Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av kjbu, fredag 31. mai 2013, klokken 12:39

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Ny Tekna, leveres 12 des. 274.900,- Nissan Haugesund. (kampanjepris som inkl. vinterdekk, krompakke og div.)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Daeedor

Sitat fra: fws på torsdag 14. november 2013, klokken 12:24
Jeg måtte ut med ca. 275 000 for en Acenta ferdig registrert på skilter. Det var hos Nissan på Alna i Oslo. Det er med metallic lakk og 3 års service med 20 dager leiebil.

Jeg kjøpte Acenta (med metallic og spesialbestilt lyst interiør)  hos Nissan forhandler i norge i Oktober (til kona) for 239000,- uten serviceavtale og leiebil , og uten vinterdekk. Krompakke følger med gratis uansett.  :P ( kjøpte Nokian Hakka R2 på aluminium felger utenom , kr 8200,-) Så da betalte jeg kr 27800,- mindre enn deg. Er det virkelig verdt 3 års service ( og leiebil som jeg ikke trengte...) ?  Det er opp til enhver å vurdere, men jeg er ihvertfall fornøyd med å ha spart litt.  ;D

fws

Sitat fra: Daeedor på torsdag 14. november 2013, klokken 13:11
Sitat fra: fws på torsdag 14. november 2013, klokken 12:24
Jeg måtte ut med ca. 275 000 for en Acenta ferdig registrert på skilter. Det var hos Nissan på Alna i Oslo. Det er med metallic lakk og 3 års service med 20 dager leiebil.

Jeg kjøpte Acenta (med metallic og spesialbestilt lyst interiør)  hos Nissan forhandler i norge i Oktober (til kona) for 239000,- uten serviceavtale og leiebil , og uten vinterdekk. Krompakke følger med gratis uansett.  :P ( kjøpte Nokian Hakka R2 på aluminium felger utenom , kr 8200,-) Så da betalte jeg kr 27800,- mindre enn deg. Er det virkelig verdt 3 års service ( og leiebil som jeg ikke trengte...) ?  Det er opp til enhver å vurdere, men jeg er ihvertfall fornøyd med å ha spart litt.  ;D

Har justert litt på kjøpssummen siden jeg oppdaget at den var litt for høy. Jeg har også kjøpt Nokian R2 vinterhjul. sparte et par tusen på det
Nissan Leaf 2018

Villaterje

Jeg kjøpte den nye uten "klumpen" i bagasjerommet for de som lurer. Fikk også med vinterhjul:) Henter bilen i morgen kl 15. Gleder meg som en liten unge på julaften:)
Nissan Leaf Acenta 2013

ChrSJ

Kjøpte min første elbil for akkurat en uke siden. Det ble en perlemor hvit tekna Europa .( Den nye 2013 modellen.) jeg ga 249000 ferdig på veien med vinterdekk på Alu felg og gulvmatter. Klarte å få en kar som hadde utstyret til å diagnosere Nissan Leaf biler til å aktivere carwingsen for 500. BNH skulle ha 1500 for samme jobben. Det tok 2 min. Da han hadde først hadde koblet bilen til pcen så tok han full diagnose av bilen. Han så da at det var varme teppe på batteri pakka

knutgrr

Mellom-modellen fra Ålgårds auto med Det meste, uten norgespakka = 255.000
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

pottle

Sitat fra: ChrSJ på fredag 15. november 2013, klokken 10:06
Kjøpte min første elbil for akkurat en uke siden. Det ble en perlemor hvit tekna Europa .( Den nye 2013 modellen.) jeg ga 249000 ferdig på veien med vinterdekk på Alu felg og gulvmatter. Klarte å få en kar som hadde utstyret til å diagnosere Nissan Leaf biler til å aktivere carwingsen for 500. BNH skulle ha 1500 for samme jobben. Det tok 2 min. Da han hadde først hadde koblet bilen til pcen så tok han full diagnose av bilen. Han så da at det var varme teppe på batteri pakka
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Trulte85

Jeg fikk tilbud fra Ålgård Auto på tekna til 283900,- (Kampanje pris inkl vinterdekk og cromepakke), 9000,- mer enn i Haugesund, begge er Nissan forhandlere i samme fylke.
Konfronterte Ålgård Auto med det og fikk da samme pris som Haugesund gir. Fornøyd med det!
Nissan Leaf tekna okt. 2013, levert av Ålgård Auto

ChrSJ

Bilen er førstegangsregistrert i Frankrike hos en autorisert Nissan forhandler. Dette er viktig for at Europa garantien skal gjelde. Bilen er så kjøpt av en norsk importør ,Slemdal bil.

pottle

Sitat fra: ChrSJ på fredag 15. november 2013, klokken 10:06
Klarte å få en kar som hadde utstyret til å diagnosere Nissan Leaf biler til å aktivere carwingsen for 500. BNH skulle ha 1500 for samme jobben. Det tok 2 min.

Hvordan kan Carwings aktiveres på en slik måte? Må ikke Nissan sentralt registere reg.nummeret ditt og aktivere brukeren?

Har du tilgang til You+Nissan på nett samt app også?
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

ChrSJ

Sitat fra: pottle på fredag 15. november 2013, klokken 12:26
Sitat fra: ChrSJ på fredag 15. november 2013, klokken 10:06
Klarte å få en kar som hadde utstyret til å diagnosere Nissan Leaf biler til å aktivere carwingsen for 500. BNH skulle ha 1500 for samme jobben. Det tok 2 min.

Hvordan kan Carwings aktiveres på en slik måte? Må ikke Nissan sentralt registere reg.nummeret ditt og aktivere brukeren?

Har du tilgang til You+Nissan på nett samt app også?

Det stemmer at Carwings må registreres på bruker. Det har jeg gjort på nissans sider. Men sim kortet som sitter i alle Leaf med carwing må aktiveres av Nissan forhandler i det landet bilen skal brukes. Det er nemmelig samme simkort i alle Europeiske bilene, selv de norske. Denne aktiveringen gjør Birger N Haug på alle sine biler som de selger før kundene får bilen. På Europa biler må kunden selv dra til Nissan forhandler for å aktivere. Dette tar BNH en svimlende summ av 1500 for å gjøre. Helt meningsløst dyrt spør du meg. Jeg fikk gjort dette hos en kar som reparerer og selger US import biler. Min Carwings fungerer nå som den skal.  ;D

Leaf_entusiast

Nissan i Bergen (Sandegruppen) tar mer enn 3000 for samme jobb!

pottle

Sitat fra: ChrSJ på fredag 15. november 2013, klokken 14:29

Det stemmer at Carwings må registreres på bruker. Det har jeg gjort på nissans sider. Men sim kortet som sitter i alle Leaf med carwing må aktiveres av Nissan forhandler i det landet bilen skal brukes. Det er nemmelig samme simkort i alle Europeiske bilene, selv de norske. Denne aktiveringen gjør Birger N Haug på alle sine biler som de selger før kundene får bilen. På Europa biler må kunden selv dra til Nissan forhandler for å aktivere. Dette tar BNH en svimlende summ av 1500 for å gjøre. Helt meningsløst dyrt spør du meg. Jeg fikk gjort dette hos en kar som reparerer og selger US import biler. Min Carwings fungerer nå som den skal.  ;D

Dette er etter min smak det beste innlegget jeg har sett på lenge. Her ser vi at bilforhandleren og Nissan tar overpris (egentlig ÅGERPRIS) for en tjeneste. Fint å få avklaring på dette. Godt jobbet! Håper mange ser dette og nekter å betale 3000 kr for dette i framtiden...
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Fox81

Ja, da er det 3 mnd siden sist jeg var på Leaf kjøret. Etter igjen å ha irritert meg over dieselprisen så vurderer jeg igjen Leaf. Lest litt på Nissan.no ang priser etc. Siden det var litt fratrekk for diverse pakker etc. så hadde det vært greit å høre hva folket gir for en leaf om dagen? ny tekna uten leiebil og det styret der. sist pris jeg fikk var 255.000,-

Oddvar

Sitat fra: pottle på fredag 15. november 2013, klokken 18:08
Sitat fra: ChrSJ på fredag 15. november 2013, klokken 14:29

Det stemmer at Carwings må registreres på bruker. Det har jeg gjort på nissans sider. Men sim kortet som sitter i alle Leaf med carwing må aktiveres av Nissan forhandler i det landet bilen skal brukes. Det er nemmelig samme simkort i alle Europeiske bilene, selv de norske. Denne aktiveringen gjør Birger N Haug på alle sine biler som de selger før kundene får bilen. På Europa biler må kunden selv dra til Nissan forhandler for å aktivere. Dette tar BNH en svimlende summ av 1500 for å gjøre. Helt meningsløst dyrt spør du meg. Jeg fikk gjort dette hos en kar som reparerer og selger US import biler. Min Carwings fungerer nå som den skal.  ;D

Dette er etter min smak det beste innlegget jeg har sett på lenge. Her ser vi at bilforhandleren og Nissan tar overpris (egentlig ÅGERPRIS) for en tjeneste. Fint å få avklaring på dette. Godt jobbet! Håper mange ser dette og nekter å betale 3000 kr for dette i framtiden...
Skjønner ikke dette skal være noe problem . Jeg aktivere min bil via nettet . Fikk en e Mail som jeg ringte et nummer til en hyggelig dame som aktivere simkortet gratis . Så de forhandlerne dere snakker om lurer dere til å betale for noe som er gratis via Internett på you Nissan ..
Min viker som bare det og det tok meg 5 min i Tlf ..
Registrerte Vin nummer og fikk tilsendte informasjon på Email fra Nissan . Enkelt og greit ,samt gratis
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA