Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Spotting i Stavanger

Startet av MortenSVG, tirsdag 11. juni 2013, klokken 23:47

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: kimlillebo på søndag 23. juni 2013, klokken 02:12
Sitat fra: Jimpec på lørdag 22. juni 2013, klokken 23:36
Fra Stavanger i dag.
Blå ser unektelig bra ut med mørke 21".
Det var hyggelig å høre siden det er den jeg venter på :-D

Samme her ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kallagtunet

Det som ikke var like bra var at 21" felgene på alle tre bilene somvar i sirkulasjon i stavanger alle hadde merker etter ublide møter med fortau. Ikke lett å holde dise i live tydeligvis.

Jimpec

Til ære for kirkebo og kim. Ser nydelig ut. Møtte den på vei ned til byen i går. Signaturen i led-lysene er også magisk.  Ingen tvil om at det er Tesla.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Muffinman

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 23. juni 2013, klokken 08:14
Det som ikke var like bra var at 21" felgene på alle tre bilene somvar i sirkulasjon i stavanger alle hadde merker etter ublide møter med fortau. Ikke lett å holde dise i live tydeligvis.

Felgene er nok utsatt, men jeg tviler på at det blir riktig å sammenligne demobiler hvor "halve Norge" har herjet med en privatbil som tas godt vare på av eieren. Jeg er faktisk mer skeptisk på om mine får merker av dekkomleggingsmaskinen etterhvert. Tipper de mørke er mer utsatt enn de i sølv.

Kallagtunet

#34
Mulig det, men ser at det er en utfordring også for biler som er i privat eie i us.

Muffinman

Det koker nok ned til at det kommer an på føreren. Det er helt åpenbart at man må ta visse hensyn med disse hjulene - og de som ikke har noe forhold til det vil nok få skader rimelig fort.

hoffa

#36
For de som skal ha 21" er det kanskje en god ide å montere alloygators.

www.alloygator.co.uk/
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

kimlillebo

Sitat fra: Jimpec på søndag 23. juni 2013, klokken 08:46
Til ære for kirkebo og kim. Ser nydelig ut. Møtte den på vei ned til byen i går. Signaturen i led-lysene er også magisk.  Ingen tvil om at det er Tesla.
+10 :-)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Kristian

Sitat fra: hoffa på søndag 23. juni 2013, klokken 10:51
For de som skal ha 21" er det kanskje en god ide å montere alloygators.

www.alloygator.co.uk/

Ja takk for tipset, det ser faktisk ut til å være en strålende idé. Noen som har erfaring?
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Havebigfun


Joar

#40
Sitat fra: executive på lørdag 22. juni 2013, klokken 17:24
Sitat fra: ArneS på lørdag 22. juni 2013, klokken 14:07
De er nå i sluttforhandlinger om servicesenter i Stavanger og sannsynlig åpning i september.

Noen som har peil på hvor dette senteret vil havne? Forus?

Var på prøve kjøring av den blå P85'en i går å bilen svarte til alle forventninger. Så gleder meg til levering av min røde :)
Av info så fikk jeg vite følgende,
- Senteret i Stavanger vil mest sannsynlig havne med resten av bilforhandlerne på Forus.
- Fikk nok en gang bekreftet at bilen vil blir levert med DAB+
- Ville være valg mellom pigg eller piggfri vinterdekk, 19".
- Berøringsskjermen kjører som kjent på Linux. Systemet vil i fremtiden åpnes for utvikling av tredjepart applikasjoner. Dette forstod jeg og at Elon har nevnt ved tidligere anledninger.

hoffa


- Berøringsskjermen kjører som kjent på Linux. Systemet vil i fremtiden åpnes for utvikling av tredjepart applikasjoner. Dette forstod jeg og at Elon har nevnt ved tidligere anledninger.
[/quote] Denne er ikke ny, men tøff å ha på 17" skjermen, spesielt for Bond fans : www.teslatuner.com/peaceMaker.html
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

gosaland

Møtte på den hvite Model S'en ikveld rundt 17:30 igjennom Rennfast på vei nordover, sikkert med retning Bergen?
Tesla Model S 85kw Performance, EU#2777
Grå, Tech-pakke, panorama, 19"

kjølholdt

Tror den hvite skal være i Bergen hele neste uke:-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Rolfhni

Hadde prøvekjøring lørdag med bedre halvdel og sønn MortenSVG (som startet dette segmentet) i baksetet og Justine Javalosa fra Tesla som suveren styrmann og som presterte perfekt. Hun burde kanskje valgt å holde kurs for bilselgere i fremtiden. I det hele tatt var teamet fra London meget hyggelige og vennlige og særlig var det kjekt å hilse på Ine Røren som var første kontakt for mer enn et år siden. Håper Elon får info om dette.
En takk til ArneS for bildet av oss i den hvite. Hadde jeg visst at du ikke hadde prøvekjøring så skulle du selvfølgelig fått vært med oss.
Foreløpig konklusjon er at tegnestifter skal limes med gorillaglue på høyre pedal og høyre sko skal plasseres i frunken.
Vet nå at fremtidig problem med hengerfeste er løst gjennom bilbytte med arvingen. Presset kommer nok fra den siden. Er veldig glad for ikke å ha valgt Plusspakken og 21"; har ellers alt og perlehvit, glasstak og sort skinn (familiekompromiss).
Vår ellers utmerkede Lexus RX400H var tydelig nervøs etter prøveturen og nevnte hengerfestet, Webastoen og kassettspilleren ?
Model X kan bli neste etappe, men oss fysikere i mellom så er noen av oss staere enn andre nå det gjelder dørvalg. Dersom avgiftsnivået holder seg og annet dørvalg vil X'en bli en mye større suksess enn >1500 bestillinger av mod. S i Norge.
Lexus RX400h, Tesla Model S VIN P14467

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA