Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Test av Think City 2+2 i AutoExpress

Startet av Bjarne, onsdag 09. april 2008, klokken 00:03

« forrige - neste »

Bjarne

Her er en test av Think City 2+2 som skal komme til England inneværende år:
www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/219705/thnk_city.html

Ikke en veldig grundig test, og det er et par ting i omtalen som forundrer meg litt, bl.a. vekten (1400kg), og det faktum at prisen bare er £14.000 (+ månedlig leie) - med dagens pundkurs blir det jo nesten fristende å bruktimportere de tilbake til Norge...

POSi411

Sitat fra: Bjarne på onsdag 09. april 2008, klokken 00:03
det er et par ting i omtalen som forundrer meg litt, bl.a. vekten (1400kg),

1400kg (1397) er Max. tillatt vekt, dvs inkludert passasjerer og bagasje.
"Curb weight" er 1113kg. Av dette veier batteriene 250kg.
POSi411
Jessheim
2008 Th!nk City Zebra med soltak og rødt interiør

El rayo

Bra at nyttelasten er øket. Er redd for at jeg hadde litt overlast i 2000 modellen et par ganger med 2,30 meter lange trematerialer inne i bilen.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Bjarne

Du har helt rett, vekten de henviste til var totalvekten. Synes det er litt unøyaktig å oppgi totalvekt som bilens vekt, men journalister er jo journalister.

Lunde

Hentet 460kilo med fliser og flis lim i min engang.. Uten passasjer og mest mulig vekt fremme lå den lavt i terrenget. Litt tung i motbakkene, men det gikk greit. Den bunnet ikke på fjærene. Hadde jeg visst at det skulel bli så tungt hadde jeg selvsagt tatt Volvoen, men gjort er gjort  :D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA