Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Tesla er raskere og har bedre rekkevidde enn en Ferrari"

Startet av Cronos, fredag 31. mai 2013, klokken 09:54

« forrige - neste »

ebbrey

Tar jo tid å plugge inn bilen hver gang du kommer hjem, samt sjekke at den lader osv. Dette skal sikkert mange gjøre hver gang de kommer til jobb også, og hvis de har vært ute en liten tur.

Alt tar tid
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Bent

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 04. juni 2013, klokken 15:48
Tar jo tid å plugge inn bilen hver gang du kommer hjem, samt sjekke at den lader osv. Dette skal sikkert mange gjøre hver gang de kommer til jobb også, og hvis de har vært ute en liten tur.
Det spørs jo helt hvor formell prosess du har på å forlate bilen i garasjen da. 10-punkts sjekkliste med datert kvittering pr utført aktivitet vil selvsagt ta litt tid.

Når jeg setter fra meg Roadsteren så går det noe slikt (uten kvittering pr punkt, er ikke fullt så pertentlig av meg):
1. Forlat bilen og lukk døren
2. Trykk på foben for å låse/slå på alarm
3. På vei ut av garasjen, idet jeg går forbi ladeporten på bilen, plugg inn ladekabelen
4. Dersom jeg har noe å ta med fra bagasjen, dobbelklikk på foben for å åpne bagasjen, ta ut stæsj, lukk bagasjen
5. Forlat garasjen
6. Lukk porten
7. Lås porten

Dersom det er veldig viktig for meg å få bekreftet at punkt (3) faktisk førte til at lading startet kaster jeg et blikk gjennom bakvinduet etter punkt (4):
4b. Kikk inn gjennom bakvinduet for å se om den lille skjermen i bilen sier "CHARGING"
Normalt gidder jeg ikke, for, selv om lading ikke startet er det ikke noe krise. Så begynner neste dag med 250km tilgjengelig og ikke 300km – skal klare å leve med det også.

Lading på jobb har jeg aldri giddet å bry meg med. Sikkert kjekt hvis du har elbil med 80km maks på batteriet, men med 300km ved starten av dagen er det helt uinteressant.
Tesla Roadster, 25Mm

ebbrey

11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Gjermund

Blir greit å slippe å stå i noen minutter ute i horrisontalt regn og kuling å fylle bensin.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA