Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplasser stengt etter misbruk og hærverk..

Startet av bruisepristine, fredag 07. juni 2013, klokken 22:39

« forrige - neste »

cra

Når det gjelder lading av mobiltelefoner så burde det finnes rikelig med kontakter som er lett tilgjengelig rundtomkring. Med tanke på hvor viktig mobiltelefonen er for folk i dag kunne det godt ha vært kontakter tilgjengelig på offentlige steder til nettopp dette formålet. Ved siden av benker i kjøpesentere, i busskur som har belysning f.eks, og på offentlige toaletter er der vel ofte ei kontakt eller to? (I alle fall slike "barkermaskin-kontakter" på herretoalettet; vet ikke om der er tilsvarende "hårfønerkontakter" på dametoalettene?  :) )

For å unngå problemer med at sikringene sprenges fordi noen kobler på noe mer enn kursen tåler kunne det holdt med USB-uttak. Det er vel standard for lading av mobiltelefoner i dag okkesom. :)

Er enig med Thomas i at poenget ikke er strømmen de "stjeler" som er problemet, men at de ødelegger utstyret (og dermed muligheten for lading).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Det burde være fullt mulig å ha både 16A shuko for lading og et 6A stikk for andre trengende. Å lade en Elbil koster 2-3 kr/t, mens å lade en mobil koster max 20 øre timen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på onsdag 19. juni 2013, klokken 08:42
Det burde være fullt mulig å ha både 16A shuko for lading og et 6A stikk for andre trengende. Å lade en Elbil koster 2-3 kr/t, mens å lade en mobil koster max 20 øre timen.

I stedet for å gjøre ladeplasser for elbiler om til ladeplasser for alt mulig annet (som jeg tror vil føre til en "legitimering" og dermed eskalering av frakoblede elbiler fordi noen skal lade noe annet) burde det heller settes opp noe a'la disse: http://www.tuaw.com/2013/06/18/goal-zero-and-atandt-join-up-for-street-charge-in-nyc/
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

De eneste trengende jeg har opplevd lade mobiler (eller se TV) på ladestolper, er "rom-folk" (hva det nå egentlig betyr).

Jeg tror vi kan ta debatten om manglende lademuligheter for mobiltelefon etter debatten om overnatting og sanitæranlegg...

Dette er også en gruppe som ofte heller ikke er velkommen steder det er naturlig å lade mobiltelefonen (kafeer, restauranter ol.).

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

elektrolux

Romfolket kan jo lade mobiler I egne biler fra 12V uttaket. Spørs om det ikke er andre som trenger strømmen.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA