Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Solcelleanlegg

Startet av jkirkebo, tirsdag 11. juni 2013, klokken 10:18

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Froro på lørdag 05. september 2015, klokken 10:03
Og dette med mono- vs polykrystall er kanskje ikkje så mykje å bry seg om lenger?
Hva er egentlig forskjellen?

ToreB

Får du støtte for egenimportert og egenmontert anlegg?  Slik jeg tolker Enova er ikke det åpenbart:
SitatKan jeg utføre noe av jobben selv?
Enova stiller krav til utdanning og autorisasjon i tråd med fastsatte lover og forskrifter. Tiltaket skal dokumenteres med faktura fra registrert foretak innenfor den aktuelle bransjen. Organisasjonsnummeret til foretaket må være med på fakturaen. Dette gjelder både for arbeid som utføres og varer som kjøpes i forbindelse med tiltaket. Det er opplyst om hvilke krav som stilles til utførelse, på tiltakets produktside.

http://www.enova.no/finansiering/privat/mer-informasjon/sporsmal-og-svar/sporsmal-og-svar/956/1986/
Model S85 - mai 2014 Sølvgrå Metallic
Model 3 - reservert
e-Golf - 2014 Sort

4,4kW solcelleanlegg på huset

Froro

Eg har spurt Enova direkte om dette, og det var ikkje noko problem.

Fekk dette svaret:
"Du kan gjerne handle fra utlandet, men må dokumentere med spesifisert faktura, betale norsk moms og ellers ha tolldokumenter på plass."

Men eg er altså overraska over at det er så liten forskjell på Tyskland og Norge, då er det kanskje verdt å få service frå ein norsk leverandør. Euroen har jo stadig blitt dyrare, så litt av forklaringa er vel der, men det må jo også ha skjedd noko drastisk med prisane i Norge?

Elmo

Sitat fra: Froro på lørdag 05. september 2015, klokken 12:05
Men eg er altså overraska over at det er så liten forskjell på Tyskland og Norge, . . . . Euroen har jo stadig blitt dyrare, så litt av forklaringa er vel der,  . .

Kursen vil vel påvirke priser i Norge (minst) like mye som kjøp fra utlandet. Alt er jo importert uansett.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Froro

Jo, men tilbodet frå Tyskland var på tyskproduserte panel, medan NOK i forhold til Yuan ikkje er så forandra. Men spørsmålet mitt var eigentleg litt overordna: Har prisane i Norge rast den siste tida?

sturle

Sitat fra: Froro på lørdag 05. september 2015, klokken 12:05
Eg har spurt Enova direkte om dette, og det var ikkje noko problem.

Fekk dette svaret:
"Du kan gjerne handle fra utlandet, men må dokumentere med spesifisert faktura, betale norsk moms og ellers ha tolldokumenter på plass."
Vi køyrer ofte til Tyskland.  Eg funderte på å kjøpe panel der, få refundert tysk mva (19%) og ta heim på tollfri kvote (6000 kr pr person sist eg sjekka).  Vil det då ikkje kvalifisere til støtte fordi vi – i tråd med reglane – ikkje betalte norsk mva eller toll?

Har eit tak på 40° rett mot sør.  Det skulle vere perfekt for solcellepanel.

jkirkebo

Sitat fra: sturle på lørdag 05. september 2015, klokken 15:41
Sitat fra: Froro på lørdag 05. september 2015, klokken 12:05
Eg har spurt Enova direkte om dette, og det var ikkje noko problem.

Fekk dette svaret:
"Du kan gjerne handle fra utlandet, men må dokumentere med spesifisert faktura, betale norsk moms og ellers ha tolldokumenter på plass."
Vi køyrer ofte til Tyskland.  Eg funderte på å kjøpe panel der, få refundert tysk mva (19%) og ta heim på tollfri kvote (6000 kr pr person sist eg sjekka).  Vil det då ikkje kvalifisere til støtte fordi vi – i tråd med reglane – ikkje betalte norsk mva eller toll?

Hvordan får du refundert tysk mva. uten å betale norsk? De gangene jeg har gjort det med svenske varer måtte jeg alltid betale den norske først før det var mulig å få refusjon.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sturle

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 05. september 2015, klokken 20:23
Hvordan får du refundert tysk mva. uten å betale norsk? De gangene jeg har gjort det med svenske varer måtte jeg alltid betale den norske først før det var mulig å få refusjon.
Du må få butikken til å fylle ut skjema for mva-refusjon.  Ta med dette sjølv, for det er slett ikkje sikkert dei har.  (Det er heller ikkje sikkert dei vil.)  Gå innom tollkontoret på hamna, eller flyplassen dersom du reiser med fly, og få signert og stempla skjemaet der.  Når du kjem heim sender du skjemaet attende til butikken og får refundert mva frå dei via bankoverføring.  Meir på sidene til det tyske tollvesenet.

Eg har berre gjort dette ved flyreiser tidlegare.  Eg tok med varer, skjema og pass til tollkontoret på flyplassen og fekk det stempla og signert før eg sjekka inn bagasjen.  OBS: Etter innsjekk eller når du er framme i Noreg er det for seint.  Om du tek båt frå Tyskland eller Danmark, må papira fyllast ut på hamna i siste EU-land.  Det har eg ikkje prøvd, men eg reknar med at ferjereiarlaget veit kvar dette kan ordnast.  Eg har fått refundert tysk mva utan spørsmål om norsk mva.  Det er litt styr, men når du  kjøper noko til 4-6000 kroner er det absolutt verd bryet.

Electrix

Vær obs på at grensa på 6000,- gjelder for en "hel" vare, og at dersom dere er flere i bilen kan dere ikke ta med paneler for 6000,- hver mva-fritt uten at dere kan  dokumentere eller på annen måte overbevise tollerne om at disse ikke skal på samme hus/anlegg. Det er nok heller ikke lov til å fordele kjøpene på flere turer. F.eks hvis du tar med deg to høyttalere til 4000 hver må du betale full mva pga de sees på som et sett. Det er ikke sikkert noen vill merket dette, men dersom du søker Enova om støtte kan det være noen sjekker opp dette og da kan du risikere både full mva samt straffeavgift og eventuelt forelegg. Dersom tolldirektoratet mistenker mva-unndragelse så er det ditt ansvar å bevise at du har rent mel i posen for å unngå straffereaksjon.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

sturle

Sitat fra: Electrix på søndag 06. september 2015, klokken 09:45
Vær obs på at grensa på 6000,- gjelder for en "hel" vare, og at dersom dere er flere i bilen kan dere ikke ta med paneler for 6000,- hver mva-fritt uten at dere kan  dokumentere eller på annen måte overbevise tollerne om at disse ikke skal på samme hus/anlegg. Det er nok heller ikke lov til å fordele kjøpene på flere turer. F.eks hvis du tar med deg to høyttalere til 4000 hver må du betale full mva pga de sees på som et sett.
Urk.  Kvar står dette?  Du må sjølvsagt ha kjøpt høgtalarane ein og ein, slik at summen på kvar kvittering er under grensa, eller i mitt tilfelle nokre få panel i slengen. 

Fann ei tysk side med nye og brukte panel til rimelege prisar her.  Om eg går for brukte panel med låg effekt, er det ikkje noko problem å få heile anlegget under tollgrensa.  Får rekne litt på kva som løner seg.

Ser forresten dette på sidene til det norske Tollvesenet, som forklarer kvifor ein ikkje får att mva ved reise frå Sverige.  Då er det ikkje sikkert at det er lett å få att frå tyske varer uttransportert gjennom Danmark heller:
Sitat fra: Tollvesenet
Noreg, Sverige, Danmark og Finland har ein avtale om at du alltid skal betale meirverdiavgift til eitt av landa. Det betyr at du ikkje kan få tilbakebetalt meirverdiavgift frå desse landa dersom du tek med deg varer for under verdigrensa  avgiftsfritt til Noreg.

RaBalder

Sitat fra: sturle på søndag 06. september 2015, klokken 11:40
Sitat fra: Electrix på søndag 06. september 2015, klokken 09:45
Vær obs på at grensa på 6000,- gjelder for en "hel" vare, og at dersom dere er flere i bilen kan dere ikke ta med paneler for 6000,- hver mva-fritt uten at dere kan  dokumentere eller på annen måte overbevise tollerne om at disse ikke skal på samme hus/anlegg. Det er nok heller ikke lov til å fordele kjøpene på flere turer. F.eks hvis du tar med deg to høyttalere til 4000 hver må du betale full mva pga de sees på som et sett.
Urk.  Kvar står dette?  Du må sjølvsagt ha kjøpt høgtalarane ein og ein, slik at summen på kvar kvittering er under grensa, eller i mitt tilfelle nokre få panel i slengen. 

Fann ei tysk side med nye og brukte panel til rimelege prisar her.  Om eg går for brukte panel med låg effekt, er det ikkje noko problem å få heile anlegget under tollgrensa.  Får rekne litt på kva som løner seg.

Ser forresten dette på sidene til det norske Tollvesenet, som forklarer kvifor ein ikkje får att mva ved reise frå Sverige.  Då er det ikkje sikkert at det er lett å få att frå tyske varer uttransportert gjennom Danmark heller:
Sitat fra: Tollvesenet
Noreg, Sverige, Danmark og Finland har ein avtale om at du alltid skal betale meirverdiavgift til eitt av landa. Det betyr at du ikkje kan få tilbakebetalt meirverdiavgift frå desse landa dersom du tek med deg varer for under verdigrensa  avgiftsfritt til Noreg.

Her finner en del detaljer

Sitat fra: Tollvesenet
:
Varer som utgjør eit heile, kan du ikkje dele og innføre over fleire reiser, eller av fleire personar. Dette gjeld sjølv om verdien av den enkelte del er mindre enn verdigrensa. Har du til dømes kjøpt eit kjøkken for 50 000 kroner, kan du ikkje trekkje ut delar av kjøkkenet for å fylle opp den tollfrie kvota på 3 000 eller 6 000 kroner. Men du kan da bruke den tollfrie kvota på andre varer innanfor verdigrensa.
:

sturle

Desse ser ikkje heilt galne ut?  Tre år gamle brukte 235W panel (230W no) til 67€ stk, det vert 0,29 €/W + mva, 142 W/m².  Berre synd at dei må hentast i Italia og minstekjøp er 120 stk. :(

Desse er endå billigare.  7€ pr stk, 0,14 €/W, men berre 63 W/m².  Spørs om det er verd frakt og arbeid med å setje opp for so lite produksjon.

sturle

Sitat fra: sturle på søndag 06. september 2015, klokken 21:50
Desse ser ikkje heilt galne ut?  Tre år gamle brukte 235W panel (230W no) til 67€ stk, det vert 0,29 €/W + mva, 142 W/m².  Berre synd at dei må hentast i Italia og minstekjøp er 120 stk. :(
Eg sjekka litt meir om desse.  Frakt for 6 pallar (reknar med 20 pr pall) henta i Bassano del Grappa og levert til Florø kostar 15400 kroner inkludert fortolling.  Med dagens Euro-kurs og mva i tillegg, vert det totalt ca 904 kroner pr panel.  Ikkje galen pris for 230W.  Men det er 20 panel, og eg kan maks bruke 36, meir sannsynleg 27 for at ikkje vinden skal få for lett tak.  Er dette interessant for andre her?

Froro

Hm... litt interessant ja. Men kva veit vi om kvalitet, feil osv.? Litt mykje å gamble på?

sturle

Sitat fra: Froro på tirsdag 08. september 2015, klokken 11:18
Hm... litt interessant ja. Men kva veit vi om kvalitet, feil osv.? Litt mykje å gamble på?
Brukt i tre år, og i fylgje seljaren velhaldne, reingjort og pakka på pallar.  Ingen garanti.  Modulane var originalt 235 W.  Det er eit firma som sel.  Eg kan ta kontakt og be om fleire detaljar om modulane er testa enkeltvis, pakking, etc.  Eg trur den største risikoen er skade under transport.  Solcellepanel er vel ganske skjøre, og må pakkast deretter for å tole heile den lange reisa.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA