Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VIN nummer

Startet av notonlyonlybutbut, onsdag 12. juni 2013, klokken 09:22

« forrige - neste »

larsleik

Sitat fra: Stellar på torsdag 05. september 2013, klokken 21:02
Sitat fra: larsleik på torsdag 05. september 2013, klokken 19:32
Det er vel skrevet flere steder her på forumet men VIN nummer har ingen direkte sammenheng med ordretidspunkt. Mulig de legger legger ut nye VIN i grupper. Jeg har P18666 og var Finalized 22.06.13 med levering i desember. Nå har jeg oppgradert til Performance i mellomtiden men det betyr vist ikke noe på produksjonsrekkefølgen eller VIN. Elktriske_Jan bestilte før meg men fikk ikke VIN før nå...3524 etter i rekken..
Og jeg "finalized" 2 august og har også desember. Blir en hektisk desember for Tesla da...

Trapper kanskje opp produksjonen?
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

HKS

#331
Da har jeg fått VIN også...

#3503

VIN 22273
Tesla Model 3 Long Range

HABEL

Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

D.O

Da fikk jeg og VIN  :) #4147=vin xxxxxx22897
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Johnny

TMS og eGolf.

Gusse

Med bøyd hode, men tappert forsøk i å glede meg over at andre nært mitt produksjonsnummer har fått VIN, trøster jeg meg med at det ikke betyr noe. Jeg løfter iphone opp for x antall 100 gangen for å sjekke min kjedelige uberørte My Tesla side.......Åååå:-o....hva ser jeg......kan ikke tro det:-O....VIN...YES!!
Endelig en forandring:-))

VIN: 22805

Johnny

Selv om det ikke har fått dramatiske konsekvenser, så ser det ikke ut til at min standhaftige politikk om å ikke ringe og maile i tide og utide, har gitt meg noen fordeler i reservasjonskøen. :)
TMS og eGolf.

jsu224

Sitat fra: Gusse på torsdag 12. september 2013, klokken 14:08
Med bøyd hode, men tappert forsøk i å glede meg over at andre nært mitt produksjonsnummer har fått VIN, trøster jeg meg med at det ikke betyr noe. Jeg løfter iphone opp for x antall 100 gangen for å sjekke min kjedelige uberørte My Tesla side.......Åååå:-o....hva ser jeg......kan ikke tro det:-O....VIN...YES!!
Endelig en forandring:-))

VIN: 22805

Da er det bare å stålsette seg for noen mnd med samme status "sourcing parts..."

Stort lager de har trur jeg....  ;D

Gusse

#338
Sitat fra: jsu224 på torsdag 12. september 2013, klokken 14:39
Sitat fra: Gusse på torsdag 12. september 2013, klokken 14:08
Med bøyd hode, men tappert forsøk i å glede meg over at andre nært mitt produksjonsnummer har fått VIN, trøster jeg meg med at det ikke betyr noe. Jeg løfter iphone opp for x antall 100 gangen for å sjekke min kjedelige uberørte My Tesla side.......Åååå:-o....hva ser jeg......kan ikke tro det:-O....VIN...YES!!
Endelig en forandring:-))

VIN: 22805

Da er det bare å stålsette seg for noen mnd med samme status "sourcing parts..."

Stort lager de har trur jeg....  ;D
Håper ikke at vi snakker "noen" mnd, da jeg har estimert levering slutten av november. Tror noen snakket om 30 dager pluss eller noe sånt, fra produksjon status til levering. Har hatt sourcing parts nå i evigheter:-/
...men må nok bu meg på 1 mnd til med samme status ihvtfall:-/

jenswer


olesb

Kort spørsmål til dere siste som har fått VIN-nummer. Når la dere inn bestilling og når trykket dere finalize? Har selv finalized i midten av august og venter spent på at noe skjer :)
S85 januar 2014. Solgt februar 2015.
S85D juni 2015. Solgt 2019
Model 3 LR 2021 - nov 2020

D.O

#341
Bestilling mai/juni og finalize 5 juni
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Gusse

Reserverte 8.juni, finalizerte rett etter. Ser jeg fikk kontraktene underskrevet 18.juni.

Høgis

Sitat fra: Gusse på torsdag 12. september 2013, klokken 14:44
Sitat fra: jsu224 på torsdag 12. september 2013, klokken 14:39
Sitat fra: Gusse på torsdag 12. september 2013, klokken 14:08
Med bøyd hode, men tappert forsøk i å glede meg over at andre nært mitt produksjonsnummer har fått VIN, trøster jeg meg med at det ikke betyr noe. Jeg løfter iphone opp for x antall 100 gangen for å sjekke min kjedelige uberørte My Tesla side.......Åååå:-o....hva ser jeg......kan ikke tro det:-O....VIN...YES!!
Endelig en forandring:-))

VIN: 22805

Da er det bare å stålsette seg for noen mnd med samme status "sourcing parts..."

Stort lager de har trur jeg....  ;D
Håper ikke at vi snakker "noen" mnd, da jeg har estimert levering slutten av november. Tror noen snakket om 30 dager pluss eller noe sånt, fra produksjon status til levering. Har hatt sourcing parts nå i evigheter:-/
...men må nok bu meg på 1 mnd til med samme status ihvtfall:-/

Det er sagt ca. 50 dager fra ferdig prod. til overlev. av bilen inkl klargjøring mm. Jeg bestilte bilen i Desember. Tidlig i aug ble jeg fortalt levering mell 28/9 - 12/10. Sånn er det ikke blitt. Stipulert lev. er nå 3-11. Nov. De har enda ikke "funnet delene" :'(
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

testO

Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA