Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Automatisk parkeringsur til Nissan Leaf

Startet av parkeringsur.no, fredag 15. november 2013, klokken 17:52

« forrige - neste »

parkeringsur.no

Hei alle sammen! :)

Nissan Leaf er godt etablert på markedet, og veldig mange av dere har nok god kjennskap til kravet om urskive i bilen ved bruk av gratis parkerings. Til dere som er nye elbilister så er det kort og greit slik at det kreves "en anordning som angir ankomsttid" dersom man skal stå gratis på offentlig avgiftsbelagt parkering og ladeplasser.

Jeg importerer og selger automatiske parkeringsur som selv oppdager at bilen står i ro og stiller ankomsttid. Uret er et av de minste på markedet og har et svært diskré utseende. Se www.parkeringsur.no.



Disse urene er nå i salg hos Birger N. Haug, slik at de kan bestilles som ekstrautstyr ved kjøp av ny bil eller kjøpes over disk ved service o.l.  Absolutt et produkt jeg kan anbefale!

Mvh Benedicte

www.parkeringsur.no

pottle

#1
Legger inn et spm/kommentar her også:

Hvordan kan kommunene og parkeringsvakter akseptere dette - et elektronisk ur. Det må da være KJEMPESMART å hacke eller rett og slett programmere uret til å oppdatere seg litt framover i tid slik at du aldri trenger å flytte bilen (med litt moderasjon...) En trenger jo aldri gå å flytte på viseren en gang (selv om dette egentlig ikke er lov).

Hvorfor skal parkeringsmyndigheten akseptere dette - dette er jo genialt for de som vil jukse i noen timer.

Hva sier Benedicte om dette....
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

JBS

Sitat fra: pottle på fredag 15. november 2013, klokken 20:16
Legger inn et spm/kommentar her også:

Hvordan kan kommunene og parkeringsvakter akseptere dette - et elektronisk ur. Det må da være KJEMPESMART å hacke eller rett og slett programmere uret til å oppdatere seg litt framover i tid slik at du aldri trenger å flytte bilen (med litt moderasjon...) En trenger jo aldri gå å flytte på viseren en gang (selv om dette egentlig ikke er lov).

Hvorfor skal parkeringsmyndigheten akseptere dette - dette er jo genialt for de som vil jukse i noen timer.

Hva sier Benedicte om dette....

Disse  P skiver er udbredt i HELE Danmark og er et super godt produkt.
Det er anerkendt af alle P selskaber og politi, der kan ikke snydes med dem, eftersom
at P vagterne registere, hvornår de første gang ser din P tid.
Du skal køre xxx tid FØR den igen skifter til en "ny P tid" og derved har søgt efter en
P plads.

Har selv brugt dem i 9 år på 5 forskelige biler og er efter min mening uundværlig !
De har helt sikkert sparet mig mange bøder i den tid.

Johnny
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

parkeringsur.no

Kravet om bruk av parkeringskive/parkeringsur er regulert gjennom skilt nummer 831 i Skiltforskriften. (se. http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2005-10-07-1219?q=parkering*)



"Underskiltet angir at parkering bare er tillatt på stedet når anordning som angir tidspunktet for når kjøretøyet er parkert, er plassert godt synlig bak frontruten i kjøretøyet."

Dette underskiltet brukes lite i Norge fordi vi har lite tidbegrenset gratis parkering for vanlig biler, men vi må anta at forskrifttekstens beskrivelse av krav om å angi ankomsttid gjelder tilsvarende for elbiler på vanlig offentlige parkeringsplasser med tidbegrenset avgiftsparkering.

Parkeringsurene er merket med en FS godkjenning som er et europeisk godkjenningsnummer. Dette vil si at de er godkjent for bruk i EU. Norge har jo ikke samme tradisjon som f.eks. Danmark når det gjelder tidbegrenset gratis parkering. Det er først med elbil dette har blitt aktuelt i Norge. Vi mener derfor at uret tilfredstiller Skiltforskriftens krav om å tydelig angi ankomsttid. Uret er også godkjent av Bymiljøetaten i Oslo.

Mvh Benedicte  :)

www.parkeringsur.no

pottle

Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

stranger1891

Hei,
Jeg kjøpte denne for noen dager siden og installerte den på frontrutens høyre side som det står i manual (Dansk), men er det samme mellom Norge og Danmark når det gjelder på plassering plass på frontruten?
Var litt forvirret om denne skal bli kjent for P-kontrøller!

satheesh.net

#6
Sitat fra: MFJG1981 på søndag 17. november 2013, klokken 06:25
Hei,
Jeg kjøpte denne for noen dager siden og installerte den på frontrutens høyre side som det står i manual (Dansk), men er det samme mellom Norge og Danmark når det gjelder på plassering plass på frontruten?
Var litt forvirret om denne skal bli kjent for P-kontrøller!

Det spiller ingen som helst rolle. Reglene sier at parkeringsavgiften må være/ligge godt synlig utenfra. Hvilken side har ingen betydning da det er kontrollørens ansvar å sjekke og bruke "sunn fornuft" (noe man ofte lurer på om de faktisk gjør :P).

Jeg har forøvrig plassert min ParkOne nederst til venstre, dette fordi ruten går så langt frem og ned at den egentlig ikke skaper noen siktproblemer.

Knotten

Sitat fra: satheesh.net på søndag 17. november 2013, klokken 09:40
Sitat fra: MFJG1981 på søndag 17. november 2013, klokken 06:25

Det spiller ingen som helst rolle. Reglene sier at parkeringsavgiften må være/ligge godt synlig utenfra. Hvilken side har ingen betydning da det er kontrollørens ansvar å sjekke og bruke "sunn fornuft" (noe man ofte lurer på om de faktisk gjør :P).

Jeg har forøvrig plassert min ParkOne nederst til venstre, dette fordi ruten går så langt frem og ned at den egentlig ikke skaper noen siktproblemer.

Jeg synes også det er mest naturlig å plassere den på rutens venstre side.
De manuelle skivene ble vel vanligvis plassert der for at man enklest skulle kunne nå den når en parkerer og da er det vel der parkeringsvaktene har gjort det til vane å se først..? :o
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Olemann


Hei,

Ser at de aller fleste lojalt bruker Kjøp/Salg tråden for å selge, men noen få bruker også de faglige diskusjons-trådene og blander inn kommers der.

I andre forum jeg er med på er dette ryddig fulgt opp både av medlemmer og moderatorer, så jeg håper de som ønsker å selge selv skjerper inn dette her på Elbilforum. 
Om alt salg/kjøp flyttes inn i fag-trådene blir det uoversiktlig.  På litt sikt tror jeg  også seriøse forhandlere selv erfarer at en god kunderelasjon og respekt for dette nyttige Forum fører til at man ikke tenker kortsiktig "maks eksponering" men respekterer den struktur som er lagt. Og som gjør Forum nyttig og oversiktlig for alle.

Foreslår derfor at forhandler som startet denne tråden selv flytter den til Kjøp/Salg.   Der det ligger andre tilsvarende, f.eks. en forhandler av Tesla felger. 

Mvh Ole

Lars C. Krogenæs

Hei

Annonser legges kun i kategorien for annonser.

Brukeren som la inn annonsen i feil gruppe er følgelig utestengt, men må gjerne sende en mail til administrator dersom spammeren angrer sine synder og lover å oppføre seg i henhold til reglene på forumet.

Lars C. Krogenæs
Forum admin
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA