Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Burde ikke jeg kjøpe elbil?

Startet av RoundTrip, tirsdag 04. juni 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

RoundTrip

Skulle gjerne hatt en 6 amp lader selv, da jeg bare har 10 amp ut i garasjen. Skal kjøpe Tekna Leaf.
Hvordan kan jeg skaffe meg det så jeg ikke overbelaster nettet? Pris?

Stord

2013, Dark Metal Grey, Tekna

Levert Juni 2013, kjørt 80K

Trond Arve

Sitat fra: RoundTrip på lørdag 08. juni 2013, klokken 14:46
Skulle gjerne hatt en 6 amp lader selv, da jeg bare har 10 amp ut i garasjen. Skal kjøpe Tekna Leaf.
Hvordan kan jeg skaffe meg det så jeg ikke overbelaster nettet? Pris?
UM-EVSE fra charge-amps er et alternativ, men her har det vært stille de siste månedene.

Ellers ser det ut som du får justerbar strømstyrke etter oppgradering av ladekabel fra EVSE-upgrade, men den vet jeg ingen som har testa her til lands (men det var flere som oppgraderte fra 10A til 16A i forrige versjon).
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

thoru

Sitat fra: Trond Arve på lørdag 08. juni 2013, klokken 14:53
Sitat fra: RoundTrip på lørdag 08. juni 2013, klokken 14:46
Skulle gjerne hatt en 6 amp lader selv, da jeg bare har 10 amp ut i garasjen. Skal kjøpe Tekna Leaf.
Hvordan kan jeg skaffe meg det så jeg ikke overbelaster nettet? Pris?
UM-EVSE fra charge-amps er et alternativ, men her har det vært stille de siste månedene.

Ellers ser det ut som du får justerbar strømstyrke etter oppgradering av ladekabel fra EVSE-upgrade, men den vet jeg ingen som har testa her til lands (men det var flere som oppgraderte fra 10A til 16A i forrige versjon).
Jeg fikk 2 stk fra svensken i mai ;)

RoundTrip

Da har jeg bestillt en Dark Metal Grey, Tekna...

Får den levert denne uken ;)
Stord

2013, Dark Metal Grey, Tekna

Levert Juni 2013, kjørt 80K

elektrolux

Sitat fra: RoundTrip på lørdag 08. juni 2013, klokken 14:46
Skulle gjerne hatt en 6 amp lader selv, da jeg bare har 10 amp ut i garasjen.

En slik vil kunne lade på 6A:  http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Mhagen3

Har en 6/10/16 amp kabel fra chargeamp. Akkurat nå er jeg besøk et sted hvor jeg ikke er helt 100% på det elektriske anlegget. Da bruker jeg 6A. Var faktisk på en hytte nå i vinter hvor valget ble mellom å skru av varmekablene i første etasje eller begrense ladingen til 6amp. Da var jeg og veldig glad for reguleringsmuligheten. Og 16 er heller ikke å forakte når man er på tur:)

I forhold til elektrisk anlegg, så ville jeg forsøkt å fått ut en skikkelig kurs. Jeg ble litt ivrig og fikk satt ut et eget skap med strøm i bøtter og spann:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA