Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Da har jeg kjøpt en Tahoe for noen dager siden!

Startet av OneMore, onsdag 12. juni 2013, klokken 01:06

« forrige - neste »

OneMore

Hvorfor sier jeg det her inne? Noen som lurer?

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!


OneMore

Ikke i det hele tatt! Men den skal over på gass! 
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

cra

De som bygger om til LPG-drift reklamerer såvidt jeg vet med at de bygger om det meste av biler, og jeg mener å ha sett Tahoe/Suburban som er ombygd til dette før. At det ikke kreves krasjtest av hver enkelt slik bil burde forøvrig kunne brukes som argument for at vi ikke skal trenge det når vi bytter batterikjemi i elbiler heller. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OneMore

Det er ingen problem å få gass godkjent.
Men det er et datoskille(2001?) for når det skal være et godkjent KIT
etter EU reglene. Men det er masse kit til Tahoe så ikke noe problem.

Jeg skjønner ikke hvorfor man skulle trenge krasjtest av TH!NK
for å bytte batterikjemi. Slik jeg leser reglene trenger man det ikke.

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

cra

Sitat fra: OneMore på onsdag 12. juni 2013, klokken 10:58
Jeg skjønner ikke hvorfor man skulle trenge krasjtest av TH!NK
for å bytte batterikjemi. Slik jeg leser reglene trenger man det ikke.

Det er det ingen som skjønner, men det kan virke som om det er "nødvendig" når man leser hva vegvesenet stiller av krav for å få godkjent en ombygging/oppgradering. Jeg kan heller ikke skjønne at så lenge det ikke medfører større endringer i vekt/vektfordeling så burde det være grei skuring. SVV er tydeligvis av en annen oppfatning.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OneMore



SitatSVV er tydeligvis av en annen oppfatning.

Har dem egentlig det? Jeg har snakket flere ganger med dem og det virker ikke slik.
Det er vel heller ikke noen som har prøvd dette direkte?
Skulle selv gjøre det, men det er det med tiden som ikke strekker til.
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

sven erik

hei det er 0 problem å få bilene godkjent for gass har selv hatt en pasat jeg fikk  bygd om  men de har komponenter som er godkjente et firma som er godkjent for å utføre jobben  + at biltilsynet har noen som er skolerte på å skjekke  hele systemet  men dette har de ikke på batterier  da gjemmer de seg bak en paragraf

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OneMore

Sitat fra: Caspar på onsdag 12. juni 2013, klokken 12:41
Viktig at bilen din ikke er importgodkjent etter paragraf 1-15

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=593.35;wap2

Helt riktig.... Slik Leafene jeg har er importert. Her skal man slite med gassombygging   ::)
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

OneMore

Ok.. Siden ingen lurte på hvorfor jeg postet Tahoe kjøpet her så får jeg bare si det?

Ettersom jeg kjøpte en bensin/gass sluker så har jeg nå en god grunn for å ha en hytte TH!NK?
(Tahoen skal brukes til/fra hytta, ferie primært.)
Da kan jeg trekke den ned på hytta og hjem i slutten av sesongen? Eller la stå!
Slik reddet vi en til....

Så nå må jeg finne ut av det med lading fra aggregat og desverre alltid skru ut lader fra hyttethinken.
Da jeg har flere TH!NK en ladere. (ref. fiks lader tråden)

Tjoho....eller Tahoe!

OneMore

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

cra

Sitat fra: OneMore på onsdag 12. juni 2013, klokken 23:03
Ettersom jeg kjøpte en bensin/gass sluker så har jeg nå en god grunn for å ha en hytte TH!NK?
(Tahoen skal brukes til/fra hytta, ferie primært.)
Da kan jeg trekke den ned på hytta og hjem i slutten av sesongen? Eller la stå!
Slik reddet vi en til....

Najs!!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

olehenrikfjeld

Nå: USA LEAF 2012.
Før: Think City "Classic" 2002.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA