentlig er, jeg er i all hovedsak interessert i faktisk kvalitet...

Cobos

Jeg liker løsningen med den store pad'en og bortfallet av alle brytere og knotter på TMS. Hva er poenget ditt?
Poenget mitt er at hvis du liker interiøret bedre enn VW som mange liker å sammenligne med insinuerer du da samtidig at VW heller ikke er egnet for eksport. Hva er isåfall dine krav for at en bil skal være egnet for eksport?

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Johnny

Sitat fra: Balrog på lørdag 22. juni 2013, klokken 00:29
Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 18:09
De hadde kansje kommet bedre ut av det om de hadde sammenlignet seg med Ferarri og slike ting?


Beklager å kverulere på denne, men Ferrari? Har du sittet i eller kjørt en Ferrari? Det er ikke kvalitet som er greia med Ferrari, det er fart, fart og fart. Interiøret er mildt sagt ubekvem, bilen er jævlig å kjøre på vanlig vei og støynivå innvendig er elendig. Bilen er laget for å veie lite. Tesla er i en helt annen klasse enn Ferrari. Når det er sagt følger dessverre Tesla amerikansk kvalitetsstandard mer enn Audi/BMW/MB ift. interiørkvalitet. Min A8 slår knockout på Tesla Model S mht interiør. Men sammenligner du med en A7 er faktisk takhøyde bak også i A7 dårlig, som er det største drawbacket. Tesla klarer seg ypperlig om du sammenligner med amerikanske high end-biler. Hver gang jeg setter meg i en amerikansk bil virker det som å sitte i enten den billigste ikea-sofaen eller en sacco-sekk. Teslaen gir bedre sidestøtte og er nærmere Tysk premiumstandard.

Når det gjelder utstillingsbilene blir de utsatt for voldsom slitasje. Folk henger i dørene drar og røsker i alt mulig og tåler en bil lengre tid som demobil så tåler den alt.

Jeg klarer fint å leve med Teslas innvendige kvalitet. Den er god nok, i bøtter og spann. Men den kunne vært bedre. Da kunne de også tatt seg bedre betalt. Det vet jeg ikke om jeg hadde giddet å betale for. ("Premium Interiørpakke kr 30.000: Bedre nakkestøtter bak, større takhøyde i baksetet, individuelt regulerbare seter bak, massasjeseter og aircon i setene, bedre sidestøtte og bedre armlener, samt utfellbart armlene i midten bak". Denne pakka hadde jeg ikke krysset av for.)

Min erfaring med Ferarri er fra bilder i blader!

Ellers takk for et velbegrunnet og informativt innlegg!
TMS og eGolf.

Johnny

#28
Sitat fra: Cobos på lørdag 22. juni 2013, klokken 00:36
Sitat fra: Johnny på lørdag 22. juni 2013, klokken 00:24
Sitat fra: Cobos på fredag 21. juni 2013, klokken 23:58
Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 23:39
Sitat fra: Celter på fredag 21. juni 2013, klokken 22:58
Sitat fra: Johnny på fredag 21. juni 2013, klokken 18:09
De hadde kansje kommet bedre ut av det om de hadde sammenlignet seg med Ferarri og slike ting?

Det som er nytt med denne bilen, er det ingen ting å sammenligne med. Regner med at hjuloppheng og bremser er noe som er laget av noen som driver med slikt. Karosseriet er egenprodusert, og i utgangspunktet hadde jeg tatt det for gitt at det var nok av folk med bransjeerfaring "over there". Slik det ser ut nå, er det egentlig ikke egnet for eksport!

Om du ikke synes den er egnet for eksport synes jeg du skal kansellere din bestilling og heller kjøpe deg en Passat. Den passer deg sikkert bedre.

Øh, dette er et debattforum. Ikke et "Teslatempel"! Er du en del av salgsleddet, bør du tenke over hva du holder på med. Hvis ikke, finn deg et tempel!
Jeg klarer ikke helt å se hva du snakker om, satt nettopp i en helt ny 2013 Golf som en kollega har kjøpt og det er en fin bil. Spesielt premium er den ikke. Den ser relativt greit ut hvis man liker løsningen med uendelig med knapper og knøtteskjermer. Utviklingen på mobilfronten viser jo at det absolutt ikke er det "folk" vil ha. De vil ha høy oppløsning, stor skjerm og lite knapper.
Jeg har fortsatt til gode at noen klarer å forklare hva opplevd kvalitet egentlig er, jeg er i all hovedsak interessert i faktisk kvalitet...

Cobos

Jeg liker løsningen med den store pad'en og bortfallet av alle brytere og knotter på TMS. Hva er poenget ditt?
Poenget mitt er at hvis du liker interiøret bedre enn VW som mange liker å sammenligne med insinuerer du da samtidig at VW heller ikke er egnet for eksport. Hva er isåfall dine krav for at en bil skal være egnet for eksport?

Cobos

At punktsveisene bare er synlige for de som reparerer bilene!
TMS og eGolf.

glaserud

Sitat fra: Johnny på lørdag 22. juni 2013, klokken 00:51
At punktsveisene bare er synlige for de som reparerer bilene!

Hvor på bilen er de synlig? Har du noen bilder?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA